Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peumans over De Winter; tis ne dikke blijter? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150384)

Freebie 2 februari 2011 21:37

Peumans over De Winter; tis ne dikke blijter?

http://www.deredactie.be/permalink/1.954986

Luister op het einde..ik denk dat hij zegt; tis ne dikke blijter. Tegen die vrouw naast hem.

solidarnosc 2 februari 2011 21:50

De sfeer is goed tussen Vlamingen. De sfeer is goed. ;)

Freebie 2 februari 2011 22:03

De Sfeer Is Good

Steve_M 2 februari 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freebie (Bericht 5272716)

Luister op het einde..ik denk dat hij zegt; tis ne dikke blijter. Tegen die vrouw naast hem.

Zo gedraagt Peumans zich toch ongeveer elke week. Het schoolmeesterke.

Mitgard 2 februari 2011 22:22

Ik heb u gebeld!
Baneet gij!
- euh voorz... *vingertje*
Ma Jawel, hier ik heb uwe nummer!
- voorzitter...
KOM DAN KIJKEN!
Discussie gesloten.

Zo'n parlement verdient een eigen staat vind ik.

Steve_M 2 februari 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5272795)
Ik heb u gebeld!
Baneet gij!
- voorzitter...
KOM DAN KIJKEN!
Discussie gesloten.

Zo'n parlement verdient een eigen staat vind ik.

Toch op zijn minst een eigen comedy-programma.

filosoof 2 februari 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freebie (Bericht 5272716)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Comediantenrevue
Peumans en Dewinter,
Komisch duo

omaplop 2 februari 2011 22:57

Moet dat niet blEIter zijn???

Glenneke 2 februari 2011 23:12

Citaat:

Hebben ze al iedere woensdag en soms ook zaterdag

het comedyprogramma heet "Villa Politica" (niet in prime time - 15.00 uur - maar toch)

Demper 2 februari 2011 23:13

Er komt een dag dat Peumans politici in de hoek gaat zetten.
Of hij kan misschien gebruik maken van ezelsoren.
Enkel voor VB'ers, uiteraard.

solidarnosc 2 februari 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5272847)
Hebben ze al iedere woensdag en soms ook zaterdag

het comedyprogramma heet "Villa Politica" (niet in prime time - 15.00 uur - maar toch)

Villa Politica is de Vlaamse Comedy Channel geworden.

manta 2 februari 2011 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5272824)
Moet dat niet blEIter zijn???

Hangt er van af of het in een parlement is of een waals frituurke ... ;-)

respublica 2 februari 2011 23:30

Als ik het goed begrepen heb, mag Kris Peeters niet naar Davos gaan van het VB... Het is inderdaad te onnozel voor woorden... Nu goed, in sommige parlementen gaan de parlementsleden op de vuist met elkaar en dat ziet er nog belachelijker uit, dus het kan nog altijd erger.

tschoon verdiep 3 februari 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5272875)
Als ik het goed begrepen heb, mag Kris Peeters niet naar Davos gaan van het VB... Het is inderdaad te onnozel voor woorden... Nu goed, in sommige parlementen gaan de parlementsleden op de vuist met elkaar en dat ziet er nog belachelijker uit, dus het kan nog altijd erger.

Ik wil dat hier ook eens zien; maar dan in het federaal parlement: een iponneke van dedecker, worstelen met bartje, een sjakosch van dipoepo, en vingerke van laurette, girlfight...

jeroen122 3 februari 2011 12:31

als kris peter zoveel zaken combineert, respect voor deze man maar als blijkt dat hij inderdaad te veel in het buitenland zit en dit zorgt voor problemen qua vraagstelling en verantwoording in het parlement etc, moet men in de statuten handel wisselen met een andere bevoegdheid van een minister. er zijn genoeg personen die een handelsreis kunnen leiden.

the_dude 3 februari 2011 12:42

en zeggen dat dat dus hunne job is, zo een beetje van't kind geven. En die mensen vinden het terecht dat zij daarvoor betaald worden...

system 3 februari 2011 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5272798)

Het is weer boel onder de Vlaams-nationalisten. Puntmuts Peumans tegen Peuter Dewinter. Heerlijk.

Anna List 3 februari 2011 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5272795)
Ik heb u gebeld!
Baneet gij!
- voorzitter...
KOM DAN KIJKEN!
Discussie gesloten.

Zo'n parlement verdient een eigen straat vind ik.

lichtjes aangepast :(

giserke 3 februari 2011 13:07

Puntmuts had Kris Peeters al onder zijn voeten gegeven dat hij niet aanwezig was.
Hij stelde dat het niet kon om op zulk moment van de begrotingsopmaak afwezig te zijn.

