![]() |
vlaamse overheid verkwanselt geld aan administratie...
Als de vlaamse overheid geen geld heeft nu in het begin van een budgettaire periode voor 3000 verlichtingspalen, is dit het mooiste bewijs dat de overheid zijn geld verspild aan administratie een VERGEET TE INVESTEREN
Daarmee zeg ik niet of die palen noodzakelijk zijn, zonder verlichting gaat ook wel rijden, of met de helft minder verlichting zal ook nog lukken... Ik zeg gewoon, je ziet het aan onze wegen dat ons geld word opgegeten door bedienden ipv gespendeerd aan investeringen... http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ervangen.dhtml |
Tiens, alles moet toch geregionaliseerd worden omdat het dan per definitie beter geregeld wordt? Of is dat toch niet zo?
|
Citaat:
Nu kunnen we tenminste de personen aanpakken, waarvoor we stemmen. In tegensteling tot Reynders, Daerden en consoorten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar U kunt al raden wie dit niet wil, want dit betekend het onmiddellijke einde van België. ;-) |
Citaat:
Het voordeel is nu dat het kan verbeterd worden zonder dat de walen tegenwerken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- kijk naar de gevangenissen, en je ziet continu schrijnende overbevolkingen, vleugels die verzakken, etc - kijk naar de gerechtsgebouwen, die zijn recent verbeterd, dus die kunnen niet klagen. Dat was dan de bedoeling om het gerecht wat beter te doen werken, goed een gebouw is 1, de rest moet blijkbaar nog volgen, denk dan vooral aan de IT. Die rechters vertikken het om een deftige IT te gebruiken. Is terug een vorm van gigantische onderinvestering. Een overheid als Belgie zou daar een stevig een project moeten van maken. - kijk naar de schoolgebouwen: daar zie je een onderinvestering in het katholieke netwerk die 70% van de scholieren behelst, scholen storten af en toe in, dat zijn toestanden die je in principe niet kunt verdedigen. Bovendien zie je dat al die katholieke scholen en een zak staatsscholen gewoon enkel glas hebben, slecht geisoleerd zijn, dus zeg maar een dikke schande. - kijk naar de autostrades... ze zijn hoofdzakelijk aangelegd in de jaren '70 en nu allemaal overbevolkt. Er liggen in Vlaanderen 2 keer minder rijstroken kilomters dan in Nederland (Micele heeft daar een fantastische statistiek van) men lepelt ons via de marketing in dat we het dichtste wegennetwerk hebben, maar vergeet niet dat we veel minder rijvakken hebben. We worden belogen. Bruggen moeten soms noodgedwongen afgebroken worden, palen hebben last van betonrot etc... Is echt wel een symptoom van een falende overheid. Het is alsof je in de industrie een productie doet tot de machines vastlopen en dan vertelt aan de klanten dat ze een beetje moeten wachten dat je gaat nieuwe onderdelen bestellen en blabla (wordt dus nooit gedaan !) - je hoort ook telkens op dezelfde manier redeneren: als er iets moet bijgebouwd worden is er geen geld ??? Als er iets moet onderhouden worden of hersteld worden: we hebben geen geld ??? Kijk geld heb je altijd, als je NUTTIGE DINGEN doet. Dus als je INVESTEERT doe je nuttige dingen. Concreet, stel dat een gevangen geld zou opbrengen, dan bouw je gewoon gevangenissen want je verdient eraan... Daarom economisch bekeken moet je gevangenisstraffen omzetten naar 'leningen' zodat de hotelservice betaald wordt door de gevangen zelf. Je laat ze werken tijdens de gevangenissstraf zodat ze gedeeltelijk hun hotelservice kunnen afbetalen. Maar de twee gegevens zouden maken dat gevangenissen rendabel worden. En dat straffen een andere betekenis krijgt |
Citaat:
Citaat:
