Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   persconferentie CD&V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148876)

Neil13 5 januari 2011 18:25

persconferentie CD&V

Hoe moeten we de reactie van de CD&V tijdens de zojuist afgelopen persconferentie interpreteren?

vrijevlaming 5 januari 2011 18:27

"neen, maar..."

goeie reactie voor de tsjeven. Wie dit hoort weet goed genoeg dat het niet meer goed komt.

C uit W 5 januari 2011 18:29

Rien ne va plus.

Neil13 5 januari 2011 18:30

Ben wel héél benieuwd naar de reactie van de PS en cdH

Zucht 5 januari 2011 18:31

Ze zijn dit circus nu ook beu denk ik.

bgf324 5 januari 2011 18:37

Ik had verwacht dat de Belgicisten van de CD&V zouden zwichten. Blijkbaar heb ik me daar in vergist. Een mens zou nog waardering krijgen voor de CD&V (maakt dat mee)

NVA staat op deze manier niet alleen.

fredo2008 5 januari 2011 18:37

VRT zegt:

bgf324 5 januari 2011 18:41

Er gebeurt niets wanneer ik op de foto's klik

Qab 5 januari 2011 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5208325)

Een beetje geduld, het komt dadelijk !

de kleine 5 januari 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qab (Bericht 5208334)
Een beetje geduld, het komt dadelijk !

:-D

Nice one.

Boduo 5 januari 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5208325)

Dat is het resultaat v.d. "moderne" elektronika.
Waarschijnlijk gemaakt door een "toog" technieker...

fredo2008 5 januari 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5208340)
Dat is het resultaat v.d. "moderne" elektronika.
Waarschijnlijk gemaakt door een "toog" technieker...

Maar allé, dat is schermfoto van deredactie site, natuurlijk werkt de link niet... Toogtechnieker... kust mijn kl*****

poekieJ 5 januari 2011 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5208345)
Maar allé, dat is schermfoto van deredactie site, natuurlijk werkt de link niet... Toogtechnieker... kust mijn kl*****

whahaha, ik lig hier plat:-P Slimmeriken dat hier op het forum zitten, niet te schatten.

Stel u voor dat de NVA nu "ja" zegt, dan moeten we volgende keer allemaal op de tjeven stemmen omdat die rechtlijnig zijn.:shocked!:

Zeno! 5 januari 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5208312)
VRT zegt:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Groot gelijk dat de CD&V het gebrek aan homogeniteit van de bevoeghdheidspakketten aanklaagt! Door de nota VDL zou justitie nog meer versnipperd worden met een deel federaal en een deel gewestelijk. Absurd! Alles of niks: justitie moet VOLLEDIG Vlaams worden.

De schoofzak 5 januari 2011 19:07

Als flamingant en nva-stemmer ben ik tevreden met het standpunt van de cd en v.
Zij zijn immers geen V-partij, en dus kunnen zij onmogelijk een echt V-standpunt innemen; hun standpunt is echter wel "V"-genoeg.

Vroeger wisselden hun stemmingen vlugger dan de naald van een metronoom. Ik heb er een goed oog in dat de V-gezinden in hun partij de bovenhand blijven houden.

Xenophon 5 januari 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5208382)
Als flamingant en nva-stemmer ben ik tevreden met het standpunt van de cd en v.
Zij zijn immers geen V-partij, en dus kunnen zij onmogelijk een echt V-standpunt innemen; hun standpunt is echter wel "V"-genoeg.
maar vroeger wisselden hun stemmingen vlugger dan de naald van een metronoom.

We moeten ons dringend afvragen wat men probeert te bereiken in de CD&V.

Want zoals je schrijft, de CD&V zijn geen Vlaamse partij.

kelt 5 januari 2011 19:10

wow!

Eerst werd in "omfloerste" bewoordingen aangegeven dat de CD&V hier en daar en ginder nog wel wat wilde werken aan deze "interessante nota"...

Maar vervolgens: "boef erop",namelijk de "sluipende gewestvorming" rondom Brussel (het fundamenteel communautair probleem in Belgie waarvan BHV eigenlijk een uitloper is) lust de CD&V niet.....

of.....
Ook voor de CD&V mag "Brussel" blijkbaar eens gekortwiekt worden(tot STAD)....
Bovendien wil de CD&V EERST genoegdoening,en DAN verderpraten.

De defenestratie van Yves,een paar jaar geleden is NIET verteerd;en de les is GELEERD..zoveel is duidelijk...
Wij,kijkertjes,hebben slechts een algemene indruk van de nota,blijkbaar blijft de CD&V in ieder geval op de harde lijn,beter geen verdere stappen dan zich laten haasten.....:?

Neil13 5 januari 2011 19:14

1 Bijlage(n)
gokje?

HOUZEE ! 5 januari 2011 19:15

Op de site van het Nieuwsblad is CD&V : JA, maar ....

