![]() |
2750 verkeershooligans: akkoord met een ongenadige jacht ?
Ik ben zeker wel akkoord !
Lees even in de GVA: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...t-verkeer.aspx Er zijn nu eenmaal een beperkt aantal psychopaten in onze samenleving. Mensen die niet alleen vechten als ze uitgaan en gedronken hebben, maar zwaar vechten. Mensen die niet naar het voetbal gaan voor de sport, maar om de boel kort en klein te slaan, om anderen opzichtig uit te dagen enz. Zo ook in het verkeer iets soortgelijks. En het gaat duidelijk niet om één of twee ongevalletjes. Het gaat om zij die in de hoogste graad van de verzekeringen zitten. (uw dienaar De Schoof zit vanzelfsprekend in de allerlaagste graad :lol: ) En wie in die hoogste graad zit, is vaak het meest verleid om ... zonder verzekering te gaan rijden. Eén ding vraag ik me wel af: hoe pakt men die gevaarlijken aan als ze enkel met leasingauto's rijden ? Want voor zover ik weet, komen zij niet op enige schaal van verzekeringen ... beetje tekst: Citaat:
|
Citaat:
Teveel snelheidsovertredingen of grote snelheidsovertreding: snelheid wagen beperken - chiptunen of eventueel aan gps aanpassen Teveel promille achter stuur of eenmaal tekenen van dronkenschap achter het stuur: alcoholslot Beide te betalen door diegene die in overtreding is. Voordeel : rechtvaardige maar strenge straffen en een goed begin. Nadeel : minder inkomsten voor de staat. |
Alcoholslot: onnodig duur en inefficiënt omdat het te omzeilen is; laat iemand anders blazen of werk met ballon. Rijbewijs intrekken is enkel een theoretische maatregel die in de praktijk zinloos is omdat ze gewoon rijden zonder rijbewijs.
Gewoon meteen auto in beslag nemen én alternatieve straf. |
Ja, onverbiddelijk. Maar als er geen extra controles komen, is het een maat(regel) voor niets.
|
Citaat:
Verder wou ik nog eens in herinnering brengen wat ik al langer gepost heb op dit forum: de verkeersrechter zou veel meer vrijheid moeten krijgen om origineel uit de hoek te komen met heel individueel aangepaste straffen mogelijk te maken. Vb. Intrekking van rijbewijs, behalve voor woon-werk-verkeer Vb. Verstrenging voor de overtreder: alleen nog rijden met 0,0 promille Vb. Enkel nog rijden met kleinere en weinig vermogende auto's (waar jij ook over spreekt met je chiptuning; maar ook de look van de auto mag meespelen) Vb. Rijverbod in het weekend .... Maar, in dit draadje zouden we ons moeten toespitsen op de top 3000 van de allerergsten. |
In bebouwde kom: hard optreden.
Op snelwegen: Wie een snelle wagen kan betalen mag die dan ook gebruiken. Dat geeft mensen met belangrijke functies tenminste een middel om op tijd ergens te geraken. Wil je dan sneller rijden? Werk harder en je kan dan ook een fatsoenlijke wagen kopen. |
Rijbewijs met strafpunten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat bedoelen ze eigenlijk met "alle verkeersregels aan de laars lappen"? Iemand die op een autosnelweg tegen 132 rijdt met 0.6 promile in het lijf en zonder gordel, vind ik nog niet eens het woord "overtreding" waard ;-)
|
Citaat:
Er zijn bij ford fiesta's ook zwaardere motoren dan dit simpele model. Laat ze maar vlammen !! Of zijn het enkel mercedessen van topmodellen die tot 180 mogen? Zullen we de derde rijstrook op autosnelwegen maar voorbehouden voor auto's die meer dan 75.000 € kosten ? |
Citaat:
Of hoe denk jij dat iemand geraakt aan de bovenste graad van de schaal van de bonus-malus ? Verder zoek je een mooie combinatie op van overtredingen die net heel eventjes over de rand gaan. Je zou net zo goed kunnen akkoord gaan dat ik met je echtgenote niet aan overspel doe, we zullen ons beperken tot tongzoenen die hoogstens één minuut duren ... Een verkeersovertreding is een verkeersovertreding. Akkoord dat je zware en lichte hebt; erg gevaarlijke en/of erg hinderlijke zowel als weinig gevaarlijke en/of weinig hinderlijke. Maar als je niet ergens een grens trekt, en toch ergens minimaal met die grens rekening houdt, dan gaan we in een aardige soep draaien. |
Citaat:
|
Levenslang het rijbewijs kwijt is wel heel drastisch natuurlijk , maar als men zich -bijvoorbeeld- na een paar zware overtredingen nog niet wil beteren , dan moet men voor de rest van zijn dagen maar te voet gaan .
