![]() |
nieuwe snelweg in 6 dagen.... japanse efficientie...
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110324_171
waarom denk ik nu dat wij in belgie dit absoluut niet kunnen ? uiteraard dankzij onze inefficiente overheid... - niemand kan prioriteiten leggen - alles werkt elkaar tegen - niemand kijkt om werk te verzetten of om vooruit te komen |
Citaat:
|
Hier gaat het met aanbestedingen (en de daarbij horende steekpenningen ?).
Offertes opvragen, evalueren, bespreken, nogmaals bespreken etc. En omdat vadertje staat niet zo graag fakturen betaald (meestal véél te laat), zijn aannemers niet echt happig om een samenwerking te starten. In één woord : Belgisch. |
België is gewoon een kutland, hoge belastingen en slechte dienstverlening.
|
Citaat:
Als België Japanse aannemers zou laten komen om hier wegen te bouwen was u wellicht zeker niet tevreden. Ik heet dat jammeren om te jammeren. |
Citaat:
maar de offerte envoorbereiding van die aanneming duurt volgens mij een veelvoud langer, dus ik denk niet dat het echt wel de schuld is van de aannemers we kunnen misschien een voorbeeldje van een brug in antwerpen voor de geest roepen om na te denken over de efficientie van het beslissingsproces alleen al ? |
Citaat:
2)Mevrouw Crevits zit dus met een "magnifieke" erfenis van slecht aangelegde- en dito onderhouden wegen en bovendien een luie vettige bevolking die persé overal met de auto naar toe wil (meer dan een kwart van het verkeer is eigenlijk "recreatief" te noemen) en niet meer wil betalen.....Bovendien vinden vele honderdduizenden van haar Vlaamse medeburgers het maar doodnormaal op 100 kilometer van hun werk te blijven wonen en dan kritiek te hebben op gemeentes die gewoon proberen in leven te blijven onder de druk van honderduizenden rokende stukken kunststof en staal met een idioot aan het stuur. 3)Er zijn blijkbaar nog steeds aannemers die WILLEN voor de overheid werken...kijk....geen commentaar.... Ik bedoel maar.....we moeten echt eens naar onszelf kijken in plaats van wild rond te schieten en iedereen de schuld geven behalve onszelf Wat ondertussen de Japanners betreft,in hun donkere tijden....respect is alleen maar gepast.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Jazeker, dit is de inefficiëntie van het land en vooral van zijn ambtenarij. |
Citaat:
Men geeft liever geld naar politieke vrienden en potentiële stemmers dan gewoon een deftige algemene dienstverlening uit te voeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er een antwoord is gekomen op deze vragen, kunnen we vergelijken en oordelen. Pas dan. |
Citaat:
Een foto zegt idd weinig, maar de tekst verraadt wel een beetje meer als de foto: (ik heb ook iets in ´t vet gezet) Citaat:
Wat met de zichtbare resultaten op het terrein ? Zijn die mss onbelangrijker als weten hoe alles op papier werkt ? De zichtbare snelle resultaten zijn toch wel een bewijs dat ze het daar veel efficiëntier doen in de praktijk als gevolg van de ´beloofde paperassen´ die ze werkelijk toepassen neem ik aan. Is dat de Belgische manier ? Dan weten hoe alles in het buitenland werkt, een werkgroep oprichten, brainstorming, studies, plannen... en uiteindelijk niets doen, of 20 jaar laten ´roesten´ ? Dat komt me heel .be-kend voor... Euh moet er dan hier ook een aardbeving gebeuren en dan pas kunnen we vergelijken of oordelen. Dan pas ? Grapje ;-) Tja, @ Paul een beetje Japans kun je toch, of neem een online-vertaler. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe alles geregeld is (op papier, wie wat, wanneer, welk geld, welke politieke verantwoordelijke, welke mentaliteit, tucht, orde, werkgeest... ) wel ? Kijk een directe website van hun verantwoordelijk ministerie (in Engels) is snel gevonden (via wiki), maar of je daarmee wijzer wordt: http://www.mlit.go.jp/en/index.html ![]() alle Quicklinks zijn daar maar aan te klikken ; nog veel studieplezier. Hoe het in Be geregeld en gewerkt wordt weet je, men ziet het ook aan de resultaten. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
waarom wil je dat nog maar eens herhalen nadat ik dit reeds schreef ?: Citaat:
Kun je ook eens zelf doen ipv talrijke vragen te stellen met je vinger omhoog. En ik kan wel conclusies trekken op basis van resultaten in de praktijk. Dat zijn trouwens de enige die tellen. 125 pages ´Witboek 2009´ http://www.mlit.go.jp/english/white-paper/2009.pdf |
