Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Weer een betoging op komst? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152073)

fredo2008 3 maart 2011 13:44

Weer een betoging op komst?

Tis nie waar hé, dat we nog eens zo'n linkse franstalige massabetoging moeten verdragen...

De standaard

SDG 3 maart 2011 13:50

Laat die mensen toch doen. Alsof dat allemaal iets gaat uithalen?

Bokkenreyder 3 maart 2011 14:13

En dan maar verschieten dat er slapende honden wakker worden! Hoe dom kun je zijn?

Pelgrim 3 maart 2011 14:19

Van die data is enkel 23 mei belangrijk, want dan volgt het volgende rondje financiële incest. D�*�*r moet tegen in opstand gekomen worden.

Txiki 3 maart 2011 14:32

Om het in modern Nederlands te zeggen: who cares? Die betogingen zijn absolute nonsens. En daarmee is alles daarover gezegd.

Pelgrim 3 maart 2011 14:53

De enige betoging die er echt zou toe doen, die tegen de dictatuur van de eurocraten, wordt niet georganiseerd, omdat de Vlamingen te dom zijn om te snappen wie de echte macht in handen heeft.

Txiki 3 maart 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5337864)
De enige betoging die er echt zou toe doen, die tegen de dictatuur van de eurocraten, wordt niet georganiseerd, omdat de Vlamingen te dom zijn om te snappen wie de echte macht in handen heeft.

Kijk, dat begrijp ik nu eens niet. Maar, misschien ben ik ook te dom. Akkoord dat de kern van de kwestie in dat Europees gedrocht zit. Maar om dan maar constant je medemensen te gaan uitmaken en beledigen, dat versta ik niet. Waar is het streven naar "volksverheffing" gebleven? Licht je mensen in en probeer hen mee te krijgen in dat besef.

edit: als je wil dat mensen je zaak en redenering gaan volgen, moet je die wel eventjes interessant en aantrekkelijk voorstellen. Op de manier waarop je hier nu loopt te schrijven, gaat dat niet echt lukken.

Salvadorii 3 maart 2011 16:15

Ik geniet vollop van de malaise onder de Belgicysten en Belgophonen. Als ze daarvan een show willen maken, des te beter! :-)

Ze gaan nu nog vijf jaar afzien, en dan de rest van hun leven een bittere nostalgie koesteren...

Txiki 3 maart 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5337972)
Ik geniet vollop van de malaise onder de Belgicysten en Belgophonen. Als ze daarvan een show willen maken, des te beter! :-)

Ze gaan nu nog vijf jaar afzien, en dan de rest van hun leven een bittere nostalgie koesteren...

Nieuw in ons gamma! Eerst hadden we Telephonen, nadien I-phonen en nu ook Belgophonen :cheer:

Jazeker 3 maart 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5337847)
Om het in modern Nederlands te zeggen: who cares? Die betogingen zijn absolute nonsens. En daarmee is alles daarover gezegd.

Ze maken zich er nog ronduit belachelijk mee.

Jazeker 3 maart 2011 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5337914)
Kijk, dat begrijp ik nu eens niet. Maar, misschien ben ik ook te dom. Akkoord dat de kern van de kwestie in dat Europees gedrocht zit. Maar om dan maar constant je medemensen te gaan uitmaken en beledigen, dat versta ik niet. Waar is het streven naar "volksverheffing" gebleven? Licht je mensen in en probeer hen mee te krijgen in dat besef.

edit: als je wil dat mensen je zaak en redenering gaan volgen, moet je die wel eventjes interessant en aantrekkelijk voorstellen. Op de manier waarop je hier nu loopt te schrijven, gaat dat niet echt lukken.

:clapping: Txiki-power!

Edit: nooit gedacht dat ik ging klappen voor klein-links gepeupel :| ;-)

Salvadorii 3 maart 2011 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5337981)
Nieuw in ons gamma! Eerst hadden we Telephonen, nadien I-phonen en nu ook Belgophonen :cheer:

Is er gekomen als tegenkanting tegen de smartphone lol, een domme-phone als het ware ;-)

tschoon verdiep 3 maart 2011 17:01

Vlamingen zijn te passief om op te komen voor hun mening, we hebben niet dat beetje zuiders temperament om uit onze luie zetel te komen en op straat te komen om te protesteren tegen het Waalse en Europese profitariaat, anders hadden we de splitsing van Beldie al lang afgedwongen.

Jazeker 3 maart 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5338042)
Vlamingen zijn te passief om op te komen voor hun mening, we hebben niet dat beetje zuiders temperament om uit onze luie zetel te komen en op straat te komen om te protesteren tegen het Waalse en Europese profitariaat, anders hadden we de splitsing van Beldie al lang afgedwongen.

