Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Oorlog Israël - Iran? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162563)

vlijmscherp 2 november 2011 15:36

Oorlog Israël - Iran?

Citaat:

De Israëlische premier Netanyahu en minister Barak van Defensie proberen een meerderheid te vinden in het kabinet voor een militaire aanval op Iran.
bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/02/...r-aanval-iran/

Dit zou wel eens zeer slecht kunnen uitvallen. Zelfs volgens hun eigen intelligentiediensten ga je hier niets mee verhelpen maar is de kans groot dat ze iets starten waar ze zelf het einde niet van weten.

Ze rekenen er natuurlijk wel op dat de USA de scherven zal opruimen.

bgf324 2 november 2011 15:49

Ik hoop dat ze er zich aan mispakken.

vlijmscherp 2 november 2011 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5776465)

maar hoop je op een oorlog?

bgf324 2 november 2011 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5776474)
maar hoop je op een oorlog?

Ik hoop dat imperialisme en schendingen van de soevereiniteit afgestraft worden.
En als Israel een aanvalsoorlog begint, dan hoop ik dat die brutaliteit keihard afgestrafd wordt.

Oblique 2 november 2011 16:05

Dit is het plan volgens de Mossad? (Debka)

Citaat:

The report on Iran the International Atomic Agency in Vienna is due to publish next Tuesday, Nov. 8 is generally expected to reveal in close detail the advances the Islamic Republic has made toward producing a nuclear weapon. Most of this will not be news to the parties which follow Iran's progress toward this goal. However, the formal exposure of the scale of this program and Iran's indictment by the nuclear watchdog is intended to shock world opinion, thereby helping US President Barack Obama to go all the way with really tough sanctions, such as international boycotts of Iranian fuel and the Iranian state bank.
Tehran has warned that these sanctions would be deemed an act of war.

Western intelligence experts as well debkafile's Iran watchers believe that the Iranian leadership will not be content with statements refuting the IAEA report but will opt for a more active response. They suggest Tehran may lift the veil over a section of its nuclear achievements, as though to say: Enough of this nuclear hide-and-seek; we are about to be a nuclear power like just like Israel, India, Pakistan and North Korea.
Tehran may also conduct a complete or partial nuclear test, or else exhibit a new ballistic capable of delivering a nuclear warhead.

These steps might be designed to give President Obama pause. Because Tehran would calculate that if it has already crossed the nuclear threshold, what would be the point of tough sanctions? Iran's leaders are still weighing their response to the IAEA report and have not yet decided finally how to treat the new sanctions President Obama may have up his sleeve.

Pietje 2 november 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5776422)

Dit zou wel eens zeer slecht kunnen uitvallen. Zelfs volgens hun eigen intelligentiediensten ga je hier niets mee verhelpen maar is de kans groot dat ze iets starten waar ze zelf het einde niet van weten.

Zowel de legertop als Mossad verzetten zich tegen zo'n aanval.

Frans Oghtendlicht 2 november 2011 16:36

Zelfmoordneigingen zekers?

vlijmscherp 2 november 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5776592)
Zowel de legertop als Mossad verzetten zich tegen zo'n aanval.

gelukkig maar hé. maar toch, het is een slecht teken dat ze er ook maar aan denken.

stel je voor dat volgend jaar Obama verliest van een Republikeinse havik.....

suqar_7loe 2 november 2011 16:38

Zo kennen we de vuile zionisten alweer...

Pelgrim 2 november 2011 16:39

Compleet geschift 8O

filosoof 2 november 2011 16:42

Citaat:

bron:
Citaat:

De Israëlische premier Netanyahu en minister Barak van Defensie proberen een meerderheid te vinden in het kabinet voor een militaire aanval op Iran.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/02/...r-aanval-iran/

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5776465)

Nee, de US bereidt zich erop voor: http://www.nytimes.com/2011/10/30/wo...sian-gulf.html

Pietje 2 november 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5776597)
gelukkig maar hé. maar toch, het is een slecht teken dat ze er ook maar aan denken.

Netanyahu is altijd wel een havik geweest.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5776597)
stel je voor dat volgend jaar Obama verliest van een Republikeinse havik.....

Zelfs havikken beseffen wel dat Iran "andere koek" is dan Irak of Afghanistan. En ik denk ook niet dat het Amerikaanse volk al die oorlogen gaan blijven aanvaarden.

vlijmscherp 2 november 2011 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5776625)
Netanyahu is altijd wel een havik geweest.