Wat moet FDW nog blijven doorlullen? :roll:

Scherven A. Mok 3 februari 2011 15:18

Om zijn steun te betuigen aan stadsgenoot De Winter heeft Jan Decleir geweigerd een erepenning te ontvangen uit hande van Jan Pneumans. Bron

Xenophon 3 februari 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5273944)
Om zijn steun te betuigen aan stadsgenoot De Winter heeft Jan Decleir geweigerd een erepenning te ontvangen uit hande van Jan Pneumans. Bron

Zo verbazingwekkend is dat niet, ik had het Vlaamse parlement dat op voorhand kunnen vertellen.

Het lijkt wel alsof die mensen in de Vlaamse parlement het erom doen. Denken die nu echt dat ze door de Belgicisten ernstig genomen worden? Zijn die dan echt zo naief als dat ze zich voordoen?

Garry 3 februari 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5273289)
Ik wil dat hier ook eens zien; maar dan in het federaal parlement: een iponneke van dedecker, worstelen met bartje, een sjakosch van dipoepo, en vingerke van laurette, girlfight...

Dit zijn voorlopig de enige knokkers die zonder boe of ba durven uitkomen voor hun gedacht.
http://www.youtube.com/watch?v=Q31FhlrpyHI

Garry 3 februari 2011 18:08

Walen willen stemmen op BDW
http://www.youtube.com/watch?v=TSm3honxkaA&NR=1

kelt 3 februari 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5272743)
De sfeer is goed tussen Vlamingen. De sfeer is goed. ;)

Gisteren heb ik een kwartiertje de bezigheden in het Vlaams parlement op TV gevolgd.VB,vooral bij monde van Dewinter was maar aan het emmeren over de afwezigheid van de Vlaams-Minister President in een of andere commissie eerdre in de week(het is mij ontgaan welke commissie juist)...Bovendien had VB blijkbaar kritiek op de vele ministerportefeuilles die MP Peeters bezit,en waardoor hij weinig aanwezig kan zijn in de zittingen van het Vlaams parlement....

Ik vond het een hoop gezaag (en ja,ook de verdedigende reakties van CD&V en NVA!).Enkel de O-VLD kwam met een gezonde reaktie:"of men eens wilde stoppen met dit non-onderwerp...."

neen dus
triestig,triestig,trouwens,er was eigenlijk weinig volk aanwezig :-(....

Freebie 3 februari 2011 19:24

Hallelujha!

Garry 3 februari 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5274393)
Gisteren heb ik een kwartiertje de bezigheden in het Vlaams parlement op TV gevolgd.VB,vooral bij monde van Dewinter was maar aan het emmeren over de afwezigheid van de Vlaams-Minister President in een of andere commissie eerdre in de week(het is mij ontgaan welke commissie juist)...Bovendien had VB blijkbaar kritiek op de vele ministerportefeuilles die MP Peeters bezit,en waardoor hij weinig aanwezig kan zijn in de zittingen van het Vlaams parlement....

Ik vond het een hoop gezaag (en ja,ook de verdedigende reakties van CD&V en NVA!).Enkel de O-VLD kwam met een gezonde reaktie:"of men eens wilde stoppen met dit non-onderwerp...."

neen dus

't Is allemaal gezaag vooral als wat er gezegd wordt iets is dat in uw rapen schijt. Maar het ene gezaag is wat juister dan het anderen hé?
http://www.youtube.com/watch?v=0cL14...eature=related

En dan zijn er hier nog altijd die willen gezegd hebben dat geen 10% van de kiezers die voor het VB gestemd hebben pro splitsing België zijn. Dat zou willen zeggen dat meer dan 90 % van die kiezers debielen zijn.

solidarnosc 3 februari 2011 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5274393)

neen dus

Ik heb het hier al vaak gezegd. Vlaanderen doet het economisch (veel) beter dan Wallonië maar of we dat ook maar in de verste verte te danken hebben aan het beleid dat de afgelopen decennia in het Vlaams parlement is gevoerd betrwijfel ik ten eerste. (Het feit dat de voornaamste breuk tussen Vlaanderen en Wallonië qua welaart er is gekomen op een moment de gewesten nog niet bestonden sterkt me in die overtuiging.)

solidarnosc 3 februari 2011 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5273637)
Wat moet FDW nog blijven doorlullen? :roll:

De camera's draaiden en Dewinter wilde nog eens de media halen.

ieperling 4 februari 2011 15:00

Peumans is een even kleine miskeukel als al de rest van die minipikjes in het VP

COCHINILLO 4 februari 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5275271)
De camera's draaiden en Dewinter wilde nog eens de media halen.

