Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Import van Macho-cultuur in Noorwegen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164080)

Yous 1 december 2011 12:03

Import van Macho-cultuur in Noorwegen.

Recent werden 2 meisjes omsingeld door een groepje mannen omsingeld. Ze werden betast op hun borsten, tussen hun benen en daarna beroofd van hun tassen. Dit voorval deed zich voor in de Noorse hoofdstad Oslo.
In België is dat al lang geen nieuws meer, maar hier in Noorwegen begint zich dit nu als een epidemie te ontwikkelen.
Heel wat academici spreken hier van een nieuw fenomeen, en de link met het toenemende aantal migranten is nooit ver af. Ook de verkrachtingsgolf (overfallsvoldtekter= aanvalsverkrachtingen) zijn de laatste jaren een groot onderwerp in de Noorse kranten.
In September maakte een 25 jarige vrouw een gelijkaardig geval mee op een nachtbus. Ze werd betast, vernederd, geslagen en daarna beroofd. De vrouw heeft het nu moeilijk als ze in een omgeving is met niet-Noorse mannen, maar durft dat niet uit te drukken uit vrees voor het racistisch stigma.
Tina Shagufta Kornmo, zelf pakistaanse en hoofd van het LIM-netwerk (netwerk voor integratie en cultuur), ziet een duidelijk verband tussen dit nieuw fenomeen en het toenemende aantal groepjes allochtonen macho groepjes die meer en meer de straat beginnen te bevolken.
Ze legt ook het verband met patriarchale en feodale culturen waar een vrouw alleen op straat nu eenmaal niet aanvaard wordt. (gelieve de term “macho” in zijn juiste betekenis te lezen)

Bron; nrk, aftonposten

Elio di Supo 1 december 2011 12:26

De Noren zullen dra ondervinden hoe ze zichzelf gelukkig kunnen prijzen met de verrijking en baten die met een multicul gepaard gaan.

smiley 1 december 2011 12:28

Ook de Noren mogen van de politiek correcte dictators geen protesten laten horen.

Dick Tator 1 december 2011 12:44

Het is me wat, met die Italianen..

alice 1 december 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator (Bericht 5836202)
Het is me wat, met die Italianen..

nee hoor het zijn vast Finnen!:roll:

Dick Tator 1 december 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5836222)

Niemand overtreft Italianen, maar ge moogt gerust zijn, in werkelijkheid zijn het huilebalken..

Die hun smerige poten moeten leren thuishouden..

E. Migrant 1 december 2011 13:28

Nu ook Bali!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 5836104)
Recent werden 2 meisjes omsingeld door een groepje mannen omsingeld. Ze werden betast op hun borsten, tussen hun benen en daarna beroofd van hun tassen. Dit voorval deed zich voor in de Noorse hoofdstad Oslo.
In België is dat al lang geen nieuws meer, maar hier in Noorwegen begint zich dit nu als een epidemie te ontwikkelen.
Heel wat academici spreken hier van een nieuw fenomeen, en de link met het toenemende aantal migranten is nooit ver af. Ook de verkrachtingsgolf (overfallsvoldtekter= aanvalsverkrachtingen) zijn de laatste jaren een groot onderwerp in de Noorse kranten.
In September maakte een 25 jarige vrouw een gelijkaardig geval mee op een nachtbus. Ze werd betast, vernederd, geslagen en daarna beroofd. De vrouw heeft het nu moeilijk als ze in een omgeving is met niet-Noorse mannen, maar durft dat niet uit te drukken uit vrees voor het racistisch stigma.

Eerst hier in de tram en de bus op de Turnhoutsebaan, dan weer in Noorwegen, en nu ook weer op het eiland Bali!

Citaat:

Een grappig moment met een grijpgrage aap op het eiland Bali heeft van een Taiwanese toerist een wereldwijde bekendheid gemaakt. Charmian Chen, een studente en model, bezocht tijdens haar vakantie een tropische tuin in Ubud toen een opdringerige makaak haar topje naar beneden trok en zo de boezem van de 22-jarige schoonheid ontblootte.

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/sta...-toerist.dhtml

Yous 1 december 2011 13:30

Even voor ale duidelijk. Het gaat hier niet over Italianen hé. Ook niet over andere west-europeanen.

Elio di Supo 1 december 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 5836303)
Even voor ale duidelijk. Het gaat hier niet over Italianen hé. Ook niet over andere west-europeanen.

Polynesiers of hawaiianen?

alice 1 december 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5836336)
Polynesiers of hawaiianen?

