Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Terug een derde klasse invoeren op de trein ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161465)

koe de poing 9 oktober 2011 15:44

Terug een derde klasse invoeren op de trein ?
 
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)

Zucht 9 oktober 2011 15:52

Ze zouden ook handgrepen en voetsteunen aan de buitenkant van de wagons moeten installeren, zodat degenen die zichzelf noch hun kleren ooit wassen er buiten moeten gaan aanhangen.
(En dat zijn niet noodzakelijk vierdewerelders, maar ook op het eerste zicht middenklassers die met een middenklasse auto aan het station aankomen, maar wel de lucht verpesten.)
Ook de dames die 's morgens een parfumdouche nemen en de nachtbrakers die omgeven worden door een walmcocktail van verschaald bier en in-een-week-niet-geledigde-asbak zouden hiervan gebruik moeten maken.

Openbaar vervoer. Altijd avontuurlijk.

Zephyr 9 oktober 2011 15:59

Al die klassen afschaffen en elke zitplaats voorzien van pedalen.
Als de trein weer in panne valt kunnen we die dan nog vooruit trappen.
Dan kunnen die snobs, parlementsleden, NMBS-personeel ook eens werken.

fonne 9 oktober 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5734895)
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)

Voor wie 's morgens van Mechelen naar Brussel wil is er ook nog een vierde klasse: op elkaar geperst rechtstaan aan de ingang. Als je er nog op geraakt natuurlijk. Spijtig genoeg even duur als tweede klas.

Derk de Tweede 24 oktober 2011 17:57

Wel met een stoompaard ervoor.


Mam 24 oktober 2011 19:00

Of misschien gewoon de Apartheid invoeren?

Ratatosk 24 oktober 2011 19:12

Iedereen zijn eigen wagon.

Mam 24 oktober 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761625)
Iedereen zijn eigen wagon.

:lol:

brother paul 25 oktober 2011 10:53

je kunt ook alleen standplaatsen wagons maken, type metrostelletjes
een STANDUP eticket versus een Zit eticket moet toch goedkoper zijn.
Je kan ook nog rekenen voor de bagage en per gewicht van de persoon. Dus iemand van 100Kg 10% duurder. Bagage van 10kg 10% erbij

nu de kostprijs van de spoorweg zit weldegelijk daar niet maar kom

Anna List 25 oktober 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761625)
Iedereen zijn eigen wagon.

+ eigen wagon eerst.

freespirit 25 oktober 2011 16:02

Ook op de trams en bussen in Antwerpen mogen ze van mijn part een klassendeling invoeren ! Als je nu als 'serieuze' mens op sommige tram- of buslijnen zit, dan voel je je vaak ook de vreemde eend in de bijt tegenwoordig. Op sommige verbindingen zit je nog als enige blanke of Nederlands sprekende (op zich uiteraard niets mis mee), erg wordt het echter dat die 'Nieuwe Antwerpenaars' het nodig vinden voortdurend te brullen terwijl ze een normale uitleg lijken te doen of in hun smartphone zitten te brullen en dat heel de tramrit lang. Of dat er groepjes jongeren opstappen die denken dat ze de hele tram mogen entertainen met luide hiphop flauwekul muziekjes die uit hun GSM'tje rollen (waarom in godsnaam luidsprekers aan een GSM ? ). En inderdaad, het zijn uiteraard niet enkel de allochtonen die voor het nodige vertier zorgen, ook marginale vierde wereld van 'bij ons' maakt goed gebruik van ons openbaar vervoer, aldaar gezeten een walgelijke drank- of zweetlucht verspreidend en ondertussen nog wat agressief gedrag tentoon spreidend.

Dan zwijg ik nog over de hygiënische omstandigheden op de tram, vaak zijn het echte rijdende vuilbakken, in het beste geval met wat papiertjes en blikjes op de grond, de 'slechtere' gevallen ga ik u besparen om de eetlust niet te ontnemen. Qua stiptheid moet je er ook al niet op rekenen en vaak sta je als sardienetjes bij elkaar gepropt omdat er te weinig tramstellen voor te veel mensen passeren. Zeer aangenaam als een Afrikaanse in je oor staat te brullen in haar GSM, of dat je op een paar centimeter afstand staat van een zwetende, uit de bek stinkende zuiplap.

Dan wil ik het absoluut nog niet hebben over de gevallen waarin medereizigers slachtoffer worden van agressie van andere medereizigers of er weer eens jongeren het nodig vinden voor een 'spelletje' stenen te gooien naar de tram of op de tram een pak frieten met saus door de gang te gooien (neem dagelijks de tram in de buurt van de Turnhoutsebaan in Borgerhout en je zal weten wat ik bedoel).

