![]() |
193 treinen = maar 1000 jobs???
Ik heb vandaag gelezen dat er nu 193 treinen verdwijnen en dat dit zou goed zijn voor 1000 jobs minder. Is dit alles op een bestand van 35.000 jobs??
Een eenvoudige rekensom leert dat voor 1 trein +/- 5 personen nodig zijn (2 op, 2 vervangend, 1 recup,..). Daarbij is nog niet alle logistieke personeel geteld. Tel daarbij 10% efficiëntie en je komt gemakkelijk aan 2000 �* 3000 personen. Die vakbondlullen staan steeds opnieuw te roepen hoe schandalig het is jobs te elimineren. Maar hoe kun je nu in godsnaam het meest onefficiënte overheidsbedrijf van het land reorganiseren zonder dat er geraakt wordt aan het aantal personeelsleden????? Er zijn dan nog niet eens ontslagen, maar enkel "natuurlijke" afvloeiingen. Ik stel voor dat de overheid de subsidie afschaft en die vakbondlullen eens zelfs laat zeggen hoe ze ingodsnaam gaan besparen. Terwijl de "prive" banen elimineert �* volonté is en blijft dit taboe onderwerp nr° 1 op overheidsvlak én bij de vakbonden. Ik wacht nog steeds op de eerste politieker die deze ring durft op te nemen en hierover in discussie wil gaan. Van "soeur sourire" Vervotte zal het alleszins niet komen, die is nog iets te groen achter de oren om hier haar stempel te drukken. Dat ze maar bij de bejaarden gaat zeveren, die kunnen haar toch niet meer horen.8-) |
Volgens een studie van het VBO zou er zelfs een kleine 18.000 man te veel tewerkgesteld zijn... 8O
|
Citaat:
|
Het kapitalisme is de enigste ziekte die direct op mensen werd uitgetest.(ikke)
|
Citaat:
|
Ze zouden beter eens besparen aan den top
|
Citaat:
|
Citaat:
hoeveel administratiepersoneel heeft de nmbs wel niet? |
Troost u Leterme heeft ervoor gezorgd met zijn 3.000 € loonsverhoging, dat de 5% besparing van de regeringsleden al minstens gehalveerd is. De nieuwe regering zal wel zorgen dat die andere 2,5% ook zal verdwijnen door bijvoorbeeld hun tak 21 en tak 23 beleggingen nu al, zonder voorkennis, te hebben omgezet in onbelaste activiteiten.:roll::twisted:
|
Citaat:
Over het overige kan ik zéér kort zijn : de werkelijkheid overtreft zelfs uw stoutste verwachtingen :roll: Als de vakbonden staan, te mekkeren over "verlies" van jobs bedoelen ze wel hun cadeaujobs voor hun militanten (eerste vereiste om promotie te maken). Dat politici zich niet wensen te moeien in deze beerput heeft een enkele reden : bekijk de subtop en top van de moloch en je komt op een som van 100% politieke postjes (of denk je dat Haecke (voormalig kabinetschef Van De Lanotte) en Laleman (PS conifeer) voor hun kwaliteiten zijn binnengehaald? |
Ik zou er over willen mee discussiëren, maar ik heb er evenveel verstand van als Schouppe en Vervotte.:lol::twisted:
|
Citaat:
Ook zijn het niet de treinen die verdwijnen, maar een beperkt aantal treinritten. Er kan dus niet zoveel "bespaard" worden op personeel want als op een bepaalde lijn de rit van 15.07 verdwijnt, zal het personeel gewoon een beetje opschuiven wat betreft uren maar niet "onnuttig" worden. Even belachelijk zou zijn om te zeggen dat je een Lijnchauffeur kunt ontslaan omdat de bus van 15.07 die er een 30-tal min. over doet, niet meer rijdt. Dat snoept een half uurtje van die man zijn werkuren af, maar dat is het dan ook. Met andere woorden, je berekening houdt geen steek. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je hier een bron of een link van? |
Citaat:
|
Citaat:
|
En dat is dan nog maar goed voor 13% van hun besparingsplan .. ik vraag me af waar ze de overige 87% op gaan besparen? electriciteit misschien ?
