Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   2750 verkeershooligans: akkoord met een ongenadige jacht ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164461)

De schoofzak 8 december 2011 08:50

2750 verkeershooligans: akkoord met een ongenadige jacht ?

Ik ben zeker wel akkoord !

Lees even in de GVA:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...t-verkeer.aspx

Er zijn nu eenmaal een beperkt aantal psychopaten in onze samenleving.
Mensen die niet alleen vechten als ze uitgaan en gedronken hebben, maar zwaar vechten.
Mensen die niet naar het voetbal gaan voor de sport, maar om de boel kort en klein te slaan, om anderen opzichtig uit te dagen enz.

Zo ook in het verkeer iets soortgelijks.
En het gaat duidelijk niet om één of twee ongevalletjes. Het gaat om zij die in de hoogste graad van de verzekeringen zitten. (uw dienaar De Schoof zit vanzelfsprekend in de allerlaagste graad :lol: )
En wie in die hoogste graad zit, is vaak het meest verleid om ... zonder verzekering te gaan rijden.

Eén ding vraag ik me wel af: hoe pakt men die gevaarlijken aan als ze enkel met leasingauto's rijden ? Want voor zover ik weet, komen zij niet op enige schaal van verzekeringen ...

beetje tekst:

Citaat:

08:22 Update De automobilistenvereniging Touring stelt dat er op de Belgische wegen 2.750 automobilisten rondrijden die alle regels aan hun laars lappen en verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de ongevallen. Touring wil deze mensen uit het verkeer krijgen en hen een levenlang rijverbod opleggen.

Alleen al de voorbije acht weken stierven 149 mensen op de Belgische wegen. Dat is bijna evenveel als tijdens de laatste drie maanden van 2010. Volgens Touring gaat het in dertig procent van de ongevallen over roekeloos en onaangepast rijgedrag.
Cowboys

Op de Belgische wegen rijden er ongeveer 2.750 'cowboys' rond. Dat is volgens Touring de hoogste graag in de verzekering. Ze vragen dan ook aan de politierechters om deze strenger te straffen wanneer deze mensen een dodelijk ongeval veroorzaken. Een levenslang rijverbod wordt volgens de organisatie nauwelijks als sanctie toegepast.

Touring benadrukt dat niet alle ongevallen veroorzaakt worden door roekeloze chauffeurs. Daarom lanceert de organisatie een oproep aan al wie de weg op moet tijdens deze maanden. "Zolang het regenweer en de windstoten blijven, is het opletten geblazen."

Bollywood 8 december 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5850699)
Ik ben zeker wel akkoord !

Lees even in de GVA:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...t-verkeer.aspx

Er zijn nu eenmaal een beperkt aantal psychopaten in onze samenleving.
Mensen die niet alleen vechten als ze uitgaan en gedronken hebben, maar zwaar vechten.
Mensen die niet naar het voetbal gaan voor de sport, maar om de boel kort en klein te slaan, om anderen opzichtig uit te dagen enz.

Zo ook in het verkeer iets soortgelijks.
En het gaat duidelijk niet om één of twee ongevalletjes. Het gaat om zij die in de hoogste graad van de verzekeringen zitten. (uw dienaar De Schoof zit vanzelfsprekend in de allerlaagste graad :lol: )
En wie in die hoogste graad zit, is vaak het meest verleid om ... zonder verzekering te gaan rijden.

Eén ding vraag ik me wel af: hoe pakt men die gevaarlijken aan als ze enkel met leasingauto's rijden ? Want voor zover ik weet, komen zij niet op enige schaal van verzekeringen ...

beetje tekst:

Eigenlijk is het simpel:

Teveel snelheidsovertredingen of grote snelheidsovertreding: snelheid wagen beperken - chiptunen of eventueel aan gps aanpassen

Teveel promille achter stuur of eenmaal tekenen van dronkenschap achter het stuur: alcoholslot

Beide te betalen door diegene die in overtreding is.