Ik hou het op Finnen!

artisjok 2 december 2011 14:00

Ik heb de indruk dat de afkomst van de daders alweer belangrijker is dan de feiten en het gedrag.

Dixie 2 december 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838263)
Ik heb de indruk dat de afkomst van de daders alweer belangrijker is dan de feiten en het gedrag.

inderdaad want mocht er een bepaalde afkomst van daders niet aanwezig zijn in een bepaald land zouden die feiten en dat gedrag drastisch dalen:roll:

Elio di Supo 2 december 2011 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838263)

Als er een correlatie kan aangetoond worden tss bepaalde migratiestromen en een toename van bepaalde vormen van misdaden dan lijkt me dit wel relevant te zijn. Ook in het belang van de slachtoffers uiteraard.

artisjok 2 december 2011 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5838267)
inderdaad want mocht er een bepaalde afkomst van daders niet aanwezig zijn in een bepaald land zouden die feiten en dat gedrag drastisch dalen:roll:

Als die feiten onder een bepaalde grens zakken en/of de daders dezelfde afkomst hebben als wij; is er geen probleem meer.

artisjok 2 december 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838273)
Als er een correlatie kan aangetoond worden tss bepaalde migratiestromen en een toename van bepaalde vormen van misdaden dan lijkt me dit wel relevant te zijn. Ook in het belang van de slachtoffers uiteraard.

Als er een oorzakelijk verband kan aangetoond worden, tussen macho-cultuur (wat de afkomst ook is) dan kan er iets aan gedaan worden.

Elio di Supo 2 december 2011 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838282)
Als er een oorzakelijk verband kan aangetoond worden, tussen macho-cultuur (wat de afkomst ook is) dan kan er iets aan gedaan worden.

Precies. Dat is dan ook de bedoeling.

artisjok 2 december 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838303)
Precies. Dat is dan ook de bedoeling.

Als dat de bedoeling is, waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?
Hebben wij geen macho's onder "ons" volk?

Elio di Supo 2 december 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838305)
Als dat de bedoeling is, waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?

Men kan zich dan beginnen afvragen waarom die macho-cultuur zich vrij recent is gaan manifesteren. Maar mag dat eigenlijk wel, dat zich afvragen bedoel ik.

artisjok 2 december 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838357)
Men kan zich dan beginnen afvragen waarom die macho-cultuur zich vrij recent is gaan manifesteren. Maar mag dat eigenlijk wel, dat zich afvragen bedoel ik.

Vrij recent?
Onder ons volk hebben we al jaar en dag macho's.

Elio di Supo 2 december 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838364)
Vrij recent?

Hoe kan men nu met zulke vage, nietszeggende beweringen bepaalde maatschappelijke fenomenen gaan bespreken?

Ten andere, het uitgangspunt van deze draad spreekt van een recent verschijnsel in Noorwegen.

SDX 2 december 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838364)
Vrij recent?

Mens, hou toch op met dat onnozel gedrag, kom je weleens buiten, kijk je wel eens nieuws...ook over �*ndere landen, of ben je voor dit soort zaken stekeblind?

http://www.youtube.com/watch?v=OwjnRgI6rEQ

http://ejbron.wordpress.com/2011/10/...ingen-in-oslo/

http://www.amsterdampost.nl/oslo-lin...egen-zichzelf/

http://www.nujij.nl/algemeen/noorweg...#axzz1fO2npsUS

http://www.brusselsjournal.com/node/4276

etc..., en in andere steden is 't niet anders...

artisjok 2 december 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838371)
Hoe kan men nu met zulke vage, nietszeggende beweringen bepaalde maatschappelijke fenomenen gaan bespreken?

Dat is een goede vraag, en geldt voor het grootste deel van dit forum.
Je denkt toch niet dat bepaalde maatschappelijke fenomenen bespreken, de bedoeling is van deze draad.

Citaat:

Ten andere, het uitgangspunt van deze draad spreekt van een recent verschijnsel in Noorwegen.
Uiteraard is dat het uitgangspunt, omdat de afkomst belangrijk is en niet de feiten en het gedrag, ook niet een oplossing zoeken.
In dit subforum is enkel afkomst van tel.

artisjok 2 december 2011 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5838391)
Mens, hou toch op met dat onnozel gedrag,

Kan jij een minimum aan beleefdheid in acht nemen.
Of is dat anders bepaald door je cultuur?

Elio di Supo 2 december 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838405)
Je denkt toch niet dat bepaalde maatschappelijke fenomenen bespreken, de bedoeling is van deze draad.

Kan u mij dan eens "verlichten" wat dan de bedoeling is van deze draad?