Citaat:
Wanneer een stuk van de E40 zo beschadigd is, dan zal dat stuk ook binnen de week heraangelegd zijn. |
Citaat:
Als vlaanderen ipv Oosterweelverbindingen nu eens die stap kan zetten dat ze beslissen over 3 nieuwe kweekreactoren, dan wil geloven dat onze regering bezig is met onze toekomst; Zolang ze maar beslissen om oude langer open te houden zijn ze Jokers aan het trekken. |
Citaat:
Ze moeten er eerst maanden over onderhandelen. |
Citaat:
Citaat:
Of zulke hieronder, er zijn er eigenlijk in overvloed. Past ook bij dit Japans topic... Citaat:
|
en nog een vervolg, deze past hier zeker ook: [** prachtige foto] :-D
http://www.gva.be/antwerpen/heist-op...aangepakt.aspx ![]() 25/03 Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) kondigt aan dat de N10 in Heist nog voor de zomer deels wordt aangepakt. Ze deed dit als antwoord op een e-mail van Heistenaar Wim Van Loo (46) die de slechte staat van de gewestweg aanklaagde. In 2013 volgt een grondige heraanleg. Al sinds 1989 worden er acties gevoerd om de slechte staat van de N10 op de agenda van de overheid te plaatsen. Er werden beloftes gedaan, maar tot nog toe zonder resultaat. “De N10 is levensgevaarlijk. De fietspaden zijn niet alleen amper 30 centimeter breed, ze liggen ook ongelijk naast het voorbijsnellende zwaar vervoer. Ook is 90% van de verlichtingspalen verwijderd, omdat de palen aangetast waren door betonrot. Hierdoor is het erg donker op bepaalde stroken. Fietsers en voetgangers zouden de straat best mijden, maar er is niet altijd een geschikt alternatief mogelijk”, zegt Heistenaar Wim Van Loo. Ongevallen In de loop van de jaren zijn er al heel wat ongevallen gebeurd, helaas ook vaak met dodelijke afloop. In juni van vorig jaar belandde de tienjarige Ferenz Van Dyck (10) uit Berlaar-Heikant nog onder de wielen van een vrachtwagen toen hij naar huis fietste. De jongen overleefde het ongeval, maar revalideert nog steeds. “De baan is levensgevaarlijk, zelfs voor geoefende fietsers”, stelt bruggepensioneerde en buurtbewoner Willy Sels (64). “Waarom werd hier geen fietspad achter de bomen aangelegd, zoals dat in Nederland het geval is? Ik fiets hier nooit, ik mijd de baan als de pest”, zegt Sels. “Zo’n belangrijke verbindingsweg is niet verantwoord zonder deftig fietspad. Ik fiets hier altijd tegen de richting in, zodat ik de mastodonten zie aankomen”, vult buurtbewoner François Van den Bosch (65) aan. “Twintig jaar lang hebben de verschillende overheden werkgroepen opgericht en studies besteld. Maar ten gronde is er nog steeds niets veranderd”, stelt Heistenaar Wim Van Loo. “Zowel toenmalig minister Steve Stevaert (sp.a) en huidig ministerpresident Kris Peeters (CD&V) beloofden na lokale acties van actiegroepen dat er nieuwe fietspaden zouden komen. Stevaert had het nodige krediet klaar, maar het werd niet opgenomen. Nochtans zouden de onteigeningsprocedures zo goed als rond zijn.” Voor Wim Van Loo was de maat vol en de Heistenaar kroop in zijn pen. Hij stuurde een mail naar minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) om de slechte staat van de weg aan te klagen. In een antwoordmail laat ze weten dat de slechte delen van de N10 nog voor de zomer een nieuwe toplaag zullen krijgen. De hele rijbaan zal in 2013 worden heringericht (zie kader). Van Loo is opgelucht. “Ik apprecieer de daadkracht van de minister en hoopt dat de gemeente nu even vlot werkt om de fietspaden aan te besteden.” “Ik fiets hier nooit. Pierre Anthonissen [** cynic mode] Foto : een bordenbos van 70 kmh en het is toch opgelost, waarom klagen die mensen eigenlijk. [end /cynic mode] |
Wil iemand mij uitleggen waarom persé ALLE wegen nog onderhouden moeten worden tot een niveau dat er camions van meer dan 40 ton op kunnen?
We WETEN toch dat dit niet kan,er ligt gewoon teveel weg .Het onderhoud van achterafweegjes naar een "villa in het groen"(vroeger boerderij) is al een echte molensteen voor de gemeentes,maar ook de gewestwegen zijn niet langer te onderhouden ,toch niet voor zware transporten,door hogere overheden..... Vlaanderen als transporthub(en dus: Vlaanderen vrijwel overal geschikt voor 50-ton) is een ILLUSIE..we betalen er nu al een schrikwekkende kost voor! |
Citaat:
(en *er zijn er nog ;-)) |
appels en bananen vergelijken.