Voordeel : rechtvaardige maar strenge straffen en een goed begin.
Nadeel : minder inkomsten voor de staat.

Blue Sky 8 december 2011 09:55

Alcoholslot: onnodig duur en inefficiënt omdat het te omzeilen is; laat iemand anders blazen of werk met ballon. Rijbewijs intrekken is enkel een theoretische maatregel die in de praktijk zinloos is omdat ze gewoon rijden zonder rijbewijs.

Gewoon meteen auto in beslag nemen én alternatieve straf.

backfire 8 december 2011 10:23

Ja, onverbiddelijk. Maar als er geen extra controles komen, is het een maat(regel) voor niets.

De schoofzak 8 december 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5850734)
Eigenlijk is het simpel:

Teveel snelheidsovertredingen of grote snelheidsovertreding: snelheid wagen beperken - chiptunen of eventueel aan gps aanpassen

Teveel promille achter stuur of eenmaal tekenen van dronkenschap achter het stuur: alcoholslot

Beide te betalen door diegene die in overtreding is.

Voordeel : rechtvaardige maar strenge straffen en een goed begin.
Nadeel : minder inkomsten voor de staat.

Akkoord, maar dan voor de 7000 hooligans die net onder de 3000 top-hooligans zitten.

Verder wou ik nog eens in herinnering brengen wat ik al langer gepost heb op dit forum:
de verkeersrechter zou veel meer vrijheid moeten krijgen om origineel uit de hoek te komen met heel individueel aangepaste straffen mogelijk te maken.
Vb. Intrekking van rijbewijs, behalve voor woon-werk-verkeer
Vb. Verstrenging voor de overtreder: alleen nog rijden met 0,0 promille
Vb. Enkel nog rijden met kleinere en weinig vermogende auto's (waar jij ook over spreekt met je chiptuning; maar ook de look van de auto mag meespelen)
Vb. Rijverbod in het weekend
....

Maar, in dit draadje zouden we ons moeten toespitsen op de top 3000 van de allerergsten.

Enter 8 december 2011 11:32

In bebouwde kom: hard optreden.
Op snelwegen: Wie een snelle wagen kan betalen mag die dan ook gebruiken.
Dat geeft mensen met belangrijke functies tenminste een middel om op tijd ergens te geraken.

Wil je dan sneller rijden? Werk harder en je kan dan ook een fatsoenlijke wagen kopen.

Bobke 8 december 2011 11:36

Rijbewijs met strafpunten.

Dronkoers 8 december 2011 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 5850828)
Alcoholslot: onnodig duur en inefficiënt omdat het te omzeilen is; laat iemand anders blazen of werk met ballon. Rijbewijs intrekken is enkel een theoretische maatregel die in de praktijk zinloos is omdat ze gewoon rijden zonder rijbewijs.

Volgens mij hebt ge nog niet veel over het alkoholslot gelezen ;-)

vlijmscherp 8 december 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5850897)
Ja, onverbiddelijk. Maar als er geen extra controles komen, is het een maat(regel) voor niets.

backfire, ik eis je oude avater terug.

Dronkoers 8 december 2011 12:02

Wat bedoelen ze eigenlijk met "alle verkeersregels aan de laars lappen"? Iemand die op een autosnelweg tegen 132 rijdt met 0.6 promile in het lijf en zonder gordel, vind ik nog niet eens het woord "overtreding" waard ;-)

De schoofzak 8 december 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5850981)
In bebouwde kom: hard optreden.
Op snelwegen: Wie een snelle wagen kan betalen mag die dan ook gebruiken.
Dat geeft mensen met belangrijke functies tenminste een middel om op tijd ergens te geraken.

Wil je dan sneller rijden? Werk harder en je kan dan ook een fatsoenlijke wagen kopen.

Een simpel model van de reeks ford fiesta heeft een topsnelheid van 152 per uur.
Er zijn bij ford fiesta's ook zwaardere motoren dan dit simpele model.

