![]() |
Ontwerp eens een aardekrabber
Straks leidt de modale Mexikaan
een levenslang ondergronds bestaan. Hij plant warempel een nieuw soort tempel voor een Azteek-cultuur op de maan. ![]() Wie heeft Montezuma nog gezien ? |
Dat van de maan, dat begrijp ik niet goed.
Is er soms iemand die weet hoe dat moet? Dat Mexicanen vluchten in een gat in de grond lijkt me logisch met hun criminaliteit en drugstront. |
Jij met je Forumreglement-overtredingskwaal
Deze draad moet in ander subforum geplaatst Dat komt ervan met al je limerick- haast Dit is zonder meer forum Internationaal |
Puik idee voor commerciële ruimten en kantoren waar uitzicht minder belangrijk is!
Wel iets te claustrofobisch als woonconcept denk ik. Maar qua urbanisatie en leefbaarheid is dit fantastisch. |
Citaat:
|
Tot 300 meter onder de grond? Lijkt me benauwend en, euh, liever niet zolang ik nog leef.
|
Citaat:
|
in elk geval
voor - aardwarmte - vraagt geen zware dragende structuur, in de zin dat een skyskraper windbestendig/aardbeving bestendig moet zijn - geen 9/11 probleem nadeel - claustrofoob - licht tekort dat is ook zeker - overstromingsprobleem, of probleem met insijpelend vocht zal wel schering en inslag zijn dat wordt dus permanent pompen, - idemdito afvalwater, stront alles moet uit de put gepompt worden ziet er mij ideaal uit als gevangenis. |
Citaat:
|
Citaat:
Wie als een mol in een gat in de grond wil wonen Moet ook sijpelwaterbestendigheid vertonen Tenzij hij het als bronwaterbevoorrading opving. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor PARKING LOT is het nog net goed. |
kweet ook niet waarom we altijd als mollen en konijnen zitten te graven
gewoon 6 lagen boven de grond voor het verkeer. Met gewoon 6 lagen in twee richtingen die elaar nooit ontmoeten... zo simpel dus je hebt geneen kruispunt en je hebt geneen vrachtwagen/trein die het pad kruist van een auto.. dus volledig perfect gescheiden verkeer dan komt de bovengrondse laag, 6de verdiep in princpe, daar begint de stad. de winkelzone. Dus een grote groene zone waar je kunt wandelen. en uiteraard ook overdekt wandelen, en dan een hele rits segway's die je mag gebruiken om u te verplaatsen Dan zet je daar mooie zongeorienteerde skyskrapers tot 50 verdiepen hoog, waar dus de mensen wonen, zeg maar 500 woongelegendheden per gebouw. En je bouwt zo de stad een blok met een keer uit. |
Citaat:
|
Citaat:
ga voor ervandoor |
Citaat:
|
Citaat:
de gloed van uw scherm geeft toch genoeg licht ? |
Citaat:
|
Citaat:
zei mijn oom en ging ondergronds zonder ons |
Citaat:
of pillen slikken, wat denk je dat ze in een sub doen die een paar maand onder water steekt. |
Citaat:
|
ale kom we hebben al een paar nadelen:
water insijpeling afval omhoogpompen gebrek aan licht brandveiligheid in zo'n trechter moet wel spectaculair zijn om juist in het puntje een brandje te beleven massieve grondverplaatsing om resultaat te bereiken is veel duurder dan gewoon in de lucht gaan als je volledig aarde zo moet omploegen om uw gebouwen te zetten, kom je volgens mij na een paar honder jaar uit dat je de aarde een paar meter hoger maakt door gewoon het opstapelen van al die restaarde ja kom, ik vind het dan logischer dat je zo'n dubai eilandjes zit op te spuiten of eenvoudiger dat je gaat wonen op een gigantische bootconsructie, of waarom niet een kegel in de zee constructie moet dan een veelvoud eenvoudiger te maken zijn, met als charmant voordeel dat uw buitenzicht een leuke aquarium is. dan |
Descartes |
Ik zal eens wat aardekrabbers ontwerpen zie
Er zijn hier vulkaankegels genoeg om ondergronds te gaan Met groot gemak met veel beton en in één twee drie Laat je daar een aardekrabber in kegelvorm in ontstaan |
Gaat dat hier een dichters forum worden of watte?
