Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie won het VRT-debat ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16077)

psychodad 12 juni 2004 21:20

Wie won het Debat ? Simpelere poll kan niet

Fab 12 juni 2004 21:27

Leterme was weer sterk vond ik, Frank bleef eerst wat achter, maar dan was er die brief van die gehandicapte en ze moesten hem allemaal gelijk geven.
Denk dat vele mensen thuis wel effen geslikt zullen hebben.

maw: Frank dus :)

ancapa 12 juni 2004 21:32

Vanhecke, want hij heeft eindelijk de Vlamingen kunnen zeggen dat we elk jaar 11 milard euro weg aan het waals profitariaat !

[size=6]hopelijk zijn de vlamingen voor één keer niet doof ![/size][size=6]100.000 sociale woningen per jaar ! [/size]
[size=7]11 miljard euro ! dat is meer dan de olympische spelen zouden kosten 8O [/size]

psychodad 12 juni 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Vanhecke, want hij heeft eindelijk de Vlamingen kunnen zeggen dat we elk jaar 11 milard euro weg aan het waals profitariaat !

Niet al te idioot doen hé, alsof hij dat nog nooit eerder heeft kunnen zeggen. :?

tabufferkwa 12 juni 2004 21:44

als er een regering gemaakt wordt met de SPa gaat de miljardenstroom verder gaan naar Wallonie. Dat is slecht zowel voor Vlaanderen als Wallonie, want dan zal Di Rupo op zijn lauweren kunnen rusten om Wallonie niet uit het moeras te moeten halen.

Alleen een Rooms-blauwe vlaamse regering kan Di Rupo doen stoppen, want het VB zal toch niet mogen meedoen. Een Rooms-rode regering betekent de grootste chaos voor Vlaanderen en bij de volgende verkiezingen een overwinning voor het VB.

De huidige chaos in Vlaanderen is misschien wel te wijten aan de VLD, maar de schuld ligt bij de SPa en de PS. De VLD heeft zich laten vangen door Stevaert en Di Rupo. Indien die twee de touwtjes in handen krijgen kunnen wij de economische opflakkering vergeten.

big bad wolf 12 juni 2004 21:46

Frank Van Hecke uiteraard.

C uit W 12 juni 2004 21:48

Leterme was veruit de beste en kon rekenen op veel applaus.
Vanhecke was niet slecht, maar sprak veel te weinig.
Dua deed het beter dan normaal, maar ze heeft mij niet overtuigd :mrgreen:
Wat wel opviel is dat groen en blauw weer elkaar in de haren vlogen, en dat terwijl ze nu al zeggen liever met elkaar te regeren dan met het vlaams kartel.
Hopelijk opent dit de ogen van de rechtse VLD'ers.

Hans1 12 juni 2004 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Citaat:

Niet al te idioot doen hé, alsof hij dat nog nooit eerder heeft kunnen zeggen. :?

Oe, en vorige week was het 4,4 miljard euro volgens Annemans???? :lol: Verandert dat elke week of lijdt het VB aan hallucinatie-verschijnselen?

Dat gezegd zijnde, kon zo'n debat alleen door de afwezigen gewonnen worden: de kleine partijen die systematisch door de media monddood worden gemaakt.

Patriot! 12 juni 2004 21:57

Stevaert won dit debat... ik ben er geen fan van, verre van, maar hij zal er het meeste electoraal profijt uit halen.

big bad wolf 12 juni 2004 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Stevaert won dit debat... ik ben er geen fan van, verre van, maar hij zal er het meeste electoraal profijt uit halen.