Zelfs havikken beseffen wel dat Iran "andere koek" is dan Irak of Afghanistan. En ik denk ook niet dat het Amerikaanse volk al die oorlogen gaan blijven aanvaarden.

ik hoop het met jou mee.

ik snap gewoon niet waarom ze dit nu naar buiten brengen.

D'ARTOIS 2 november 2011 17:20

Ik denk dat Obama deze (komende) oorlog als geroepen ziet komen. Hij is al bezig met het nemen van maatregelen die hem van de meest bijtende commentaren voorzien die ik de laatste tijd gelezen heb. Commentaren van en uit het electoraat dus. Ze zien Obama als een machtsgeile hond. (past ook bij het phenotype).

Het ziet er naar uit dat de VS afstevent op een soort dictatorschap wat we kennen van Rusland.
Een wisselspelletje van machtspersonen zonder dat de volksvertegenwoordiging nog enige macht heeft.
Met deze geprovoceerde oorlog is de herverkiezing van Obama een gereden koers.

(Althans zo zie ik dat)

Oblique 2 november 2011 18:17

De Britten doen ook mee.

UK military steps up plans for Iran attack amid fresh nuclear fears

British officials consider contingency options to back up a possible US action as fears mount over Tehran's capability

http://www.guardian.co.uk/world/2011...attack-nuclear

zebrapad 2 november 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5776852)
De Britten doen ook mee.

En mag crembo niet mee?

kameleon 2 november 2011 19:11

Iran bashing blijft maar doorgaan.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buite...n-Bagdad.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...gen-Iran.dhtml

Iraanse stafchef reageert en waarschuwt

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20111102_057

solidarnosc 2 november 2011 19:15

Citaat:

Dergelijke berichten duiken ondertussen nu al een decennium van tijd tot tijd op. Mocht Israël echt op het punt staan om Iran aan te vallen dan zouden er geen discussie in de media zijn voor de aanval.

Oblique 2 november 2011 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5776868)
En mag crembo niet mee?

Die mag mee als koffiedame.

D'ARTOIS 2 november 2011 20:01

De krantenberichten zijn zo vaag als de ochtendmist in mei. Reele feiten worden niet genoemd, het blijft bij de alsen en de maren.

Ik heb niets met de Islam maar ik blijf me verzetten tegen een militaire interventie in Iran. Maar het kwade genius achter de Iran kwestie is Saudi Arabie, een land waar zelfs de Amerikanen op hun boerentenen lopen.
Als S-A zich plotsklaps tegen de VS zou keren is het over en uit met het VS M-O spel.
Maar de Sheikhs en de Mollahs verdragen elkaar niet vanwege dat welbekende Ali conflict. Zoiets als de Paus vs de Jehova-getuigen. Ook niet iets dat samen door een deur gaat.

De Iraniers mogen hun hoop zetten op Rusland en China. Dat zijn de enige mogendheden die de Yanken in hun hok kunnen houden.

Hertog van Gelre 2 november 2011 20:15

Ik denk niet dat er een aanval, laat staan een oorlog, komt.

Iran is achter de schermen bezig met wat 'projecten'. Deze oorlogsretoriek is m.i. bedoeld als waarschuwing aan Iran: 'Stop met wat je aan het doen bent, we hebben je in de gaten'.

Wat solidarnosc al zegt:
Citaat:

Dergelijke berichten duiken ondertussen nu al een decennium van tijd tot tijd op. Mocht Israël echt op het punt staan om Iran aan te vallen dan zouden er geen discussie in de media zijn voor de aanval.

Oblique 2 november 2011 20:28

We kunnen alleen maar hopen dat ze snel een paar nucleare bommen hebben, of kopen. Dan zijn we van die stoerdoenerij af.

Het IDF kan nog geen soldaat vinden, die 5 minuten vandaan bij hen verstopt ligt. Laat staan dat ze zo'n operatie tot een goed einde zouden kunnen brengen. Op de grond zullen ze nooit een voet durven zetten, ze kunnen nog geen militia aan, getraind door Iran.

Tel Aviv staat in brand voor ze een binker buster bom hebben kunnen droppen.

De Perzen hebben oneindig veel geduld met die mafkezen. Een pre emptive strike op Israel zou zeker gerechtvaardigd zijn na deze basisloze oorlogsdreigementen.