die - wel op zijn socialistische manier ;-) - beloofde dat het geld van de verkeersboetes direct geïnvesteerd werd in de verkeersveiligheid... Ik heb eens gesurfd wat Vlaanderen investeert in wegenonderhoud en wegenbouw : het is ~ 1/8 van Hessen, een vergelijkbare "deelstaat" qua "wegennet/transitland". directe link: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je zegt tegen een administratie jullie moeten 10.000 azielzoekers verwerken. Je zegt tegen dezelfde administratie, ik heb geen geld voor computers. Wat is de conclusie die je daaruit kunt trekken ? Doodsimpel hoor: als je geen computers met aangepaste IT en software die alle gegevens ter beschikking stelt hebt, heb je daar personeel die niet efficient kan werken. Ofwel bouwen ze inderdaad een achterstand op en doen ze minder dossiers, ofwel krijg je ineens de budgetten vrij voor die groep, en kunnen ze 10.000 dossiers doen Wat kost dat ? Is dat rendabel ? Wel heel eenvoudig, als een procedure 1 jaar duurt en zo verkort naar 3 maand, verdien je per persoon bvb 10.000 euro, of heb je een besparing van 100Miljoen euro door te investeren in personeel en computes.... Heb je dan budget nodig ? Ja extra budget, maar in feite zul je eindigen met minder budget... |
- eerst en vooral zijn de lonen bij de VLaG meer dan behoorlijk
- bovendien stijgt het aantal vla-ambtenaren terwijl men tegelijk ijvert voor vereenvoudiging - wat die palen betreft : we kunnen ook zonder , ik stel voor nog enkel verlichting te zetten bij Afritten Kruispunten en in gevaarlijke bochten |
vervolg:
om even een direct vergelijk te geven wat Vlaanderen extra begroot voor de opgelopen extra winterschade, en wat Hessen begroot: Citaat:
Hessen investeert enkel voor de winterschade extra 100 miljoen..., bovenop het totaal budget van 2010 van bijna 700 miljoen. (vorige post) Citaat:
En zeker een idee wat voor ´een belang´ Vlaanderen hecht aan (veilige) mobiliteit. Dit heeft dus niets met de auto an sich te maken maar met het geheel aan openbaar wegvervoer; van fiets tot lijnbus. Hier leest men hoe ´Hessen´ denkt: Citaat:
"Een economisch, op mobiliteit aangewezen Bondsstaat kan zich geen kraterpistes permitteren. Wanneer rechttijdige tegenmaatregelen niet genomen worden, zijn er verkeersbeperkende, snelheidsbeperkende of zelfs afsluiteningen om de verkeersveiligheid te garanderen, te bevrezen. Bovendien gaat de momenteel oppervlakkige schade zich in de diepte vreten. Hoe vroeger we ze verhelpen, des te minder kost het", zo (sprak) Posch verder. verder staat er nog in, dat als men de herstellingen met 1 jaar uitstelt kan het zijn dat de weg volledig opnieuw aangelegd moet worden wat 5 x zo duur uitvalt. Ipv 20 euro per m² voor degelijke reparatie wordt het dan 100 euro/m². Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar was die begrote 11,5 miljoen bijlange niet genoeg om "puttekes te vullen", tzal wel goed voor "de economie" zijn zeker ? :roll: Denken ze... Citaat:
ook veiligheid: http://www.autoscoops.be/nieuws/2010...nveilige-wegen En Schouppezot maar kappen op de motorrijder dat ze beter of verplicht´in Fluo´ moeten rijden... bij de Fluo-slalom rond die putten is men idd beter zichtbaar... specifiek motorrijders: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onze overheid doet ondermaatse investeringen in onze noodzakelijke gemeenschappelijke infrastructuur. Infrastructuur is spoorweg, communcatienetwerk, wegen, waterwegen, kruispuntdatabank, informatietechnologie, culturele centra, scholen, gebouwen voor personeel etc zijn. Onze overheid investeert niet meer in spoorwegen, communicatienetwerken bvb wel nog in culturele centra, gebouwen voor personeel... Maar waar is de performante overheidsIT ??? ze hebben wel een goeie IT