Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De vuile tactieken van de NVA achterban (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164965)

Tommm 17 december 2011 23:27

De vuile tactieken van de NVA achterban

Kritiek tegenover NVA of Bart De Wever wordt door onze vrienden van de NVA blijkbaar slecht verteerd...
Volgende voorbeelden bevatten gegevens van intimidatie, gescheld en zelfs doodsbedreigingen aan het adres aan degene die het aandurft kritiek te leveren op het NVA discours of op onze olijke Flamingant zelve...
http://www.diver-city.be/2011/01/bar...jd-gelijk.html
http://www.humo.be/humo-archief/3307...n-va-achterban
In een reactie van Bart De Wever stelde die dat hij begrip had voor de "frustraties van de achterban" en deze acties door NVA-adepten dus impliciet goedkeurde...
Wat vinden jullie van deze reacties van NVA leden?

manta 17 december 2011 23:32

'k Dacht al dat het over Congolezen met een Vlaams leeuwke zou gaan... :oops:

En die zee van mails, is dat nu al bewezen dat het om N-VA militanten gaat of is het nog steeds geloven wat ze zeggen?

stuyckp 17 december 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870223)
Kritiek tegenover NVA of Bart De Wever wordt door onze vrienden van de NVA blijkbaarv slecht verteert...
Volgende voorbeelden bevatten gegevens van intimidatie, gescheld en zelfs doodsbedreigingen aan het adres aan degene die het aandurft kritiek te leveren op het NVA discours of op onze olijke Flamingant zelve...
In een reactie van Bart De Wever stelde die dat hij begrip had voor de "frustraties van de achterban" en deze acties door NVA-adepten dus impliciet goedkeurde...

Hetgene in bold staat is uw interpretatie. U slaagt er toch niet echt in om de zaken in het juiste perspectief te plaatsen.
Haatmail wordt door de partij zelfs veroordeeld omdat dit in feite antireklame is voor de partij.
Ik denk trouwens dat haatmails verstuurd worden door mensen van allerlei partij signatuur. BDW krijgt trouwens ook doodsbedreigingen maar dat mag van u dan wel ?

Tommm 17 december 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5870230)

En die zee van mails, is dat nu al bewezen dat het om N-VA militanten gaat of is het nog steeds geloven wat ze zeggen?

Hoe bedoel je?

Tommm 17 december 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870233)
Hetgene in bold staat is uw interpretatie. U slaagt er toch niet echt in om de zaken in het juiste perspectief te plaatsen.
Haatmail wordt door de partij zelfs veroordeeld omdat dit in feite antireklame is voor de partij.
Ik denk trouwens dat haatmails verstuurd worden door mensen van allerlei partij signatuur. BDW krijgt trouwens ook doodsbedreigingen maar dat mag van u dan wel ?

Natuurlijk mag dat niet, maar wat ik me afvraag:is er meer aan de hand, waarom zo'n sterke en gevaarlijke reacties net bij die partij?

Fieseler 17 december 2011 23:36

Het is zo ver gekomen met de alomtegenwoordige dominantie van links dat elke kritiek op hun leugens nu als haatmail wordt gezien.
Vroeger konden ze elke kritiek op het linkse krapuul veilig wegstoppen achter een totaal mediamonopolie annex cordon sanitair.
Oeps...dit bericht van mij is hoogstwaarschijnlijk ook haatmail volgens uw extreem linkse bronnen...

Als VB sympathisant zeg ik het volgende aan de linkies...uw rijk is uit...u zal, dank zij de NVA, met kritiek moeten leren leven...i love it....:lol:

stuyckp 17 december 2011 23:36

Citaat:

Er heeft een artikel van in humo gestaan waar ze de mensen die zo'n mails verstuurd hadden ondervraagd hadden. Men wilde weten of dit georchestreerd was door N-VA zelf. Dat heeft men niet kunnen bewijzen, wat wel opviel is de geweldige intelligentie van degenen die zo'n mails sturen.

stuyckp 17 december 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870237)
Natuurlijk mag dat niet, maar wat ik me afvraag:is er meer aan de hand, waarom zo'n sterke en gevaarlijke reacties net bij die partij?