Laat ze maar vlammen !!

Of zijn het enkel mercedessen van topmodellen die tot 180 mogen?

Zullen we de derde rijstrook op autosnelwegen maar voorbehouden voor auto's die meer dan 75.000 € kosten ?

De schoofzak 8 december 2011 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5851026)
Wat bedoelen ze eigenlijk met "alle verkeersregels aan de laars lappen"? Iemand die op een autosnelweg tegen 132 rijdt met 0.6 promile in het lijf en zonder gordel, vind ik nog niet eens het woord "overtreding" waard ;-)

Je hebt duidelijk het artikel niet gelezen.

Of hoe denk jij dat iemand geraakt aan de bovenste graad van de schaal van de bonus-malus ?

Verder zoek je een mooie combinatie op van overtredingen die net heel eventjes over de rand gaan.
Je zou net zo goed kunnen akkoord gaan dat ik met je echtgenote niet aan overspel doe, we zullen ons beperken tot tongzoenen die hoogstens één minuut duren ...

Een verkeersovertreding is een verkeersovertreding. Akkoord dat je zware en lichte hebt; erg gevaarlijke en/of erg hinderlijke zowel als weinig gevaarlijke en/of weinig hinderlijke.
Maar als je niet ergens een grens trekt, en toch ergens minimaal met die grens rekening houdt, dan gaan we in een aardige soep draaien.

Blue Sky 8 december 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5851015)
Volgens mij hebt ge nog niet veel over het alkoholslot gelezen ;-)

Inderdaad. Educeer mij eens. Je kan toch bv gewoon iemand anders laten blazen?

fb718882 8 december 2011 13:21

Levenslang het rijbewijs kwijt is wel heel drastisch natuurlijk , maar als men zich -bijvoorbeeld- na een paar zware overtredingen nog niet wil beteren , dan moet men voor de rest van zijn dagen maar te voet gaan .
Niet alleen voor zijn eigen veiligheid maar vooral voor de veiligheid van de andere weggebruikers .

Bollywood 8 december 2011 15:01

Het moet gewoon fair zijn. Zie onderstaande voorbeeld.

Ik heb in 13 jaar geen enkel accident gehad, zit in laagste schaal van bonus malus en mijn verkeersboetes zijn in 13 jaar op één hand te tellen.

Vorig jaar dan een klapband gehad op de autostrade en toen een agent passeerde moeten blazen, had toen 1°% in mijn bloed. Dit komt dan nog voornamelijk dat ik niets gegeten had die dag waardoor alcohol meer gelijk wordt opgenomen dan in een langere periode (2 halve liters bier). Ik vertoonde - volgens de politie geen enkele tekenen van dronkenschap.

Resultaat 1000 euro boete en een maand rijverbod omdat ik 13 jaar geleden, was toen 18 jaar en zat in het middelbaar eens achter mijn stuur GESLAPEN had op een openbare parking. Met een plaliggende zetel en een dekentje over mij. Wist ik toen veel dat ik toen in de passagierszetel moest gaan liggen.

Maar volgens het gerecht ben ik dus een recidivist en krijg hierdoor een extreem zware straf. De procureur eiste zelfs twee maand.

Heb nog aangeboden om met die 1000 euro een alcoholslot te installeren (heb ik toch geen last) en het rijverbod te laten vallen aangezien ik mijn wagen nodig heb. In eerste aanleg is men er niet op ingegaan. Men wil dus liever de 1000 euro gebruiken om zichzelf een mooie dienstwagen cadeau te doen blijkbaar.

Daarenboven las ik de dag van de uitspraak dan nog dat er in roeselare iemand veroordeeld was tot een boete van 550 euro wegens het uitdelen van 5 messteken - verzachtende omstandigheden je weet wel.

Enter 8 december 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5851037)
Een simpel model van de reeks ford fiesta heeft een topsnelheid van 152 per uur.
Er zijn bij ford fiesta's ook zwaardere motoren dan dit simpele model.

