Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De grenzeloze wreedheid van Mexicaanse drugscriminelen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160868)

Derk de Tweede 26 september 2011 14:32

De grenzeloze wreedheid van Mexicaanse drugscriminelen.

Zag gisteren bij toeval een filmpje hoe twee Mexicaanse bendeleden door collega's werden onthoofd. De een met een kettingzaag, die kwam er eigenlijk nog genadig af, want die was zeker op slag dood.
De ander met een mes die zeker een minuut een afschuwelijke doodsstrijd leverde. Ik geef geen links, het is mij te schokkend om een ander daarmee te confronteren.
Kan iemand mij uitleggen over het waarom ?
Waarom zijn Mexicanen zo wreed tegenover mens en dier ?
Had eerder een tijdje geleden al een draadje geopend over het zeer langzaam afslachten van een stiertje.

Ke Nan 26 september 2011 15:36

D'ARTOIS 26 september 2011 16:41

De genetische ontploffing van Spaans en Indiaans bloed.

De Spanjaarden stonden/staan al niet bekend om hun zachte handjes (Inquisitie, Conquistadores, Guernica en ga nog even door) De Indiaanse stammen van de oude Inca/Aztekenrijken al evenmin.

Een mengsel van deze twee entiteiten bevolkt het Amerikaanse subcontinent en de voorbeelden zijn meer dan volop te vinden.

Ik geloof niet dat dit nog nadere toelichting nodig heeft.

Vlaanderen Boven 26 september 2011 17:16

Het was dan nog een bepaald soort Spanjaarden: de conquistadors waren vaak dikke eikels. Niet dat ik echt geloof in deze vorm van genetische predeterminatie, anders zou Australië een torenhoog misdaadcijfer kennen.

driewerf 26 september 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712068)

De Spanjaarden stonden/staan al niet bekend om hun zachte handjes (Inquisitie, Conquistadores, Guernica en ga nog even door) De Indiaanse stammen van de oude Inca/Aztekenrijken al evenmin.

Een mengsel van deze twee entiteiten bevolkt het Amerikaanse subcontinent en de voorbeelden zijn meer dan volop te vinden.

Guernica werd door de Duitsers gebombardeerd.

Badajoz, was wel het werk van de Spanjaarden.

Johan Bollen 26 september 2011 17:47

Het Mexicaans leger en de geheime diensten zijn ook niet min. Niemand in het westen echter die eraan denkt om Calderón een dictator te beginnen noemen, terwijl de mensenrechtenschendingen er de spuigaten uitlopen en zelfs de verkiezing van Calderón erg verdacht is. Zie hiervoor de documentaire "Fraude". Heel dat fraudeprobleem bracht grote massa's te been in Mexico maar werd doodgezwegen in het westen. Calderón wou het neoliberaal beleid verder zetten en alles verder privatiseren. Dus daar werd niets slechts van gezegd in de westerse media.

Mooi voorbeeld alweer van de dubbele moraal van het westen. De grofste schenders van mensenrechten op dit moment in Latijns Amerika zijn Colombia en Mexico. En welke zijn de beste vriendjes van de VS? En welke zijn de landen die het meest hun sociaal systeem hebben laten afbreken ten voordele van de macht van buitenlandse multinationals. Niet toevallig juist dezelfde landen.

Dit is niet enkel een drugoorlog in Mexico. Dit is tevens het failliet van een immoreel sociaal systeem (of de kapotmaking van het bestaande sociaal systeem) waarbij de kloof tussen arm en rijk spectaculair toenam. Een failliet dat men niet wil erkennen. Liever spreekt men enkel over drugbaronnen. Maar kijk eens naar wat er allemaal in Ciudad Juarez gebeurt met de maquila (assamblage) fabrieken. Naar die verbanden met het geweld wil het cynische westen niet kijken. De sociale afbraak zou wel eens in vraag gesteld dienen te worden. Maar meer rechten voor de uitgebuiten tast de winsten aan van de meestal buitenlandse bedrijven....dus laten we het maar oppervlakkig houden en niet veel verder analyseren dan de drughandel.

Die drughandel zou men trouwens best legaliseren om dat probleem op te lossen.

