![]() |
Grijs metallic
Ligt dat aan mij of zijn meer dan de helft van de auto's van dit kleur? Zo saai...
|
Het ligt niet aan jou.
Grijs metallic wordt aangeprezen als de kleur die de hoogste waarde geven bij doorverkoop. Als occasie. Dus iedereen is zo dom ( conservatief) om de kleur te kiezen die de volgende eigenaar van zijn auto graag gaat zien. NIET de kleur die hij/zij zelf graag ziet. De kleur die de huidige koper graag ziet is dan ondergeschikt. Je kiest de kleur niet in functie van jezelf maar in functie van een ander....... Ik hou van een knalgele wagen. Maar ik koop een muisgrijze voor de herverkoopwaarde. Zonde!!! Droevig!!! |
is begonnen rond 1995 met zilver metallic
|
Citaat:
De ideale kleur dus voor wie te lui is zijn wagen te wassen ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
mja.....volgens Top Gear zelfs nog wat eerder,blijkbaar zou 1986 een belangrijk jaar geweest zijn....."het jaar dat de auto's hun kleur begonnen te verliezen"... maar,knalwit is weer helemaal in :cheer: |
Zoals eerder gezegd; minste kuiswerk.
Nog niet aangehaald maar ook belangrijk; weinig kans op verkleuring. Met rood heb je bv een veel grotere kans op verkleuring. En de betere doorverkoopwaarde is niet omdat iedereen grijs zo mooi vindt maar omdat grijs een neutrale onopvallende kleur is en de meeste mensen rijden liever in een onopvallende auto rond dan een in knalgele ofzo. Btw; wit was een jaar of twee weer helemaal in maar ondertussen krijgen ze de witte wagens aan de straatstenen niet meer kwijt. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo van die "brave huisvaders" vaak bankiers of advocaten. ![]() |
Citaat:
Vooral de groep van de kasseien lijkt in de laatste 10 jaar vrij vermogend te zijn geworden waardoor meerdere van die stenen ondertussen een prive-chauffeur hebben aangeworven. Kortom; de tijden van vertrappelde straatstenen lijken zo goed als voorbij. Ze moeten overigens niet klagen. Nog geen eeuw geleden werd een straatsteen meerdere malen per dag gegeseld door hoefijzers. Sinds de invoering van (zachte) rubbere banden is hun levenstandaard drastisch verhoogd. Punt blijft dat zelfs deze stenen hun neus ophalen voor witte wagens. De eerste resultaten van het grootschalig onderzoek dat het MIT hierover momenteel voert zouden laten uitschijnen dat kasseien vooral van eenvormigheid houden. Kasseien zijn grijs. Witte kasseien zijn zeldzaam en als je ze al tegenkomt zijn ze voornamelijk wit geverfd en liggen ze netjes op lijnen. Ghetto-vorming zo je wil. Kasseien zijn gewoonweg racistisch. Vandaar dat ze voornamelijk in grijze auto gezien worden. |
Citaat:
Ge ziet er ook geen vuil op, ... Ik heb een grijze gehad, dan een zwarte, ... daar zie je alles op, nu is het donkergrijs, maar met een groene, tint in. (ziet ge ook geen vuil op, ... ;-) ) |
Citaat:
Ge kunt dat alleen maar doen als ge met iets heel speciaal rijdt, een of andere sportkar of zo, of iets dat ge zelf opkuist, kom zo iets waar volledig uw ziel in steekt. Maar een gewone familiewagen... Bovendien is het inderdaad zo, dat zo een speciale kleur ook wel meestal duidt op een extrovert karakter zal ik maar zeggen... ;-) Niet iedereen wil opvallen in een race banaan of ne race kiwi. |
Citaat:
|
Geef mij maar dit: 8-)
![]() |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of van mensen die de schijn willen wekken dat ze mainstream zijn. Sinds ik met grijs metallic rijd, beduidend minder politiecontroles en ze blijven beleefder. Of 't zou moeten zijn dat het m'n grijs metallic haar is dat tegenwoordig de truk doet. |
Citaat:
Niks anders als die racespiegelkes en dat speciaal blauw kleureke... |
Citaat:
Fred. |
Gedesatureerd vervoer voor een kleurloos land.
|
Grijs en zwart zijn degelijke kleuren voor auto's.
|
Een grijs, kleurloos landje dat demografisch aan het vergrijzen is en waar een grijze muis zijn de hoogste aspiratie en verstandigste keuze is ... Waar iedereen met een grijsgrauwe smoel tot op de grond in een grijs kostuum in een antracietgrijze BMW naar afstompend werk trekt waar ge grijs haar van krijgt ...
Belgium = 1984. |
Grijs = het lelijkste kleur die er is.
Je moet eens zien welke puinhoop ze van onze Korenmarkt gemaakt hebben, alles grijs en grauw. |
Citaat:
Of het zijn auto's van mensen die zich geen zak aantrekken van trends en kleurtjes en gewoon een functioneel vervoermiddel willen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be