Stevaert is een ... (zal het maar meteen censureren, of het volgt sowieso). Het is een populist 1e klas: maak alles en nog wat gratis, en maak ons land intussen maar failliet. Zijn andere beloftes zijn zo vaag dat ie er bij de volgende verkiezingen niet op afgerekend kan worden, en intussen stookt ie nog wat ruzie tss vld en cd&v (discussie over inbraak federaal parlement weet je wel)

iPod 12 juni 2004 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Citaat:

Stevaert is een ... (zal het maar meteen censureren, of het volgt sowieso). Het is een populist 1e klas:

Whahaaaaaa Dat moeten we horen van een blokker looooool

Foundation 12 juni 2004 22:44

Citaat:

[size=6]hopelijk zijn de vlamingen voor één keer niet doof ![/size][size=6]100.000 sociale woningen per jaar ! [/size]
[size=7]11 miljard euro ! dat is meer dan de olympische spelen zouden kosten 8O [/size]

En nu het wetenschappelijk onderzoek dat dat getal moet staven.

Ik wacht... samen met een paar miljoen andere mensen...

lustige lezer 12 juni 2004 22:46

Yves Leterme

Citaat:

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
Die Jurgen vertrepen is een idioot als hij dat denkt en heeft dringend nood aan geschiedenislessen. Wat een belachelijke uitspraak.
Misschien is A'pen wel zo groot geworden omdat daar geen nijlpaarden ronddolen in de Schelde. (evenbelachelijk redenering om zijn niveau even aan te tonen)

ingenious 12 juni 2004 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Yves Leterme

Citaat:

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
Die Jurgen vertrepen is een idioot als hij dat denkt en heeft dringend nood aan geschiedenislessen. Wat een belachelijke uitspraak.
Misschien is A'pen wel zo groot geworden omdat daar geen nijlpaarden ronddolen in de Schelde. (evenbelachelijk redenering om zijn niveau even aan te tonen)

ik denk dat jij nog wat lessen kan gebruiken. wat is bv 1 van de belangrijkste exportproducten van antwerpen? diamant idd. en zijn ht niet de joden die in die sector zitten? jaaaa

Bart2004 12 juni 2004 22:57

Citaat:

inderdaad, stevaert
en klein beetje dua,
als enige vrouw bij de heren, heeft het handig gespeeld

Patriot! 12 juni 2004 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart2004
Citaat:

inderdaad, stevaert
en klein beetje dua,
als enige vrouw bij de heren, heeft het handig gespeeld

VLD heeft een cruciale fout gemaakt door De Gucht niet te sturen, of op z'n minst Verhofstadt. Weet iemand waarom?

Het is overigens mijn mening dat een De Gucht, die als een deus ex machina zijn partijgenoot Verhofstadt op het laatste moment komt verdedigen, alles nog zou hebben kunnen omkeren.

Petzel 12 juni 2004 23:04

Citaat:

Het is overigens mijn mening dat een De Gucht, die als een deus ex machina zijn partijgenoot Verhofstadt op het laatste moment komt verdedigen, alles nog zou hebben kunnen omkeren.

Al chance dat ze verhofstadt niet sturen, aan een schijnkandidaat hebben we hoegenaamd geen nood. Ik persoonlijk had het liefst, en dat zou ook logisch geweest zijn, Dirk Sterckx gezien hebben. Alle andere partijen stuurden hun voorzitter. Maar ja, die is niet zo sterk in debat en bovendien... slechts een opvolger.

Ken1984 12 juni 2004 23:10

Bart Somers heeft het goed gedaan en durfde zich tenminste uitspreken over de stellingen zonder eerst goed af te luisteren naar wat de anderen te zeggen hebben (zoals Stevaert).
Voor mij komt Leterme er opnieuw het slechtst uit; formuleert constant dezelfde programmapunten, maar concrete toepassingen worden niet vermeld.
Vera Dua heeft ook nog eens de nood aan Groen! aangetoond, maar bleef realistisch met 't probleem van "groen is nodig, maar ik stem er niet op"...
En Vlaams Blok :roll:

gm 956950 12 juni 2004 23:14

Nietszeggende pulpinterventies van Van Hecke.
Linke afwachtende houding van het heilig paterke Van Hasselt.
Zeer zwakke repliek van Somers,hebben wij echt geen beter
uithangbord om een toch puike regeringsdeelname te verzilveren.
Typische tjevenhouding van de CD&V,hopelijk gaan ze samen met NVA
de dieperik in.
Tussenkomst van Dua even klein als zijzelf.
Eens temeer is hier bewezen dat Vlaamse politiekers geen partij zijn
voor de meer beslagen Walen.
Die eeuwige verdeeldheid maakt Vlaanderen kapot,en dan maar zagen
over separatisme.We kunnen misschien beter Vlaanderen verdelen in vijf
partijgebieden,zo is iedereen tevreden.
Arm Vlaanderen.