Wat is het nu ??? :roll:

bgf324 5 januari 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5208405)
Op de site van het Nieuwsblad is CD&V : JA, maar ....

Wat is het nu ??? :roll:

jamanee, jamaja.
Ge moet zo niet afkomen.

poekieJ 5 januari 2011 19:29

Volgens deredactie zegt NVA "ja" en CD&V "nee"?:-?

circe 5 januari 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5208310)
Ik had verwacht dat de Belgicisten van de CD&V zouden zwichten. Blijkbaar heb ik me daar in vergist. Een mens zou nog waardering krijgen voor de CD&V (maakt dat mee)

NVA staat op deze manier niet alleen.

ze gaan me toch niet zover krijgen om op de tjeven te stemmen, maar ik zal wel reclame maken bij degenen die toch niet op NVA willen stemmen!

HOUZEE ! 5 januari 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5208450)

whoehahahaha ..... N-VA communautair voorbijgestoken door de tsjeven :lol: :lol: :lol:

jevaly 5 januari 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5208460)
whoehahahaha ..... N-VA communautair voorbijgestoken door de tsjeven :lol: :lol: :lol:

nu is het weer nee voor n-va.

er is daar iemand met de knopkes aan het spelen denk ik

Hollander 5 januari 2011 19:34

N-VA hoeft nu alleen te zeggen dat ze CD&V hierin volledig steunen.

kan tellen als je aan het zwartepieten bent.

bgf324 5 januari 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5208450)

Er staat duidelijk 2 keer 'nee'

HOUZEE ! 5 januari 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 5208462)

Bij het nieuwsblad is het wel "Ja!" (maar ...) :-)

poekieJ 5 januari 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 5208462)

Aah, dat ziet er al beter uit.
Ik ben reuze benieuwd wat de sossen en de mannen van Milquet ons komen vertellen.

fredo2008 5 januari 2011 19:37

Neil13 5 januari 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5208474)
Aah, dat ziet er al beter uit.
Ik ben reuze benieuwd wat de sossen en de mannen van Milquet ons komen vertellen.

Die zullen wel weer zeggen "ja" en dan afkomen met "we waren zo dicht bij een akkoord" en dan de schuld steken op de "onwil" van de N-VA en de CD&V.

fonne 5 januari 2011 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neil13 (Bericht 5208276)
Hoe moeten we de reactie van de CD&V tijdens de zojuist afgelopen persconferentie interpreteren?

"Vandelanotte heeft drie maanden met onze voeten zitten rammelen en niet naar onze argumenten willen luisteren, dat hij nu nog maar wat verdersukkelt."

fonne 6 januari 2011 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5208585)
"Vandelanotte heeft drie maanden met onze voeten zitten rammelen en niet naar onze argumenten willen luisteren, dat hij nu nog maar wat verdersukkelt."

Wat vandaag door Luc van der Kelen werd bevestigd in het editoriaal van Het Laagste Nieuws:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderkelen
Het 'neen' van de CD&V komt er door de onderlinge rivaliteit aan de top en omwille van de gekwetste trots van een partij die vroeger de nummer één was en nu moest incasseren dat er geen spoor te bekennen was van een aantal van haar eisen. De nieuwe voorzitter van 98 percent van de stemmen moest zich bovendien laten gelden. Met zo'n boodschap - waar zijn onze punten? - kon hij niet naar de basis. Wellicht had de koninklijke bemiddelaar daar meer rekening mee moeten houden.

Om kort te gaan: Vandelanotte is er stilzwijgend vanuitgegaan dat de CD&V nog altijd uitsluitend bestaat uit ruggegraatloze kwallen die onder druk wel niet nee zouden durven zeggen. Waarna hij de N-VA overboord kon gooien, zoals Di Rupo hem dat via zijn handpop "le roi Albert" had opgedragen.
Spijtig genoeg deed hij dat zo opzichtig dat de CD&V echt niet 'ja' kon zeggen zonder haar hele basis op de nek te krijgen.
Het spelletje van Vandelanotte liep daarmee finaal mis, uiteindelijk stuurde iedereen in verbijstering de zwarte piet zelfs naar CD&V in plaats van N-VA.
Het gevolg is in ieder geval dat Vandelanotte niet meer verder kan. In plaats van te "verzoenen", wat zijn opdracht was, heeft hij een dubbel spel gespeeld, en verloren. Exit VDL. Who's next please? Anyone? Noone? ....

kelt 6 januari 2011 18:29

Momenteel lijken enkel de beide Groene partijen en de SpA vrij zacht te zijn geweest voor de tekst zoals VDL ze voorlegde.
AL de andere partijen spraken over "amendementen"....
Grappig......5 van de zeven hebben amendementen maar het is ,volgens het radio-journaille,blijkbaar "de schuld" van eentje ,de vroegere "Katholieke Staatspartij".De partij die vroeger rechtstreeks met "belgie" geassocieerd werd... :-D
Het politieke landschap is inderdaad nog steeds aan het veranderen...