Laat ze maar vlammen !!

Of zijn het enkel mercedessen van topmodellen die tot 180 mogen?

Zullen we de derde rijstrook op autosnelwegen maar voorbehouden voor auto's die meer dan 75.000 € kosten ?

En waarom niet? Wij betalen immers meer belastingen dan jullie. Waarom zouden we dan ook geen betere voorzieningen mogen krijgen?

Een rijstrookvignet zou ideaal zijn, maar technisch niet haalbaar.

brother paul 8 december 2011 15:25

Veroordelen tot elektrisch rijden,dat kan een optie zijn vind ik
veroordelen tot rijden met een digitale snelheidsbegrenzer, die snelheid aanpast per GPS coordinaat, dus elke recidief is obligaat rijbewijs 1 jaar kwijt bvb

Veroordelen tot rijden met chauffeur

kom zeg een beetje creativiteit in die materie kan geen kwaad vind ik

Bobke 8 december 2011 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5851346)
En waarom niet? Wij betalen immers meer belastingen dan jullie. Waarom zouden we dan ook geen betere voorzieningen mogen krijgen?

Niet eens voldoende om een derde rijvak aan te leggen.

kelt 8 december 2011 18:08

Briljante suggesties hier :lol:

Iedere auto moet een snelheidsbegrenzer,en voor iedere aard van verkeersovertreding wordt sowiezo 10 km per uur afgetrokken van uw auto voor 2 jaar (periode tussen 2 keuringen van moderne wagens,aanpassen in de begrenzer en verzegelen)

Echte macho's zullen op den duur trager MOETEN rijden dan de "Benidorm Bastards",maar dat is niet meer wettelijk dus gedaan met autorijden voor 2 jaar minimum.Op een zeker moment mag U niet meer op de autostrades,en als u verder de onnozelaar uithangt krijgt U een hinderboete op de andere wegen :-P

Ander optie,gezien de toenemende installatie van intelligente draadloze systemen overal...een bewezen macho rijdt van rood licht naar rood licht :twisted:

De schoofzak 8 december 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5851346)

Hoes ???
Is jouw klasbak geen firma-wagen ???

Alboreto 8 december 2011 22:43

Citaat:

Alcoholslot: onnodig duur en inefficiënt omdat het te omzeilen is; laat iemand anders blazen of werk met ballon.

Alcoholslot is op kosten van de bestuurder, dus duur maakt niet uit.

Iemand anders laten blazen werkt slechts de eerste paar km's en ge moet nog iemand vinden die zot genoeg is een serieuze boete te krijgen.
Ballon werkt niet.

Citaat:

Dat werkt ook.

De schoofzak 9 december 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5851323)
...
Dit komt dan nog voornamelijk dat ik niets gegeten had die dag waardoor alcohol meer gelijk wordt opgenomen dan in een langere periode (2 halve liters bier). Ik vertoonde - volgens de politie geen enkele tekenen van dronkenschap.

Wabliefteru ? Niets eten en dan een liter bier binnenspelen ??
Ik zou me toch eens ernstig bezinnen. Maar niet op mijn nuchtere maag met een liter bier voor mijn neus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5851323)
Resultaat 1000 euro boete en een maand rijverbod omdat ik 13 jaar geleden, was toen 18 jaar en zat in het middelbaar eens achter mijn stuur GESLAPEN had op een openbare parking. Met een plaliggende zetel en een dekentje over mij. Wist ik toen veel dat ik toen in de passagierszetel moest gaan liggen.

...

Hoeveel zegt gij dat de boete bedraagt als je gepakt wordt en verkeerd blaast bij "aanstalten maken om te sturen" ?

Wil je het voor alle zekerheid even checken vooraleer je het antwoord geeft?

Enter 9 december 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5852620)
Hoes ???
Is jouw klasbak geen firma-wagen ???

Niet alle wagens neen.

