![]() |
schande,openbaar vervoer
mijn collega moest gisteren 50€ aan taxi betalen om op het werk te geraken en terug
kan dat,dat het openbaar vervoer zomaar staakt zonder dat eerst te melden,en zo de kleine man in problemen brengt? |
Citaat:
Het recht om stakers om dwingende redenen te ontslaan eveneens, natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben de volgende dag met de rekening van de taxi naar de baas gestapt en ik heb het - wonder boven wonder - gedaan gekregen dat ze me die taxi terug betaalden. Ik snap nog altijd niet dat die baas dat heeft willen doen, hij was normaal zo gierig als de pest. Achteraf had ik spijt dat ik de rekening van de schoenmaker ook niet heb binnengebracht, maar dat was waarschijnlijk niet gelukt ;-) :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Onaangekondigd is voor de werknemer zelfs beter. De werknemer is in dit geval zelfs beschermd. De arbeidsgeschikte werknemer die zich naar het werk begeeft, onafhankelijk van zijn/haar wil niet op het werk geraakt, op weg naar het werk te laat of niet op het werk verschijnt, heeft recht op het gewaarborgd dagloon. Een onaangekondigde staking past perfect binnen deze voorwaarde(n). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben er zeker dat uw kleine man een schouderklopje van zijn baas gekregen heeft. |
Citaat:
Maar een eerlijke vraag Wat met die bejaarden de verzorgt moet worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp Uw reactie wel :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tis u vriend zijn keuze om in die taxi te stappen of niet he.
Ik zou zeggen: Ni zagen, blijft wa langer in u bed, geniet ervan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er een aangekondigde staking is van het openbaar vervoer, ben je verplicht om te zorgen dat je op je werk raakt, een echte schande is het. |
Citaat:
|
Citaat:
Meer nog,wat was de reden van deze staking? Als wij zelfs de reden van deze staking niet kennen,schiet dat dan toch zijn doel voorbij........ |
Citaat:
Anderzijds mogen ambtenaren die niet willen werken wel ontslagen worden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Toch heeft men recht op één dag loon via overmacht,en een aangekondigde staking is duidelijke overmacht |
Citaat:
|
Het is heel simpel.
Eerst mochten de banken biljoenen van ons stelen en de boel legaal frauderen. Vervolgens kregen die banken nog eens honderden miljarden cadeau om hun slechte zaken te redden, geld dat van de belastingbetaler komt. Vervolgens gaan de door de banken opgekochte regeringen de gewone burgers zware besparingen opleggen. Wat mij betreft mag het personeel van De Lijn dus een onbeperkte nationale staking uitroepen en ik zal zelfs mee aan de stakingspiketten gaan staan want ook mijn belangen staan hier op het spel. Wie nu komt zagen over het betalen van een taxi begrijpt gewoon niet wat er gaande is en verdient het niet beter dan serieus gepluimd te worden, dommigheid wordt in de natuur ook weggefilterd. |
Citaat:
|
Citaat:
De buslijnen die bij ons rijden, rijden niet als er bij ons niet gewerkt wordt. Er wordt openbaar vervoer gepromoot, mensen die hun wagen wegdoen krijgen gratis een jaarabbonnoment, dan moet er gezorgd worden dat er openbaar vervoer is. |
Citaat:
|
Thuis werken.
En voor bejaardenverzorgers: van één dag geen bad zullen ze nu ook weer niet dood gaan. En eten doen ze toch al nauwelijks. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be