![]() |
N-va = Soft
De N-VA is veel te soft en daarom komen ze geen stap vooruit en dreigen ze vakkundig uit-geonderhandeld te worden. Enkele vriendelijke tips voor een nieuwe regeringsvorming:
1) Vorming radicaal blok in Kamer (40 zetels) en Senaat (31 zetels) met Vlaams Belang en Lijst Dedecker dat een gezamenlijk programma voor een staatshervorming opmaakt en de andere Vlaamse partijen oproept om zich erachter te scharen. 2) Minimumeisen: - splitsing BHV (kies- en gerechtelijk arrondissement) zonder de minste compensatie - afzetting incivieke burgemeesters - uitdoving faciliteitenregime in de rand rond Brussel (10 jaar maximum) - afschaffing Brussels gewest, dat onder federale voogdij komt te staan - verstrengen omzendbrief Peeters - volledige uitvoering geactualiseerde versie Vlaamse resoluties - vervanging van interpersonele solidariteit door controleerbare solidariteit tussen deelstaten waarbij iedere Vlaming op zijn belastingsbrief ziet hoeveel geld er naar Wallonië stroomt - afschaffing Senaat en beperking Kamer tot 50 leden, voor de helft aangeduid door de deelstaatsparlementen |
:shocked!:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft em weer iets genomen ofzo?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De reden dat N-VA populair is is net omdat ze soft zijn. De Vlaming is geen revolutionair, maar wil wel rechtlijnig en standvastig beleid en hervormingen, en de N-VA reflecteert dit perfect. Ik kan best begrijpen dat sommigen de N-VA graag meer radicaal willen, een soort VB-bis, maar dan moet men accepteren dat dat niet kan aan 1/3 van de Vlaamse stemmen, dan gaan ze naar beneden. Ik weet alvast dat ik een sterke, democratische partij met eerlijke en realistische Vlaamse standpunten verkies boven een radicale "zweeppartij" die nooit aan het beleid kan deelnemen.
|
Citaat:
|
Belgie is om zeep, en Brussel blijkt in Vlaanderen te liggen ...
ramp o ramp, wie had dat kunne zien aankomen ? :rofl: |
Wat is het, grote krijger? Heb je eindelijk het licht gezien, of hoop je met zo'n aanpak heel dat Vlaamse blok in het 'cordon sainitaire' te dwingen, om vervolgens het tegenovergestelde uit te voeren?
|
Als u meent wat u hier zegt, verwacht ik vandaag of morgen in de krant te lezen dat u uit de BUB stapt en een lidkaart van VB, LDD of N-VA aanschaft...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige wat je daarmee doet is de partijen die NVA wel nodig heeft = ovld en cd&v vervreemden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je idee op de belastingsbref is debiel, ga je dan ook limburg (dat ook een smak geld ontvangt) erop zetten? Citaat:
|
Van waar die zenuwachtigheid?
|
Ik ben nu eens razend beniewd hoe Bwarrior zijn plotseling zien van het licht gaat verklaren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geef mij ondertussen maar de recht toe recht aan ideologie van de partij die dagdagelijks door de realiteit in haar gelijk wordt gesteld en daarom in een cordon zit. Ondertussen supporter ik hevig voor de NVA die in BDW een heerlijke B-stratheeg als voorzitter heeft en die door zijn taktiek dagdagelijks het grote gelijk van het VB demonstreert. Go Bart....Go... |
Citaat:
|
Citaat:
Het VB is en blijft een nutteloze weggegooide stem. Citaat:
|
Citaat:
|
N-VA en VB samen een voorstel doen? Zéér onrealistisch. Van mijn part moet VB stilaan verdwijnen, onder de 10% gaan en opgeslokt worden door N-VA. Dan kunnen al die stemmen naar een partij gaan die er wél toe doet, die niet uitgesloten wordt en zichzelf ook niet uitsluit met haar extreme (racistische) standpunten.
Wie heeft er baat bij dat Vlaams-nationalistische stemmen niet kunnen wegen op het beleid? Links en het Belgisch establishment, objectieve bondgenoten van het VB. |
Citaat:
Trouwens: waarom zou een partij, wiens groot gelijk dagdagelijks door alle andere partijen (annex de socio-economische en multiculturele toestand) wordt geëtaleerd, moeten verdwijnen? Reeds twintig jaar worden er jaarlijks miljarden mediatieke euro's gespendeerd om de "boodschapper van de naakte koning" het spreken te beletten...en dagdagelijks blijkt dat zij gelijk hebben.... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dat is zeker niet de traditionele rol van het VB, en meer moet het VB ook niet doen voor mij. Dat ze gelijk krijgt in haar maatschappelijke visies, daar ben ik in het niet mee eens. Wel is het steeds meer duidelijk dat het linkse politiek-correcte verhaal totale onzin is, maar dat maakt het VB-verhaal nog niet waar. |
Citaat:
Citaat:
Teruggave van provincie Luxemburg aan Groot-Hertogdom, Oostkantons aan Duitsland. Opeisen van wederrechtelijk bezet gebied dat van Vlaanderen werd geroofd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het is eigenlijk een beetje onverwacht,maar het NVA lijkt me eigenlijk wat kwetsbaar te zijn omtrent dat IPA.
Na de aankondiging dat "Het NVA enkel een ongewijzigd IPA zou goedkeuren",en wetende dat de Premier een gewijzigde versie voorbereid zal de Partij creatief mogen communiceren....ongeacht of ze voor- of tegen stemt.... Ik weet het,de NVA heeft nooit gezegd dat ze dan een gewijzigd IPA persé NIET zou goedkeuren,maar zo werkt de politieke perceptie niet.... :? |
Citaat:
Dus u ziet NVA funktioneren met cornuiten als Dewinter, Annemans of Valkeniers ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Luie De Wever?
Olijke Bart ging niet graag naar comissies van het Vlaams parlement. Tenminste toch niet toen hij nog zogezegd nog volwaardig lid was van het Vlaamse parlement. Niet dat het zoveel uitmaakte uitmaakte. Erg bedrijvig was hij niet dit jaar. Ziehier een lijstje van de laatste acht minst productieve Vlaamse parlementariërs. Katleen Martens (VB): 6 keer een commissievergadering bijgewoond. Marc Van de Vijver (CD&V) : 6 keer een commissievergadering bijgewoond. Marcel Logist (SP.A): 2 keer een commissievergadering bijgewoond. Herman Schueremans (O.Vld): 2 keer een commissievergadering bijgewoond. Christian Van Eyken (UF): 2 keer een commissievergadering bijgewoond. Filip Anthuenis (Open Vld): 1 keer een commissievergadering bijgewoond. Filip Dewinter: (V. B): 1 keer een commissievergadering bijgewoond. Patrick Janssens (SP.A): 1 keer een commissievergadering bijgewoond. Bart De Wever (N-VA) : 0 keer een commissievergadering bijgewoond. Moest Olijke Bart op Federaal vlak nu met een resultaat kunnen op de proppen komen, ja dan zouden we dat nog kunnen begrijpen. Maar ook hier een dikke 0 /10. En wij maar dik betalen voor die lantefanters! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be