Johan Bollen 26 september 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5711968)

Zal ik een tekeningetje van Socrates posten om de Griekse schuldencrisis begrijpbaar te maken? :roll:

Johan Bollen 26 september 2011 18:30

NGO's waarschuwen dat Mexico naar een terroristische staat evolueert. De macht van politie wordt systematsich uitgebreid en individuele rechten worden terug geschoefd.

Se avanzar�*a hacia un Estado terrorista, más que a uno militarizado, señalan ONG

Derk de Tweede 26 september 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712068)

Ik ken deze theorie, maar er zijn meer Latijns- en Zuid-Amerikaanse landen waar deze gemengde rassen voorkomen.
Maar het is waar, Inca's en Spanjaarden zijn niet bepaald zachtzinnig.

Derk de Tweede 26 september 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712278)
NGO's waarschuwen dat Mexico naar een terroristische staat evolueert. De macht van politie wordt systematsich uitgebreid en individuele rechten worden terug geschoefd.

Se avanzar�*a hacia un Estado terrorista, más que a uno militarizado, señalan ONG

Toch zijn het vaak agenten die overlopen naar de bendes, wellicht uit angst.
Het is merkwaardig dat de Mexicaanse overheid niet veel verder ingrijpt, wellicht ook geïnfiltreerd.

Johan Bollen 26 september 2011 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712331)
Ik ken deze theorie, maar er zijn meer Latijns- en Zuid-Amerikaanse landen waar deze gemengde rassen voorkomen.

Het is een bullshit theorie die alleen wordt bovengehaald als het goed uitkomt.

Er zijn trouwens bewijzen dat Mexicaanse militairen achter gedwongen verdwijningen zitten. Da's ook een manier om van de oppositie af te geraken natuurlijk. En als er geklaagd wordt dan publiceren we toch een artikeltje over drughandel of zo. Aangezien het presidentje prowesters zal de media wel meedoen met de desinformatie.

Derk de Tweede 26 september 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712350)
Het is een bullshit theorie die alleen wordt bovengehaald als het goed uitkomt.

Er zijn trouwens bewijzen dat Mexicaanse militairen achter gedwongen verdwijningen zitten. Da's ook een manier om van de oppositie af te geraken natuurlijk. En als er geklaagd wordt dan publiceren we toch een artikeltje over drughandel of zo. Aangezien het presidentje prowesters zal de media wel meedoen met de desinformatie.

Geloof ik direct, het gehele Mexicaanse overheidsapparaat zit er vuistdiep in
Er was vorige week op de VPRO-TV meen ik een docu over een journaliste die met gevaar voor eigen leven over het drugs gerelateerde geweld informatie gaf op internet.
Nu is er gisteren een journaliste onthoofd, het zou best weleens die journaliste kunnen zijn.

Johan Bollen 26 september 2011 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712338)
Toch zijn het vaak agenten die overlopen naar de bendes, wellicht uit angst.
Het is merkwaardig dat de Mexicaanse overheid niet veel verder ingrijpt, wellicht ook geïnfiltreerd.

En het zijn zeker ook de drughandelaars die de vakbonden onderdrukken, de journalisten vermoorden, de maatregelen van het Corte Interamericana de Derechos Humanos negeren, de indianen systematisch onderdrukken enz...

Nee, de drugbaronnen vullen de plaats op van een 'failed state'. Ze beginnen territoriums te verdedigen en belastingen te heffen omdat de staat door een geïmporteerde neoliberale politiek ontmanteld wordt. De huidige Mexicaanse staat gedraagt zich daarbij zelf als een soort drugcartel. Eigenlijk iets voor Libertariërs om te bestuderen en hopelijk tot een beter zelfinzicht te komen.

De paranoia en de terreur als regeringsvorm in Mexico:
La paranoia y el terror como modelos de gobierno en México

Frankenstein 26 september 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712331)

Alcoholisme was en is bij de Indianen en veel mestiezen een probleem van Alaska tot Vuurland, de problemen van noord tot zuid met betrekking op alcoholisme zijn identiek bij hen. Nu deze an masse aan de coke gaan worden de problemen nog gecompliceerder en groter (..)

