Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Homans : Mag ik dat ondemocratisch noemen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162168)

De schoofzak 24 oktober 2011 16:43

Homans : Mag ik dat ondemocratisch noemen?

Voor de volledigheid van de geschiedschrijving, en om het eens op een rijtje te zetten:

Citaat:

Homans «Dat is toch ook zo? Bart heeft voor zijn opdracht tien dagen gekregen, en het paleis had duidelijk afgelijnd met wie hij mocht praten, en vooral met wie niet. Het stond letterlijk in de mededeling van het paleis dat zijn formatieronde was beperkt tot de zeven onderhandelende partijen. Met de liberalen mocht hij zelfs niet spreken! Mag ik dat ondemocratisch noemen? De grootste partij mocht tien dagen onderhandelen. Daarna kreeg Vande Lanotte drie maanden, en Beke nog eens drie maanden. Bart moest zelfs zijn ontslag niet komen aanbieden op het paleis: zijn opdracht verviel gewoon na tien dagen.»

http://www.humo.be/tws/deze-week/235...mans-n-va.html

Punt van discussie: waar ergens zou mevr. Homans liegen in haar vraaggesprek met Humo ?

schaker 24 oktober 2011 17:11

Re: "Met de liberalen mocht hij zelfs niet spreken!"

Citaat:

"Met de liberalen mocht hij zelfs niet spreken!"
Beetje Calimero-onzin. BDW is de leider van de grootste belgische partij. Als pre-formateur en als verduidelijker mocht hij natuurlijk met iedereen spreken wie hij wil.
Wie wil BDW eraan hinderen dat hij een gesprek heeft met de liberalen? De politie, de koning?:roll:

Henri1 24 oktober 2011 17:12

Uw De Wever wilde niet.
Geef dat gewoon toe, het komt uw geloofwaardigheid zeker ten goede.

Shadowke 24 oktober 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761345)
Uw De Wever wilde niet.

wanneer ga je eens serieus deelnemen aan een discussie?
anders kan je beter op K&K blijven.

Henri1 24 oktober 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5761350)
wanneer ga je eens serieus deelnemen aan een discussie?
anders kan je beter op K&K blijven.

Het opsommen van "feiten" is deelnemen aan de discussie.

Shadowke 24 oktober 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761352)

je somt geen feiten op, je doet enkel aan N-VA-bashing om je PS-lidkaart te behouden/te krijgen ...

Henri1 24 oktober 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5761353)
je somt geen feiten op, je doet enkel aan N-VA-bashing om je PS-lidkaart te behouden/te krijgen ...

Ik heb geen enkele lidkaart.

Ik dweep niet met strekkingen.

Shadowke 24 oktober 2011 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761355)

en je denkt zeker dat we dat geloven ...

Bokkenreyder 24 oktober 2011 17:17

Citaat:

Een feit is iets waar niemand bedenkingen bij heeft! Bij jouw oneliners heeft nagenoeg iedereen bedenkingen! Dus zwijg maar over 'feiten opsommen'! :evil:

Lavox 24 oktober 2011 17:17

Citaat:

U verdraait het gewoon, ze wilden De Wever er niet bij
Dat is toch wel duidelijk zeker, hij heeft meermaals gevraagd om een nota te schrijven, als Di Rupo erop antwoordt: 'neen je wil geen regering', zegt dit toch genoeg zeker.
Ook tonen de nota Di rupo en de akkoorden grote overeenkomsten met De Wevers nota (heel wat procentjes volgens de gatkruipers) wel ze hadden de PS er toen maar uit moeten gooien.

matthias999 24 oktober 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761355)

Mensen als jou zie ik automatisch op een corrupte partij als ps stemmen.