Citaat:

Uiteraard is dat het uitgangspunt, omdat de afkomst belangrijk is en niet de feiten en het gedrag, ook niet een oplossing zoeken.
In dit subforum is enkel afkomst van tel.
Hoe kan men dan naar een oplossing zoeken als bepaalde mogelijke oorzaken zelfs niet eens onderzocht mogen worden? Niet eens mogen worden bevraagd?

SDX 2 december 2011 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838410)
Kan jij een minimum aan beleefdheid in acht nemen.
Of is dat anders bepaald door je cultuur?

Malmö Zweden; "De verkrachtings-epidemie die door islamitische "cultuurverrijkers" wordt veroorzaaakt, leidt ertoe dat steeds meer Zweedse blondines hun haar donker verven."
Niet enkel in Oslo Noorwegen dus!

Cultuur; je van de domme houden & over andere dingen beginnen leuteren, als 't om dát soort 'zaken' gaat, hoort dat bij jouw fascistisch 'cultuur'marxisme?

artisjok 2 december 2011 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838423)
Kan u mij dan eens "verlichten" wat dan de bedoeling is van deze draad?

Dat zal je aan de TS moet vragen.

Citaat:

Hoe kan men dan naar een oplossing zoeken als bepaalde mogelijke oorzaken zelfs niet eens onderzocht mogen worden? Niet eens mogen worden bevraagd?
Waar lees jij dat bepaalde mogelijke oorzaken zelfs niet eens onderzocht mogen worden?
Ik lees wel dat er slecht 1 mogelijke "oorzaak" naar voor wordt geschoven.
Wanneer je werkelijk naar een oplossing wil zoeken, bekijk je toch alle mogelijk oorzaken.

Elio di Supo 2 december 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838479)
Dat zal je aan de TS moet vragen.

U was nochtans degene die beweert dat het niet de bedoeling was van deze draad om maatschappelijke fenomenen te bespreken. Wie A zegt moet ook B kunnen zeggen.

Citaat:

Waar lees jij dat bepaalde mogelijke oorzaken zelfs niet eens onderzocht mogen worden?
Ik lees wel dat er slecht 1 mogelijke "oorzaak" naar voor wordt geschoven.
Wanneer je werkelijk naar een oplossing wil zoeken, bekijk je toch alle mogelijk oorzaken.
Als u graag andere oorzaken naar voren wil schuiven ga gerust uw gang. Uit uw betoog had ik eerder de indruk dat u het beklaagde dat er zelfs maar aan gedacht kon worden om een verband te zien tss migratie en toename van bepaalde misdaden. Wat me dan weer doet afvragen of u de vingerwijzing niet erger vind dan de misdaden zelf.

artisjok 2 december 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838491)
U was nochtans degene die beweert dat het niet de bedoeling was van deze draad om maatschappelijke fenomenen te bespreken. Wie A zegt moet ook B kunnen zeggen.

Ik denk inderdaad dat het niet de bedoeling is om van deze draad om een maatschappelijk fenomeen te bespreken.
Wat wel de bedoeling is, kan alleen de TS vertellen.

Citaat:

Als u graag andere oorzaken naar voren wil schuiven ga gerust uw gang. Uit uw betoog had ik eerder de indruk dat u het beklaagde dat er zelfs maar aan gedacht kon worden om een verband te zien tss migratie en toename van bepaalde misdaden. Wat me dan weer doet afvragen of u de vingerwijzing niet erger vind dan de misdaden zelf.
Welk betoog concreet bedoel je?

Elio di Supo 2 december 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838520)
Ik denk inderdaad dat het niet de bedoeling is om van deze draad om een maatschappelijk fenomeen te bespreken.
Wat wel de bedoeling is, kan alleen de TS vertellen.

Maar zelf heeft u geen vermoeden? Waarom het dan opwerpen?

Citaat:

Welk betoog concreet bedoel je?

Dat betoog bedoel ik.

artisjok 2 december 2011 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838535)
Maar zelf heeft u geen vermoeden? Waarom het dan opwerpen?

Ik werp het op omdat jij stelde :
Citaat:

Dat betoog bedoel ik.
Dat is geen betoog, dat is een vaststelling.
Lees de eerste 10 posts, tot aan mijn vaststelling.

Elio di Supo 2 december 2011 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838695)
Ik werp het op omdat jij stelde :

Juist. En dan doelde ik op uw opmerking dat er hier altijd al machos hadden rondgelopen. Waarop u idd repliceerde dat de openingspost ook vaag en nietszeggend was. Waarop ik u uitnodigde om ons eens toe te lichten waarom u vond dat het topic enkel maar bedoeld was om migranten in een slecht daglicht te stellen.