Johan Bollen 26 september 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712378)
Geloof ik direct, het gehele Mexicaanse overheidsapparaat zit er vuistdiep in
Er was vorige week op de VPRO-TV meen ik een docu over een journaliste die met gevaar voor eigen leven over het drugs gerelateerde geweld informatie gaf op internet.
Nu is er gisteren een journaliste onthoofd, het zou best weleens die journaliste kunnen zijn.

En begin deze maand werden de journalisten Marcela Yarce en Roc�*o González Trápaga vermoord in Mexico. Marcela was stichter en journalist van blad Contralinea. Deze systematische moorden op journalisten in Mexico zijn allemaal vele malen erger dan problemen met de persvrijheid in Venezuela, Brazilië, Argentinië, Bolivia, enz. En het is te gemakkelijk de schuld op de drughandelaars te steken. Helaas krijgt de Europeaan een misvormd plaatje te horen over de situatie in Latijns Amerika. Van waar die desinformatie komt is niet moeilijk te begrijpen.

Derk de Tweede 26 september 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712386)
En begin deze maand werden de journalisten Marcela Yarce en Roc�*o González Trápaga vermoord in Mexico. Marcela was stichter en journalist van blad Contralinea. Deze systematische moorden op journalisten in Mexico zijn allemaal vele malen erger dan problemen met de persvrijheid in Venezuela, Brazilië, Argentinië, Bolivia, enz. En het is te gemakkelijk de schuld op de drughandelaars te steken. Helaas krijgt de Europeaan een misvormd plaatje te horen over de situatie in Latijns Amerika. Van waar die desinformatie komt is niet moeilijk te begrijpen.

Ik ben daar noot (zoals jij) geweest en ben volledig afhankelijk van wat we hier te lezen, te horen en te zien krijgen.

D'ARTOIS 26 september 2011 19:32

@ Johan

Je bent ongetwijfeld een goede Akerika kenner - daaraan zal ik zeker niet tornen.
De vraag hier was echter waarom dexe mensen zo ongekend wreed t/o van elkaar optreden.

Jij maakt er een sociaal verhaal van dat alle realiteit heeft, maar dan nog die martelpraktijken. De feiten liggen er, waarom zou die theorie niet kunnen kloppen?
Opvallend is ook dat alle genetische wetten uitsluitend dieren betreffen maar mensen niet.
Kom, dat is je reinste flauwekul.

Johan Bollen 26 september 2011 19:32

Citaat:

No hay pues ninguna razón para que este circuito infernal se agote. Todo esto tiene un coste social: a d�*a de hoy, según afirman hasta los muy prudentes observadores de la ONU, México se encuentra al nivel de Iraq y de Afganistán en materia de
violencia.
'Het niveau van geweld in Mexcio vergelijkbaar met dat in Afghanistan en Irak zegt de VN.'

Shit denken de westerse mediamakers dan...laten we vlug wat decoynieuws over Venezuela of Bolivia lanceren. Dát zijn de landen waarvan we willen dat de mensen denken dat het er slecht aan toe gaat, want die hebben regeringen die niet luisteren naar onze dictaten. Naar Mexico moet het publiek blijven op vakantie gaan en de ondernemers mogen hun investeringen er niet terug trekken...dus niet te veel antiregeringsnieuws aub totdat Obrador aan de macht komt of zo.

Zo gaat dat.

Johan Bollen 26 september 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712403)
@ Johan

Je bent ongetwijfeld een goede Akerika kenner - daaraan zal ik zeker niet tornen.
De vraag hier was echter waarom dexe mensen zo ongekend wreed t/o van elkaar optreden.

Jij maakt er een sociaal verhaal van dat alle realiteit heeft, maar dan nog die martelpraktijken. De feiten liggen er, waarom zou die theorie niet kunnen kloppen?
Opvallend is ook dat alle genetische wetten uitsluitend dieren betreffen maar mensen niet.
Kom, dat is je reinste flauwekul.

Het lijkt allemaal erg veel op Centraal america in de jaren 80. een Deja vu. Wie trainde er de centraal amerikaanse doodseskaders?...de escuela de las americas in Florida, VS. Dat was de link tussen een hoop van de meest walgelijke misdaden. Ik zal je de persoonlijke verhalen besparen.