Ik wil anders wel op straat komen.

SDG 3 maart 2011 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5338042)

En we missen vooral ook assertiviteit die de Noord-Nederlanders wel hebben. Anders hadden de Vlamingen al lang de macht gegrepen binnen België. :|

van Maerlant 3 maart 2011 17:32

Ja, nog een frietenbetoging. Of deze keer een Stella & Jupilerrevolutie? Toont gewoon des te meer aan wat België nog betekent.

bgf324 3 maart 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5338098)
Ja, nog een frietenbetoging. Of deze keer een Stella & Jupilerrevolutie? Toont gewoon des te meer aan wat België nog betekent.

Rode Duivelsrevolutie :lol:

Pelgrim 3 maart 2011 17:41

Citaat:

Ik heb de afgelopen acht jaren niks anders gedaan. Verloren moeite, echt waar. De huidige financiële crisis werd ruimschoots op voorhand voorspeld, de eurocratische staatsgreep ook, maar zelfs nu het in hun gezicht gebeurt willen de Vlamingen het niet zien. Een kudde schapen dat vol enthousiasme de wolven het bos in volgt.

Nu ik mag niet klagen, slimmeriken zoals ik zagen de crisis al aankomen en namen hun voorzorgen, die nu hun vruchten afwerpen. Op dit moment is er geen enkele collectieve strategie mogelijk, dus is het ieder voor zich.

Overigens, zodra die fameuze 23 miljard op tafel moeten komen is het met de N-VA ook afgelopen.

jogo 3 maart 2011 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5337997)
Ze maken zich er nog ronduit belachelijk mee.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338052)

hier wordt nogal wat afgezevert...

jogo 3 maart 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5337779)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5338084)
En we missen vooral ook assertiviteit die de Noord-Nederlanders wel hebben. Anders hadden de Vlamingen al lang de macht gegrepen binnen België. :|

nog van dat

SDG 3 maart 2011 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5338168)
nog van dat

Ik zie daar geen tegenspraak in. Die mensen komen immers op straat tégen verandering, niet voor verandering.

Garry 3 maart 2011 18:33

Citaat:

Alvast een goed initiatief moet ik toegeven.

jogo 3 maart 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5338171)
Ik zie daar geen tegenspraak in. Die mensen komen immers op straat tégen verandering, niet voor verandering.

ach zo , dat werkt maar in één richting...

Vito 3 maart 2011 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5337828)
Van die data is enkel 23 mei belangrijk, want dan volgt het volgende rondje financiële incest. D�*�*r moet tegen in opstand gekomen worden.

Dat vind ik nog eens een verstandige reactie. Maar het is al prijs op 28 maart en 18 april. Ook dan wordt de schuld nog wat aangezwengeld.

Pelgrim 3 maart 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5338246)
Dat vind ik nog eens een verstandige reactie. Maar het is al prijs op 28 maart en 18 april. Ook dan wordt de schuld nog wat aangezwengeld.

't Probleem is dat deze fraude zo geraffineerd te werk gaat dat niemand het door heeft. We worden massaal gepluimd en we staan nog te applaudiseren ook. Enfin, we, ik zal maar beter 'ze' zeggen.

Maar wat staan zagen over ne Waalsen dopper is veel gemakkelijker uiteraard.

plakker 3 maart 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5338052)

Ik ook, maar dan moet het wel een rechtuit rechtaan mening zijn, niet een of ander geleuter over frieten of shame, terwijl het over België behouden staat.
Betogen omdat Vlaanderen niet mag toegeven? En dit duidelijk naar buiten brengen? Ja.
Betogen voor het effectieve einde van België? Zonder dat het een klein marginaal nutcase-groepje skinheads is? Onmiddellijk.

Pelgrim 3 maart 2011 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5338754)
Ik ook, maar dan moet het wel een rechtuit rechtaan mening zijn, niet een of ander geleuter over frieten of shame, terwijl het over België behouden staat.
Betogen omdat Vlaanderen niet mag toegeven? En dit duidelijk naar buiten brengen? Ja.
Betogen voor het effectieve einde van België? Zonder dat het een klein marginaal nutcase-groepje skinheads is? Onmiddellijk.

En wat houdt je tegen?

plakker 3 maart 2011 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5338756)
En wat houdt je tegen?

Iemand die het voortouw neemt die ook evenveel aandacht krijgt in de media, zodat je met een massa kan komen en ook de Vlaams gezinden eindelijk beseft dat men nu eens op straat móét komen.
Te vroeg op straat komen is ook de tak waarop je zit afzagen he

Pelgrim 4 maart 2011 00:01

De tijd is al een half jaar overrijp. Wat zeg ik, drie jaar.

