Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   nieuwe snelweg in 6 dagen.... japanse efficientie... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153150)

brother paul 24 maart 2011 23:13

nieuwe snelweg in 6 dagen.... japanse efficientie...
 
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110324_171

waarom denk ik nu dat wij in belgie dit absoluut niet kunnen ?
uiteraard dankzij onze inefficiente overheid...

- niemand kan prioriteiten leggen
- alles werkt elkaar tegen
- niemand kijkt om werk te verzetten of om vooruit te komen

Mambo 25 maart 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5379214)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110324_171

waarom denk ik nu dat wij in belgie dit absoluut niet kunnen ?
uiteraard dankzij onze inefficiente overheid...

- niemand kan prioriteiten leggen
- alles werkt elkaar tegen
- niemand kijkt om werk te verzetten of om vooruit te komen

Het verschil met hier is idd enorm. Als ik zie dat ze wat verder waar ik woon al bijna 2 maand bezig zijn aan een verzakking van 10 cm?

hurricane 25 maart 2011 23:55

Hier gaat het met aanbestedingen (en de daarbij horende steekpenningen ?).
Offertes opvragen, evalueren, bespreken, nogmaals bespreken etc.
En omdat vadertje staat niet zo graag fakturen betaald (meestal véél te laat), zijn aannemers niet echt happig om een samenwerking te starten.
In één woord : Belgisch.

C uit W 26 maart 2011 01:21

België is gewoon een kutland, hoge belastingen en slechte dienstverlening.

Henri1 26 maart 2011 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5381218)
België is gewoon een kutland, hoge belastingen en slechte dienstverlening.

Ow, dus omdat onze aannemers niet bekwaam zijn is dat de fout van het land ?

Als België Japanse aannemers zou laten komen om hier wegen te bouwen was u wellicht zeker niet tevreden.
Ik heet dat jammeren om te jammeren.

brother paul 26 maart 2011 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5381252)
Ow, dus omdat onze aannemers niet bekwaam zijn is dat de fout van het land ?

Als België Japanse aannemers zou laten komen om hier wegen te bouwen was u wellicht zeker niet tevreden.
Ik heet dat jammeren om te jammeren.

voor zover ik weet, als aannemers een target worden opgelegd van een brug vernieuwen in één weekend tijd, dan doen ze dat.
maar de offerte envoorbereiding van die aanneming duurt volgens mij een veelvoud langer, dus ik denk niet dat het echt wel de schuld is van de aannemers


we kunnen misschien een voorbeeldje van een brug in antwerpen voor de geest roepen om na te denken over de efficientie van het beslissingsproces alleen al ?

kelt 26 maart 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5381165)
Hier gaat het met aanbestedingen (en de daarbij horende steekpenningen ?).
Offertes opvragen, evalueren, bespreken, nogmaals bespreken etc.
En omdat vadertje staat niet zo graag fakturen betaald (meestal véél te laat), zijn aannemers niet echt happig om een samenwerking te starten.
In één woord : Belgisch.

1)Het onderhoud van de wegen is volledig naar de deelstaten verschoven...

2)Mevrouw Crevits zit dus met een "magnifieke" erfenis van slecht aangelegde- en dito onderhouden wegen en bovendien een luie vettige bevolking die persé overal met de auto naar toe wil (meer dan een kwart van het verkeer is eigenlijk "recreatief" te noemen) en niet meer wil betalen.....Bovendien vinden vele honderdduizenden van haar Vlaamse medeburgers het maar doodnormaal op 100 kilometer van hun werk te blijven wonen en dan kritiek te hebben op gemeentes die gewoon proberen in leven te blijven onder de druk van honderduizenden rokende stukken kunststof en staal met een idioot aan het stuur.

3)Er zijn blijkbaar nog steeds aannemers die WILLEN voor de overheid werken...kijk....geen commentaar....



Ik bedoel maar.....we moeten echt eens naar onszelf kijken in plaats van wild rond te schieten en iedereen de schuld geven behalve onszelf

Wat ondertussen de Japanners betreft,in hun donkere tijden....respect is alleen maar gepast..

brother paul 26 maart 2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5381297)
1)Het onderhoud van de wegen is volledig naar de deelstaten verschoven...

2)Mevrouw Crevits zit dus met een "magnifieke" erfenis van slecht aangelegde- en dito onderhouden wegen en bovendien een luie vettige bevolking die persé overal met de auto naar toe wil (meer dan een kwart van het verkeer is eigenlijk "recreatief" te noemen) en niet meer wil betalen.....Bovendien vinden vele honderdduizenden van haar Vlaamse medeburgers het maar doodnormaal op 100 kilometer van hun werk te blijven wonen en dan kritiek te hebben op gemeentes die gewoon proberen in leven te blijven onder de druk van honderduizenden rokende stukken kunststof en staal met een idioot aan het stuur.