Blijkbaar hebben we toch meer VB fans dan we dachten bij de o zo tolerante "niet in mijn naam" artiesten:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-knoeiers.aspx
“Een stelletje knoeiers”, zo noemt acteur Jan Decleir het parlement na het weigeren van zijn Gouden Erepenning. Parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) kan er niet mee lachen.

“Ik wilde geen penning aanvaarden uit de handen van de voorzitter van het parlement. Ik moet die man niet.” En nog over het Vlaams Parlement: “Een stelletje knoeiers.” Zo reageerde Jan Decleir nadat was uitgelekt dat de acteur de Gouden Erepenning die hem was toebedacht, had geweigerd.
tja, dat krijg je als de FDW schoffeert hé Jan?

giserke 4 februari 2011 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5276356)
Blijkbaar hebben we toch meer VB fans dan we dachten bij de o zo tolerante "niet in mijn naam" artiesten:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-knoeiers.aspx
“Een stelletje knoeiers”, zo noemt acteur Jan Decleir het parlement na het weigeren van zijn Gouden Erepenning. Parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) kan er niet mee lachen.

“Ik wilde geen penning aanvaarden uit de handen van de voorzitter van het parlement. Ik moet die man niet.” En nog over het Vlaams Parlement: “Een stelletje knoeiers.” Zo reageerde Jan Decleir nadat was uitgelekt dat de acteur de Gouden Erepenning die hem was toebedacht, had geweigerd.
tja, dat krijg je als de FDW schoffeert hé Jan?

Gaat hij dan nog langs de Vlaamse kassa willen passeren om een nieuwe film te draaien?

Anna List 4 februari 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5274010)
Zo verbazingwekkend is dat niet, ik had het Vlaamse parlement dat op voorhand kunnen vertellen.

Het lijkt wel alsof die mensen in de Vlaamse parlement het erom doen. Denken die nu echt dat ze door de Belgicisten ernstig genomen worden? Zijn die dan echt zo naief als dat ze zich voordoen?

ze geloven de blazen die ze zichzelf wijsmaken.

globalmedia 4 februari 2011 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276370)
Gaat hij dan nog langs de Vlaamse kassa willen passeren om een nieuwe film te draaien?

staat decleir nu op de lijst van de slechte vlamingen,vijand van het vlaamsche volk?:-D

Xenophon 4 februari 2011 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276370)

Natuurlijk, Vlaams geld graaien ze graag. Het is de Vlaming waar ze van walgen.

giserke 4 februari 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5276412)
staat decleir nu op de lijst van de slechte vlamingen,vijand van het vlaamsche volk?:-D

Neen hoor. Alleen heb ik nooit begrepen hoe je kunt schijten in het hand die U iets geeft. In andere landen trekken cultuurego's ten strijde tegen het establishment, hier in België trekken ze de kaart van het establishment.

Zipper 4 februari 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276421)
Neen hoor. Alleen heb ik nooit begrepen hoe kunt schijten in het hand die U iets geeft. In andere landen trekken cultuurego's ten strijde tegen het establishment, hier in België trekken ze de kaart van het establishment.

en het Vlaams Parlement maakt geen deel uit van het "establishment" ??

giserke 4 februari 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276429)
en het Vlaams Parlement maakt geen deel uit van het "establishment" ??

Voor velen is dat het verkeerde establishment.

Zipper 4 februari 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276435)
Voor velen is dat het verkeerde establishment.

tja, ieder zal voor zichzelf wel uitmaken wat het juiste en verkeerde is, zeker ?

giserke 4 februari 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5276443)
tja, ieder zal voor zichzelf wel uitmaken wat het juiste en verkeerde is, zeker ?

Dan moeten ze wel weer niet verschieten hoe vijandig de mensen beginnen te staan als ze horen hoeveel miljoenen er weer naar de cultuursector gaat.

Pas op voor mij moet er zoveel mogelijk centen gaan naar de cultuursector.
Maar een beetje takt en intellectuele eerlijkheid is toch wel een minimum dat je mag vragen van die sector dacht ik.

Zipper 4 februari 2011 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5276456)
Dan moeten ze wel weer niet verschieten hoe vijandig de mensen beginnen te staan als ze horen hoeveel miljoenen er weer naar de cultuursector gaat.

Pas op voor mij moet er zoveel mogelijk centen gaan naar de cultuursector.
Maar een beetje takt en intellectuele eerlijkheid is toch wel een minimum dat je mag vragen van die sector dacht ik.

Hier prijs je de mentaliteit "diens brood men eet, diens woord men spreekt" aan.
Had Jan Decleir zijn eigen persoonlijke mening dan moeten inslikken ??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be