Bollywood 9 december 2011 12:14

Citaat:

Wabliefteru ? Niets eten en dan een liter bier binnenspelen ??
Ik zou me toch eens ernstig bezinnen. Maar niet op mijn nuchtere maag met een liter bier voor mijn neus.
Tja was dagje hard werken en dan afscheidsdrink van mijn baas. Was nu niet dat ik me zat voelde of het anders ben na twee halve liters, anders had ik wel de bus genomen, zoals ik altijd doe wanneer ik een glaasje wil gaan drinken de donderdag of de vrijdag.

Hoeveel zegt gij dat de boete bedraagt als je gepakt wordt en verkeerd blaast bij "aanstalten maken om te sturen" ?

Citaat:

Wil je het voor alle zekerheid even checken vooraleer je het antwoord geeft?
Weet niet meer precies. Was 13 jaar geleden. Was toen iets van een 1500 euro waarvan het merendeel voorwaardelijk en een voorwaardelijk rijverbod van een maand gedurende 3 jaar. Hun voornaamste reden was dat ik beboet was omdat mijn sleutels in het contact zaten.

Nu ja, heb geen enkel probleem gehad met die boete want was in fout en de straf was billijk. Gewoon verstand gebruiken in de toekomst en het zwaartepunt van de straf is weg. Om dit nu echter als argument te gebruiken om me extra zwaar in de kosten te jagen 13 jaar later en me in mijn professionele activiteit te verhinderen vind ik echter een stap te ver. Ik wil gerust een boete betalen wegens in fout, maar deze moet billijk zijn, net als het rijverbod. En dan nog geloof ik vrij dat er andere en betere oplossingen zijn. Als ik dan toch zo'n recidivist ben moeten ze maar instemmen met een alcoholslot maar me niet zwaar beboeten om het dan in hun zakken te steken.

Alboreto 9 december 2011 14:56

Citaat:

08:22 Update De automobilistenvereniging Touring stelt dat er op de Belgische wegen 2.750 automobilisten rondrijden die alle regels aan hun laars lappen en verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de ongevallen. Touring wil deze mensen uit het verkeer krijgen en hen een levenlang rijverbod opleggen.

hm... 2750 mensen die voor het grootste deel (laat ons zeggen 60%) van de ongevallen (rond de 50.000 letselongevallen)

Dat betekent dat elk van die mensen elk jaar verantwoordelijk is voor 11 ongevallen met gekwetsten, om nog maar te zwijgen van het aantal ongevallen zonder gekwetsten.

Wie neemt Touring nog serieus vandaag de dag?

Neemt niet weg dat ik voorstander ben voor strengere aanpak van recidivisten.
Mensen die de regels aan hun laars lappen horen niet thuis in het verkeer.

Micele 9 december 2011 16:27

... ik heb hier nog niets van een puntenrijbewijs gelezen, de wet ligt nochtans al jaren klaar (naar analogie als menig buitenland).

Edit: den deze vergeten - stond nog op negeer -
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5850987)
Rijbewijs met strafpunten.

Mss kan hij ondertussen wel geupdated worden want in het buitenland evolueert die wet met de huidige verkeersveiligheidsnoden.

Soit, best dat onze "Wijze" Melchior - uit het Oosten (Verviers :-) - ervoor gaat zorgen dat het uitvoeringsbesluit van die wet snel erdoor komt.

In elk geval positief dat het eindelijk nog eens een (jonge) Waal wordt, ook ene die als staatssecretaris altijd met zijn dienstwagen zelf rijdt vanuit Verviers, in Brussel zelf neemt hij soms de scooter voor verplaatsingen.