Nu, kan u dit laatste ook effectief beantwoorden zonder in een zoveelste bocht te draaien?

Citaat:

Dat is geen betoog, dat is een vaststelling.
Lees de eerste 10 posts, tot aan mijn vaststelling.
Excuseer, uw vaststelling dan ipv uw betoog. Ik herschrijf aldus, uit uw vaststelling had ik eerder de indruk dat u het zich beklaagde dat er zelfs maar aan gedacht kon worden om een verband te zien tss migratie en bepaalde vormen van misdaden.

artisjok 2 december 2011 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838718)
Juist. En dan doelde ik op uw opmerking dat er hier altijd al machos hadden rondgelopen. Waarop u idd repliceerde dat de openingspost ook vaag en nietszeggend was. Waarop ik u uitnodigde om ons eens toe te lichten waarom u vond dat het topic enkel maar bedoeld was om migranten in een slecht daglicht te stellen.

Nu, kan u dit laatste ook effectief beantwoorden zonder in een zoveelste bocht te draaien?

Op jouw vraag
repliceerde ik
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=22
Ik heb me er nergens over uitgesproken wat, volgens mij, het doel is van deze draad.
Citaat:

Excuseer, uw vaststelling dan ipv uw betoog. Ik herschrijf aldus, uit uw vaststelling had ik eerder de indruk dat u het zich beklaagde dat er zelfs maar aan gedacht kon worden om een verband te zien tss migratie en bepaalde vormen van misdaden.
Lees de eerste 10 post.
8 van de 10 post gaan over afkomst.
Dan heb ik de indruk dat de afkomst van de daders alweer belangrijker is dan de feiten en het gedrag.

Als het de bedoeling is om de oorzaak van dit gedrag te bepalen en oplossingen te bieden, waarom wordt dan alweer uitsluitend afkomst naar voor geschoven?

Elio di Supo 2 december 2011 18:58

Citaat:

Effe terug opnieuw beginnen. Waarom is dat macho-gedrag zich dan vrij recent beginnen te manifesteren in Noorwegen?

U baseert zich op de eerste posts in deze draad. Waarop ik u de vraag (opnieuw) stel waarom men zich NIET zou mogen bevragen of er een verband bestaat tss migratie en toename van bepaalde misdaden. Voorts had ik u ook al uitgenodigd om andere oorzaken naar voren te schuiven. Wat u nog steeds mag doen.

artisjok 2 december 2011 19:09

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838850)
Effe terug opnieuw beginnen. Waarom is dat macho-gedrag zich dan vrij recent beginnen te manifesteren in Noorwegen?

U baseert zich op de eerste posts in deze draad. Waarop ik u de vraag (opnieuw) stel waarom men zich NIET zou mogen bevragen of er een verband bestaat tss migratie en toename van bepaalde misdaden. Voorts had ik u ook al uitgenodigd om andere oorzaken naar voren te schuiven. Wat u nog steeds mag doen.

Dat is de tweede keer dat je die vraag ontwijkt.

Waarom dit macho-gedrag zich dan vrij recent beginnen(?) te manifesteren in Noorwegen, mag dat onderzocht worden van jou?
Of heb jij daarover al geoordeeld, en een bevolkingsgroep veroordeeld?

Elbow 2 december 2011 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5836222)

Nee het zijn moslims.

http://www.theweek.co.uk/politics/87...ani-rape-gangs

In the UK zijn het de Pakistanen die als sexual predators de straten onveilig maken.

Mohammed Shafiq, director of the Muslim Ramadhan Foundation bevestigt :

Read more: http://www.theweek.co.uk/politics/87...#ixzz1fP0gpqI2
Citaat:

"These young men do not see white
girls as equal, as valuable, of high moral standing as they see their
own daughters, and their own sisters, and I think that's wrong. It's a form of racism that's abhorrent in a civilised society."

Elbow 2 december 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gstraw (Bericht 5838891)
Is reeds lang bezig, verkrachtingen van westerse meisjes door hoofdzakelijk moslims.

Zodra er iemand de link durft te leggen naar etniciteit of geloof, die er overduidelijk is, wordt hij beschuldigd van racisme en stigmatisatie.