Henri1 24 oktober 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lavox (Bericht 5761360)
U verdraait het gewoon, ze wilden De Wever er niet bij
Dat is toch wel duidelijk zeker, hij heeft meermaals gevraagd om een nota te schrijven, als Di Rupo erop antwoordt: 'neen je wil geen regering', zegt dit toch genoeg zeker.
Ook tonen de nota Di rupo en de akkoorden grote overeenkomsten met De Wevers nota (heel wat procentjes volgens de gatkruipers) wel ze hadden de PS er toen maar uit moeten gooien.

Ieder zijn verhaal.

N-VA wilde niet, dat weet ondertussen heel Europa.

HRobin 24 oktober 2011 17:26

Mensen zoals Henri1 zie ik niet eens correct een stem uitbrengen ;)

Henri1 24 oktober 2011 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5761372)
Mensen zoals Henri1 zie ik niet eens correct een stem uitbrengen ;)

Wat is een correcte stem ?
Een vlaamse stem ?

In dat geval is 70% van de stemmen van ons land niet correct.

HRobin 24 oktober 2011 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761375)
Een vlaamse stem ?

Er is een wezenlijk verschil tussen "een correcte stem" en "correct een stem uitbrengen" ;-)

ViveLaBelgique 24 oktober 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5761288)
Voor de volledigheid van de geschiedschrijving, en om het eens op een rijtje te zetten:

Punt van discussie: waar ergens zou mevr. Homans liegen in haar vraaggesprek met Humo ?

Deze discussie is reeds lang gevoerd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929&page=6

N-VA zijn republikeinen. Je zou het vergeten als je mevrouw Homans haar raison leest.

peter1962 24 oktober 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5761288)

Ik zeg niet dat ze liegt. Wel is het vreemd dat BDW dus een verduidelijker opdracht heeft willen aanvaarden zonder dat hij op dat punt voorbehoud maakte. Het lijkt me nu toch echt niet het onderdanige type te zijn dat zomaar buigt voor de nukken en de grillen van dat fosiel van een Jonkheer Jacques van Ypersele de Strihou.
Sorry, maar dat is totaal ongeloofwaardig. En trouwens, had hij het wel gedaan, wie zou hem tegen gehouden hebben ? En is het normaal dat hier nooit eerde ruchtbaarheid aan is gegeven ?
Is het normaal dat iemand van tweede garnituur dat nu komt publiek maken ? Wijzen op onheuse behandeling is gewoonweg de tweede natuur geworden voor veel nva'ers .

Xenophon 24 oktober 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaker (Bericht 5761344)
Beetje Calimero-onzin. BDW is de leider van de grootste belgische partij. Als pre-formateur en als verduidelijker mocht hij natuurlijk met iedereen spreken wie hij wil.
Wie wil BDW eraan hinderen dat hij een gesprek heeft met de liberalen? De politie, de koning?:roll:

Helaas, 2.

De gemuilkorfde 24 oktober 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761369)
Ieder zijn verhaal.

In verhaaltjes vertellen blink je inderdaad uit, de waarheid daarentegen...

Henri1 24 oktober 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5761553)
In verhaaltjes vertellen blink je inderdaad uit, de waarheid daarentegen...

De waarheid van De Wever is inderdaad onaantastbaar nietwaar ?

freelancer 24 oktober 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5761402)
Ik zeg niet dat ze liegt. Wel is het vreemd dat BDW dus een verduidelijker opdracht heeft willen aanvaarden zonder dat hij op dat punt voorbehoud maakte. Het lijkt me nu toch echt niet het onderdanige type te zijn dat zomaar buigt voor de nukken en de grillen van dat fosiel van een Jonkheer Jacques van Ypersele de Strihou.
Sorry, maar dat is totaal ongeloofwaardig. En trouwens, had hij het wel gedaan, wie zou hem tegen gehouden hebben ? En is het normaal dat hier nooit eerde ruchtbaarheid aan is gegeven ?
Is het normaal dat iemand van tweede garnituur dat nu komt publiek maken ? Wijzen op onheuse behandeling is gewoonweg de tweede natuur geworden voor veel nva'ers .