Het zit dus niet noodzakelijk 'in de genen'. Daar ga ik niet mee akkoord.

Johan Bollen 26 september 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712399)
Ik ben daar noot (zoals jij) geweest en ben volledig afhankelijk van wat we hier te lezen, te horen en te zien krijgen.

De meeste info is in het Spaans. dat maakt het ook niet gemakkleijker.

Hier over de moord op die twee journalisten begin september 2011

Asesinan a las periodistas Marcela Yarce y Roc�*o González Trápaga

Johan Bollen 26 september 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 5712383)
Alcoholisme was en is bij de Indianen en veel mestiezen een probleem van Alaska tot Vuurland, de problemen van noord tot zuid met betrekking op alcoholisme zijn identiek bij hen. Nu deze an masse aan de coke gaan worden de problemen nog gecompliceerder en groter (..)

De overgrote meerderheid heeft geen geld voor 'coke'. Dat is voor de export. Alcohol ja dat is een probleem. Maar is het een groter probleem dan bij 'gemarginalizeerden' op andere plaatsen (Spanje bv.)? Daar wil ik dan toch eerst een studie of zo over zien.

Indianen gaan trouwens geen coke snuiven (wie weet zijn er een paar plaatsen met wat uitzonderingen). Ze zullen cocabladeren kauwen. Toch een heel verschil. Liever dat dan alcohol.

D'ARTOIS 26 september 2011 19:59

Ik meende ooit begrepen te hebben dat coca bladeren werden gekauwd om het leven op grote hoogten mogelijk iets te veraangenamen.
Ik heb nooit coke gerbuikt dus ken ik
de verschijnselen er niet van.

Om pure coke te maken heb je toch wel het e.e.a. chemicalien nodig, ik zie het de indianen niet zo snel doen. In ieder geval niet voor eigen gebruik.

zonbron 26 september 2011 21:41

De Amerikaanse overheid gebruikte de belastingsgelden van hun burgers om de illegale operatie 'Fast and Furious' te financieren. Dankzij deze actie kregen criminelen in Mexico grote hoeveelheden wapens in hun bezit. Viva Estados Unidos !

Citaat:

U.S. Government Used Taxpayer Funds to Buy, Sell Weapons During 'Fast and Furious,' Documents Show
By William Lajeunesse
Published September 26, 2011
| FoxNews.com

This Jan. 25 picture shows part of a cache of seized weapons displayed at a news conference in Phoenix.

Not only did U.S. officials approve, allow and assist in the sale of more than 2,000 guns to the Sinaloa cartel -- the federal government used taxpayer money to buy semi-automatic weapons, sold them to criminals and then watched as the guns disappeared.
This disclosure, revealed in documents obtained by Fox News, could undermine the Department of Justice's previous defense that Operation Fast and Furious was a "botched" operation where agents simply "lost track" of weapons as they were transferred from one illegal buyer to another. Instead, it heightens the culpability of the federal government as Mexico, according to sources, has opened two criminal investigations into the operation that flooded their country with illegal weapons.

FOXNEWS
De grenzeloze wreedheid van Mexicaanse drugscriminelen & de grenzeloze corruptie van de VS. :twisted:

Johan Bollen 26 september 2011 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712439)
Ik meende ooit begrepen te hebben dat coca bladeren werden gekauwd om het leven op grote hoogten mogelijk iets te veraangenamen.

In de laagvlakten is dat ook reeds lang een gebruik. Je kan er meer door verdragen. Mijnwerkers gebruiken het dus veel. Ook mensen die lange uren moeten doen en dienen alert te blijven. Soms stap ik in een taxi in La Paz op de latere uurtjes en dan hangt heel die taxi vol cocageur. Tussen de voorste zetel staat dan het zakje met blaadjes.

Citaat:

Om pure coke te maken heb je toch wel het e.e.a. chemicalien nodig, ik zie het de indianen niet zo snel doen. In ieder geval niet voor eigen gebruik.
Inderdaad.