3)Er zijn blijkbaar nog steeds aannemers die WILLEN voor de overheid werken...kijk....geen commentaar....



Ik bedoel maar.....we moeten echt eens naar onszelf kijken in plaats van wild rond te schieten en iedereen de schuld geven behalve onszelf

Wat ondertussen de Japanners betreft,in hun donkere tijden....respect is alleen maar gepast..

het gaat over het feit of we dit kunnen in vlaanderen: een nieuwe stuk autostrade leggen in 6 dagen tijd ?

freelancer 26 maart 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5381320)
het gaat over het feit of we dit kunnen in vlaanderen: een nieuwe stuk autostrade leggen in 6 dagen tijd ?

De post krijgt binnen de zes dagen nog geen brief besteld...

filosoof 26 maart 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5379214)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110324_171

waarom denk ik nu dat wij in belgie dit absoluut niet kunnen ?
uiteraard dankzij onze inefficiente overheid...

- niemand kan prioriteiten leggen
- alles werkt elkaar tegen
- niemand kijkt om werk te verzetten of om vooruit te komen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5381159)
Het verschil met hier is idd enorm. Als ik zie dat ze wat verder waar ik woon al bijna 2 maand bezig zijn aan een verzakking van 10 cm?

Een volledige brug vervangen in enkele dagen kunnen we hier dan weer wél: gewoon een kwestie van prioriteiten en hoeveel geld we eraan uitgeven.

Sfax 26 maart 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5381252)
Ow, dus omdat onze aannemers niet bekwaam zijn is dat de fout van het land ?

Onze aannemers kunnen dat evenzeer. Ga gewoon naar NL, daar vervangen/onderhouden ze het wegdek ook in no time. Enkele jaren terug moest ik elke dag over de E34 naar NL, en heb ik geweten dat ze het stuk tussen de grens en Eersel in een dag of twee/drie tijd volledig opnieuw hadden aangelegd. Hier sluiten ze daarvoor het bewuste stuk af voor enkele weken minstens (en dan mag je nog van geluk spreken - het huidige gezever op de E313 is daar een mooi voorbeeld van).

Jazeker, dit is de inefficiëntie van het land en vooral van zijn ambtenarij.

C uit W 26 maart 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5381419)
Een volledige brug vervangen in enkele dagen kunnen we hier dan weer wél: gewoon een kwestie van prioriteiten en hoeveel geld we eraan uitgeven.

c'est ça.
Men geeft liever geld naar politieke vrienden en potentiële stemmers dan gewoon een deftige algemene dienstverlening uit te voeren.

solidarnosc 26 maart 2011 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5381218)
België is gewoon een kutland, hoge belastingen en slechte dienstverlening.

En Japan heeft een staatsschuld van 200% van het BBP en een tekort van 8% op te begroting (voor de ramp.) Voor de rest doen ze het uiteraard veel beter dan België......

brother paul 26 maart 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5382073)
En Japan heeft een staatsschuld van 200% van het BBP en een tekort van 8% op te begroting (voor de ramp.) Voor de rest doen ze het uiteraard veel beter dan België......

ik dacht dat hun staatsschul 500% van het BNP bedroeg, maar dat is het trieste lot die ook onze economie te wachten staat de manier waarop we dingen vanuit de overheid organiseren inderdaad.

Johan Bollen 27 maart 2011 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5379214)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110324_171

waarom denk ik nu dat wij in belgie dit absoluut niet kunnen ?
uiteraard dankzij onze inefficiente overheid...

- niemand kan prioriteiten leggen
- alles werkt elkaar tegen
- niemand kijkt om werk te verzetten of om vooruit te komen

En jij zou die diezelfde Belgen geloven als ze beweren beter met kernenergie om te kunnen als de Japanners? Ik wil die Belgische 'kernspecialisten' die de Japanners de les menen te moeten spellen, wel eens willen bezig zien in de praktijk. Hun overmoed zou vlug tot schaamte worden mits een minimum aan capaciteit tot zelfreflectie, vermoed ik.

Jan van den Berghe 27 maart 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5381320)
het gaat over het feit of we dit kunnen in vlaanderen: een nieuwe stuk autostrade leggen in 6 dagen tijd ?

Een foto zegt weinig, en al zeker niet om te oordelen hoe een overheid werkt. Kunt u mij eens zeggen hoe men in Japan daar tewerkgaat? Zijn er openbare aanbestedingen? Of beschikt de overheid over eigen wegenbedrijf? Hoe wordt het daar geregeld?

