![]() |
FORTIS-zichtrekening : ze mogen het hebben !
Vandaag bekeek ik eens de 3-maandelijkse interest-afrekening van mijn FORTIS-zichtrekening (tussen 01-10 en 31-12-10).
Hierbij dient genoteerd dat de rekening in die periode nooit lager stond dan 500 EUR (het gemiddelde zat overigens steevast boven de 3.000 EUR). Afrekening : - bruto interest : + 1,15 EUR - kosten berekening interest : - 12,39 EUR Netto interest : - 11,24 EUR Hoe kan ik de bank diets maken dat ze zelfs mijn interest niet meer hoéven te berekenen !? :evil: |
Nogal logisch als het om een zichtrekening gaat ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het bevreemdend dat deze praktijk geluidloos kan gehanteerd worden door dergelijke banken. Waarom reageert niemand ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Service Pack is eigenlijk nog gunstiger, zeker als men met 2 personen* is. En af en toe een mini-reisje* laat reserveren via Service Pack Men kan een simulatie invullen dan weet men het: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij Argenta niets van dergelijke kosten. 8-) Mijn reactie op hun is er degelijk en dat is weggaan. Maar aan mij alleen zullen ze het niet voelen... |
Citaat:
Rek in hun gat steken , leve Argenta |
Citaat:
Ik stel dus voor dat FORTIS op de zichtrekeningen gewoon géén intrest meer geeft en deze dus ook niet meer "berekent" ! |
Citaat:
Jaarlijkse intrest 2% Even onder nul op rek. met ruim genoeg spaarcenten= 17% intrest betalen! |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Te klein om te redden als de hemelsluizen opengaan. |
Citaat:
of heb je meer als 100.000 euro op één bank ? volgens mij staat zelfs de kleinste bank of spaarkas hierop: Citaat:
Citaat:
|
Argenta is geen systeembank en wordt dus niet gered in geval van crisis.
Je bent er dus niet gerust als klant. Da's alles dat ik wou melden. |
Citaat:
|
Ik heb geen enkele Belgische rekening meer. Maar wel een Spaanse
|
Citaat:
En in hoeverre wordt dat ook gedefineerd in de lijst die Micele hier plaatst ?? PS : betaalt dat goed zo'n PR-jobke bij FORTIS ? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Dan sta je met je vastgoed ook niet ver. Vertrekken naar een eenzaam eiland bij de kreeftskeerkring lijkt mij het veiligste :lol: |
Citaat:
8 okt 2008 Citaat:
|
Citaat:
Argenta is hier al genoemd, we kunnen daar Recordbank en Keytrade aan toe voegen, en zo zijn er nog wel een paar. Kijk anders eens op de spaargids |
Citaat:
Als Argenta in financiële problemen zou komen, is hoe dan ook een overname het meest realistische scenario. In dat geval zou het wel kunnen dat je een paar maanden niet aan je geld kunt. En dat is natuurlijk vervelend voor een zichtrekening waarmee je gas en electriciteit betaalt. Maar het betekent niet dat je je geld kwijt bent. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk dat de meeste andere banken een vergelijkbaar aanbod hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be