Het voorstel van de derde klasse op de treinen lijkt op het eerste zicht elitair, maar de post zal vooral bedoeld zijn om eens na te denken over de marginaliteit van een deel van de reizigers. Op de tram/bus dus juist hetzelfde. Men kan daar gewoon een klasse 'betalende onnozelaars' (zoals ikzelf) van een klasse niet-betalende profiteurs onderscheiden. Die tweede groep is in onze kleurrijke multiculbuurten veel talrijker geworden dan eerstgenoemde. Een tram vol met 'zwartrijders' (wat een goed gekozen begrip bij deze !) wordt echter zelden gecontroleerd door de stoere controleurs van De Lijn, waarschijnlijk omdat ze dan (terecht) schrik hebben klop te krijgen van een woendende menigte als ze iemand wensen te verbaliseren. Ik heb al wel controle gekregen (meermals) op zondagmorgen op een lijn in een 'chique' buitenwijk, waar natuurlijk al de oude dametjes aanwezig op de bus braaf betaald hadden. Zo is het uiteraard makkelijk en zeer handig om de statistieken wat te verbloemen !

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 16:07

Citaat:

Een tram vol met 'zwartrijders' (wat een goed gekozen begrip bij deze !) wordt echter zelden gecontroleerd door de stoere controleurs van De Lijn, waarschijnlijk omdat ze dan (terecht) schrik hebben klop te krijgen van een woendende menigte als ze iemand wensen te verbaliseren. Ik heb al wel controle gekregen (meermals) op zondagmorgen op een lijn in een 'chique' buitenwijk, waar natuurlijk al de oude dametjes aanwezig op de bus braaf betaald hadden. Zo is het uiteraard makkelijk en zeer handig om de statistieken wat te verbloemen !
dat was me ook al opgevallen. Op ritjes naar verrijkte buurten, hoef je geen controle te verwachten (je merkt het ook zo aan het feit dat NIEMAND een kaart hoeft te tikken). Ik heb dus ook maar besloten geen tramkaart meer te gebruiken op die lijn.

Steve_M 25 oktober 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5763229)
Het voorstel van de derde klasse op de treinen lijkt op het eerste zicht elitair, maar de post zal vooral bedoeld zijn om eens na te denken over de marginaliteit van een deel van de reizigers.

Niet zozeer elitair dan wel onnozel. Alsof de uit de bek stinkende ambtenaren, overgeparfumeerde koffiedames, de in-het-station-snel-even-wat-pilsjes-tankende kantoorwerkers en zweterig volk allerhande geen ticket voor de tweede klasse meer gaan kunnen betalen. Of ga je buitenwippers aan de tweede klasse zetten die bepalen wie er wel en wie er niet inkomt? Dan mag het van mij, op voorwaarde dat er streng gecontroleerd wordt op geurtjes allerhande.

Er is ook nog zoiets als eerste klasse, daar zit je (meestal) wel op je gemak. Maar ik vermoed dat je dat er dan ook weer niet voor over hebt.

filosoof 25 oktober 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5763229)
Ook op de trams en bussen in Antwerpen mogen ze van mijn part een klassendeling invoeren ! Als je nu als 'serieuze' mens op sommige tram- of buslijnen zit, dan voel je je vaak ook de vreemde eend in de bijt tegenwoordig. Op sommige verbindingen zit je nog als enige blanke of Nederlands sprekende (op zich uiteraard niets mis mee), erg wordt het echter dat die 'Nieuwe Antwerpenaars' het nodig vinden voortdurend te brullen terwijl ze een normale uitleg lijken te doen of in hun smartphone zitten te brullen en dat heel de tramrit lang. Of dat er groepjes jongeren opstappen die denken dat ze de hele tram mogen entertainen met luide hiphop flauwekul muziekjes die uit hun GSM'tje rollen (waarom in godsnaam luidsprekers aan een GSM ? ). En inderdaad, het zijn uiteraard niet enkel de allochtonen die voor het nodige vertier zorgen, ook marginale vierde wereld van 'bij ons' maakt goed gebruik van ons openbaar vervoer, aldaar gezeten een walgelijke drank- of zweetlucht verspreidend en ondertussen nog wat agressief gedrag tentoon spreidend.