Lijkt me alleszins allemaal positief dat er eens eindelijk een nieuwe wind waait sinds al die oude langzame Vlaamse krokodillen op die traag-post Mobiliteit.
En die woonden sowieso allemaal te dicht bij of in de Vlaamse Ruit.
Citaat:

Melchior Wathelet (cdH) wordt staatssecretaris voor Leefmilieu, Energie en Mobiliteit, toegevoegd aan de Minister van Binnenlandse Zaken, en staats*secretaris voor Staatshervorming, toegevoegd aan de Eerste Minister.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...18692d07b.aspx

De schoofzak 9 december 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5853559)
Tja was dagje hard werken en dan afscheidsdrink van mijn baas. Was nu niet dat ik me zat voelde of het anders ben na twee halve liters, anders had ik wel de bus genomen, zoals ik altijd doe wanneer ik een glaasje wil gaan drinken de donderdag of de vrijdag.

Weet niet meer precies. Was 13 jaar geleden. Was toen iets van een 1500 euro waarvan het merendeel voorwaardelijk en een voorwaardelijk rijverbod van een maand gedurende 3 jaar. Hun voornaamste reden was dat ik beboet was omdat mijn sleutels in het contact zaten.

Nu ja, heb geen enkel probleem gehad met die boete want was in fout en de straf was billijk. Gewoon verstand gebruiken in de toekomst en het zwaartepunt van de straf is weg. Om dit nu echter als argument te gebruiken om me extra zwaar in de kosten te jagen 13 jaar later en me in mijn professionele activiteit te verhinderen vind ik echter een stap te ver. Ik wil gerust een boete betalen wegens in fout, maar deze moet billijk zijn, net als het rijverbod. En dan nog geloof ik vrij dat er andere en betere oplossingen zijn. Als ik dan toch zo'n recidivist ben moeten ze maar instemmen met een alcoholslot maar me niet zwaar beboeten om het dan in hun zakken te steken.

Beste vriend,
als mijn geheugen nog iets of wat goed is, dan krijgt ge nul komma nul euro boete, als ge gepakt wordt voordat ge echt begint te rijden.
Ge krijgt enkel een aantal uren (3 .. 6 ..) rijverbod en ge moet een fatsoenlijke ademtest afleggen eer ge terug moogt rijden.

We moeten dus wel veronderstellen dat ge effectief gereden hebt ....

Bollywood 9 december 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5854198)
Beste vriend,
als mijn geheugen nog iets of wat goed is, dan krijgt ge nul komma nul euro boete, als ge gepakt wordt voordat ge echt begint te rijden.
Ge krijgt enkel een aantal uren (3 .. 6 ..) rijverbod en ge moet een fatsoenlijke ademtest afleggen eer ge terug moogt rijden.

En waar haal je dat? Is offtopic maar waarom zou ik dan beboet worden? Ben trouwens niet de enige die dit al is tegengekomen van mijn kennissen.

ff googelen leert me volgende
http://www.hbvl.be/limburg/hamont-ac...ter-stuur.aspx

Citaat:

Hij kreeg een boete van 140 euro: 50 voor het weigeren zijn naam te geven en 90 voor het slapen in een auto op de openbare weg met lichten aan en draaiende motor.

hurricane 9 december 2011 17:31

Levenslang rijbewijs kwijt.
De slachtoffers hebben niet eens een kans gekregen :(

Bollywood 9 december 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5854198)
Beste vriend,

En waar haal je dat? Is offtopic maar waarom zou ik dan beboet worden? Ben trouwens niet de enige die dit al is tegengekomen van mijn kennissen.

Citaat:

Hij kreeg een boete van 140 euro: 50 voor het weigeren zijn naam te geven en 90 voor het slapen in een auto op de openbare weg met lichten aan en draaiende motor.

Micele 9 december 2011 18:07

Citaat:

Alleen al de voorbije acht weken stierven 149 mensen op de Belgische wegen. Dat is bijna evenveel als tijdens de laatste drie maanden van 2010. Volgens Touring gaat het in dertig procent van de ongevallen over roekeloos en onaangepast rijgedrag.
149/8 = 18,6 doden per week
per jaar x 52 is dat 967 doden.

Lijkt me helemaal niks speciaals, eigenlijk niet meer als logisch, zeker met dat zeer mooi herfstweer, waardoor meer (vrijetijds)verkeer is als anders in die sobere maanden (verleden jaar de winter vanaf begin november kennende).