Als er een antwoord is gekomen op deze vragen, kunnen we vergelijken en oordelen. Pas dan.

Micele 27 maart 2011 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5383567)
Een foto zegt weinig, en al zeker niet om te oordelen hoe een overheid werkt. Kunt u mij eens zeggen hoe men in Japan daar tewerkgaat? Zijn er openbare aanbestedingen? Of beschikt de overheid over eigen wegenbedrijf? Hoe wordt het daar geregeld?

Als er een antwoord is gekomen op deze vragen, kunnen we vergelijken en oordelen. Pas dan.

:lol::lol: sorry...

Een foto zegt idd weinig, maar de tekst verraadt wel een beetje meer als de foto: (ik heb ook iets in ´t vet gezet)

Citaat:

VOOR & NA. Japanse snelweg in 6 dagen hersteld

Het was een van de eerste foto's die binnenkwam na de zware aardbeving in Japan op 11 maart: de autosnelweg in Naka waar plots een niveauverschil van 1,5 meter tussen twee rijstroken was. De ultieme illustratie van de verwoestende kracht van de aardbeving en de tsunami

De huidige toestand van de autosnelweg naar Kanto is dan weer de ultieme illustratie van de efficiëntie van de Japanners.

Amper zes dagen na de ramp lag hij er weer als een biljartlaken bij.

Niet te verwonderen in een land waar de treinvertragingen in seconden worden meegedeeld.
Dus jij wilt echt een Japanse bijbel hoe daar alles werkt ? Vraag je niet een beetje veel (4 vragen tel ik ) ?

Wat met de zichtbare resultaten op het terrein ? Zijn die mss onbelangrijker als weten hoe alles op papier werkt ? De zichtbare snelle resultaten zijn toch wel een bewijs dat ze het daar veel efficiëntier doen in de praktijk als gevolg van de ´beloofde paperassen´ die ze werkelijk toepassen neem ik aan.

Is dat de Belgische manier ? Dan weten hoe alles in het buitenland werkt, een werkgroep oprichten, brainstorming, studies, plannen... en uiteindelijk niets doen, of 20 jaar laten ´roesten´ ? Dat komt me heel .be-kend voor...

Euh moet er dan hier ook een aardbeving gebeuren en dan pas kunnen we vergelijken of oordelen. Dan pas ? Grapje ;-)



Tja, @ Paul een beetje Japans kun je toch, of neem een online-vertaler. ;-)

Jan van den Berghe 27 maart 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5383700)
:lol::lol: sorry...

Een foto zegt idd weinig, maar de tekst verraadt wel een beetje meer als de foto: (ik heb ook iets in ´t vet gezet)


Dus jij wilt echt een Japanse bijbel hoe daar alles werkt ? Vraag je niet een beetje veel (4 vragen tel ik ) ?

Wat met de zichtbare resultaten op het terrein ? Zijn die mss onbelangrijker als weten hoe alles op papier werkt ? De zichtbare snelle resultaten zijn toch wel een bewijs dat ze het daar veel efficiëntier doen in de praktijk als gevolg van de ´beloofde paperassen´ die ze werkelijk toepassen neem ik aan.

Is dat de Belgische manier ? Dan weten hoe alles in het buitenland werkt, een werkgroep oprichten, brainstorming, studies, plannen... en uiteindelijk niets doen, of 20 jaar laten ´roesten´ ? Dat komt me heel .be-kend voor...

Euh moet er dan hier ook een aardbeving gebeuren en dan pas kunnen we vergelijken of oordelen. Dan pas ? Grapje ;-)



Tja, @ Paul een beetje Japans kun je toch, of neem een online-vertaler. ;-)

Ik zou het inderdaad meer dan wenselijk achten na te gaan hoe het in Japan geregeld is alvorens allerlei conclusies te trekken die gebaseerd zijn op... tja, waarop... een enkele foto.

Micele 27 maart 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5383764)
Ik zou het inderdaad meer dan wenselijk achten na te gaan hoe het in Japan geregeld is alvorens allerlei conclusies te trekken die gebaseerd zijn op... tja, waarop... een enkele foto.

Dus op resultaten in de praktijk kan men geen conclusies trekken volgens jou ?

Maar hoe alles geregeld is (op papier, wie wat, wanneer, welk geld, welke politieke verantwoordelijke, welke mentaliteit, tucht, orde, werkgeest... ) wel ?