D'ARTOIS 27 september 2011 03:40

Ik heb vroeger al eens meer geprobeerd te achterhalen wat mensen beoogt anderen te martelen.
Behalve een stuk seksuele frustratie is het een vorm van machtsvertoon. Voornamlijk uitgevoerd door staten/landen/overheden die geen enkel respect voor hun eigen wetten kennen. De VS bijvoorbeeld, maar ik denk dat vrijwel alle Z-A staten daaronder vallen en laten we het dan maar niet hebben over Afrika en Azie.

De VS, die graag als voorbeeldland wil dienen, is natuurlijk het ultieme voorbeeld van hoe het niet moet.
Mexico is al even erg omdat het de staat zelf is die het gewld propageert en daarvoor zijn/haar militaire gebruikt die al even omkoopbaar zijn als alle andere ambtenaren.

In een land waar geen recht van overheidswege is en waar je recht moet kopen dan wel afdwingen, is overgeleverd aan de pure kracht en macht van de sterkste.
Welnu, die wordt uitgeoefend.

Uiteraard zijn de gevolgen voor de kanslozen, de arbeiders in dier voege dat ook zij georganiseerd geweld gaan gebruiken om de afschuwelijke praktijken van de VS automobielfabrikanten aan te pakken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Frankenstein 27 september 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712426)
De overgrote meerderheid heeft geen geld voor 'coke'. Dat is voor de export. Alcohol ja dat is een probleem. Maar is het een groter probleem dan bij 'gemarginalizeerden' op andere plaatsen (Spanje bv.)? Daar wil ik dan toch eerst een studie of zo over zien.

Indianen gaan trouwens geen coke snuiven (wie weet zijn er een paar plaatsen met wat uitzonderingen). Ze zullen cocabladeren kauwen. Toch een heel verschil. Liever dat dan alcohol.

Idem, ik zou er ook een studie van willen zien. Zeker op transportroutes als bv een Noord Mexico, maar bv ook de Domenicaanse Republiek en Haiti, (tenminste als ik de immigranten waarmee ik gewerkt heb mag geloven). Hetgeen ook doorvoerregio's zijn waarbij vaak handelaren hun goederen niet getransporteerd krijgen, ervanaf moeten, en daarom tegen dumpprijzen/kostprijs aanbieden aan de lokale bevolking, met alle gevolgen vandien.

@ Echter, nu niet de doorvoerhavens in acht nemen; degeen die zich kan permiteren om dronken te worden van bier (dus niet die goedkope 90% alcoholische dranken), kan ook zich ook coke permiteren, tenminste in grote delen van Latijns Amerika en het Caraibisch gebied. Het is daar immers in vergelijking met de VS en Europa spotgoedkoop en bovendien van goede onversneden kwaliteit.

Uitgaande van dat simpele vergelijk (dronken van bier worden), een schatting dat een gemiddelde uitgave 15-20 US $ op een avond, om bedwelmd te raken, in een stad in de onderbuik van Latijns Amerika lijkt me op zijn plaats. Dit geld moet makkelijk voor een rover in de stad op een dag bijelkaar te sprokkelen zijn. Ze zijn immers niets allemaal straatarm in Latijns Amerika, dus er valt wel wat te halen voor hen (..) Hier zit hem dus een aanzienlijk probleem, dunkt me.

Daarbij, nu weet ik dat er bruin en wit bestaat, het bruin/afval wat vrijkomt komt bij de productie van coke/wit, wordt door de junks/desperates gebruikt. Hoeveel van dit chemisch afval de markt bereikt, met schrizofrene/geweldadige mensen tot gevolg, met alle gevolgen vandien, is ook een studie waardig.

Derk de Tweede 28 september 2011 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712841)
Ik heb vroeger al eens meer geprobeerd te achterhalen wat mensen beoogt anderen te martelen.
Behalve een stuk seksuele frustratie is het een vorm van machtsvertoon. Voornamlijk uitgevoerd door staten/landen/overheden die geen enkel respect voor hun eigen wetten kennen. De VS bijvoorbeeld, maar ik denk dat vrijwel alle Z-A staten daaronder vallen en laten we het dan maar niet hebben over Afrika en Azie.

De VS, die graag als voorbeeldland wil dienen, is natuurlijk het ultieme voorbeeld van hoe het niet moet.
Mexico is al even erg omdat het de staat zelf is die het gewld propageert en daarvoor zijn/haar militaire gebruikt die al even omkoopbaar zijn als alle andere ambtenaren.