Vooral veel meer kwetsbare weggebruikers zijn dan onderweg, die verleden jaar amper te zien waren op en langs de baan.

Belgie had in 2007 nog 1071 verkeersdoden, en in 2000 nog 1470 verkeersdoden. Maar toen viel er geen kat over.

In 2011 is 149 doden in 8 weken al "groot nieuws", met zo´n mooi weer. :roll:

Touring begint met de dag ongeloofwaardiger te worden in hun analyses. Amai !

Diego Raga 9 december 2011 18:13

Citaat:

Eén ding vraag ik me wel af: hoe pakt men die gevaarlijken aan ...

Weekje met de brandweer laten meerijden om verhakkelde lichamen uit wrakken te zien halen, daarna weekje op de spoed zetten, om te zien hoe de nog amper levenden eruitzien en daarna enkele begrafenissen laten bijwonen van verkeersslachtoffers, om van dichtbij het verdriet van die families te aanschouwen.

Als dat alles niet helpt, kunnen ze nog altijd aan de slag als crashtest-dummie, dan doen ze nog iets goed voor de verkeersveiligheid.

Dit nog even voor de snelle jongens: http://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o

Micele 9 december 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5854408)

Wat een trage zelfmoord van een dummy.

Dit is echt:
http://www.youtube.com/watch?v=g36_H4ws4bo

De schoofzak 9 december 2011 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5854343)

Ik kan me inbeelden bij het lezen van dat krantenartikel, dat het wel duidelijk is dat die m/v daar wel degelijk gereden heeft.

Nu ben ik zelf even gaan kijken in gans die warboel. Want ik herinner me wel iets van die programma's van zat Florke en opvolgers, maar voor de rest ...

Hier kan je zien wanneer je moet blazen, en hoeveel uren je aan je rekker hebt als je te diep in het glaasje gekeken hebt:

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...swet/470-t4hs9

en hier kan je zien welke straffen daaraan vasthangen:

http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...swet/460-t4hs5

Als je nauwkeurig kijkt, dan zal je zien dat de flikken dus wel je kunnen doen blazen als je wilt beginnen rijden maar nog niet aan het rijden zijt;
dat ze je dan zelfs je rijbewijs inhouden (of voertuig ...),
maar dat in dat geval er geen verdere sanctie komt. In tegenstelling tot zij die al wel aan het rijden waren.

De schoofzak 9 december 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5854408)
Weekje met de brandweer laten meerijden om verhakkelde lichamen uit wrakken te zien halen, daarna weekje op de spoed zetten, om te zien hoe de nog amper levenden eruitzien en daarna enkele begrafenissen laten bijwonen van verkeersslachtoffers, om van dichtbij het verdriet van die families te aanschouwen.

Als dat alles niet helpt, kunnen ze nog altijd aan de slag als crashtest-dummie, dan doen ze nog iets goed voor de verkeersveiligheid.

Je vergeet een weekje revalidatie, bij mensen die een jaar geleden een ongeval hadden, en nu, na een jaar, proberen terug te leren om te gaan of te staan ....

Maar je vergeet ook dat onze zatte chauffeurs daar op al die plaatsen meer in de weg lopen van de verpleegsters en zo, dat het ook geen doen is.
Dus, op kosten van de zatlappen die het aan hun rekker hebben, ook "stage-meesters" ... bla bla ...
(ik heb zo zelf eens gehoord van een gemeentearbeider dat hij geen 'alternatieve straffen' meer mee wou hebben, want om "baby-sit" te spelen voor die apen, was op 't eind van de dag minder gepresteerd dan zonder die klungel .... en 's anderendaags viel het toch terug op zijne kop om dat werk in te halen ...)

Diego Raga 9 december 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5854887)
Je vergeet een weekje revalidatie, bij mensen die een jaar geleden een ongeval hadden, en nu, na een jaar, proberen terug te leren om te gaan of te staan ....