Kijk een directe website van hun verantwoordelijk ministerie (in Engels) is snel gevonden (via wiki), maar of je daarmee wijzer wordt:
http://www.mlit.go.jp/en/index.html


alle Quicklinks zijn daar maar aan te klikken ; nog veel studieplezier.




Hoe het in Be geregeld en gewerkt wordt weet je, men ziet het ook aan de resultaten. ;-)

Jan van den Berghe 27 maart 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5383812)
Dus op resultaten in de praktijk kan men geen conclusies trekken volgens jou ?

Maar hoe alles geregeld is (op papier, wie wat, wanneer, welk geld, welke politieke verantwoordelijke, welke mentalisteit ) wel ?

Kijk een directe website van hun verantwoordelijk ministerie (in Engels) is snel gevonden (via wiki), maar of je daarmee wijzer wordt:
http://www.mlit.go.jp/en/index.html veel studieplezier.

Hoe het in Be geregeld en gewerkt wordt weet je. ;-)

Laat ik het dus nog maar eens herhalen: op basis van een enkele foto kan men inderdaad geen conclusies trekken.

Micele 27 maart 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5383816)
Laat ik het dus nog maar eens herhalen: op basis van een enkele foto kan men inderdaad geen conclusies trekken.

Men ? foto´s ?
waarom wil je dat nog maar eens herhalen nadat ik dit reeds schreef ?:
Citaat:

Een foto zegt idd weinig, maar de tekst verraadt wel een beetje meer als de foto: (ik heb ook iets in ´t vet gezet)
Ik wil het ook eens herhalen op basis van de tekst kan ik wel conclusies trekken, zeker nadat ik het nagescheckt heb op een paar andere bronnen.

Kun je ook eens zelf doen ipv talrijke vragen te stellen met je vinger omhoog.

En ik kan wel conclusies trekken op basis van resultaten in de praktijk.
Dat zijn trouwens de enige die tellen.

125 pages ´Witboek 2009´

http://www.mlit.go.jp/english/white-paper/2009.pdf

Alboreto 28 maart 2011 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5381320)
het gaat over het feit of we dit kunnen in vlaanderen: een nieuwe stuk autostrade leggen in 6 dagen tijd ?

Waarom zouden we dat niet kunnen?

Wanneer een stuk van de E40 zo beschadigd is, dan zal dat stuk ook binnen de week heraangelegd zijn.

brother paul 29 maart 2011 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5382558)
En jij zou die diezelfde Belgen geloven als ze beweren beter met kernenergie om te kunnen als de Japanners? Ik wil die Belgische 'kernspecialisten' die de Japanners de les menen te moeten spellen, wel eens willen bezig zien in de praktijk. Hun overmoed zou vlug tot schaamte worden mits een minimum aan capaciteit tot zelfreflectie, vermoed ik.

Van mij mogen ze die centrales direct vervangen door nieuwe

Als vlaanderen ipv Oosterweelverbindingen nu eens die stap kan zetten dat ze beslissen over 3 nieuwe kweekreactoren, dan wil geloven dat onze regering bezig is met onze toekomst; Zolang ze maar beslissen om oude langer open te houden zijn ze Jokers aan het trekken.

guido 007 29 maart 2011 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5383997)
Waarom zouden we dat niet kunnen?

Wanneer een stuk van de E40 zo beschadigd is, dan zal dat stuk ook binnen de week heraangelegd zijn.

hahaha.

Ze moeten er eerst maanden over onderhandelen.

Micele 29 maart 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5385787)
hahaha.

Ze moeten er eerst maanden over onderhandelen.

Idd, en dan gebeurt er ofwel niets of ze doen de helft van de putten...
Citaat:



Belgenmop: Slechts één rijvak drukke steenweg hersteld

Automobilisten die over de Romeinse Steenweg in Wemmel rijden, zullen hun ogen niet kunnen geloven. Het ene rijvak ligt er prima bij. Het andere zit vol putten. Het gaat om een ware Belgenmop.

Het rijvak met de gloednieuwe asfaltlaag is namelijk Wemmels grondgebied. De andere zijde is Brussels grondgebied.

"We hadden Brussel voorgesteld om samen te asfalteren maar ze wilden niet meewerken. Voor ons stuk had de Stad geen budget meer, kregen we te horen", aldus burgemeester Chris Andries in een krant van De Persgroep. "Maar wij zorgen voor onze Wemmelse inwoners en ook voor al wie gebruik maakt van de Romeinsesteenweg."

Brussel reageert verontwaardigd. "Het was de bedoeling dat Brussel en de Vlaamse gemeenten de heraanleg samen zouden doen én de kosten zouden delen."

