![]() |
Onafhankelijkheid Vlaanderen in stroomversnelling
En wel hierom :
- De Vlamingen zullen de crisis veel feller voelen dan de franstaligen. De maatregelen op federaal niveau treffen vooral de bedrijven en de grote- en middeninkomens. Deze maatregelen zullen de komende maanden en jaren steeds groter worden, net als de aversie voor België. - De Vlaamse regering gaat vanaf volgende maand jaarlijks honderden miljoenen moeten overmaken (nieuwe transfers, oplopend tot 2 miljard Euro/jaar) naar de franstaligen. De Vlaamse burger zal dit onmiddellijk voelen. - de vele uitzondering- en voordeelregels komen vooral de franstaligen te gemoed. Dit zal aan Vlaamse kant zeker als discriminerend bevonden worden. - de tegenstellingen ts Vlamingen en franssprekenden zullen niet wegebben en incidenten ts ministers zullen veel voorkomen. - tastbaar : minderheid heeft meer ministerportefeuilles dan de meerderheid. Besluit : de Vlaming, die een rechts beleid wou maar nu geregeerd wordt door een franstalige minderheid zal het nu rechtstreeks ondervinden nl in zijn portefeuille en in zijn eer. Daar de V-partijen reeds aanleunen tegen de 50% zullen zij deze drempel moeiteloos overschrijden. |
Citaat:
|
Heb je ook een datum?
|
Het wordt inderdaad moeilijker en moeilijker voor een normaal denkende mens - zoals ik :-D - om op een traditionele Vlaamse partij te (blijven) stemmen...
|
Vlaamse onafhankelijkheid is momenteel niet zo "hot". Alleen bij diegenen die luid roepen, zoals "demonen".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Potter. Potter is hotter dan pot en pottest is hottest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of, hoe het leven toch simpel is voor sommigen. |
Citaat:
|
Bah als eno vlug wilt doodgaan, laat hem doen... ieder zijn ding zeker?
|
Citaat:
Sommige constructies ontstaan echter op een bepaald ogenblik en bestaan. Zoals Belgïe nu nog steeds bestaat. De start van uw droomconstructie onafhankelijk Vlaanderen hebben we nog niet mogen aanschouwen.:-( |
Citaat:
Eno tegenspreken is trouwens de moderatie slapeloze nachten bezorgen (red triangle overload!) |
Citaat:
Ik snap gewoon niet waarom hij zijn eigen dood erbij haalde... een beetje vreemd vind ik. |
Citaat:
Tenzij je jezelf wijsmaakt dat het met Belgie steeds beter gaat en dat de evolutie van de laatste veertig vijftig jaar eigenlijk niet heeft plaatsgevonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Mooi zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is verwarrend als je de ene keer spreekt alsof Belgie eeuwig zal zijn en dan zelf weer te kennen geeft dat het gaat verdwijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De gemiddelde Vlaming: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen degenen die er nog allerlei voordelen uithalen en dus rechtstreeks in het systeem zitten, rochelen hun hoera nog uit hun tricolore strot, wat ook typisch kenmerkend is voor de belgische fetisjisten. Mochten de huidige en tal van vorige begrotingsvoorstellen worden ingediend als thesis door een laatstejaars student economie, die zou met een fikse schaterlach van de prof en een dikke rode streep door z'n papiervod direct gebuisd zijn. Aldus, tell us Jack, welk voordelen haal jij uit het systeem Belgie ? |
Citaat:
Veranderen om te veranderen is geen meerwaarde voor mij. Een staat dient geen "voordelen" te bieden aan zijn burgers. Het is een sociaal contract van geven en nemen. Ik vind nog steeds dat mijn contract gerespecteerd wordt. Het (zelfs maar denken aan) creeëren van niewe liliputstaten in de EU is in deze crisistijden trouwens waanzin. Welke voordelen zal Vlaanderen jou te bieden hebben? |
Citaat:
Evolutie is volgens mij nooit regressief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"pragmatisch gegeven" zegt hij dan :lol: |
Citaat:
Uw land kost handenvol geld, geld dat niet tot de staat behoort maar van de burger die het allemaal mag ophoesten en nog is het niet genoeg, om aan de grenzeloze verspilzucht van uw ‘pragmatisch land’ te voldoen. Citaat:
En wat is er trouwens zo respectabel aan, om quasi de hoogste belastingen van Europa te betalen en om dit zuurverdiend geld langs alle deuren en vensters te zien buitengegooid worden, met een steeds groter wordend deficit en groeiende staatschuld ? Uw land neemt dus meer dan het terug geeft. Geeft u ook meer uit dan u verdient ? Citaat:
Gezond verstand dient te primeren bij beheer en uitgaven, net zoals elk gezin of bedrijf dat dient te doen, iets wat ik in dit landje nergens zie gebeuren. Of kunt u hierop een onderbouwd tegenargument geven ? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be