D'ARTOIS 2 november 2011 20:48

Je kunt roepen wat je wilt maar Iran is militair niet opgewassen tegen de VS.

Israel zelf zal niet bepaald halsreikend uitzien naar een conflict dat ze wellicht de kop kan kosten. Wat Netanyahu wil is een ander verhaal maar Netanyahu is geen Israeli.

Het probleem dat zich voordoet is dat je met een stel gekken te maken hebt die er kennelijk profijt in zien een mogelijke WWIII uit te lokken.
Dat GB in dit spel mee wil doen daar val ik echt van achterover.

straddle 2 november 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5776609)
Compleet geschift 8O

Zonder zeveren of schelden, dat is het inderdaad. En enkel dat: Israel (en zeker wat hun leiders betreft) lijdt onder een collectieve psychose, of wat Gilad Atzmon '' Pre Traumatic Stress Disorder" noemt:

Citaat:

Thus the well-established Judeocentric tendency to interpret almost any legitimate political and ideological criticism as a perpetration of an upcoming Judeocide should be comprehended as a severe form of paranoia verging on collective psychosis, which I define as Pre-Traumatic Stress Disorder (Pre-TSD).

Zeer goed artikel van Gilad Atzmon: A Glimpse Into Israeli Collective Psychosis by Gilad Atzmon

Het voortdurend leven onder imaginaire angst dat de ganse wereld tegen hen is en hen wil vernietigen, er loert immers altijd en overal een nieuwe Hitler om de hoek. Slachtofferrol uitspelen en ''preventief'' optreden tov de buren..... De zionisten (ook de chrîstelijke) doen niets anders dan die angst en psychose aan te wakkeren onder eigen bevolking. Dit doen de USA ook (rara hoe zou dat komen....).

Ook gaat het om PROJECTIE:

Citaat:

Since Israel is engaged on a daily basis in the killing of innocent civilians, Israelis and Zionists are doomed to interpret others’ behaviour as a murderous inclination.
Uiteraard wordt de internationale gemeenschap zulk psychose gedrag beu en geeft aldus steeds meer kritiek op Israel, wat dan juist weer door de Israelis en zionisten aangegrepen zal worden als ''bewijs'' dat iedereen tegen hen gekant is... Een straatje zonder eind dus, een vicieuze circel, zoals dat met elke psychopaat het geval is. Waar eindigt dat?? In een derde wereldoorlog en zelfvernietiging, maar niet zonder anderen mee te sleuren in de val.

Lees het artikel en de analyse van Gilad Atzmon. Het is de moeite, leerrijk en to the point. Het doet ons de problemen beter begrijpen. En niet vergeten: Atzmon is jood, en ex IDF militair. Hij gaat op spreektoernee en krijgt steeds meer aanzien.

.

Oblique 2 november 2011 21:06

Nethanyahu is een walgelijke zionist die bovendien joods religieus is en Israel. Waar haal je het vandaan dat hij Amerikaan is? Omdat die er even gewoond heeft?

suqar_7loe 2 november 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5777167)
Nethanyahu is een walgelijke zionist die bovendien joods religieus is en Israel. Waar haal je het vandaan dat hij Amerikaan is? Omdat die er even gewoond heeft?

Natuurlijk is die man zionist en joods.

Zn pa was een joodse hoogleraar en zelf is hij geboren en getogen in Tel Aviv. Deze jood trouwde 3 keer. De 2e keer trouwde hij met Fleur Cates die zich moest bekeren tot het jodendom vooral ze mocht trouwen met hem. Een joodse nationalist in hart en nieren dus.

Snerror 2 november 2011 21:28

Alle moslims zijn islamitisch nationalistisch. Ze beschouwen hun mede-moslims als 'hun volk'. En reken maar dat het eigen volk eerst is. Het is dus hypocriet dat je op Nethanyahu zit te vitten terwijl je net zoals hem denkt.

suqar_7loe 2 november 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5777202)
Alle moslims zijn islamitisch nationalistisch. Ze beschouwen hun mede-moslims als 'hun volk'. En reken maar dat het eigen volk eerst is. Het is dus hypocriet dat je op Nethanyahu zit te vitten terwijl je net zoals hem denkt.

Waar zie je mij vitten op die man? Ik schrijf enkel dat die man wel degelijk joods en zionistisch is. Zoek het op als je me niet gelooft.

