![]() |
MR wil fdf toch aan tafel
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ons-859281.php
vrij vertaald: michel en reynders willen dat maingain toch mee aan tafel schuift voor de onderhandelingen. Na de eerdere berichten dat fdf 'alleen' stond met haar vraag naar uitbreiding van Brussel, lijkt het mij dat ze toch weer aan het draaien zijn. Ik vraag me af wat er deze week staat te gebeuren. Ze kunnen toch geen weken meer bezig zijn met die 'verkennende' gesprekken waar iedereen nog eens vertelt wat hij/zij nu al meer dan een jaar verkondigt? |
Citaat:
|
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...der-N-VA.dhtml
Reynders wilt ook uitbreiding brussel hoor. Maar hij is geen voorzitter meer. Michel is hier ook voorstander van maar hij legt die eis volgens mij niet op tafel. |
Citaat:
|
Citaat:
Watch them ! :lol: |
Citaat:
Ik wacht ongedurig op de eerstkomende opiniepeiling!:twisted: |
Citaat:
Die komt er normaal gezien binnen 3 weken aan! Maar of ze die nog gaan durven publiceren...!!! :evil: |
Is dit nu de doorbraak die, weliswaar met enige vertraging aangekomen, vorige week (of was het de week/de maand/het jaar voordien?) door de Krijger werd aangekondigd?
|
begin oktober zullen we met de ogen dicht en op één been halen :)
|
De MR wil nog steeds Di Rupette in de gracht rijden, ...
Den Ollie is nodig voor de stemmetjes in broekzele en omgeving, ... den Ollie laten vallen is MR weg uit broekzele. De Tsjeeven , sossen, groen en de smurfkes zullen wel volgen zo denkt den MR dat zijn toch ruggegraatloze politiekers. En als er ne Vlaming den boel weer opblaast, schuiven ze de shuld gewoon weer in die zijn schoenen... Wegens electorale koorts is er geen enkele van de traditionele vlaamse partijen die er de prieze uit durft trekken. Hopelijk crashed de boel als nog, anders gaan we goed gesjareld zijn. |
Citaat:
|
Reynders heeft het Michel wel echt moeilijk gemaakt nu.
Is dit de prijs opdrijven of wilt hij ineens Michel en Di Rupo kelderen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Benieuwd wat dat gaat geven als de volgende onderhandelingsronde binnen een half uurtje start. Volgens mij gaan de anderen daar nooit mee akkoord gaan. |
Ik kan niet begrijpen dat een christelijke partij als de CD&V mensen wil uitsluiten. Hoe is dat compatibel met de christelijke leer?
|
Citaat:
|
Ah, CD&V wil niet dat Maingain mee komt onderhandelen. Ik vind dat onbeleefd t.o.v. meneer Maingain.
|
Citaat:
trouwens, de Franstalige partijen willen ook niet dat Dewever mee onderhandelt, zij zijn dus ook onbeleefd? zij sluiten ook mensen uit? |
Citaat:
De franstalige onderhandelaars willen niet dat NVA en VB rond de tafel zitten. ik vind dat onbeleeft tov bijna 1/2e van de Vlamingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoveel te beter, laat het boeltje maar overhitten, weldra zal die ontploffen en dan is de breuk tussen de vlamingen en franstaligen onherstelbaar.
|
Citaat:
De "Vlamingen" die nu aan tafel zitten, die zitten daar om hun profitariaat aan de vetpotten te houden, tegen eender welke prijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is maar èèn ding dat Beke van de onderhandelingstafel weg kan houden, dat is als de N-VA zou verklaren dat ze een Vlaamse regeringsvorming met het VB niet uitsluiten. Beke zou van de onderhandelingstafel gaan lopen uit angst voor een anti-Belgische Vlaamse regering. Maar omdat ze zeker zijn dat de N-VA terug met de tradtio's in bed zal kruipen lachen ze de Vlaming nu in zijn gezicht uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net voor de onderhandelingen zei hij ook nog "niet zonder de NVA". Dat werd nogal snel overboord gekieperd. Net voor de onderhandelingen zei hij ook nog "niet als mijn voorstel voor BHV niet als basis wordt genomen. Ook dat werd al overboord gekieperd Dit weekend zei hij nog "niet vooraleer BHV gesplitst is" terwijl dat zelfs al overboord gekieperd is. Als ge die mens nog enigszins serieus neemt dan is dat uw goed recht, maar als ge ook maar 1 seconde denkt dat de franstalige onderhandelaars hem nog serieus nemen, dan ben je goed gek. BHV wordt niet zuiver gesplitst want dat vraagt hij zelfs niet eens. De splitsing van BHV wordt waanzinnig duur voor Vlaanderen en dan zijn er zelfs types zoals Spherelike die beweren dat de franstaligen gerold worden. Het moet echt niet veel gekker gaan worden. |
Citaat:
|
Ik heb gelezen wat Reynders heeft gezegd in tegenstelling tot de meesten hier. Eigenlijk is dit een strategische terugtrekking vermomd onder stoeren woorden.
|
Citaat:
En dan is er nog Maingain met zijn eisen rondom BHV. Die zullen ook nog wel serieus worden genomen. Het wordt niets. BHV geraakt niet gesplitst en in het najaar moeten we gaan stemmen. |
Citaat:
|
Reynders zegt hier ook nog eens klaar en duidelijk, onomwonden en zonder rond de pot te draaien, dat een uitbreiding van bevoegdheden van Franstaligen in Vlaams Brabant gelijk is aan een uitbreiding van Brussel. Denk je dat de Vlaamse onderhandelaars dat gehoord hebben en zulke uitbreiding (Metropolitane regio, inspraak in verkeersbeleid) onmiddellijk van de tafel zwieren ? Zo doof als een pot zijn die. Of anders willen ze wérkelijk óók een uitbreiding van Brussel en doen ze alsof ze tegen zijn.
Verkiezingen aub. |
Citaat:
De Pro-Belgische houding van de N-VA speelt hierin een nefaste rol. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be