![]() |
Overheid verklaart dieselrijders de oorlog
"Diesels stoten tot 50 x maar kankerverwekkend fijn stof uit dan benzine voertuigen" verklaren de ministers van milieu. De bedoeling is om de taksen op diesel op hetzelfde niveau als benzine te brengen.
|
get ready.... for another tax raise!
|
In een land met zowat de hoogste belastingsdruk ter wereld kunnen we dat alleen maar toejuichen. Alé ik mag toch veronderstellen dat ze beide brandstoffen op hetzelfde niveau gaan brengen door de accijnzen op benzine te verlagen hé. Iets anders zou gewoonweg absurd zijn.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 . bron: http://www.petrolfed.be/dutch/docs/E...1971.01.01.xls - Sinds de invoering van accijns op benzine de 1 juli 83 (van 0 naar 0,2776 eurocent = 11 Bef !, zie tabel); is de accijns op de benzine toch nog altijd meer gestegen als die op diesel: benzine: + 33,6 cent diesel : + 28,06 cent - de 1 jan 89 was het verschil in accijns tussen benzine en diesel ~ 12 €cent in het voordeel van diesel. Nu is dat meer als 20 €cent in het voordeel van dieselpersonenwagens, daarop komt nog de BTW... 2. Geleidelijk afschaffen van de accijnscompenserende hogere verkeerstaks voor dieselpersonenwagens door de paarse regering Verhofstadt II ze waren zeker naar de cinema geweest voor Al Gore... 1 jan 2008 was de verkeerstaks idem. 3. Verdere subsidiëring van kleine ´stads´diesels tot zelfs lage middenklasse dieselpersonenwagens door extra CO2-premies van 3 %- tot 15 %-aankoopprijs (met bovengrens) uit te keren voor quasi 95% dieselpersonenwagens. Dit op basis van een totaal onrealistische rollenbanktest (NEFZ) waar de motor amper belast wordt, en dus cijfers die in de praktijk quasi onhaalbaar zijn. ![]() Goe bezig. :roll: |
Tja … dat is eigen aan de politici hé. Door hun gebrek aan politieke moed ( accijnzen op diesel verhogen is immers geen populair maatregel ) laten ze de problemen verder escaleren om dan … uiteindelijk toch de maatregel te moeten doorvoeren ( maar dan is de impact veel groter aangezien veel mensen reeds een diesel aangekocht hebben ).
|
Citaat:
|
Zeer typische situatie in dit apenland.
Eerst zorgen dat er zo veel mogelijk dieselrijders zijn en dan de prijs, onder het mom van 'fijn stof', opdrijven. Hij of zij die dan denkt dat de benzineprijs omlaag gaat, komt bedrogen uit. Het is naief te denken dat in dit land cadeaus worden uitgedeeld. Oh, wacht ! Toch wel. Maar dan aan andersgekleurde 'kanslozen'. |
De accijnzen op de diesel kunnen niet hoog genoeg zijn! Beter laat dan nooit!
|
Citaat:
Het gaat alleen om de centen, de rest is bijzaak. |
Citaat:
anderzijds miceleke http://www.caradvice.com.au/10684/pe...ciency-record/ er bestaan mensen die erin slagen om moeiteloos ONDER die cijfers te rijden... John and Helen Taylor driving the Peugeot 308 HDi managed a slightly more efficient 3.13-litres per 100km across a 25 Day Round Australia Trip. |
Citaat:
Dan gaan de inkomsten zo boomen, en gaat er niemand nog klagen van budgettaire tekorten. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die van ADAC rijden al gierig, maar realistisch én veilig. Dus niet in ralenti uitbollen waar men kan hé, nikske foefelaré. Dus ook niet in het sog van een vrachtwagen rijden of andere "super ecotrukjes "bergaf en wind mee". Citaat:
|
Citaat:
De Audi A6 van mijn vrouw rijdt met mijn vrouw hoofdzakelijk aan het stuur 6.3liter. En met mij aan het stuur 4.8 liter. |
Citaat:
mijn E rijdt op de autostrade een dikke 9. wat is je punt? |
kijk, ik heb weinig zin om de hele discussie te lezen. maar al het gezever is zowiezo quatsch, gelet dat we hier de hoogste taksen ter wereld betalen (ik vermoed dat enkel noord korea beter doet) kan geen redelijke mens NOG hogere taksen verdedigen.