Den Ardennees 6 januari 2011 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5211112)
Momenteel lijken enkel de beide Groene partijen en de SpA vrij zacht te zijn geweest voor de tekst zoals VDL ze voorlegde.
AL de andere partijen spraken over "amendementen"....
Grappig......5 van de zeven hebben amendementen maar het is ,volgens het radio-journaille,blijkbaar "de schuld" van eentje ,de vroegere "Katholieke Staatspartij".De partij die vroeger rechtstreeks met "belgie" geassocieerd werd... :-D
Het politieke landschap is inderdaad nog steeds aan het veranderen...

het blijft opvallen hoe de meeste Vlaamse kranten maar de zwarte piet in NVA- en CD&V-kamp blijven leggen. De slavenmentaliteit zit er daar diep in, bij eerdere voorstellen waren ze ook al zo kritisch tegenover NVA om nadien te gaan zeggen dat inderdaadhet toch wel slechte voorstellen waren.

C uit W 6 januari 2011 18:53

VDL lijkt me dubbel spel te spelen, nu plots niet meer willen onderhandelen slaat nergens op.
Of je zou kunnen concluderen dat hij niet bereid is om tot een compromis te gaan.

Den Ardennees 6 januari 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5211123)
het blijft opvallen hoe de meeste Vlaamse kranten maar de zwarte piet in NVA- en CD&V-kamp blijven leggen. De slavenmentaliteit zit er daar diep in, bij eerdere voorstellen waren ze ook al zo kritisch tegenover NVA om nadien te gaan zeggen dat inderdaadhet toch wel slechte voorstellen waren.

ik moet daarbij wel twee kanttekeningen maken

in het krantencommentaar in Het Nieuwsblad had men het over de onverantwoordheid van zij die een snelle splitsing van 't land willen. Dat bevat twee interessante elementen:
1. Een splitsing op lange termijn, lijkt men dus niet meer onredelijk te vinden
2. Tegen de splitsing an sich brengt men geen argumenten in

kelt 6 januari 2011 20:25

Ondertussen gaan ze toch eens aan "ouwe Eyskens" uitleggen dat hij een rol te spelen heeft,namelijk ZWIJGEN,gepensioneerd zijn ,en niet aan het journaille nog meer munitie geven.Ook jongere- en niet meer zo jonge politici(en niet alleen in de CD&V) zouden onderhand toch moeten begrijpen dat Twitter en facebook best wel geschikt zijn om propaganda te voeren ,of de geboorte van nieuwe konijntjes aan te kondigen,maar NIET,beslist NIET,om "nuances" aan te brengen aan het standpunt van de partijleiding.....Dit KAN niet,dat zou in een bedrijf ook niet aanvaard worden ..Laat het communicatiemiddel voor mentale 16 jarigen,aan de 16-jarigen!:evil:

Beke en Torfs zijn nu al gans de dag peentjes aan het zweten voor microfoon en camera om de zaak te beperken tot de officiele-,geschreven versie,zoals JVDL die ook gekregen heeft..en de andere partijen...

Arn3 6 januari 2011 20:36

Ik vind dat er gisteren toch wat grondig is fout gelopen. VRT met ze'n kleurkes van "JA" & "NEE" ontwikkeld de perceptie dat CD&V de nota van VDL afwijst. Erg is dan ook dat andere media, de linkse op kop, dat allemaal netjes kopieren.

Perceptie is alles, en het is begonnen met Caroline Gennez gisterenavond. Wat beke zegt: "De tekst biedt op verschillende domeinen een goede basis om tot een akkoord te komen, maar hij moet evenwel worden aangepast op essentiële punten waarop wij al maanden hameren. "

Dat is hetzelfde als Magnette die zegt: wij vinden de tekst goed maar zullen grote amendementen indienen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ota_Reax_CDenV

Men klaagt dan wel over de censuur in hongarij, maar hier in belgie wordt de media nog VOLLEDIG door bepaalde mensen gecontrolleerd....

Btw: sterk interview door BDW op Terzake

Purgatory 6 januari 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arn3 (Bericht 5211385)

Btw: sterk interview door BDW op Terzake

"Boehoehoe, de VRT pest mij! Kathleen, je stelt ambetante vragen!"

Inderdaad, zéér sterk.

4x10E6 6 januari 2011 20:48

Yves, kom aub. terug. Alles is vergeten en vergeven.

@Wouter: om te vermijden dat ik misbegrepen wordt: "Yves, blijf aub. daar. Niets is vergeten en vergeven."

Wie maalt nog om Geert Hostes, wanneer klojos als Beke op Terzake komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be