als een deel van het land in puin ligt (niet zo als in belgië waar er af en toe en klein gaatje in de weg zit) is het de prioriteit om eerst de wegen te herstellen en zo vlug mogelijk. hoe krijg je anders hulpverlening op de plaatsen die het nodig hebben? |
Citaat:
Auto/moto hebben eigenlijk helemaal geen verharde wegen nodig, een wat hoger gebouwde 4x4-auto geraakt overal (vb. extreme rally´s bvb Paris-Dakar), zelfs met een redelijke snelheid. Is wel onkomfortabel maar met een aangepaste vering en schokdempers laat zich veel compenseren. Tja wat heeft dan eigenlijk betere verharde wegen nodig ? - geladen vrachtwagens ? ook brandweer ? - openbaar personenvervoer met autobussen ? - fietsen ? (veldrijden vergt serieus training) - bromfietsen ? (ja indien krachtig genoeg) - treinen hebben sporen nodig... - trams ook ... (aangepaste) Vliegtuigen kunnen zelfs landen op een weide of op water |
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze put in de weg was heel snel dichtgekipt. (met video)
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
GO FOR ZERO, ZERO maintainance ?? |
Citaat:
|
Citaat:
In N-Nederland wordt zo een weg per direct afgesloten of met omleiding en verkeersregelaars het verkeer eromheen gestuurd. Verkeersregelaars (VKR) zijn niet het zelfde als siengevers of wegkapiteins. Zij doen een opleiding en hebben een wettelijke bevoegdheid gelijk aan het niveau vd politie. http://www.deverkeersregelaarscentra...-plichten.html De Verkeersregelaar geeft zijn aanwijzingen niet alleen duidelijk, maar ook zodanig tijdig, dat de weggebruiker daar in alle redelijkheid aan kan voldoen. In artikel 82.2 van het RVV 1990 staat dat de aanwijzingen die door gebaren worden gegeven, zoveel mogelijk de gebaren moeten zijn van bijlage 2 van het RVV 1990. De zinsnede "zoveel mogelijk" geeft al aan dat er een mogelijkheid is om flexibel in te spelen op de situatie ter plaatse. Verkeersregelaars hebben een opleiding gevolgd om dit werk te mogen doen. Zij hebben in hun werk als Verkeersregelaars dezelfde status als een politieagent. Hun aanwijzingen moeten altijd worden opgevolgd. Verkeersregelaars zijn bevoegd om in het kader van hun werkzaamheden alle aanwijzingen, genoemd in bijlage II van het RVV 1990 te geven die nodig zijn voor een goede verkeersregeling. :roll: Dus weer een reden temeer om te splitsen en in Z-Nederland cq. Vlaanderen eens ophouden alles met de franse slag te doen. Enkele maanden geleden ook dergelijke toestand op een weg in Maaseik gezien. Heb het aangegeven en dan haalt men de schouders op zo van: tja wa kan ik er aandoen. Mijn antwoord: De weg afsluiten.:x |
Citaat:
|
Ik trek wel bepaalde conclusies uit één foto.
Net zoals ik conclusies trek uit het gegeven dat ze ginder kerncentrales gebouwd hebben, in het land waarvan het woord tsunami afkomstig is; en in het land waar ze wel erg vaak te maken hebben met aardbevingen ... Net zoals ik conclusies trek uit sommige medemensen op dit forum en elders: omdat ze in Japan met hun aardbevingen en tsunamis niet veilig kerncentrales kunnen bouwen, moeten wij er hier ook maar geen bouwen ... Net zoals ik conclusies trek uit die bla bla dat men nu al weet dat die camion van zijn rijstrook afweek, door die put. Het zou een mooie test geweest zijn om met een aantal camions van verschillend tonnage, eens over/door die put te rijden aan diverse snelheden, en met gesofisticeerde meetapparatuur de gevolgen ervan te registreren. Die vrachtwagenchauffeur heeft nu natuurlijk wel het perfecte excuus .... Een heel ander verhaal zou zijn als een motorrijder door die put rijdt natuurlijk .... dus begrijp me niet verkeerd: het is de grootste schande van Vlaanderen, de toestand van ons wegennetwerk !! |
Citaat:
De clou zit hem in die tonnages.Het lijkt tegenwoordig wel of men wil met DEZELFDE vrachtwagen echt overal kunnen komen.Een landweggetje uit 1738,jaar na jaar wat opgehoogd met steenbrokken en asfaltlagen,eigenlijk zonder fundering.....een oude betonbaan waarvan de fundering in 1947 gelegd is,of een autostrade met een fundering uit 1974 (foefelaré!)......het is gewoon niet meer te doen om daar zo waanzinnig op rond te rijden...... Dat kan iedereen vaststellen die zich uit zijn voordeur begeeft! Het is bovendien volstrekt onbetaalbaar.......Het aanstampen van wat asfalt en steentjes in een gat is goed voor hoogstens 6 maanden.....dit is ongeveer het werkniveau dat de meeste wegbeheerders zich nog net kunnen veroorloven! Voor de autostrades zal er waarschijnlijk beterschap op komst zijn wegens de extra inkomsten met die vignetten oef.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be