Gil Marien

lustige lezer 12 juni 2004 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious

ik denk dat jij nog wat lessen kan gebruiken. wat is bv 1 van de belangrijkste exportproducten van antwerpen? diamant idd. en zijn ht niet de joden die in die sector zitten? jaaaa

Joden zijn er overal geweest, die zitten ook in londen (al hebben ze het dara soms zwaar te verduren gekregen). Het is MEDE dank zij de joden, daar heb je gelijk in. Antwerpen is een tijdlang een intulectuele plaats geweest waar vele intelectuelen op af kwamen. En alleen de Joden kwamen van iet of wat andere cultuur. Het is toen dat antwerpen zo groot is geworden, nu wordt het alleen wat verder uitgebouwd.
Nu is het de stad zelf die verloedert wordt mede dank zij door het multiculturele drama.

bruut geweld 12 juni 2004 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm 956950
de dieperik in.
Arm Vlaanderen.

Gil Marien

AH, eindelijk iemand die het ook ziet :(

Primus 12 juni 2004 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Petzel
Citaat:

Al chance dat ze verhofstadt niet sturen, aan een schijnkandidaat hebben we hoegenaamd geen nood. Ik persoonlijk had het liefst, en dat zou ook logisch geweest zijn, Dirk Sterckx gezien hebben. Alle andere partijen stuurden hun voorzitter. Maar ja, die is niet zo sterk in debat en bovendien... slechts een opvolger.

Na het debacle met Verhofstadt gisteren in Kiespijn op VTM waar hij met de grond gelijk is gemaakt, hebben ze bij de VLD het niet meer aangedurft om hem nog een tweede keer te sturen.
Spijtig genoeg beseffen ze bij de VLD niet dat er niemand op dit moment in staat is om de negatieve spiraal waarin de VLD is terechtgekomen te doorbreken.
De mensen zijn de leugens van paars KOTSBEU....

lustige lezer 12 juni 2004 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ken1984
Bart Somers heeft het goed gedaan en durfde zich tenminste uitspreken over de stellingen zonder eerst goed af te luisteren naar wat de anderen te zeggen hebben (zoals Stevaert).
Voor mij komt Leterme er opnieuw het slechtst uit; formuleert constant dezelfde programmapunten, maar concrete toepassingen worden niet vermeld.
Vera Dua heeft ook nog eens de nood aan Groen! aangetoond, maar bleef realistisch met 't probleem van "groen is nodig, maar ik stem er niet op"...

Bart Somers? :? Slik, heeft hij nog altijd fans?

Primus 12 juni 2004 23:24

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ken1984

Bart Somers? :? Slik, heeft hij nog altijd fans?

Bel nu direct de VLD om te zeggen dat we de fan van Bart Somers gevonden hebben!!! :lol: :lol:

Hingis 12 juni 2004 23:39

We gaan het binnen 19uur20 zien met de resultaten van de stembussen :D

gm 956950 12 juni 2004 23:46

De Gucht is absoluut geen stemmentrekker,in het verleden is reeds
gebleken dat deze man zeer pragmatisch is maar geen partijzot zoals
Bart Somers.
Voor een debat als deze avond is het voornamelijk volksverlakkerij dat telt.
Hier komt De Gucht niet in aanmerking.
Met zijn fantasierijke tussenkomsten van de laatste maanden,heeft Bart
Somers veel geloofwaardigheid verloren ,ook binnen de VLD, dus niet
alleen in Mechelen waar hij ook burgemeester zou blijven.
Maar ja...na een nederlaag zal Bart weer terug burgemeester worden zeker.
Het zal tijd worden dat men in het Liberale kamp de kaarten herschikt.