in de vlaamse schoot, maar ik ken daar iemand werken die nogal goed weet hoe de vlaamse overheid beknibbelt op hun essentiele begroting. Nu moet je daar eens over nadenken: als je personeel hebt die goed kan werken met 10.000euro aan IT investering. EN je doet daar 10% van af, of ze werken 20% minder efficient. Maar je blijft het personeel betalen aan 50.000euro.... Hoe stom kun je bezig zijn ??? Het is alsof je in een bedrijf die goederen moet produceren gaat bezuinigen op de productie van die goederen en de machine, met als gevolg dat uw personeel 20% minder werk kan verzetten... Wie doet er dat tenzij bij een korzichtige overheid ??? Vergelijk het met een vertegenwooridger die 3000euro bruto per maand kost een leasewagenkrijgt van 500euro, en die moet bezuinigen op zijn tankbeurten, en niet meer mag rondrijden ??? Bij de staat hoort je zo'n stomme dingen... vergelijk het met een camionchauffeur en arbeider die zout moeten strooien, maar die geen overuren meer mogen kloppen, en dus niet meer uitrijden ?? Doodnormaal tijdens de winter, ze hebben geen zout, ze hebben geen personeel, de kamion is kapot, het budget is op, de overuren zijn al gemaakt, het personeel heeft geen overuren meer te kloppen etc blablabla.... vergelijk het met doppers die ze dan eens gaant werkstellen in een strijkwinkel met een rowenta strijkijzertje en laten concurreren met een dienst die professionele strijkijzers inschakelt. Het ene is typisch voor de overheid en het andere is typisch voor wat privéinitiatief. |
Citaat:
Ik moet geen holle slogans horen van u hoor, ik zie de eenvoudige feiten. IK wil de parlementaire vraag stellen hoor: hoeveel procent van de scholen hebben overal waar verwarming staat driedubbel glas, k-waarde <0.8 en een tweede vraag: wat zou he tkosten om alle scholen te isoleren met driedubbel glas ? (met of zonder vervanging van de profielen, dus goedkoop of duur) en een derde vraag: hoeveel verwarmingskosten en CO2 zouden al die scholen samen sparen moesten zij nu vandaag investeren in driedubbel glas over een periode van 10 jaar. men verbrandt in Belgie liever het geld en zit ondertussen de privésector op stang te jagen met allerlei kosten en lasten op energie, en verplichtingen om CO2 te besparen, terwijl scholen budgetten van 100.000euro stookkosten hebben, die ze in feite op hun kousen zouden kunnen halveren... En met een goeie inspanning op 15.000euro zouden kunnen doen zakken. |
Citaat:
|
Citaat:
Eerder aan "overdreven reglementitis" en politiek gekissebis,en de loden hand van de "juridische procedure" Geef toe,zelfs als er maatschappelijk een algemene overeenkomst is om ergens een gebied opzij te zetten voor natuurontwikkeling,voor het aanleggen van een nieuwe of verbeterde weg,voor het promoten van de kustvaart.........loopt de zaak voor minstens een decennium vast omdat "de aktoren" ,en dat zijn niet noodzakelijkerwijze de ambtenaren,maar eerder de politiek verantwoordelijken en het middenveld er eerst JAAAREn over moeten LEUTEREN,en,twijfel er niet aan,er zit steeds ook nog een juridisch staartje aan... case in point : Gelooft iemand hier dat die Antwerpse brug/tunnel er nu in 5 jaar zal liggen?Er is nochtans een "beslissing"..... En zeggen dat men in gans Oost-Azie tien keer grotere projecten in diezelfde 5 jaar plant EN uitvoert....:? |
Citaat:
Zeg mij hoeveel scholen na de DERDE PETROLEUMCRISIS sinds de jaren '70 (of 40 jaar terug) kan verwarmd worden met minder dan 5m3 gas per m2 oppervlakte ? |
Citaat:
Kijk een ambtenaar die verantwoordelijk is voor gebouwen, en zegt dat hij geen budget heeft, WERKT IN FEITE NIET ! |
Ik krijg de indruk dat vele hier enkele zaken vergeten.