Die reacties zijn er overal. Zoals ik al had vermeld krijgt BDW ook doodsbedreigingen.

stuyckp 17 december 2011 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5870238)
Het is zo ver gekomen met de alomtegenwoordige dominantie van links dat elke kritiek op hun leugens nu als haatmail wordt gezien.
Vroeger konden ze elke kritiek op het linkse krapuul veilig wegstoppen achter een totaal mediamonopolie annex cordon sanitair.
Oeps...dit bericht van mij is hoogstwaarschijnlijk ook haatmail volgens uw extreem linkse bronnen...

Als VB sympathisant zeg ik het volgende aan de linkies...uw rijk is uit...u zal, dank zij de NVA, met kritiek moeten leren leven...i love it....:lol:

Komaan fieseler.
Die haatmail moet ook niet ontkend worden he. Die is er wel degelijk en die is storend eender van wie die komt en eender naar wie die gestuurd wordt.

filosoof 17 december 2011 23:39

Citaat:

J�*, BDW heeft duidelijk een stevige 'kordate' aanhang in Matonge.

stuyckp 17 december 2011 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5870247)

U begrijpt toch waarom ?

manta 17 december 2011 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870234)
Hoe bedoel je?

Gewoon, of het dan wel allemaal zo echt is.
Men zou dan op z'n minst proberen klacht in te dienen of zo en dus met het nodige bewijsmateriaal naar de politie stappen. Mails zijn trouwens niet zo anoniem hé...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870239)
Er heeft een artikel van in humo gestaan waar ze de mensen die zo'n mails verstuurd hadden ondervraagd hadden. Men wilde weten of dit georchestreerd was door N-VA zelf. Dat heeft men niet kunnen bewijzen, wat wel opviel is de geweldige intelligentie van degenen die zo'n mails sturen.

Eén van de twee linken was van humo, en dan weet je ergens al dat er een haar in de boter kan zitten. :-D

Anatomehelena 17 december 2011 23:41

Wie leest er nu zo'n onnozel blad als Humo?

manta 17 december 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5870247)

Zijn dat de mailverzenders dan filo?

filosoof 17 december 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5870253)
Zijn dat de mailverzenders dan filo?

Mijn gevoel zegt me dat de mails door nog anderen gestuurd worden... 't is ook zo'n allegaartje, die NVA...:?

Tommm 17 december 2011 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5870238)

Sinds wanneer staat kritiek gelijk met doodsbedreigingen?

Tommm 17 december 2011 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870242)
Die reacties zijn er overal. Zoals ik al had vermeld krijgt BDW ook doodsbedreigingen.

Niet mee eens... Ik kan me niet herinneren dat CD&V stemmers(om maar een partij te noemen) ooit op dergelijke manier reageerde na kritiek op hun partij.

suqar_7loe 17 december 2011 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870263)
Sinds wanneer staat kritiek gelijk met doodsbedreigingen?

Stel zo geen moeilijke vragen aan de blokkers Tom.

StrikeForce 17 december 2011 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5870261)
Mijn gevoel zegt me dat de mails door nog anderen gestuurd worden... 't is ook zo'n allegaartje, die NVA...:?

De grootste partij van Vlaanderen dat blijft groeien. Het is me wat, dat allegaartje...

stuyckp 17 december 2011 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 5870252)
Wie leest er nu zo'n onnozel blad als Humo?

Ik. En ik weet dat het rood getind is. so what. Ik kan zelf ook nadenken. Artikels van de villa van onze oude minister van defensie Delcroix zijn niet minder waar omdat het van humo komt.
Heeft u een volwaardig alternatief voor humo ?
Knack lees ik ook, dus dat telt niet ;-)
Humo heeft een heel overzichtelijk programma overzicht.
Maar dat is off topic.

Dirk A 17 december 2011 23:51

Citaat:

Kritiek tegenover NVA of Bart De Wever wordt door onze vrienden van de NVA blijkbaar slecht verteerd...

Tja, niet iedereen is even goed ter taal en begint direct met ongegronde scheldwoorden zoals, führer, dikzak, vetkwab, onverdraagzamen, fuck, ... zoals zojuist in de geweldige (geweldadige) thread "Bart de Wever is een bedreiging voor ons land!". Sommigen kunnen hun woede blijkbaar niet vertalen in rede.

Fieseler 17 december 2011 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870245)
Komaan fieseler.
Die haatmail moet ook niet ontkend worden he. Die is er wel degelijk en die is storend eender van wie die komt en eender naar wie die gestuurd wordt.