Een beetje gezond vertelt toch dat die mevrouw niet liegt...

Wist U dat trouwens niet zonder dat ze dit vertelde? 8O

De gemuilkorfde 24 oktober 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761554)

Het zijn maar uw rotte partijtjes die ik steevast luidop hoor zeggen "We moeten een nieuw verhaal verzinnen." als ze het over hun partijstrategie hebben.
Geven ze dus lekker toe dat het allemaal fabeltjes zijn dat ze verkondigen.

peter1962 24 oktober 2011 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5761555)
Een beetje gezond vertelt toch dat die mevrouw niet liegt...

Wist U dat trouwens niet zonder dat ze dit vertelde? 8O

Neen freelancer, ik geloof niets van dat verhaal. Dat is praat achteraf, om het eigen falen te maskeren. BDW zegde neen, de anderen zegden "ja, maar" en de onderhandelingen konden starten. Had hij maar zo stom niet moeten zijn. Dan moet je niet komen jammeren dat de anderen in fout zijn omdat ze niet in koor mee een neen gaven als antwoord.

De ironie is dat als nva ook een "ja, maar" gegeven, dat we minstens even ver en wie weet nog verder zouden hebben gestaan. De nota van BDW ten bewijze dat de stellingen realtistisch waren en de problemen oplosbaar. Al willen vele nva'ers zich nu deze nota liever niet herinneren.

De frequentie met dewelke dat de nva haar calimero verhaal overal begint rond te bazuinen kan er enkel op wijzen dat dit vanaf nu de officiële partijlijn zal zijn.

We gaan nog plezierige momenten tegemoet.

freelancer 24 oktober 2011 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5761694)
Neen freelancer, ik geloof niets van dat verhaal. Dat is praat achteraf, om het eigen falen te maskeren. BDW zegde neen, de anderen zegden "ja, maar" en de onderhandelingen konden starten. Had hij maar zo stom niet moeten zijn. Dan moet je niet komen jammeren dat de anderen in fout zijn omdat ze niet in koor mee een neen gaven als antwoord.

De ironie is dat als nva ook een "ja, maar" gegeven, dat we minstens even ver en wie weet nog verder zouden hebben gestaan. De nota van BDW ten bewijze dat de stellingen realtistisch waren en de problemen oplosbaar. Al willen vele nva'ers zich nu deze nota liever niet herinneren.

De frequentie met dewelke dat de nva haar calimero verhaal overal begint rond te bazuinen kan er enkel op wijzen dat dit vanaf nu de officiële partijlijn zal zijn.

U zit er naast... U hebt de strategische spelletjes duidelijk niet doorzien, wat natuurlijk niemand U kan kwalijk nemen...

O.a. ik 8-) heb meermaals maanden voor zijn NON voorspelt wat er ging gebeuren... U kunt het nagaan.. ;-)

Bokkenreyder 24 oktober 2011 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5761706)
U zit er naast... U hebt de strategische spelletjes duidelijk niet doorzien, wat natuurlijk niemand U kan kwalijk nemen...

O.a. ik 8-) heb meermaals maanden voor zijn NON voorspelt wat er ging gebeuren... U kunt het nagaan.. ;-)

Maar, freeke, de Peter is ook niet zo dom, hoor! Die veinst dat alleen maar: partijbelang gaat voor, weet je? :evil:

stuyckp 24 oktober 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaker (Bericht 5761344)

Dit is onzin en N-VA bashing.
We leven in Belgie en volgens het belgisch model moet je volgen wat de koning u opdraagt. Ik ben helemaal niet koningsgezind, en de N-VA ook niet maar dat betekent net dat je binnen de lijntjes moet blijven kleuren of het zit er bovenarms op.
En dat weet u best ook.

stuyckp 24 oktober 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761345)
Uw De Wever wilde niet.