Niet alleen voor zijn eigen veiligheid maar vooral voor de veiligheid van de andere weggebruikers . |
Het moet gewoon fair zijn. Zie onderstaande voorbeeld.
Ik heb in 13 jaar geen enkel accident gehad, zit in laagste schaal van bonus malus en mijn verkeersboetes zijn in 13 jaar op één hand te tellen. Vorig jaar dan een klapband gehad op de autostrade en toen een agent passeerde moeten blazen, had toen 1°% in mijn bloed. Dit komt dan nog voornamelijk dat ik niets gegeten had die dag waardoor alcohol meer gelijk wordt opgenomen dan in een langere periode (2 halve liters bier). Ik vertoonde - volgens de politie geen enkele tekenen van dronkenschap. Resultaat 1000 euro boete en een maand rijverbod omdat ik 13 jaar geleden, was toen 18 jaar en zat in het middelbaar eens achter mijn stuur GESLAPEN had op een openbare parking. Met een plaliggende zetel en een dekentje over mij. Wist ik toen veel dat ik toen in de passagierszetel moest gaan liggen. Maar volgens het gerecht ben ik dus een recidivist en krijg hierdoor een extreem zware straf. De procureur eiste zelfs twee maand. Heb nog aangeboden om met die 1000 euro een alcoholslot te installeren (heb ik toch geen last) en het rijverbod te laten vallen aangezien ik mijn wagen nodig heb. In eerste aanleg is men er niet op ingegaan. Men wil dus liever de 1000 euro gebruiken om zichzelf een mooie dienstwagen cadeau te doen blijkbaar. Daarenboven las ik de dag van de uitspraak dan nog dat er in roeselare iemand veroordeeld was tot een boete van 550 euro wegens het uitdelen van 5 messteken - verzachtende omstandigheden je weet wel. |
Citaat:
Een rijstrookvignet zou ideaal zijn, maar technisch niet haalbaar. |
Veroordelen tot elektrisch rijden,dat kan een optie zijn vind ik
veroordelen tot rijden met een digitale snelheidsbegrenzer, die snelheid aanpast per GPS coordinaat, dus elke recidief is obligaat rijbewijs 1 jaar kwijt bvb Veroordelen tot rijden met chauffeur kom zeg een beetje creativiteit in die materie kan geen kwaad vind ik |
Citaat:
|
Briljante suggesties hier :lol:
Iedere auto moet een snelheidsbegrenzer,en voor iedere aard van verkeersovertreding wordt sowiezo 10 km per uur afgetrokken van uw auto voor 2 jaar (periode tussen 2 keuringen van moderne wagens,aanpassen in de begrenzer en verzegelen) Echte macho's zullen op den duur trager MOETEN rijden dan de "Benidorm Bastards",maar dat is niet meer wettelijk dus gedaan met autorijden voor 2 jaar minimum.Op een zeker moment mag U niet meer op de autostrades,en als u verder de onnozelaar uithangt krijgt U een hinderboete op de andere wegen :-P Ander optie,gezien de toenemende installatie van intelligente draadloze systemen overal...een bewezen macho rijdt van rood licht naar rood licht :twisted: |
Citaat:
Is jouw klasbak geen firma-wagen ??? |
Citaat:
Iemand anders laten blazen werkt slechts de eerste paar km's en ge moet nog iemand vinden die zot genoeg is een serieuze boete te krijgen. Ballon werkt niet. Citaat:
|
Citaat:
Ik zou me toch eens ernstig bezinnen. Maar niet op mijn nuchtere maag met een liter bier voor mijn neus. Citaat:
Wil je het voor alle zekerheid even checken vooraleer je het antwoord geeft? |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel zegt gij dat de boete bedraagt als je gepakt wordt en verkeerd blaast bij "aanstalten maken om te sturen" ? Citaat:
Nu ja, heb geen enkel probleem gehad met die boete want was in fout en de straf was billijk. Gewoon verstand gebruiken in de toekomst en het zwaartepunt van de straf is weg. Om dit nu echter als argument te gebruiken om me extra zwaar in de kosten te jagen 13 jaar later en me in mijn professionele activiteit te verhinderen vind ik echter een stap te ver. Ik wil gerust een boete betalen wegens in fout, maar deze moet billijk zijn, net als het rijverbod. En dan nog geloof ik vrij dat er andere en betere oplossingen zijn. Als ik dan toch zo'n recidivist ben moeten ze maar instemmen met een alcoholslot maar me niet zwaar beboeten om het dan in hun zakken te steken. |
Citaat:
Dat betekent dat elk van die mensen elk jaar verantwoordelijk is voor 11 ongevallen met gekwetsten, om nog maar te zwijgen van het aantal ongevallen zonder gekwetsten. Wie neemt Touring nog serieus vandaag de dag? Neemt niet weg dat ik voorstander ben voor strengere aanpak van recidivisten. Mensen die de regels aan hun laars lappen horen niet thuis in het verkeer. |
... ik heb hier nog niets van een puntenrijbewijs gelezen, de wet ligt nochtans al jaren klaar (naar analogie als menig buitenland).
Edit: den deze vergeten - stond nog op negeer - Citaat:
Mss kan hij ondertussen wel geupdated worden want in het buitenland evolueert die wet met de huidige verkeersveiligheidsnoden. Soit, best dat onze "Wijze" Melchior - uit het Oosten (Verviers :-) - ervoor gaat zorgen dat het uitvoeringsbesluit van die wet snel erdoor komt. In elk geval positief dat het eindelijk nog eens een (jonge) Waal wordt, ook ene die als staatssecretaris altijd met zijn dienstwagen zelf rijdt vanuit Verviers, in Brussel zelf neemt hij soms de scooter voor verplaatsingen. Lijkt me alleszins allemaal positief dat er eens eindelijk een nieuwe wind waait sinds al die oude langzame Vlaamse krokodillen op die traag-post Mobiliteit. En die woonden sowieso allemaal te dicht bij of in de Vlaamse Ruit. Citaat:
|
Citaat:
als mijn geheugen nog iets of wat goed is, dan krijgt ge nul komma nul euro boete, als ge gepakt wordt voordat ge echt begint te rijden. Ge krijgt enkel een aantal uren (3 .. 6 ..) rijverbod en ge moet een fatsoenlijke ademtest afleggen eer ge terug moogt rijden. We moeten dus wel veronderstellen dat ge effectief gereden hebt .... |
Citaat:
ff googelen leert me volgende http://www.hbvl.be/limburg/hamont-ac...ter-stuur.aspx Citaat:
|
Levenslang rijbewijs kwijt.