Dan zwijg ik nog over de hygiënische omstandigheden op de tram, vaak zijn het echte rijdende vuilbakken, in het beste geval met wat papiertjes en blikjes op de grond, de 'slechtere' gevallen ga ik u besparen om de eetlust niet te ontnemen. Qua stiptheid moet je er ook al niet op rekenen en vaak sta je als sardienetjes bij elkaar gepropt omdat er te weinig tramstellen voor te veel mensen passeren. Zeer aangenaam als een Afrikaanse in je oor staat te brullen in haar GSM, of dat je op een paar centimeter afstand staat van een zwetende, uit de bek stinkende zuiplap.

Dan wil ik het absoluut nog niet hebben over de gevallen waarin medereizigers slachtoffer worden van agressie van andere medereizigers of er weer eens jongeren het nodig vinden voor een 'spelletje' stenen te gooien naar de tram of op de tram een pak frieten met saus door de gang te gooien (neem dagelijks de tram in de buurt van de Turnhoutsebaan in Borgerhout en je zal weten wat ik bedoel).

Het voorstel van de derde klasse op de treinen lijkt op het eerste zicht elitair, maar de post zal vooral bedoeld zijn om eens na te denken over de marginaliteit van een deel van de reizigers. Op de tram/bus dus juist hetzelfde. Men kan daar gewoon een klasse 'betalende onnozelaars' (zoals ikzelf) van een klasse niet-betalende profiteurs onderscheiden. Die tweede groep is in onze kleurrijke multiculbuurten veel talrijker geworden dan eerstgenoemde. Een tram vol met 'zwartrijders' (wat een goed gekozen begrip bij deze !) wordt echter zelden gecontroleerd door de stoere controleurs van De Lijn, waarschijnlijk omdat ze dan (terecht) schrik hebben klop te krijgen van een woendende menigte als ze iemand wensen te verbaliseren. Ik heb al wel controle gekregen (meermals) op zondagmorgen op een lijn in een 'chique' buitenwijk, waar natuurlijk al de oude dametjes aanwezig op de bus braaf betaald hadden. Zo is het uiteraard makkelijk en zeer handig om de statistieken wat te verbloemen !

If you miss me at the back of the bus (Pete Seeger)
Citaat:

al de oude dametjes aanwezig op de bus braaf betaald hadden.
Die oude dametjes (65+) betalen niets op De lijn.

filosoof 25 oktober 2011 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5761589)
Of misschien gewoon de Apartheid invoeren?

Zo.

filosoof 25 oktober 2011 16:50

Een tweede klasse voor wie zich te goed voelt om tussen 't gewoon volk te reizen maar geen 1° klasse wil betalen?

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5763276)
Niet zozeer elitair dan wel onnozel. Alsof de uit de bek stinkende ambtenaren, overgeparfumeerde koffiedames, de in-het-station-snel-even-wat-pilsjes-tankende kantoorwerkers en zweterig volk allerhande geen ticket voor de tweede klasse meer gaan kunnen betalen. Of ga je buitenwippers aan de tweede klasse zetten die bepalen wie er wel en wie er niet inkomt? Dan mag het van mij, op voorwaarde dat er streng gecontroleerd wordt op geurtjes allerhande.

Er is ook nog zoiets als eerste klasse, daar zit je (meestal) wel op je gemak. Maar ik vermoed dat je dat er dan ook weer niet voor over hebt.

maar er hoeft helemaal geen prijsverschil te zijn: de derde klasse is gewoon voor zwartrijders, tweede klasse voor klootjesvolk en eerste klasse zoals reeds vermeld voor politici en NMBS personeel.

jij mag je dan gerust tussen de niet-stinkende en niet-geparfumeerde, niet drinkende zwartrijders begeven! niemand die je zal missen in onze tweede klasse coupé.

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5761589)
Of misschien gewoon de Apartheid invoeren?

dit voorstel werd reeds geopperd vanuit islamitische hoek hoor. Zij vroegen aparte tramdelen voor "ladies-only", om niet tussen hun eigen testosteron-tuig te moeten zitten waarschijnlijk.

Nu weet ik niet of ongelovige teven daar ook mogen tussenzitten, dan wel zich eerst met met hun keukenhanddoek moeten inpakken.

filosoof 25 oktober 2011 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5763314)
dit voorstel werd reeds geopperd vanuit islamitische hoek hoor. Zij vroegen aparte tramdelen voor "ladies-only", om niet tussen hun eigen testosteron-tuig te moeten zitten waarschijnlijk.

Nu weet ik niet of ongelovige teven daar ook mogen tussenzitten, dan wel zich eerst met met hun keukenhanddoek moeten inpakken.