Niets toe te geven, want dat zou liegen zijn.
Trouwens u geeft ook niet toe dat je niet wist dat Kelvin een wetenschappelijke temperatuursaanduiding is en begint dan maar wat te lullen over kleurtemparaturen terwijl u wel degelijk zelf mij terecht trachtte te wijzen dat temperatuur enkel in celcius en fahrenheit wordt aangeduid.
En dit is de naakte waarheid. Dus als u al weigert om de waarheid toe te geven waarom zouden wij dan leugens toe geven.
Eerlijkheid begint bij uzelf, begin er dus maar aan.

stuyckp 24 oktober 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5761359)
Een feit is iets waar niemand bedenkingen bij heeft! Bij jouw oneliners heeft nagenoeg iedereen bedenkingen! Dus zwijg maar over 'feiten opsommen'! :evil:

kontengedraai is ook een feit bij deze.

stuyckp 24 oktober 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761369)
Ieder zijn verhaal.

N-VA wilde niet, dat weet ondertussen heel Europa.

Bron ?

stuyckp 24 oktober 2011 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761375)
Een vlaamse stem ?

correctie 60%, en het daalt gestaag.

stuyckp 24 oktober 2011 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5761694)

Dat gezeik over calimero ben ik meer dan zat want het brengt geen zoden aan de dijk en is op zich een zwak argument. Wat zeg ik, het is geen argument. Als de neen van BDW anders geinterpeteert moet worden als de neen van de PS op de nota van De Wever dan heeft u 2 maten en 2 gewichten.
Er is trouwens geen enkele N-VA er die zich de nota van De Wever niet kan herinneren hoe u daarbij komt in uw redenering is werkelijk al te belachelijk.
We vinden er wel degelijk elementen van terug in de huidige akkoorden maar dat betekent niet dat het totale plaatje daarom ineens positief kleurt.
En dan heb ik het vooral over de kosten:
- we zijn de bevoegdheid de facto kwijt van de 6 faciliteiten gemeenten. Want die vallen nu onder het grondwettelijk hof
- Brussel krijgt 500 miljoen euro, in ruil zijn enkel de vuilnisdiensten hervormd
- van responsabilisering is geen sprake als er terugkoppelmechanismen zijn om de responsabiliserings effecten teniet te doen
- en ga zo maar door.

Ik kan best aannemen dat u een regering wil, maar een regering die gestoeld is op de huidige akkoorden belooft weinig goeds.

Sterker nog, van alle politieke partijen vind ik persoonlijk, dat open vld de meest onbetrouwbare partij is van belgie. gevolgd door de CD&V en de MR.
Van de andere partijen weet je tenminste waar ze voor staan.

En dat komt van een oude vld stemmer.

De schoofzak 24 oktober 2011 20:56

Citaat:

Ik zeg niet dat ze liegt.

Dat is een tsjeven-antwoord om te zeggen dat ze gelijk heeft, maar dat dat je niet bevalt.

Citaat:

Wel is het vreemd dat BDW dus een verduidelijker opdracht heeft willen aanvaarden zonder dat hij op dat punt voorbehoud maakte. Het lijkt me nu toch echt niet het onderdanige type te zijn dat zomaar buigt voor de nukken en de grillen van dat fosiel van een Jonkheer Jacques van Ypersele de Strihou.

Je zou bijna geloven dat je de N-VA wil duwen in de richting van 'buiten de lijnen kleuren', buiten de het legale kader te treden ...

Citaat:

Enerzijds kan je maar zeggen wat er volgens jou gebeurd is; je kan daarbij zeer letterlijk verwijzen naar publieke mededeling van het paleis zelve .. enz.

Maar zeggen van mevr Homans dat ze tweede garnituur is, is een grove vergissing.
Het is niet omdat ze minder in de publieke schijnwerpers komt, dat je haar zoiets moet toedichten.

quercus 24 oktober 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761554)

Dat is tot op heden inderdaad zo gebleken.