Laat je opnemen zou ik zo zeggen wat je bent bezeten door de islam en alles wat daarmee te maken heeft. Besef je wel dat mensen als jij meer bezig met de islam dan 50 praktiserende moslims tesamen?

Dixie 2 november 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5777105)
We kunnen alleen maar hopen dat ze snel een paar nucleare bommen hebben, of kopen. Dan zijn we van die stoerdoenerij af.

warmonger:roll:

peter1962 3 november 2011 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5776944)

Dat lijkt me een zeer juist uitgangspunt. Bibi is een kletskous die de pers goed weet te bewerken en altijd stoere praat verkoopt;

Alsof een land als israel zo stom zou zijn om een eenzijdige aanval op de nucleaire sites van iran op voorhand aan te kondigen...

Als ze het ooit doen, zal het op de manier zijn dat de amerikanen bv in pakistan Bin Laden zijn gaan uitschakelen : totaal onverwacht en met zeer gericht geweld.

Ik geloof er niet in... enkel een airstrike kan dat objectief behalen; en iran zal wel voldoende inspanningen doen om alles goed met Sam raketten te beveiligen.

zonbron 3 november 2011 05:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5777258)
warmonger:roll:

;-)

Citaat:

Published 12:20 31.10.11
Report: Israel seeking to upgrade its nuclear weapons capabilities
Israel is extending the range of its Jericho 3 missiles and upgrading its sea-based cruise missiles...

By Haaretz

HAARETZ
Citaat:

Missiles
Main article: Jericho missile

Israel is believed to have second-strike abilities in the form of its submarines fleet and its nuclear-capable ballistic missiles, which are buried so far underground they would survive a nuclear strike.
WIKI

zonbron 3 november 2011 05:53

Drop maar een bom op die Iraanse kerncentrale...

Citaat:

Iran to connect electricity grid to Russia via Azerbaijan

Azerbaijan, Baku, Nov.1 / Trend F.Milad/

The Iranian deputy energy minister announced the country's readiness to connect national power grid to Russia through Azerbaijan.

The Mehr news agency quoted Mohammad Behzad as saying that Iran and Azerbaijan are holding final negotiations in this regard.

Moreover, Iran has held talks with the Persian Gulf littoral estates and Lebanon to connect power grids to each other, he added.

utilityproducts -Power Industry News
Articles, stories and information focusing on the utility power industries

kameleon 3 november 2011 09:56

Iran wordt weer belachelijk gemaakt

"Zo eert Iran zijn helden"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ef-gezet.dhtml

Lijkt mij de normaalste procedure........

plakker 3 november 2011 10:00

Citaat:

En mag crembo niet mee?

Laat Crembo maar thuis, die heeft zich al genoeg belachelijk gemaakt ;-)

Pelgrim 3 november 2011 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5777789)

Crembo mogen ze gerust ook uit het vliegtuig droppen hoor.

plakker 3 november 2011 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5777832)
Crembo mogen ze gerust ook uit het vliegtuig droppen hoor.

Dát nog net :-D

D'ARTOIS 3 november 2011 12:09

Het zal op termijn een oorlog worden. Of die lang of kort is, ligt aan de besluitvorming binnen het Witte Huis.
De VS warmongers staan te trappelen van ongeduld nu er nog redelijk wat troepen zijn.
Obama is bezig zich van verregaande volmachten te voorzien dus het kan een kwestie van weken zijn.
Iran' s probleem is hun slechte communicatie en de lange weg naar een besluit. Het besluit Iran aan te vallen kan gemakkelijk WWIII uitlokken, dus de VS zal hier zeker voorzichtig mee omspringen, vooral als China en Rusland de VS de oorlog verklaren, dan is het exit VS. Het zal dan niet lang duren voordat Japan zich bij hen voegt. Die hebben nog enkele historische appeltjes met de VS te schillen.

zebrapad 3 november 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5777789)

Herman vindt dat ook :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=wQ4s8F5Nakk

gfpatch 3 november 2011 12:28

Citaat:

En mag crembo niet mee?

Wacht nog effekes.

Frost 4 november 2011 17:26

Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Iran heeft niet de hoogtechnologische wapens zoals Israël of de VS maar een sterk leger hebben ze wel. De militaire slagkracht van Iran is moeilijk in te schatten. Israël en de VS vergissen zich.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be