Bestond jaren geleden in de metro in Mexico CF

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5763319)
Bestond jaren geleden in de metro in Mexico CF

jaja, maar die schaffen het AF. In Iran werd het recent INGEVOERD en hier werd het anno 2010 aangevraagd door één van de soepsidieslurpende moeltiekoeltie klupjes.
Bij de les blijven Filo.

Steve_M 25 oktober 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5763305)
jij mag je dan gerust tussen de niet-stinkende en niet-geparfumeerde, niet drinkende zwartrijders begeven! niemand die je zal missen in onze tweede klasse coupé.

Beetje moeite met te lezen wat er staat?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een tweede klas voor wie zich te goed voelt om tussen 't gewoon volk te reizen maar geen 1° klas wil betalen?

Spijker op de kop.

lombas 25 oktober 2011 17:03

Dit doet me terugdenken aan de treinrit Jo'Burg-Port Elizabeth...

Heerlijk.

lombas 25 oktober 2011 17:03

Overigens: ik steun het voorstel, maar dan mag er wel een duidelijker verschil komen tussen de verschillende klassen want 1ste vind ik momenteel maar pover.

freespirit 25 oktober 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5763304)
Een tweede klasse voor wie zich te goed voelt om tussen 't gewoon volk te reizen maar geen 1° klasse wil betalen?

Sta me toe me iets beter te voelen dan die bende 'marginalen' ! Ik vind niet dat ik daarvoor een duur eerste klasticket moet bijbetalen, ik heb ook geen 'gekke' werkgever die dit toestaat en me dat terugbetaalt. Dat heeft overigens niets op zich met huidskleur of afkomst te maken, het valt me enkel op dat er onder die 'ambetante reizigers' in Antwerpen zich veel 'Nieuwe Antwerpenaren' bevinden, dat is een louter empirische vaststelling zonder enig vooroordeel.

freespirit 25 oktober 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5763342)
Overigens: ik steun het voorstel, maar dan mag er wel een duidelijker verschil komen tussen de verschillende klassen want 1ste vind ik momenteel maar pover.

Inderdaad, voor die meerprijs mag er wat meer verschil zijn. Toen ik toch eens in eerste klasse verzeild was geraakt, werkte de helft van de leeslampjes boven de stoelen niet en stonk de wc tot in het midden van de wagon. Daarvoor betaal ik geen 50 of 60 % meer ! Enige voordeel is dat je de margi's even niet onder ogen moet komen.

bgf324 25 oktober 2011 18:03

Het is de moeite niet meer om een 1ste klasse ticket te kopen. De zetels zijn veel minder comfortabel dan vroeger, en het gebeurt vaak dat 2de klassers zich bij een overvolle trein in 1ste komen vestigen. :evil:

Men moet 1ste en 2de klasse beter afschermen. In elke klasse moet men - zoals in Nederland - een stiltegedeelte invoeren.

bgf324 25 oktober 2011 18:05

En een derde klasse invoeren lijkt me enkel in het voordeel van de arme reizigers. Zo kan men tegen Ryanair-prijzen reizigers vervoeren voor wie comfort niet belangrijk is, en dewelke niet veel geld hebben.

Mam 25 oktober 2011 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5763341)
Dit doet me terugdenken aan de treinrit Jo'Burg-Port Elizabeth...

Heerlijk.

Met de Shosholoza Meyl ? Heeft die ook niet "maar" twee klassen ?


Mam 25 oktober 2011 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5763489)
En een derde klasse invoeren lijkt me enkel in het voordeel van de arme reizigers. Zo kan men tegen Ryanair-prijzen reizigers vervoeren voor wie comfort niet belangrijk is, en dewelke niet veel geld hebben.

Wat zal dan precies het verschil tussen 2e en 3e klasse zijn?

bgf324 26 oktober 2011 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5763745)
Wat zal dan precies het verschil tussen 2e en 3e klasse zijn?

3de klasse bevat nog minder comfort. (Geen airco, geen dure zetels die toch minder goed zitten dan die goedkope banken van vroeger, ... )

lombas 26 oktober 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5763744)
Met de Shosholoza Meyl ? Heeft die ook niet "maar" twee klassen ?


Hij heette anders toen, en zag er ook niet zo stijlvol uit... Eerste klasse was een normale slaaptrein (twee per cabine, wel zonder annex badkamer). Tweede klasse was per zes, zonder matras. Derde klasse was houten banken.

Ik ben met een vriendin even door die derde klasse gewandeld, en ik kan je verzekeren dat we het tiental politieagenten aan boord nodig hadden (ook tijdens de nacht, toen er vanalles gebeurd is).

Avontuurtje, dat wel.