Kruip nu maar snel terug in uw Luikse spelonk.

djimi 24 oktober 2011 21:08

In het Heilig Land der Vaad'ren kunt u maar beter héél voorzichtig zijn als u De Koning voor het hoofd wil stoten.

In het parlement "Vive la république!" roepen bijvoorbeeld hield tot voor kort alleszins een zeker risico in.

Ik weet persoonlijk nog altijd niet of ik de gok zou wagen en zomaar even denken dat 'Royale Rancune' nu toch wel definitief ende voorgoed 'voltooid verleden tijd' is.

ViveLaBelgique 24 oktober 2011 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5761795)
We leven in Belgie en volgens het belgisch model moet je volgen wat de koning u opdraagt. Ik ben helemaal niet koningsgezind, en de N-VA ook niet maar dat betekent net dat je binnen de lijntjes moet blijven kleuren of het zit er bovenarms op.
En dat weet u best ook.

Je maakt van N-VA een bende schrikketisten. Zo ver moet je nu ook weer niet gaan. Dit is onzin en N-VA bashing.

stuyckp 24 oktober 2011 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5761860)
Je maakt van N-VA een bende schrikketisten. Zo ver moet je nu ook weer niet gaan. Dit is onzin en N-VA bashing.

ik doe niet aan N-VA bashing dat doe jij.
Als de N-VA eenmaal buiten de lijntjes kleurt, voor zover ze dat al kunnen geef ik u op een briefje dat ze sneller in een cordon zitten dan dat jij uw gebruikelijke onzin kan spuien. En dat kan al tellen kwa snelheid.

ViveLaBelgique 24 oktober 2011 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5761876)
ik doe niet aan N-VA bashing dat doe jij.

Ik zou geen enkele reden kunnen indenken waarom ik aan "N-VA bashing" zou doen. Ik vraag me af wat je bedoeling is om de N-VA steeds af te schilderen als een partij die niets durft veranderen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5761876)
Als de N-VA eenmaal buiten de lijntjes kleurt, voor zover ze dat al kunnen geef ik u op een briefje dat ze sneller in een cordon zitten dan dat jij uw gebruikelijke onzin kan spuien. En dat kan al tellen kwa snelheid.

Geloof me Stuckp,

Bij de N-VA zitten er niet zo'n grote schrikketisten als jij.

stuyckp 24 oktober 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5761886)
Ik zou geen enkele reden kunnen indenken waarom ik aan "N-VA bashing" zou doen. Ik vraag me af wat je bedoeling is om de N-VA steeds af te schilderen als een partij die niets durft veranderen:

Geloof me Stuckp,

Bij de N-VA zitten er niet zo'n grote schrikketisten als jij.

Die ziekelijke postjes van u waar je N-VA samen met VB in een regering wil loodsen, zijn te doorzichtig. Je doet aan N-VA bashing op een kinderlijke manier. Een van de zwakkere belgicistische posters. Niet in staat om logisch te redeneren. Ga maar wat bij BWarrior in de leer. Die is 100 keer beter.

ViveLaBelgique 24 oktober 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5761900)
Die ziekelijke postjes van u waar je N-VA samen met VB in een regering wil loodsen, zijn te doorzichtig. Je doet aan N-VA bashing op een kinderlijke manier. Een van de zwakkere belgicistische posters. Niet in staat om logisch te redeneren. Ga maar wat bij BWarrior in de leer. Die is 100 keer beter.

Ik snap niet wat het één met het andere te maken heeft.

In jouw hersenkronkels is blijkbaar een N-VA basher iemand die het cordon sanitair wil doorbreken.

Welkom op dit forum, jij kan hier nog veel bijleren over politiek.

stuyckp 24 oktober 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5761922)
Ik snap niet wat het één met het andere te maken heeft.

In jouw hersenkronkels is blijkbaar een N-VA basher iemand die het cordon sanitair wil doorbreken.

Welkom op dit forum, jij kan hier nog veel bijleren over politiek.

I rest my case.
Van jou zal ik niet veel bijleren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be