In een land waar geen recht van overheidswege is en waar je recht moet kopen dan wel afdwingen, is overgeleverd aan de pure kracht en macht van de sterkste.
Welnu, die wordt uitgeoefend.

Uiteraard zijn de gevolgen voor de kanslozen, de arbeiders in dier voege dat ook zij georganiseerd geweld gaan gebruiken om de afschuwelijke praktijken van de VS automobielfabrikanten aan te pakken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Ik denk dat Mexico toch echt de kroon spant. Zelfs kinderen zijn niet heilig.
Vadaag op het nieuws:
http://www.nu.nl/buitenland/2627695/...ol-mexico.html

D'ARTOIS 28 september 2011 20:20

Op het moment dat een Staat weigerachtig is, in gebreke blijft, of moedwillig haar burgers niet beschermt, op dat moment verliest een Staat haar legitimiteit en is iedere actie geoorloofd om eigen leven en dat van familie en goed te beschermen.
Als ambtenaren deel uitmaken van criminele organisaties, en daarbij levensbedreigend zijn, is er geen enkel beletsel deze ambtenaren te elimineren dan wel definitief uit te schakelen.

Ik denk dat de volksvertegenwoordiging dit signaal aan de overheid moet afgeven.
Als deze geen gehoor geven aan evenbedoelde oproep dan zonder meer iedere overheidsambtenaar vogelvrij verklaren.

Oplossing? Ik denk het niet maar wel de beste weg naar een land dat niet veel meer is dan 200 jaar geleden.
Santa Ana was een koorknaap vergeleken bij deze drugscriminelen.

Mahalingam 28 september 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 5714159)
[...]
Daarbij, nu weet ik dat er bruin en wit bestaat, het bruin/afval wat vrijkomt komt bij de productie van coke/wit, wordt door de junks/desperates gebruikt. Hoeveel van dit chemisch afval de markt bereikt, met schrizofrene/geweldadige mensen tot gevolg, met alle gevolgen vandien, is ook een studie waardig.

Even een punt van informatie:
(ik weet het omdat de Mocro's in de buurt altijd vragen "Wit of bruin?")
"Met bruin wordt heroïne bedoeld. Met wit cocaïne. Andere woorden voor snuifcocaïne zijn: sneeuw; snow; kabouterpost; cola; coke; witty; witte rijst; sos(a); marcheerpoeder en schep."
Als men het over bruin of wit heeft wat bedoeld men dan?
Cocaïne komt uit Zuid-Amerika en heroïne uit het Midden Oosten en Birma e.o. .

Frankenstein 29 september 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5716327)
Even een punt van informatie:
(ik weet het omdat de Mocro's in de buurt altijd vragen "Wit of bruin?")
"Met bruin wordt heroïne bedoeld. Met wit cocaïne. Andere woorden voor snuifcocaïne zijn: sneeuw; snow; kabouterpost; cola; coke; witty; witte rijst; sos(a); marcheerpoeder en schep."
Als men het over bruin of wit heeft wat bedoeld men dan?
Cocaïne komt uit Zuid-Amerika en heroïne uit het Midden Oosten en Birma e.o. .

Dat is in Europa waar je het over hebt, echter dit heeft betrekking op Latijns Amerika, en daar wordt zover ik weet geen heroine op grote schaal gebruikt. Wel dat andere bruin dus, dat chemische afvalprodukt, welk hersenbeschadiging tot gevolg heeft, met alle consequenties vandien.

den dinges 29 september 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712426)

Of crack roken. ( in de grote steden )

zonbron 29 september 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 5717755)
Dat is in Europa waar je het over hebt, echter dit heeft betrekking op Latijns Amerika, en daar wordt zover ik weet geen heroine op grote schaal gebruikt. Wel dat andere bruin dus, dat chemische afvalprodukt, welk hersenbeschadiging tot gevolg heeft, met alle consequenties vandien.

Hier de door U gewenste info.

D'ARTOIS 30 september 2011 01:54

Je bent mooi klaar met die narigheid.

En dat wil de politiek legaliseren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be