AsGardSGO 27 oktober 2011 04:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5734895)
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)

Het is bij mij ondertussen zo ver gekomen dat ik al zelfs niet meer met het OV wil rijden om vooral die reden.
Mensen die het leuk vinden om met de trein, bus of metro/tram te rijden zijn ofwel zelf storende factoren en actoren of beliegen zichzelf gewoon.
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid; het OV wordt steeds duurder, service gaat omgekeerd evenredig achteruit en samen daarmee de veiligheid en de mentaliteit van de gebruikers ervan. Nee, liever 3uur in de file en veel betalen voor de auto en het risico van een ongeval lopen dan 3uur op een trein/bus/metro te zitten!!

Momenteel heb ik dan ook voor de beestenwagens gekozen en stop daar maar al die mensen in die anders toch maar storend zijn. Laat ze daar elkaar maar in de weg zitten, aangapen, door elkaar roepend hun gsm beantwoorden en hun muziek luid zetten.

lombas 27 oktober 2011 07:17

Hoezo "het OV wordt steeds duurder" - die prijzen stijgen minder snel dan de index!

vlijmscherp 27 oktober 2011 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5765647)
3de klasse bevat nog minder comfort. (Geen airco, geen dure zetels die toch minder goed zitten dan die goedkope banken van vroeger, ... )

in treinen waar er een pak mensen sowieso recht staan, waar er geen airco is, zie ik het voordeel niet.

Jantje 27 oktober 2011 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5734895)
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)

Het openbaar vervoer is altijd een beetje reizen en avontuur.

Het OV word in de eerste plaats betaald door de belastingbetaler, dit terwijl 50% er geen gebruik van kan maken en er van de overige 50%, slecht 10% echt gebruik van maakt, waarvan er dan nog eens 50% gratis gebruik mag maken van het OV.
Van mij mogen het dus allemaal beestenbakken worden, dan kan men de belastingen verlagen.

lombas 27 oktober 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5766019)
Het openbaar vervoer is altijd een beetje reizen en avontuur.

Het OV word in de eerste plaats betaald door de belastingbetaler, dit terwijl 50% er geen gebruik van kan maken en er van de overige 50%, slecht 10% echt gebruik van maakt, waarvan er dan nog eens 50% gratis gebruik mag maken van het OV.
Van mij mogen het dus allemaal beestenbakken worden, dan kan men de belastingen verlagen.

Wat een bizarre redenering. Voor mijn part mogen dan alle autosnelwegen zandweggetjes worden - véél goedkoper in onderhoud.

Ouderlingentehuizen mogen ook allemaal afgeschaft worden - enfin, alle faciliteiten voor 65+'ers.

&c.

Jantje 27 oktober 2011 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5766028)
Wat een bizarre redenering. Voor mijn part mogen dan alle autosnelwegen zandweggetjes worden - véél goedkoper in onderhoud.

Ouderlingentehuizen mogen ook allemaal afgeschaft worden - enfin, alle faciliteiten voor 65+'ers.

&c.

Snelwegen mogen inderdaad terug veranderen in zandwegen, veel minder ongevallen, dus goedkoper voor de overheid, dus minder belastingen.

Ouderlingentehuizen zijn een schande voor onze maatschappij.
Ze dienen enkel om ouders te kunnen dumpen op kosten en ten laste van, derde in plaats van er zelf voor te zorgen.

freespirit 27 oktober 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5766091)
Snelwegen mogen inderdaad terug veranderen in zandwegen, veel minder ongevallen, dus goedkoper voor de overheid, dus minder belastingen.

Ouderlingentehuizen zijn een schande voor onze maatschappij.
Ze dienen enkel om ouders te kunnen dumpen op kosten en ten laste van, derde in plaats van er zelf voor te zorgen.

Uw voorstellen zijn te dom voor woorden. Ik stel voor in het Marokkaanse Atlasgebergte te gaan wonen, daar hebben ze ook enkel wegen met rotsen en zand en vangen de families ook hun 'oudjes' op, maar voor de rest stopt het leven daar. Wel bizar dat men begint over ouderlingenopvang op het mobiliteitsforum, daar zijn meer geschikte plaatsen voor.

lombas 27 oktober 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5766156)
Wel bizar dat men begint over ouderlingenopvang op het mobiliteitsforum, daar zijn meer geschikte plaatsen voor.

Je begrijpt mijn bericht dus niet. OK dan...

eno2 27 oktober 2011 10:23

Citaat:

Terug een derde klasse invoeren op de trein ?
Derdeklassedraad

Sluiten of K&K


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be