Gil marien

giserke 12 juni 2004 23:49

niet beginnen zeveren hé, ik was daar persoonlijk aanwezig op dit debat, (om 16:30 opgenomen). Ik zelf heb Stevaert zien overleggen met Bracke. Daarom dat hij zo gewiekste antwoorden kan geven van ik lig in het midden van het bed om er niet uit te vallen.
Dua heeft bijna niks gezegd, bart somers is daar ferm afgegaan in zijn leugens herinner u dat fragment dat hij tegen leterme zij 'schandalig' hij verloochende zelfs zijn vorige uitspraak, dat gehandicapten misbruik zouden maken van de instellingen.

Frank vanhecke heeft eigenlijk maar zijn plaat afgedraaid die hij altijd afdraait.

1 ding is mij opgevallen, de leugen en de valsheid va de VLD is niet te doorgronden!

james 12 juni 2004 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Petzel
Citaat:

en dan zou weer de kritiek komen op somers dat hij zichzelf niet kan verdedigen.
ik vind dat hij dat wel degelijk gedaan heeft. beter dan het rond de pot draaien van leterme, die nadat hij de 5e keer door bracke gevraagd is om op de vraag te antwoorden, tochj maar over iets anders begint. van hecke zat er mor bij om af en toe es de boel wa op te hitsen maar niks inhoudelijks aan het debat toe te voegen. stevaert zat idd te wachten op de rest om dan aan de hand daarvan zijn mening te verkondigen. dua wekt medelijden op maar ik weet niet of dat genoeg zal zijn, allicht hier en daar wel.

gm 956950 13 juni 2004 00:05

Het enige grote voordeel van deze VRT debatten is dat we eindelijk van
kabouter strik uit Destelbergen van af zijn,zo'n eigenwijs ventje.
Het zou me echter sterk verbazen moest der Siegfried voorzitters
manipuleren.
Als orangist is dit ijdel logebroedertje niet voor niets de pompous twit
van de nationale omroep.

Gil Marien

ingenious 13 juni 2004 00:31

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious

Joden zijn er overal geweest, die zitten ook in londen (al hebben ze het dara soms zwaar te verduren gekregen). Het is MEDE dank zij de joden, daar heb je gelijk in. Antwerpen is een tijdlang een intulectuele plaats geweest waar vele intelectuelen op af kwamen. En alleen de Joden kwamen van iet of wat andere cultuur. Het is toen dat antwerpen zo groot is geworden, nu wordt het alleen wat verder uitgebouwd.
Nu is het de stad zelf die verloedert wordt mede dank zij door het multiculturele drama.

je hebt in vorige posts reeds gezegd niet van antwerpen te zijn. hoe kan je dan zeggen dat de stad verloedert? ik ben van antwerpen, woon al enkele jaren in de stad zelf, ik heb zelfs in de seefhoek gewoond, en ik zeg u: in deze stad gaat het echt niet zo slecht als men doet uitschijnen! buiten een paar vechtpartijen en een gestolen fiets (iets wat in elk boerengat al eens gebeurd) heb ik zelf nog niet met criminaliteit te maken gehad. ik woon vlakbij het centrum, op st-andries, en dat is een zeer dynamische, gezellige buurt.

er zijn wijken met problemen, zoals krotten en sluikstort. daar probeert het stadsbestuur iets aan te doen. het gaat moeizaam,maar er zijn vorderingen. ook aan de criminaliteit (die er wel degelijk is,alleen niet zo problematisch als men doet denken), wordt ook gewerkt. bv. de buurt rond het atheneum is reeds prostitutievrij gemaakt.

mits een open geest, en een beetje vriendelijkheid van alle bewoners, is het in die buurten best aangenaam wonen. en mij op dit vlak een naieve linkiewinkie noemen gaat niet op, ik spreek uit eigen ondervinding.

jij daarentegen doet zware uitspraken over een stad waar je de ballen van af weet. ik spreek mij toch ook niet uit over de situatie in zichemzussenbolder?