De slachtoffers hebben niet eens een kans gekregen :( |
Citaat:
ff googelen leert me volgende http://www.hbvl.be/limburg/hamont-ac...ter-stuur.aspx Citaat:
|
Citaat:
per jaar x 52 is dat 967 doden. Lijkt me helemaal niks speciaals, eigenlijk niet meer als logisch, zeker met dat zeer mooi herfstweer, waardoor meer (vrijetijds)verkeer is als anders in die sobere maanden (verleden jaar de winter vanaf begin november kennende). Vooral veel meer kwetsbare weggebruikers zijn dan onderweg, die verleden jaar amper te zien waren op en langs de baan. Belgie had in 2007 nog 1071 verkeersdoden, en in 2000 nog 1470 verkeersdoden. Maar toen viel er geen kat over. In 2011 is 149 doden in 8 weken al "groot nieuws", met zo´n mooi weer. :roll: Touring begint met de dag ongeloofwaardiger te worden in hun analyses. Amai ! |
Citaat:
Als dat alles niet helpt, kunnen ze nog altijd aan de slag als crashtest-dummie, dan doen ze nog iets goed voor de verkeersveiligheid. Dit nog even voor de snelle jongens: http://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o |
Citaat:
Dit is echt: http://www.youtube.com/watch?v=g36_H4ws4bo |
Citaat:
Nu ben ik zelf even gaan kijken in gans die warboel. Want ik herinner me wel iets van die programma's van zat Florke en opvolgers, maar voor de rest ... Hier kan je zien wanneer je moet blazen, en hoeveel uren je aan je rekker hebt als je te diep in het glaasje gekeken hebt: http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...swet/470-t4hs9 en hier kan je zien welke straffen daaraan vasthangen: http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...swet/460-t4hs5 Als je nauwkeurig kijkt, dan zal je zien dat de flikken dus wel je kunnen doen blazen als je wilt beginnen rijden maar nog niet aan het rijden zijt; dat ze je dan zelfs je rijbewijs inhouden (of voertuig ...), maar dat in dat geval er geen verdere sanctie komt. In tegenstelling tot zij die al wel aan het rijden waren. |
Citaat:
Maar je vergeet ook dat onze zatte chauffeurs daar op al die plaatsen meer in de weg lopen van de verpleegsters en zo, dat het ook geen doen is. Dus, op kosten van de zatlappen die het aan hun rekker hebben, ook "stage-meesters" ... bla bla ... (ik heb zo zelf eens gehoord van een gemeentearbeider dat hij geen 'alternatieve straffen' meer mee wou hebben, want om "baby-sit" te spelen voor die apen, was op 't eind van de dag minder gepresteerd dan zonder die klungel .... en 's anderendaags viel het toch terug op zijne kop om dat werk in te halen ...) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afschaffen dus. Een verplichte meditatiecursus kan ook al eens helpen, om een dieper inzicht te verkrijgen in dat deel van de ontspoorde persoonlijkheid. Ook een mogelijkheid is om 10 van die kamikazen in de spotlight te zetten en er desnoods een tv-programma over maken. Dat zal ook al een ontradend effect hebben op de psuedo-shumachers met 200 pk onder hunne voet. En wie wil kan steeds naar Zolder of Francorchamps, om daar z'n need for speed ten volle uit te leven. :-) |
Citaat:
Al kunnen deze jongens er ook wel wat van: http://www.youtube.com/watch?v=snpzNNT1z6c |
Citaat:
Niet alleen zouden die 2750 dan elk gemiddeld iets van een 10 ongevallen met gewonden moeten veroorzaken per jaar, maar ze zouden dan ook gemiddeld om de 6 jaar ongeveer een dodelijk slachtoffer moeten maken. De stelling van Touring lijkt mij erg onwaarschijnlijk. |
Citaat:
Met de 2 extreemste novembers van de laatste 100 jaar qua weersomstandigheden. Ze hoeven maar een kijk te nemen op de statbel.fgov.be beStat-databank (ik hoef zelfs niet te kijken om het te weten) en die novembermaanden 2010 en 2011 qua doden per aard weggebruikers te vergelijken. 8 weken in 2011 kennen ze maar al te goed... kijken ze ook naar welke weggebruikers bij die droogste en zonnigste november sinds KMI-metingen ? En vergelijken ze die met echte wintermaand sinds begin november 2010 ? november 2010 kan men hier vinden door 2010 verder te openen met |+| http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...cm:325-30494-4 Men kan filteren en zijn eigen tabel op maat maken. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be