Dat kan mij niet schelen. De link met de islamcultuur is overduidelijk.
Moslimjongeren die in een Westerse maatschappij met haar vrijheden terecht komen maar thuis religieus geherspenspoeld worden om over de eer en het maagdenvlies van hun zussen te waken terwijl hun hormononen opspelen gaan uiteraard Westerse meisjes lastig vallen. Ze mogen niet omgaan met meisjes uit hun eigen volk, laat staan er aan komen, dus gaan ze Westerse meisjes sexueel harassen. Die meisjes zijn bovendien kaffers en worden sowieso als inferieure wezens door hun islamreligie verkocht. Ze dienen als oefenmatrassen tot hun ouders een 100% reine en gelovige maagd als bruid kopen en invoeren.

Elio di Supo 2 december 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5838871)
Dat is de tweede keer dat je die vraag ontwijkt.

Waarom dit macho-gedrag zich dan vrij recent beginnen(?) te manifesteren in Noorwegen, mag dat onderzocht worden van jou?
Of heb jij daarover al geoordeeld, en een bevolkingsgroep veroordeeld?

Ik begin kennis te maken met uw hele scala van discussie-technieken ;)

Ja, er zullen heus wel machos zijn die producten zijn van de westerse samenleving. Maar het uitgangspunt van dit topic was dat er zich vrij recent fenomenen voordeden in Noorwegen en dat er als mogelijke oorzaak een toename van migratie werd aangegeven.

In plaats van ook maar een moment te overwegen of dit mogelijk zou kunnen zijn maakt u de vrij algemene opmerking dat er ook macho's in onze cultuur zijn. Volgens u kan ik mij niet eens afvragen of er mogelijk een verband bestaat tss migratie/misdaad want dan zou ik "veroordelen". Met andere woorden, u hanteert taboes die niet eens mogen gebruikt worden in een denkpiste.

U verwijt mij dat ik vragen ontwijk maar zelf geeft u geen invulling wat u dan wel denkt dat de oorzaken zouden kunnen zijn van de toename van het aantal verkrachtigen in Noorwegen.

Als u zich vragen stelt of die toename van verkrachtigen dan wel zo recent is dan staat u dat vrij. Ook al lijkt u dit zomaar aan te nemen zonder een bronvermelding. Met andere woorden, het past niet in uw kraam. Zeg dat dan ook gewoon zonder al die spelletjes te moeten spelen.

artisjok 2 december 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gstraw (Bericht 5838909)
Incidentje, niks aan de hand, gewoon doorlopen mensen ...

http://www.thegatewaypundit.com/2011...0-were-muslim/

De titel van je post klopt niet met het artikel dat je aanhaalt.

Elbow 2 december 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gstraw (Bericht 5838929)
Overal, heel EU

Voor zij die van getalletjes houdt(en) ?

Ik schrijf al langer dat de islam de ideale voedingsbodem is voor racisme en geweld tegen de Westerlingen.

En zeggen dat we met ons eigen belastinggeld die importracisten moeten subsidiëren om hun haatreligie in de hoofden van kinderen te prenten.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111202_009

artisjok 2 december 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5838920)
Ik begin kennis te maken met uw hele scala van discussie-technieken ;)

Ik mag je er toch op wijzen dat je voor de 2 de maal de vraag ontweek.

Citaat:

Ja, er zullen heus wel machos zijn die producten zijn van de westerse samenleving. Maar het uitgangspunt van dit topic was dat er zich vrij recent fenomenen voordeden in Noorwegen en dat er als mogelijke oorzaak een toename van migratie werd aangegeven.

In plaats van ook maar een moment te overwegen of dit mogelijk zou kunnen zijn maakt u de vrij algemene opmerking dat er ook macho's in onze cultuur zijn. Volgens u kan ik mij niet eens afvragen of er mogelijk een verband bestaat tss migratie/misdaad want dan zou ik "veroordelen". Met andere woorden, u hanteert taboes die niet eens mogen gebruikt worden in een denkpiste.
Ik begin kennis te maken met uw scale van discussie-technieken.
Je geeft mijn overwegingen verkeerd weer en je conclusie over taboes is verkeerd want uit de lucht gegrepen.

Citaat:

U verwijt mij dat ik vragen ontwijk maar zelf geeft u geen invulling wat u dan wel denkt dat de oorzaken zouden kunnen zijn van de toename van het aantal verkrachtigen in Noorwegen.

Als u zich vragen stelt of die toename van verkrachtigen dan wel zo recent is dan staat u dat vrij. Ook al lijkt u dit zomaar aan te nemen zonder een bronvermelding. Met andere woorden, het past niet in uw kraam. Zeg dat dan ook gewoon zonder al die spelletjes te moeten spelen.
Is het nu nog de bedoeling om oorzaken te zoeken en oplossingen te vinden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be