Beeld: PhotoNews
Zulke moppen vertel ik regelmatig bij gelegenheden aan mijn familie in Duitsland en Oostenrijk.

Of zulke hieronder, er zijn er eigenlijk in overvloed.
Past ook bij dit Japans topic...
Citaat:


http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/s...-actief-3.aspx

Strooidiensten nog steeds actief

06:10 Ondanks het lenteweer wordt er plaatselijk nog gestrooid. Zo werd er zondagnacht gestrooid in Hasselt en Sint-Truiden. “Zolang het nodig is, kunnen de strooidiensten op pad worden gestuurd tot eind april”, luidt het bij het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). “Dit is schieten met een kanon op een mug”, reageert Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld).
Dat is voor die enkelingen die hun winterbanden al ingewisseld hebben voor zomerbanden wegens de Global Warming. Of voor die "watjes van autobestuurders" die altijd klagen omdat het nog glad is door iemand anders fout.

Micele 29 maart 2011 10:40

en nog een vervolg, deze past hier zeker ook: [** prachtige foto] :-D

http://www.gva.be/antwerpen/heist-op...aangepakt.aspx



25/03 Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) kondigt aan dat de N10 in Heist nog voor de zomer deels wordt aangepakt. Ze deed dit als antwoord op een e-mail van Heistenaar Wim Van Loo (46) die de slechte staat van de gewestweg aanklaagde. In 2013 volgt een grondige heraanleg.

Al sinds 1989 worden er acties gevoerd om de slechte staat van de N10 op de agenda van de overheid te plaatsen. Er werden beloftes gedaan, maar tot nog toe zonder resultaat. “De N10 is levensgevaarlijk. De fietspaden zijn niet alleen amper 30 centimeter breed, ze liggen ook ongelijk naast het voorbijsnellende zwaar vervoer. Ook is 90% van de verlichtingspalen verwijderd, omdat de palen aangetast waren door betonrot. Hierdoor is het erg donker op bepaalde stroken. Fietsers en voetgangers zouden de straat best mijden, maar er is niet altijd een geschikt alternatief mogelijk”, zegt Heistenaar Wim Van Loo.

Ongevallen
In de loop van de jaren zijn er al heel wat ongevallen gebeurd, helaas ook vaak met dodelijke afloop. In juni van vorig jaar belandde de tienjarige Ferenz Van Dyck (10) uit Berlaar-Heikant nog onder de wielen van een vrachtwagen toen hij naar huis fietste. De jongen overleefde het ongeval, maar revalideert nog steeds. “De baan is levensgevaarlijk, zelfs voor geoefende fietsers”, stelt bruggepensioneerde en buurtbewoner Willy Sels (64). “Waarom werd hier geen fietspad achter de bomen aangelegd, zoals dat in Nederland het geval is? Ik fiets hier nooit, ik mijd de baan als de pest”, zegt Sels. “Zo’n belangrijke verbindingsweg is niet verantwoord zonder deftig fietspad.

Ik fiets hier altijd tegen de richting in, zodat ik de mastodonten zie aankomen”, vult buurtbewoner François Van den Bosch (65) aan. “Twintig jaar lang hebben de verschillende overheden werkgroepen opgericht en studies besteld. Maar ten gronde is er nog steeds niets veranderd”, stelt Heistenaar Wim Van Loo. “Zowel toenmalig minister Steve Stevaert (sp.a) en huidig ministerpresident Kris Peeters (CD&V) beloofden na lokale acties van actiegroepen dat er nieuwe fietspaden zouden komen. Stevaert had het nodige krediet klaar, maar het werd niet opgenomen. Nochtans zouden de onteigeningsprocedures zo goed als rond zijn.”

Voor Wim Van Loo was de maat vol en de Heistenaar kroop in zijn pen. Hij stuurde een mail naar minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) om de slechte staat van de weg aan te klagen. In een antwoordmail laat ze weten dat de slechte delen van de N10 nog voor de zomer een nieuwe toplaag zullen krijgen. De hele rijbaan zal in 2013 worden heringericht (zie kader). Van Loo is opgelucht. “Ik apprecieer de daadkracht van de minister en hoopt dat de gemeente nu even vlot werkt om de fietspaden aan te besteden.” “Ik fiets hier nooit.

Pierre Anthonissen

[** cynic mode] Foto : een bordenbos van 70 kmh en het is toch opgelost, waarom klagen die mensen eigenlijk. [end /cynic mode]

kelt 29 maart 2011 17:25

Wil iemand mij uitleggen waarom persé ALLE wegen nog onderhouden moeten worden tot een niveau dat er camions van meer dan 40 ton op kunnen?