Maximus Aurelius 4 maart 2011 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5337779)

da's WEER file voor de hardwerkende zelfstandige die ook 's weekends werkt. kut linkse franstalige mongolen.

plakker 4 maart 2011 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5338774)
De tijd is al een half jaar overrijp. Wat zeg ik, drie jaar.

Wel ja, ik heb de slagkracht niet om zoiets op poten te zetten.
Ik geef je een voorbeeldje.
Mochten we nu écht in een impasse terecht komen, en meerdere Vlaamse partijen slaan de handen in elkaar, dán, dan is het tijd om op straat te komen en te tonen dat "het volk" hen steunt.
Of toch een groot stuk ervan... Allez, alvast meer dan met de betoging om beschaamd over te zijn, ge weet wel e, de shame

Pelgrim 4 maart 2011 00:28

Ik denk dat je de mobilisatiekracht toch wel ferm overschat. Om te beginnen, degenen die de slagkracht wel hebben om zoiets op poten te zetten doen het niet. De vraag is waarom? Omdat zij misschien ook wel beseffen dat 'zoiets' wellicht een fiasco zou worden?

De meer cruciale vraag is echter: waarom zou er überhaupt 'zoiets' moeten georganiseerd worden? Wat zou 'zoiets' precies veranderen? Gaat 'zoiets' de verkiezingsuitslagen van juni '10 veranderen? Nee. En het enige dat nu telt, zijn die verkiezingsuitslagen. Dat zijn de machtsverhoudingen vandaag.

Weet je wat eventueel zin zou kunnen hebben? Betogen met als eis nieuwe verkiezingen. Enfin, niet dat d�*t iets zou veranderen.

tschoon verdiep 4 maart 2011 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5338762)
Iemand die het voortouw neemt die ook evenveel aandacht krijgt in de media, zodat je met een massa kan komen en ook de Vlaams gezinden eindelijk beseft dat men nu eens op straat móét komen.
Te vroeg op straat komen is ook de tak waarop je zit afzagen he

En het mag niemand van het VB zijn die het voortouw neemt, alhoewel die misschien wel willen, maar dan wordt de klemtoon weer verkeerd gegeven; Dan is weer heel Vlaanderen extreem-rechts

tschoon verdiep 4 maart 2011 08:41

Of men kan iemand inhuren om zichzelf in brand te steken. (nee ik niet)

tschoon verdiep 4 maart 2011 08:46

Of misschien hier mee doen.

http://www.politiek.be/activiteiten/...aar-revolutie/

SDG 4 maart 2011 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5338202)
ach zo , dat werkt maar in één richting...

Nee, het werkt in geen enkele richting. Ik heb het hier overigens over een assertiviteit op politiek en mentaal vlak die enig concreet resultaat zou kunnen opleveren, zijnde die aan de onderhandelingstafel. Sedert de Witte Mars al is immers duidelijk geworden dat betogen om politieke veranderingen af te dwingen in België geen enkele zin heeft.

plakker 4 maart 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5339047)

Goh, ziet ge, dat komt dan weer vanuit NSV hoek.
Gewoon een betoging met een milkshake van alle Vlaamse partijen, met elk wel hun eigen visie over dingen, maar één gemeenschappelijke vraag: Meer Vlaanderen!

Bokkenreyder 4 maart 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5339147)
Goh, ziet ge, dat komt dan weer vanuit NSV hoek.
Gewoon een betoging met een milkshake van alle Vlaamse partijen, met elk wel hun eigen visie over dingen, maar één gemeenschappelijke vraag: Meer Vlaanderen!

Het probleem is: hoe Vlaams zijn elk van die Vlaamse partijen? De laatste 9 maanden hebben ons op dat gebied toch al veel duidelijk gemaakt, denk ik.
En ik vrees dat het de volgende weken nog duidelijker gaat worden: ze zullen allemaal moeten duidelijk maken hoe Vlaams dat ze zijn!

plakker 4 maart 2011 10:11

Jep, uit de kast zullen ze moeten komen!

jogo 5 maart 2011 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5338798)
Ik geef je een voorbeeldje.
Mochten we nu écht in een impasse terecht komen, en meerdere Vlaamse partijen slaan de handen in elkaar, dán, dan is het tijd om op straat te komen en te tonen dat "het volk" hen steunt.

dit vergt toch een woordje uitleg want er hangt veel van af
(namelijk het tijdstip wanneer de vlaamsnationalistjes uit hun luie zetel moeten komen en gaan betogen)

Wat zijn de tekenen van een échte impasse ?
Wat houd dat handen inelkaar slaan der Vlaamse partijen in ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be