ipv taksen te verhogen zou men beter subsidies afbouwen. ik heb alleszins geen zin om nog meer belastingen te betalen voor mijn mercedes. ik heb al 50% inkomstenbelasting betaald + 21% btw + tienduust% accijnzen op elke liter die ik verrij + inverkeersstelling/jaarlijkse taks op mijn motorisatie en weet ik veel wat nog. |
Citaat:
En welke van de 3 neem je, of neem je wslk de gemiddelde norm ? Ik neem de zuinigste nieuwe A6 van het moment, en even p/c Citaat:
nu jouw vrouw nog, want als ik het gemiddelde neem ;-) Had je wind mee, en rustig verkeer ? Half geladen, airco aan ? ... ;-) :-) |
Citaat:
in mijn jeugdjaren hebben ze mij wagens op kernenergie en turbinemotoren beloofd. In 2000 hebben ze mijn fuelcell aangedreven wagens beloofd en het enige dat ik zie zijn plugin hybriden die met mondjesmaat op de markt komen.. |
Citaat:
|
Citaat:
maar die worden al belast. de doorsnee man betaalt al 50% belastingen (op inkomen) alvorens hij er een centje van kan uitgeven. het moet eens gedaan zijn met die ziekelijke drang naar meer overheid, meer belastingen en meer bemoeienissen hoe jan met de pet zijn geld wenst uit te geven. fuck the government. fuck yves leterme. fuck karel de gucht. fuck verhofstoot en fuck die hele socialistische kliek met hun gezeik over "eerlijkheid". |
Citaat:
Citaat:
4,9 x 26,2 = 128,38 g/km CO2 Citaat:
|
Citaat:
je moet vooral arbeid op de onderhouds en hersteleconomie doen zakken... |
Citaat:
|
Citaat:
ik zie enkel redenen om de belastingen te decimeren. er is echt geen reden om een fucking bureaucratie te blijven subsidiëren die bestaat uit zielige prutsers zonder enige vorm van ijver of intelligentie. voor mijn part kunnen die allemaal terug patatten gaan telen in hun moestuin. belastingen moeten de uitzondering zijn, niet de regel. |
Citaat:
ik moet trouwens niks. het is een vrij land. |
Citaat:
Hoe meet jij je verbruik ? ge leest toch niet je verbruiksmetertje af ? Voltanken tot ~ aan de rand, dan onmiddellijk rijden en na xxx km terug voltanken tot ~ aan de rand is de juiste manier. En dit doe je regelmatig in winter lente herft zomer... mooi/regen/wind etc... dan neem je het gemiddelde van minstens 10.000 km ofzo. |
Citaat:
Trouwens met die hele zonnepanelen zeik is al gebleken dat ze met subsidies alleen maar de boel belazeren en het onderzoek naar reële alternatieven hinderen. Onvoorstelbaar dat sommigen hier een overheid verdedigen die verspilziek is en als ze dan geld tekort komt , oh zo origineel, de belastingen nog maar eens gaat verhogen... |
Het gaat ervan komen :-) , diesel gaat uiteindelijk, geleidelijk na x-jaren ~ 10 cent duurder worden als superbenzine aan de pomp, accijnsverhogingen op dieselbrandstof gepland door de EU.