Vlaanderen is namelijk één van de rijkste regio's in Europa, maar verspilt een massa geld aan onzin. Bam heeft ons al meer dan 2 miljoen gekost, maar de wegen rond Antwerpen zijn nog steeds onbereidbaar. VIA( Vlaanderen in actie) heeft ons meerdere miljoen gekost, maar levert niets op. Meer dan 3 miljoen ging er naar de controles en het onderhoud van de verlichting op de gewestwegen in Vlaanderen, maar er was geen geld om de controle en onderhoudswerken uit te voeren. De Lange Wapper heeft meer dan 300.000 gekost en men heeft zelfs de fundering nog niet berekend. Er is al meer dan 2.5 miljoen uitgegeven aan de verbreding en uitdieping van het Albertkanaal, maar er is nog geen schop in de grond gestoken. Scholen vragen, sorry, smeken om hulp om hun gebouwen te kunnen renoveren, maar moeten ondertussen hun geld uitgeven aan de huur van containerklassen, omdat ze meer dan 5 jaar op hun bouwvergunningen moeten wachten. |
Vlaanderen is namelijk één van de rijkste regio's in Europa, maar verspilt een massa geld aan onzin.
?????????????????????????????????????????????? - 100000 landgenoten moeten krabben om hun energierekeningen betaald te krijgen - 20000 van ons staan wekelijks aan de voedselbank - 25000 namen een gratis busabonnement omdat ze hun wagen niet meer kunnen betalen |
Citaat:
Stel dat je alle sociale steun omzet naar arbeid die zich bij ons BNP voegt, en we worden op slag 10miljard rijker per jaar in infrastructuur die notabene vandaag nog geen peulschil ervan bedraagt |
Citaat:
Die energierekeningen kunnen ook makkelijk opgelost worden als men eens begint bij die grote bedrijven op een normale manier te belasten. |
Citaat:
Bedrijven belasten = productie duurder maken enconsumptie belasten = tewerkstelling verminderen = werkloosheid opdrijven = ??? negatieve cirkel maken... Nee in een economie werkt die oplossing niet. Dat is een kortzichtige redenering. |
de klant heeft uiteraard het recht over te stappen naar een voordeliger leverancier
(ik heb het zelf meegemaakt : in september 95 betaald aan Electrabel , contract opgezegd en in november 25 ( voor 1 maand ) betaald aan Nuon ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan niet , voor je een gratis abo krijgt wordt gecheckt of er nog een nummerplaat beginnen het gezin is
|
Als u een Belgische nummerplaat schrapt of overdraagt buiten uw gezin, dan kunt u bij De Lijn een gratis Dina-abonnement (Dienst Inruilen Nummerplaat voor Abonnement) verkrijgen. Een Dina-abonnement is een gratis Buzzy Pazz of Omnipas met een looptijd van 12 maanden. Als de nummerplaat van de enige personenwagen binnen uw gezin wordt ingeleverd, kunt u een Dina-abonnement voor alle gezinsleden aanvragen. In dat geval mag geen enkel gezinslid nog een auto ter beschikking hebben, ook geen bedrijfs- of leasingwagen. Als u een wagen wegdoet, maar nog één of meerdere wagens in het gezin hebt, dan mag u 1 gezinslid aanduiden voor het gratis abonnement.
|
23/04/'08 Sinds oktober 2002 hebben al 53.740 automobilisten een gratis busabonnement gekregen in ruil voor het inleveren van hun nummerplaat. De maatregel van de Vlaamse regering in samenwerking met De Lijn om een halt te bieden aan koning auto lijkt dus stilaan zijn vruchten af te werpen.
|
Citaat:
|
En hiermee ontkracht u dus wat u eerder juist stelde:
Citaat:
|
als de enige wagen wordt weggedaan krijgt gans het gezin een bus-abo
|
Citaat:
scholen hebben geen driedubbel glas en problemen worden opgelost als verwarmingen springen, als ongelukken gebeuren, als palen omvallen, als gevangen uitbreken, als gebouwen instorten, als bruggen oop instorten staan, als verzekeringen procederen tegen gemeenten dat is gewoon geen beheer met visie, dat is continu paniekvoetbal |
in 40,26% vd gevallen was het de enige wagen die werd weggeaan (22.893 gevallen)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be