Yeah, een tussendoortje om de helse pijnen, het door merg en been scheurende gekreun en de smoelentrekkerij van die revaliderenden op het netvlies te branden. Ne goeie.

Citaat:

Maar je vergeet ook dat onze zatte chauffeurs daar op al die plaatsen meer in de weg lopen van de verpleegsters en zo, dat het ook geen doen is.
Dus, op kosten van de zatlappen die het aan hun rekker hebben, ook "stage-meesters" ... bla bla ...
Voila, de opbrengst van de openbare verkoop van hun wagen en desnoods een bijleg, om de extra kost van die stage-meesters te betalen.

Citaat:

(ik heb zo zelf eens gehoord van een gemeentearbeider dat hij geen 'alternatieve straffen' meer mee wou hebben, want om "baby-sit" te spelen voor die apen, was op 't eind van de dag minder gepresteerd dan zonder die klungel .... en 's anderendaags viel het toch terug op zijne kop om dat werk in te halen ...)
Alternatieve straffen helpen niet meer voor degenen die thanatos aanbidden.
Afschaffen dus.
Een verplichte meditatiecursus kan ook al eens helpen, om een dieper inzicht te verkrijgen in dat deel van de ontspoorde persoonlijkheid.

Ook een mogelijkheid is om 10 van die kamikazen in de spotlight te zetten en er desnoods een tv-programma over maken.
Dat zal ook al een ontradend effect hebben op de psuedo-shumachers met 200 pk onder hunne voet.

En wie wil kan steeds naar Zolder of Francorchamps, om daar z'n need for speed ten volle uit te leven. :-)

Diego Raga 10 december 2011 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5854740)
Wat een trage zelfmoord van een dummy.

Dit is echt:
http://www.youtube.com/watch?v=g36_H4ws4bo

Far out ! :-D

Al kunnen deze jongens er ook wel wat van: http://www.youtube.com/watch?v=snpzNNT1z6c

PeterCC 10 december 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5853942)
hm... 2750 mensen die voor het grootste deel (laat ons zeggen 60%) van de ongevallen (rond de 50.000 letselongevallen)

Dat betekent dat elk van die mensen elk jaar verantwoordelijk is voor 11 ongevallen met gekwetsten, om nog maar te zwijgen van het aantal ongevallen zonder gekwetsten.

Wie neemt Touring nog serieus vandaag de dag?
(...)

Ik dacht al dat niemand hier die anomalie zou opmerken.

Niet alleen zouden die 2750 dan elk gemiddeld iets van een 10 ongevallen met gewonden moeten veroorzaken per jaar, maar ze zouden dan ook gemiddeld om de 6 jaar ongeveer een dodelijk slachtoffer moeten maken.
De stelling van Touring lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Micele 10 december 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 5855985)
De stelling van Touring lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

En Touring haalt een cijfervergeljk boven dat er niets mee te doen heeft.
Met de 2 extreemste novembers van de laatste 100 jaar qua weersomstandigheden.

Ze hoeven maar een kijk te nemen op de statbel.fgov.be beStat-databank (ik hoef zelfs niet te kijken om het te weten) en die novembermaanden 2010 en 2011 qua doden per aard weggebruikers te vergelijken.
8 weken in 2011 kennen ze maar al te goed... kijken ze ook naar welke weggebruikers bij die droogste en zonnigste november sinds KMI-metingen ?
En vergelijken ze die met echte wintermaand sinds begin november 2010 ?

november 2010 kan men hier vinden door 2010 verder te openen met |+|
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...cm:325-30494-4

Men kan filteren en zijn eigen tabel op maat maken.

PeterCC 10 december 2011 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5856095)
En Touring haalt een cijfervergeljk boven dat er niets mee te doen heeft.
Met de 2 extreemste novembers van de laatste 100 jaar qua weersomstandigheden.
(...)

Welk cijfervergelijk bedoel je?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be