Tja, de vervuiler betaalt eindelijk meer. (en het vult de kassa ;-) ) Citaat:
Citaat:
1 liter diesel heeft ~ 14% meer energie-inhoud als 1 liter benzine. het verbranden van 1 liter diesel geeft daardoor ook 14 % meer CO2 vrij als 1 liter superbenzine. Als ik het goed begrijp gaat de accijns van diesel dus 14 % meer moeten zijn als die van superbenzine, nu is dat andersom 50 % meer... De accijns van diesel gaat dus geleidelijk tot ca. 0,29 € opslaan tot ca 0,7 € ipv 0,4107 €. Citaat:
|
Citaat:
Kun je u inbeelden dat het ambtenarenkorps beslist dat er een 'citytaks' naar brussel moet komen ??? Ik zie ze dat nooit beslissen, omdat ze gewoon in hun eigen zakken zouden zitten... En dat bewijst toch nog eens hoe weinig 'ontegensprekelijk objectief' hun beslissingen of hun voorstellen zijn... Iedereen kijkt vanuit zijn oogpunt, zelfs dat rapport van 'proffen' zogezegd hoe de diesels teveel voordeel krijgen of teveel subsidies gaat wars voorbij aan het FEIT dat er GENEEN auto gesubsidieerd wordt, omdat alle auto's gewoon een veelvoud aan belasting betalen versus het stukje subsidie die ze vangen. EN gaat ook voorbij aan het FEIT dat bedrijfswagen in PRINCIPE hoofdzakelijk kilometers voor het bedrijf rijden, en dat het voordeel in natura al op de 'jaloeziemanier' teruggepakt worden... Dus wat ze nog meer willen aan aftrekbaarheid verminderen van een bedrijfskost is mij een raadsel ? Maar in elk geval om die manier wordt het een regelrechte belasting van industrie... die nu al kreunt onder de lasten zodat alles outsourced naar china; |
Citaat:
|
Citaat:
Los daarvan heb ik de indruk dat die toestanden met die flitsplaten te maken hebben met het feit dat de boetes niet binnenstromen zoals verwacht. Ik moet er toch echt gaan over denken om een coyote te gaan aanschaffen. |
Citaat:
Dan hebben ze meteen ook geld om de extra taksen voor LPG-wagens af te schaffen. |
Iedereen kan minder verbruiken.
-Alle vluchtheuvels weg. -Alle verkeerslichten afregelen voor vlot verkeer. -De zone 30 alleen op plaatsen waar nodig....en tijdsgebonden. -Snelheidsbegeleiding ....geen borden zoals op de Antwerpse ring van 70 km/u als iedereen stilstaat. Vlot verkeer mogelijk maken, en geen verkeersremmende maatregelen. Besparing 50 % op het verbruik. |
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...T3&word=diesel Citaat:
Uiteraard. |
Citaat:
Dus om u gerust te stellen, de meeste auto's waar ik mee rij, hebben afwijkingen van tegen de 10% Dus je rijdt 130km/u voorbij de flitscontrole zonder geflitst te worden. |
Citaat:
In Frankrijk op de nationale wegen verbruik ik dik een liter minder dan hier. De trajecten zijn langer en dan moet ik in verhouding minder vertragen en versnellen dan hier. |
Citaat:
Mijn auto, met digitale snelheidsmeter, wijkt maar 3km/hr af. |
Citaat:
Omtrek is Pi x Diameter = 3,1416 x 1 cm = 3,1416 cm op pakweg een 200 cm omtrek is dus amper ~ 1,57 %. Ik geef je best een online-berekening waar de afwijking zelfs 1,09 cm bedraagt in hoogte. Ik geef gewoon 2 verschillende bandenmaten in die exact 1,09 cm verschil in hoogte hebben, wielomtrek is dan 3,43 cm meer of 1,79 % verschil, wat 2,15 kmh uitmaakt bij 120 kmh, te verwaarlozen dus; en dat bij een slijtage van 5,45 mm (x2) die band is dus bijna (wettelijk) versleten. Citaat:
|
vervolg.... ge vergeet de tolerantiemarge van 6% op de 120 km-snelweg Paul.
Men wordt pas geflitst vanaf echte 129,00 kmh, dus 130 kmh snelheidsmeter is bij "99,9 % van de auto´s met gehomologeerde banden" niet geflitst. Gemeten 128,9... kmh mag je eigenlijk rijden. Gecorrigeerde 121,.. kmh niet... ;-) Dus de gatso´s en multanova´s en flitspalen op de snelweg worden op |1|2|9| = km/h ingesteld. Citaat:
Citaat:
Dus wordt het meetapparaat op 1|2|9| kmh gezet. Citaat:
http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311 |
Goed idee, personenauto's die op diesel rijden zwaar belasten. Diesel is immers een afvalproduct van olie, uiterst milieuvervuilend en totaal niet nodig voor 95 % van de doorsnee chauffeurs van personenauto's. Diesel is op de markt gekomen om boten op te laten varen of zwaar vrachtvervoer mee te ondernemen, niet voor particulieren om gewoon van punt A naar punt B te gaan. Dus dieselwagens moeten financieel en fiscaal ontmoedigd worden en de brandstof moet minstens even duur zijn dan benzine. Iemand die 15.000 km per jaar rijdt heeft geen enkel nut bij een dieselwagen, tenzij uiteraard het financiële plaatje, waar we dus dringend iets aan moeten doen. België is helaas een dieselland, het is goed te zien aan de uitstoot van fijn stof.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be