![]() |
Katholieke Vlamingen vinden Léonard ongeschikt
Citaat:
Niet verwonderlijk eigenlijk, met zulke wereldvreemde uitspraken de laatste tijd. |
Ik vind Leonard net beter als aartsbisschop dan Danneels.
Leonard geeft beter de standpunten van de katholieke kerk weer. Zonder er doekjes om te winden! |
Citaat:
Eerlijk gezegd begrijp ik de heisa rond die man niet geheel. Hij verwoordt namelijk niets anders dan het standpunt van het Vaticaan. Ofwel is men méér dan onwetend ofwel hypocriet. |
77, 5 % die geen vertrouwen in de kerk hebben een mooie meerderheid , toch ?
|
Leve André.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bestaat er enige twijfel over , dat hun aanhang dezer dagen bijzonder klein is ? |
Citaat:
Vroeger martelden en vermoorden deze katholieken ook onze bevolking , was dat beter ? |
Citaat:
GreetzZ |
Ik heb ook ergens gehoord/gelezen dat hij die homoseksuele priester terug in zijn functie hersteld heeft (ik denk dat het een artikel in de Humo was). Ik denk dat de man het eigenlijk wel goed bedoelt maar moeite heeft met zich uit te drukken over bepaalde controversiële zaken.
Danneels daarentegen was altijd maar aan het ontwijken en schutting zoeken, maar zijn agenda was alleszins niet progressiever dan die van Léonard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leonard mag zijn mening uiten en mensen mogen geshockeerd zijn. Liever iemand die eerlijk is en uitkomt voor zijn mening dan iemand die naar iedereen hypocriet ja knikt en alles ontwijkt of geen mening heeft.
|
Citaat:
Ga uw geschiedenislessen dan maar eens fatsoenlijk leren , dat geloof uit het midden oosten heeft naast de Islam heel de wereld in een wurggreep . Net zoals de afrikanen , aboriginals en Indianen zijn wij daar ook de dupe van geweest , en nu nog steeds ! |
Citaat:
Schrijf een brief naar de VTM met uw vraag dit te herdoen . :rofl: :rofl: vtm Medialaan 1 1800 Vilvoorde |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als morgen een hoofdrabbijn beslist om veel Bijbelse wetten te annuleren zal hij garandeerd populair worden in vele kringen. Leonard is eerlijk en geeft zijn rooms-katholieke leer aan zijn volgelingen. De 'progressieve katholieken' zijn geen echte katholieken(waren misschien ooit) en als ze willen kunnen ze een nieuwe religie opstarten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De geschiedenis staat vol van feiten waar fundamentalistische meningen veel aanhang kregen. Langs de andere kant heeft fundamentalisme ook wel slechte kantjes, zoals het beperken van de vrije wil en vrije meningsuiting. En verder leidt het nogal dikwijls tot andere te vermijden excessen. Extremisme en fundamentalisme lijkt me niet iets om na te streven, maar het heeft blijkbaar wel een bepaalde aantrekkingskracht. Waarom? Vermoedelijk omdat het makkelijk is. Zwart-wit denken is heel eenvoudig. Grijstinten vergen wat meer denkwerk en discussies. |
Citaat:
Het onderzoek is verrassend, maar het gaat slechts over 1000 mensen, dus het globaal beeld kan nog wat procenten afwijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan stel ik mij de vraag , waarom 90% moet afdokken voor het geloof van deze 10% .... |
Citaat:
Omdat in een democratie een minderheid zo ook zijn rechten heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat die 10 % dan zelf opdraaien voor de lonen van hun pedo priesters en hun centra's voor hersenspoeling . Als 90 % verplicht moet bijdragen voor deze zever dan is dit geen democratisch recht maar puur een vorm van machtsmisbruik door de RKK . Wat gaat het volgende zijn , lonen voor de Islam hersenspoelers ???... Dat is ook een minderheid met rechten ..?? Dus als ik uw stelling mag volgen moeten die dat ook krijgen ... Het recht om te geloven is niet gelijk aan een ander zijn geld stelen om uw geloof te financieren. |
Citaat:
|
Citaat:
Momenteel zijn er maar 18 in belgie , dat zijn er al 18 te veel , alsook de RKK en de priesters ? Betaald door justitie ???? Wat heeft dat met democratie en justitie te maken ? |
Citaat:
|
Citaat:
Hoog tijd om de gerokte gekken zelf hun boontjes te laten doppen . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be