![]() |
Wordt het een strenge winter ?
Ik zie voortekenen , vroege trekvogels , overdadig veel noten , appels en peren , al denken ze daar in de Limburgse fruitstreek wel anders over , maar daar woon ik niet ;-)
Wat mij betreft wordt het een barbaars harde steenkoude winter :thumbsup: |
Minimum -5 graden ;-)
|
Citaat:
Dat doodt de beestjes :cheer: |
Volgens mij wordt het er een als de vorige.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'k vrees dat het een zachte winter wordt, de afgelopen zomer was redelijk normaal en ik vrees dat de winter de zachte temperaturen zal volgen :(
|
Citaat:
|
ik weet alleen dat het volgende week winderig wordt.
|
November: beetje vorst.
December 10 graden boven nul. Januari: idem Februari: lichte vorst Maart: Hittegolf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voorbije jaren al strenge winters gehad. Dus 't zal dees jaar ook wel weer prijs zijn.
|
Gisteren megastorm op mijn hoofd gehad ( met hagelbollen ) .
Zat in een feesttent , iedereen vluchtte naar buiten = pukkelpopsyndroom , bliksemschichten alom , nee , dat komt niet goed , we krijgen een continentaal klimaat , hetere zomers , koudere winters met alweer tientallen rondtrekkende staartmezen in onze hof , ruim een maand te vroeg !!!!! |
hopelijk geen strenge winter hoor, de laatste winters zijn al voldoende geweest. Voor mezelf trek ik het me geen fluit aan maar voor al wat hier in de tuin loopt en daar zielig zit te kijken als er alweer 20 cm sneeuw is gevallen of het -15 heeft gevroren.:? Klootwinters.
|
Ik ben volop hout aan het inslaan :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Honderden grauwe-kol-riet-brand en rotganzen in de polders .
Alsmede de kleine zwaan , trekgast voor oktober-november . Een polaire winter staat ons te wachten . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Joggen? 8O |
Citaat:
http://www.opvoedadvies.nl/stelen.htm |
De winter gaat vroeg beginnen, maar gaat ook vroeg weer gedaan zijn.
|
Citaat:
Ik heb hier een bekisting in elkaar getimmerd voor mijn knutselproject, ik heb daar geen enkel plangeske voor gekocht :D. |
"Ik waai zo hard ik wil en gij moet zwijgen."
"Als ge nu niet direct gaat luisteren begin ik onmiddellijk te sneeuwstormen." "Ge zijt op tijd thuis of ik zorg dat ge volgende winter weeral nen berg zout te kort komt." "Ga uw kamer opruimen of ge kunt morgen over ijzel naar't school." :cheer: strenge winter :cheer: |
Hier (=bijna Duitsland of NL., in het uiterste oosten van Vlaanderen dus) waren de eerste week van september al zeemeeuwen te zien.
Een fenomeen dat we normaal gezien pas rond december-januari of zelfs februari te zien krijgen ... (Ja ik voeder ze :oops:) Het weertype dat ik de afgelopen weken gezien heb hier is ook weinig normaal: op één dag kregen we alles wat je jezelf kan indenken. Hout stokers, denk eraan: bewerkt hout stoken is verboden. ;) (En zorg ervoor dat je schoorsteen-uitlaat niet bij de buren naar binnen waait). |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Afgelopen december was de straat hier drie weken lang bedekt onder centimeters ijs en sneeuw. Der Hammer!:-D Wel jammer dat het eind december/begin januari al zo goed als gedaan was. Veel gesneeuwd heeft het daarna niet meer. Van mij mag het van december tot februari sneeuwen en vriezen dat de stukken ervanaf vliegen! :cheer: |
Bevroren Waddenzee. :cheer:
Dicht gesneeuwde Friese dorpen. Met de auto over het ijs van het IJsselmeer. - 27 in de ochtend. :cheer: - 15 in de middag. Algehele ontwrichting van de maatschappij. Sneeuw legt treinverkeer lam. Elfstedentocht ivm met koude afgelast. It giet nie oan. En natuurlijk zoals in 1963: Amsterdam-Rijnkanaal in één nacht dichtgevroren. :cheer: ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
De afvoer van het toilet boven was op een gegeven moment zelf vastgevroren. |
Citaat:
Ik heb hier nog een zelf meegemaakt cowboyverhaal, maar gaat er echt over. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be