We WETEN toch dat dit niet kan,er ligt gewoon teveel weg .Het onderhoud van achterafweegjes naar een "villa in het groen"(vroeger boerderij) is al een echte molensteen voor de gemeentes,maar ook de gewestwegen zijn niet langer te onderhouden ,toch niet voor zware transporten,door hogere overheden.....

Vlaanderen als transporthub(en dus: Vlaanderen vrijwel overal geschikt voor 50-ton) is een ILLUSIE..we betalen er nu al een schrikwekkende kost voor!

Micele 31 maart 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5386672)
Wil iemand mij uitleggen waarom persé ALLE wegen nog onderhouden moeten worden tot een niveau dat er camions van meer dan 40 ton op kunnen?

*Doordenker: wie verwarmd zijn huis nog op stookolie ?

(en *er zijn er nog ;-))

Sywen 31 maart 2011 19:17

appels en bananen vergelijken.

als een deel van het land in puin ligt (niet zo als in belgië waar er af en toe en klein gaatje in de weg zit) is het de prioriteit om eerst de wegen te herstellen en zo vlug mogelijk. hoe krijg je anders hulpverlening op de plaatsen die het nodig hebben?

Micele 31 maart 2011 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5386672)
Wil iemand mij uitleggen waarom persé ALLE wegen nog onderhouden moeten worden tot een niveau dat er camions van meer dan 40 ton op kunnen?

We WETEN toch dat dit niet kan,er ligt gewoon teveel weg .Het onderhoud van achterafweegjes naar een "villa in het groen"(vroeger boerderij) is al een echte molensteen voor de gemeentes,maar ook de gewestwegen zijn niet langer te onderhouden ,toch niet voor zware transporten,door hogere overheden.....

Vlaanderen als transporthub(en dus: Vlaanderen vrijwel overal geschikt voor 50-ton) is een ILLUSIE..we betalen er nu al een schrikwekkende kost voor!

Mss wil je in die richting:

Auto/moto hebben eigenlijk helemaal geen verharde wegen nodig, een wat hoger gebouwde 4x4-auto geraakt overal (vb. extreme rally´s bvb Paris-Dakar), zelfs met een redelijke snelheid.
Is wel onkomfortabel maar met een aangepaste vering en schokdempers laat zich veel compenseren.

Tja wat heeft dan eigenlijk betere verharde wegen nodig ?
- geladen vrachtwagens ? ook brandweer ?
- openbaar personenvervoer met autobussen ?
- fietsen ? (veldrijden vergt serieus training)
- bromfietsen ? (ja indien krachtig genoeg)
- treinen hebben sporen nodig...
- trams ook ...

(aangepaste) Vliegtuigen kunnen zelfs landen op een weide of op water

brother paul 1 april 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5390955)
Mss wil je in die richting:

Auto/moto hebben eigenlijk helemaal geen verharde wegen nodig, een wat hoger gebouwde 4x4-auto geraakt overal (vb. extreme rally´s bvb Paris-Dakar), zelfs met een redelijke snelheid.
Is wel onkomfortabel maar met een aangepaste vering en schokdempers laat zich veel compenseren.

Tja wat heeft dan eigenlijk betere verharde wegen nodig ?
- geladen vrachtwagens ? ook brandweer ?
- openbaar personenvervoer met autobussen ?
- fietsen ? (veldrijden vergt serieus training)
- bromfietsen ? (ja indien krachtig genoeg)
- treinen hebben sporen nodig...
- trams ook ...

(aangepaste) Vliegtuigen kunnen zelfs landen op een weide of op water

nu als we zo doordoen gelijk we bezig zijn met gewoon ons ambtenarenleger een veel te hoog pensioen te betalen (gemiddelde 2000euro versus privé 1000euro) dan denk ik dat het normaal is dat we binnen 4 jaar beslissen om geen wegen meer te leggen, en dan komen we automatisch binnen 40jaar uit op een wegennetwerk zoals in zaire

brother paul 1 april 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5383836)
Men ? foto´s ?
waarom wil je dat nog maar eens herhalen nadat ik dit reeds schreef ?:


Ik wil het ook eens herhalen op basis van de tekst kan ik wel conclusies trekken, zeker nadat ik het nagescheckt heb op een paar andere bronnen.

Kun je ook eens zelf doen ipv talrijke vragen te stellen met je vinger omhoog.

En ik kan wel conclusies trekken op basis van resultaten in de praktijk.
Dat zijn trouwens de enige die tellen.

125 pages ´Witboek 2009´

http://www.mlit.go.jp/english/white-paper/2009.pdf

Ik vraag mij af of hij zijn uitspraak 'op basis van een paar foto's kun je geen conclusies trekken' wil hardmaken voor de foto's getrokken met flitspalen ???