Descarte kan het tenminste nog. De rest is gezeik. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
jouw gezeik:lol::lol::lol: Gij zijt hier de Grote Poëzie-autoriteit of wa?:lol::lol::lol::lol: |
Citaat:
Gij zijt hier de Grote Poëzie-autoriteit of wa?:lol::lol::lol::lol:[/quote] Ik ben bijlange geen poëzie-autoriteit. En ook geen andere autoriteit. Ik kan het niet en jij feitelijk ook niet. Maar jij wil iets met woorden doen en je speelt daarmee. Ikke niet. Ik heb geen elitaire achtergrond en geen voeling daarmee. Jij ook niet maar je laat dat uitschijnen als zijnde dat je een speciale bent wat betreft woordenschat. Descarte kan dat wel en wij niet. Mijn moeder kon dat ook en ikke niet. Ik ben de kloot die zich afvraagt wat zit je nu weer te rijmen en zelf kan ik het niet. Mijn moeder kon het trouwens misschien nog beter dan descarte, maar dan weer op een andere manier. t' is allemaal geen spelletje van wie weet de beste woorden ook. Aanvaard gewoon, anderen zeggen het op hun manier zoals ieder vogeltje gebekt is op hun manier. Haal er de boodschap uit en laat de tekst liggen voor wat het is. |
Citaat:
Je hebt geen weg met woorden maar wel die van anderen vermoorden:-( Kruip maar liever bescheiden in je kot of je wordt nog helemaal poëzie-zot.8O |
Ik wil best geloven dat jouw moeder een grote dichteres was dan Descartes, maar dan van iemand anders...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@Mambo
1 Citaat:
2 Ge moet een goeie tik gekregen hebben om te durven beweren dat iemand die stelselmatig dubbeldraden opent in verzen geen recht heeft om even stelselmatig in verzen beantwoord te worden. Ik houd daarmee zijn anders snel in de forum-moerasgrond verzinkende versificaties van allerlei banaliteiten aan de oppervlakte trouwens.:lol: Ge kunt misschien aandringen bij moderatie dat aan Descartes het alleenrecht gegeven wordt, en bevestigd in het forumreglement, dat hij alleen verzen mag plaatsen in zijn (dubbel-)draden.... :lol: 3 Ik volg Descartes al minstens al vijf jaar of langer en ik heb er nooit op gereageerd omdat ik het niet zoveel soeps vond. Hij heeft het echter gepresteerd om zijn scheldorgeltje op mij los te laten. Toen ik hem op volgehouden dubbeldraderij wees. Nu geniet hij mijn volgehouden oppositoire poëtische belangstelling. Wat een geluk en wat een eer voor hem! |
Vele kantoorgebouwen en winkelcentra hebben ook kunstmatig licht in de binnenruimtes. Dus het element "licht" kan men laten vallen in geval men ondergrondse kantoor of winkelruimtes wil bouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad zo groot moet dat allemaal niet zijn, ... |
Citaat:
Jawel. En mijn moeder hoefde geen lettergrepen te lijmen Om te rijmen. En ze kon dat in 5 talen. Zonder pc met tekstverwerker, maar met stylo en zonder foutjes of op haar schrijfmachientje met soms een klein beetje correctie lint. En af en toe een woordenboekje. |
Citaat:
Alvast bedankt. |
Citaat:
Op gebied van licht zie ik geen problemen. Eerder op gebied van ventilatie, grondwaterdruk (opdrijven van het piramide-lichaam), veilige ontgraving (zijdelingse gronddrukken), distorderende aardbevingen, ... Kortom : het lijkt mij eerder een luchtkasteel dan een ondergronds paleis, getekend door een lichtzinnig architect die nog geen ernstig ingenieur raadpleegde. Ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar het kostenplaatje zou de architect wel eens de staart tussen de achterpoten kunnen jagen ... |
Citaat:
Het zal me wat kunnen schelen dat een totale poëzie- inepticus zichzelf in een poëzie-jury-zetel katapulteert voor de gelegenheid om zijn moeder de eerste prijs toe te kennen:lol::lol::lol:. Op zichzelf heel grappig trouwens:lol::lol::lol: Mijn gerijm hier is poëtisch natuurlijk volkomen pretentieloos, behalve ons scheldorgeltje Junior stijlvol van repliek te dienen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be