Zijne Heerlijkheid 13 juni 2004 01:09

Is het ook goed als ik ze allemaal zwak vond?

doornroosje 13 juni 2004 02:13

Citaat:

de dieperik in.
Arm Vlaanderen.

Gil Marien

Tenminste 1 liberaal met visie!
Inderdaad moet uit dat zooitje onze regering komen.
Moet ik daar nu op gaan stemmen?

doornroosje 13 juni 2004 02:20

Citaat:

De Gucht is absoluut geen stemmentrekker,in het verleden is reeds
gebleken dat deze man zeer pragmatisch is maar geen partijzot zoals
Bart Somers.
Voor een debat als deze avond is het voornamelijk volksverlakkerij dat telt.
Hier komt De Gucht niet in aanmerking.
Met zijn fantasierijke tussenkomsten van de laatste maanden,heeft Bart
Somers veel geloofwaardigheid verloren ,ook binnen de VLD, dus niet
alleen in Mechelen waar hij ook burgemeester zou blijven.
Maar ja...na een nederlaag zal Bart weer terug burgemeester worden zeker.
Het zal tijd worden dat men in het Liberale kamp de kaarten herschikt.

Gil marien

Bewaar ons Mechelaars want somers is terug daar.
Ik schrijf zijn naam niet met een grote S.
Want nu gaat Mechelen op de fles.

Tzuvar Raemborr 13 juni 2004 02:21

Zoals ik in K&K al heb gezegd heb ik uiteraard het debat niet kunnen volgen.

Ik heb er achteraf wel over gehoord van familie.

Die ene quote van die komiek vond ik wel goed :"Groen... iedereen praat daarover, maar niemand stemt er op. Het Vlaams Blok, daarentegen..."

:lol: In de roos! (Is dat een woordspeling? Sorry roosje :p)

doornroosje 13 juni 2004 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Zoals ik in K&K al heb gezegd heb ik uiteraard het debat niet kunnen volgen.

Ik heb er achteraf wel over gehoord van familie.

Die ene quote van die komiek vond ik wel goed :"Groen... iedereen praat daarover, maar niemand stemt er op. Het Vlaams Blok, daarentegen..."

:lol: In de roos! (Is dat een woordspeling? Sorry roosje :p)

T'zal der recht in zijn kis!

PieterP 13 juni 2004 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Primus
[

Na het debacle met Verhofstadt gisteren in Kiespijn op VTM waar hij met de grond gelijk is gemaakt, hebben ze bij de VLD het niet meer aangedurft om hem nog een tweede keer te sturen.
Spijtig genoeg beseffen ze bij de VLD niet dat er niemand op dit moment in staat is om de negatieve spiraal waarin de VLD is terechtgekomen te doorbreken.
De mensen zijn de leugens van paars KOTSBEU....

volledig akkoord met deze analyse

numarx 13 juni 2004 10:41

Citaat:

Inderdaad.

En hoe f*cking irritant is dat applaus na elke zin die door om het even wie uitgesproken wordt?

Vlaanderen Boven 13 juni 2004 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
En hoe f*cking irritant is dat applaus na elke zin die door om het even wie uitgesproken wordt?

moet...mezelf...beheersen

Eugene 13 juni 2004 14:03

1) Vera Dua (al stem ik nooit op groen)
2)Yves Leterme
3)Frank Van Hecke
4) Bart Somers
5)Steve Stevaert.

khaled 13 juni 2004 14:14

Citaat:

Je bedoelt dien onozele pee die over niets anders kon/wou leuteren dan taarten bakken. Zelfs nadat Leterme hem op zijn plaats gezet had (teveel gist = gebakken lucht ! :lol: :lol: ) bleef hij maar doordrammen over zijn taarten....

Mijn indruk was dat het Vlaams Blok in deze het meest profijt gehaald heeft uit dit 'debat'. Groen! zat te smeken om op hen te stemmen - zielig. Stevaert zat over taarten te leuteren, en Somer en Leterm zaten op elkaars beleid te kappen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be