Micele 4 april 2011 17:10

Deze put in de weg was heel snel dichtgekipt. (met video)

Citaat:

http://www.hbvl.be/nieuws/vtm/video/...et-wegdek.aspx

Dode door put in het wegdek

12:22

In Waasmunster is een dodelijk ongeval gebeurd omdat er een put in het wegdek zit. Een vrachtwagen kwam in die put terecht en week daardoor af van zijn rijvak. Hij botste frontaal op een auto. De bestuurder van de wagen overleed ter plaatse.
Citaat:

Dodelijk ongeval door put in wegdek in Waasmunster

11:28

Een 49-jarige autobestuurder uit Zele is maandagmorgen om het leven gekomen toen zijn wagen frontaal werd aangereden door een vrachtwagen in Waasmunster. De vrachtwagen was van zijn baanvak afgeweken door een grote put in het wegdek. Dat meldt het parket van Dendermonde.

Het ongeval gebeurde rond 7.30 uur op de N446 in Waasmunster. Een vrachtwagen die in de richting van Dendermonde reed, week af van zijn rijvak en botste frontaal op een tegenligger. De bestuurder van het aangereden voertuig werd zwaargewond en moest bevrijd worden door de hulpdiensten. Ze probeerden de man nog te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Een andere bestuurder kon het ongeval niet vermijden en reed er ook nog op in. De wagen ging over de kop.

Volgens de bestuurder van de vrachtwagen reed hij in een put en werd zijn vrachtwagen daardoor naar het andere rijvak geslingerd. Het parket stelde een verkeersdeskundige aan, en die bevestigt dat het ongeval te wijten is aan een put van 10 centimeter diep en 1 meter lang.

Foto's: Geert De Rycke

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/wa...2.aspx?cmt=all

brother paul 4 april 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5395553)
Deze put in de weg was heel snel dichtgekipt. (met video)

japanse efficientie, alleen mocht die efficientie er zijn voor het vinden en detecteren van de putten, zodat er inderdaad geen ongeval meer gebeurd zou zijn.

GO FOR ZERO, ZERO maintainance ??

Henri1 4 april 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5383997)
Waarom zouden we dat niet kunnen?

Wanneer een stuk van de E40 zo beschadigd is, dan zal dat stuk ook binnen de week heraangelegd zijn.

Ze zouden beter eerst paal en perk stellen aan het indijken van radioactieve besmetting i.p.v. goede punten proberen te behalen met het storten van wat Mac Adam.

stropke 5 april 2011 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5395553)
Deze put in de weg was heel snel dichtgekipt. (met video)

Het moest er een keer van komen, diep triest. Mijn deelnemeing aan de familei en de vrachtwagen bestruurder. Die man kan terecht het gewest aanklagen.
In N-Nederland wordt zo een weg per direct afgesloten of met omleiding en verkeersregelaars het verkeer eromheen gestuurd.
Verkeersregelaars (VKR) zijn niet het zelfde als siengevers of wegkapiteins. Zij doen een opleiding en hebben een wettelijke bevoegdheid gelijk aan het niveau vd politie.

http://www.deverkeersregelaarscentra...-plichten.html

De Verkeersregelaar geeft zijn aanwijzingen niet alleen duidelijk, maar ook zodanig tijdig, dat de weggebruiker daar in alle redelijkheid aan kan voldoen.
In artikel 82.2 van het RVV 1990 staat dat de aanwijzingen die door gebaren worden gegeven, zoveel mogelijk de gebaren moeten zijn van bijlage 2 van het RVV 1990.
De zinsnede "zoveel mogelijk" geeft al aan dat er een mogelijkheid is om flexibel in te spelen op de situatie ter plaatse.

Verkeersregelaars hebben een opleiding gevolgd om dit werk te mogen doen. Zij hebben in hun werk als Verkeersregelaars dezelfde status als een politieagent. Hun aanwijzingen moeten altijd worden opgevolgd.
Verkeersregelaars zijn bevoegd om in het kader van hun werkzaamheden alle aanwijzingen, genoemd in bijlage II van het RVV 1990 te geven die nodig zijn voor een goede verkeersregeling.