|
Zoveel treinen afschaffen is geen enkele oplossing en dat toont nog maar eens aan dat de NMBS-Groep niet door bekwame mensen wordt geleid. De spoorwegen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk maken al jaren winst. Dit komt door een efficiënt personeelsbeleid en in veel grote steden heb je daar 24/24h openbaar vervoer. Akkoord, door die treinen af te schaffen zal de NMBS kunnen besparen maar heeft er iemand van die raden van besturen een woord er iets van gezegd dat er gaan besparingen doorgevoerd worden aan de top? Dat denk ik niet. Ik heb vakbondsman Jos Digneffe daar ook nog nooit een woord over horen zeggen. Logisch want hij zit zelf aan het vetpotje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens "reizigertje-pesten" is wel wat straf uitgedrukt. Het gaat hier echt om minitreintjes op minitrajectjes op stille uren. |
Citaat:
wordt afgeschaft wegens niet renderend. Maar dat personeel en materiaal moet wel de trein van 16:10 van Puurs naar Antwerpen doen die blijft rijden : dus NMBS logica : men laat de trein van 15:07 van Antwerpen naar Puurs leeg rijden (dan gebruikt hij ineens geen elektriciteit meer :roll:) en laten hem dan terug zijn normaal traject doen. U vind het lachwekkend ????? http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=1G3AET0U sindsdien rijdt hij leeg tussen Brussel en Oostende en laat dat nou net geen mini traceetje zijn met een minitreintje :roll: Als ik uw geheugen nog eens mag opfrissen : In 2005 bliesen de CEO's de grote trompetten : men ging 8% meer treinen laten rijden(men had niet het materiaal of het personeel maar wie maalt daarom)!!!! De Ceo's kregen het jaar daarop EN een ferme loonsverhoging (De Scheemaeker +30000/jaar) en een niet te versmaden bonus. Zes jaar later schaft men 8% van het treinaanbod af........ Volgend jaar terug een loonsverhoging EN bonus voor de CEO's ??????? |
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Citaat:
Nu zou er sprake zijn dat de trein toch normaal zou kunnen rijden (het was sowieso maar tijdelijk). Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.vacature.com/blog/hoeveel...rs-van-de-nmbs |
Nu mijn vraag. Een persoon in mijn straat waar ik goed mee overeenkom werkt als een soort sectiechef voor Infrabel. Hij werkt laat, vroeg nacht en in het weekend en indien problemen kan de man opgeroepen worden. Hij heeft al wat dienstjaren en heeft een enorme achterstand in recuperatiedagen. Tegen mij zegt hij dat er personeelstekort is. en dat ze ondanks het personeelstekort blijven ze het hoger kader maar blijven aanvullen en hogere posten voor ambtenaren blijven maken terwijl het personeel die ervoor zorgt dat de treinen veilig rijden en de infrastructuur onderhoudt zienderogen afneemt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al de overhead van administratie, en top buiten smijten, het zijn die pipo's die heel den zaak ineficient maken . als er nu iets is wat perfect en goed kan geautomatiseerd worden is het toch wel treinverkeer zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Niets zegt dat het volgend jaar naar boven zal gaan (integendeel). Overigens: de drie CEO's zijn momenteel ontslagnemend; ik schat dat minstens één niet zal herbenoemd worden (politieke spelletjes). Haek heeft al aangegeven dat-ie met Vande Lanotte mee wil als die laatste minister wordt, en Descheemaecker zou best wel eens terug kunnen keren naar de privé. |
Citaat:
Maar ook op andere echelons, het komt er gewoon op neer dat de bureaucratie elke vorm van initiatief vermoord en er tevens voor zorgt dat het een enorme logge constructie is, die van geen kanten werkt. Ik heb zelf de kantoren van Brussel Zuid ooit bezocht voor mijn werk, en man, man, wat ik daar allemaal gezien heb, ... Als ik zeg dat ge daar morgen den helft van het personeel gewoon kunt buitengooien, dan is dat echt niet overdreven. Om den boel daar winstgevend te krijgen he, laat daar een logistieke specialist op los, automatiseer , smijt al de politieke benoemingen buiten uit de bureau's en ge zult den NMBS eens zien draaien, Ah ja alle politiekers moeten er ook uit natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De mensen die bij de spoorwegen effectief werken en de pendelaars zijn eigenlijk het slachtoffer van de besparingsmaatregelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij den NMBS heeft hij er zo ook een paar meer dan stevig bij hun kloten gehad. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be