![]() |
Roi alweer in niet neutrale positie gedwongen
Di Rupo is nog eens op de koffie gemogen.
Daarna blijken ze samen een tekstje gemaakt te hebben. Daarin dringt de roi aan om 'snel een akkoord te vinden'. Terwijl de Vlaamse partijen altijd gezegd hebben dat ze vooral een goed akkoord willen, niet een snel akkoord. Voorts wordt de biechtstoel weer uit het magazijn gehaald. Ge weet wel, zo'n spel waarmee het enorm snel vooruit kan gaan .... en waarmee verborgen kan worden hoe uiteenlopend de visies zijn. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111107_149 Citaat:
|
Dat die ouwe dwaas eens met zijn eigen familie moeit dan druk te zetten op (vooral) de vlaamse partijen, om toch maar snel plat op de buik te gaan zodat we snel een regering hebben.:roll:
|
Dit lijkt me op vraag van de Vlaamse partijen hoor.
|
Citaat:
Ja, ik snap waarom dat makkelijker to toegevingen kan leiden... :lol: |
Eens dringend snoeien in de uitgaven voor het koningshuis, dat is al 1 maatregel waar volgens mij de meeste partijen (en zeker hun kiezers) mee akkoord zijn.
Trouwens de koning is al lang zijn neutraliteit kwijt hoor! |
Ondertussen scherpen we verder ons bijl voor als het bijltjesdag wordt...
|
Reden temeer dat flupke niet op de troon mag. Weer zo'n kostenplaatje voor de troonsbestijging uitgespaard.
|
Citaat:
Het koningshuis kost zo'n 30 miljoen euro per jaar... Dat is 3(drie) Euro per Belgisch hoofd... Niet echt de belangrijkste kost lijkt me. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik pleit voor een echtscheiding met onderlinge toestemming; altijd beter dan een vechtscheiding. En beter dan in ruzie verder te leven. Ruzie ? Ja natuurlijk. In welk staatshuishouden duurt het langer dan 500 dagen om akkoord te gaan over de inkomsten, de uitgaven en bestedingspatroon? Dat is ruzie. Dus nog geen oorlogstoestand; voorlopig escaleert het nog niet, maar met ons wereldrecord kunnen we toch niet naast het ultiem bewijs kijken: we geraken niet akkoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is dus geen fenomeen van één gewest dat quasi geen tekort heeft, en twee andere gewesten die in een Grieks drama kunnen meespelen ? Er is dus wel degelijk één visie om tegemoet te komen aan al die besognes waar men ons mee om de oren slaagt dat 'het dringend is' ? |
Citaat:
|
Citaat:
hij heeft geen 'titel of verdienste' die zouden bewijzen dat men kan verwachten dat hij een goede bemiddelaar zou zijn; er is zelfs geen nood aan een bemiddelaar. In een echtscheiding met onderlinge toestemming komen volwassen en intelligente partners zonder problemen tot een beste oplossing. |
Citaat:
- Onderlinge toestemming voldoende is. - Onze heren/dames politici intelligent en volwassen zijn. - Ze partners zijn. - De "echtscheiding" de beste oplossing is. - Een bemiddelaar niet nodig is. Kan ik je enkel enkel maar jaloers zijn op je naïviteit van de droomwereld waarin je leeft. Zot zijn doet niet zéér. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gemeente, Vlaanderen, Europa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was was wel jou partijtje dat gedurende 400 dagen geweigerd heeft om over het sociaal economische te praten.;-) |
Citaat:
Nog geen 7% van de bevolking wil die echtscheiding,....dus berg je plannetjes maar weg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De koning is een pion geworden in het politiek spel. Het is Di Rupo's joker geworden bij uitstek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik zie het verschil de volgende jaren zeker niet kleiner worden, integendeel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be