:roll: Dus weer een reden temeer om te splitsen en in Z-Nederland cq. Vlaanderen eens ophouden alles met de franse slag te doen. Enkele maanden geleden ook dergelijke toestand op een weg in Maaseik gezien.
Heb het aangegeven en dan haalt men de schouders op zo van: tja wa kan ik er aandoen. Mijn antwoord: De weg afsluiten.:x

brother paul 5 april 2011 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5395788)
Ze zouden beter eerst paal en perk stellen aan het indijken van radioactieve besmetting i.p.v. goede punten proberen te behalen met het storten van wat Mac Adam.

jaja, dat is een ander probleem

De schoofzak 5 april 2011 08:32

Ik trek wel bepaalde conclusies uit één foto.

Net zoals ik conclusies trek uit het gegeven dat ze ginder kerncentrales gebouwd hebben, in het land waarvan het woord tsunami afkomstig is; en in het land waar ze wel erg vaak te maken hebben met aardbevingen ...

Net zoals ik conclusies trek uit sommige medemensen op dit forum en elders: omdat ze in Japan met hun aardbevingen en tsunamis niet veilig kerncentrales kunnen bouwen, moeten wij er hier ook maar geen bouwen ...

Net zoals ik conclusies trek uit die bla bla dat men nu al weet dat die camion van zijn rijstrook afweek, door die put.
Het zou een mooie test geweest zijn om met een aantal camions van verschillend tonnage, eens over/door die put te rijden aan diverse snelheden, en met gesofisticeerde meetapparatuur de gevolgen ervan te registreren.
Die vrachtwagenchauffeur heeft nu natuurlijk wel het perfecte excuus ....
Een heel ander verhaal zou zijn als een motorrijder door die put rijdt natuurlijk .... dus begrijp me niet verkeerd: het is de grootste schande van Vlaanderen, de toestand van ons wegennetwerk !!

kelt 5 april 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5390955)
Mss wil je in die richting:

Auto/moto hebben eigenlijk helemaal geen verharde wegen nodig, een wat hoger gebouwde 4x4-auto geraakt overal (vb. extreme rally´s bvb Paris-Dakar), zelfs met een redelijke snelheid.
Is wel onkomfortabel maar met een aangepaste vering en schokdempers laat zich veel compenseren.

Tja wat heeft dan eigenlijk betere verharde wegen nodig ?
- geladen vrachtwagens ? ook brandweer ?
- openbaar personenvervoer met autobussen ?
- fietsen ? (veldrijden vergt serieus training)
- bromfietsen ? (ja indien krachtig genoeg)
- treinen hebben sporen nodig...
- trams ook ...

(aangepaste) Vliegtuigen kunnen zelfs landen op een weide of op water


De clou zit hem in die tonnages.Het lijkt tegenwoordig wel of men wil met DEZELFDE vrachtwagen echt overal kunnen komen.Een landweggetje uit 1738,jaar na jaar wat opgehoogd met steenbrokken en asfaltlagen,eigenlijk zonder fundering.....een oude betonbaan waarvan de fundering in 1947 gelegd is,of een autostrade met een fundering uit 1974 (foefelaré!)......het is gewoon niet meer te doen om daar zo waanzinnig op rond te rijden......

Dat kan iedereen vaststellen die zich uit zijn voordeur begeeft!
Het is bovendien volstrekt onbetaalbaar.......Het aanstampen van wat asfalt en steentjes in een gat is goed voor hoogstens 6 maanden.....dit is ongeveer het werkniveau dat de meeste wegbeheerders zich nog net kunnen veroorloven!

Voor de autostrades zal er waarschijnlijk beterschap op komst zijn wegens de extra inkomsten met die vignetten oef....

brother paul 5 april 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5396509)
Ik trek wel bepaalde conclusies uit één foto.

Net zoals ik conclusies trek uit het gegeven dat ze ginder kerncentrales gebouwd hebben, in het land waarvan het woord tsunami afkomstig is; en in het land waar ze wel erg vaak te maken hebben met aardbevingen ...

Net zoals ik conclusies trek uit sommige medemensen op dit forum en elders: omdat ze in Japan met hun aardbevingen en tsunamis niet veilig kerncentrales kunnen bouwen, moeten wij er hier ook maar geen bouwen ...

Net zoals ik conclusies trek uit die bla bla dat men nu al weet dat die camion van zijn rijstrook afweek, door die put.
Het zou een mooie test geweest zijn om met een aantal camions van verschillend tonnage, eens over/door die put te rijden aan diverse snelheden, en met gesofisticeerde meetapparatuur de gevolgen ervan te registreren.
Die vrachtwagenchauffeur heeft nu natuurlijk wel het perfecte excuus ....
Een heel ander verhaal zou zijn als een motorrijder door die put rijdt natuurlijk .... dus begrijp me niet verkeerd: het is de grootste schande van Vlaanderen, de toestand van ons wegennetwerk !!

GO FOR ZERO: zero economy...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be