Man man man....er worden miljarden euros uitgegeven aan de VRT en media allerhande om het VB (en binnenkort ook de NVA, wacht maar af) zwart te maken...maar omdat dat gesubsidierd is mag het?
Als het gesubsidieerd is is het geen haat mail?
Heeft u al een Goossens gelezen?
Een Brinckman?
Een Desmet?
Een Van Impe?
Een Polspoel?
Een Reynebau?
En nog vele tientallen anderen...zij vertegenwoordigen ongeveer 20% van het Vlaamse gedachtengoed maar bezetten 90% van onze opiniekneders....

stuyckp 17 december 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870264)
Niet mee eens... Ik kan me niet herinneren dat CD&V stemmers(om maar een partij te noemen) ooit op dergelijke manier reageerde na kritiek op hun partij.

Van wie krijgt BDW zijn mail denkt u ?
Van PS stemmers.
Die mails waar u het over heeft werden breed uitgesmeerd in de pers, maar een gebalanceerde weergave waar dan haatmail naar de N-VA werd onderzocht heb ik niet gezien.

stuyckp 17 december 2011 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5870271)
Man man man....er worden miljarden euros uitgegeven aan de VRT en media allerhande om het VB (en binnenkort ook de NVA, wacht maar af) zwart te maken...maar omdat dat gesubsidierd is mag het?
Als het gesubsidieerd is is het geen haat mail?
Heeft u al een Goossens gelezen?
Een Brinckman?
Een Desmet?
Een Van Impe?
Een Polspoel?
Een Reynebau?
En nog vele tientallen anderen...zij vertegenwoordigen ongeveer 20% van het Vlaamse gedachtengoed maar bezetten 90% van onze opiniekneders....

Geen van die zaken geven u het recht om brieven te schrijven met doodsbedreigingen of andere onozeliteiten. Ik zie trouwens niet in wat dit voor zin heeft. Wat bereik je ermee ?

De gemuilkorfde 17 december 2011 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5870261)

Gelukkig dat bij andere partijen de kiezers allemaal klonen zijn van elkaar, met exact dezelfde ideeën, zelfs de splitsing in het haar is identiek.

stuyckp 17 december 2011 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5870269)
Tja, niet iedereen is even goed ter taal en begint direct met ongegronde scheldwoorden zoals, führer, dikzak, vetkwab, onverdraagzamen, fuck, ... zoals zojuist in de geweldige (geweldadige) thread "Bart de Wever is een bedreiging voor ons land!". Sommigen kunnen hun woede blijkbaar niet vertalen in rede.

2
Die zit.
Inderdaad haat op een forum ventileren verschilt wellicht nog niet zoveel van het versturen van haatmail. Nog 1 klein stapje verder.
Het straffe is dan nog dat zulke mensen zichzelf als verdraagzaam zien.

Fieseler 17 december 2011 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870278)
Geen van die zaken geven u het recht om brieven te schrijven met doodsbedreigingen of andere onozeliteiten. Ik zie trouwens niet in wat dit voor zin heeft. Wat bereik je ermee ?

Ik wed dat die doodsbedreigingen voor 90% door hunzelf zijn geschreven om de tegenstander in discrediet te brengen.
Let maar op...haatmail heeft geen enkele mediawaarde behalve als ze naar links wordt gericht...raar hé...:roll:

suqar_7loe 17 december 2011 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5870281)
2
Die zit.
Inderdaad haat op een forum ventileren verschilt wellicht nog niet zoveel van het versturen van haatmail. Nog 1 klein stapje verder.
Het straffe is dan nog dat zulke mensen zichzelf als verdraagzaam zien.

Kom kom ernstig blijven hé.

Alsof nationalisten hier niet uithalen naar anderen. De neus en het paard en dat soort toestanden vergeten? Dirk A is één van de weinige nationalisten die ik zo'n dingen nog niet heb zien typen.

vlijmscherp 18 december 2011 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5870286)

Alsof nationalisten hier niet uithalen naar anderen. De neus en het paard en dat soort toestanden vergeten? Dirk A is één van de weinige nationalisten die ik zo'n dingen nog niet heb zien typen.

Wie is er volgens jou hier allemaal nationalist?

suqar_7loe 18 december 2011 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5870289)

Moet ik ze allemaal opnoemen ofzo?

Tommm 18 december 2011 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5870284)
Ik wed dat die doodsbedreigingen voor 90% door hunzelf zijn geschreven om de tegenstander in discrediet te brengen.
Let maar op...haatmail heeft geen enkele mediawaarde behalve als ze naar links wordt gericht...raar hé...:roll:

Kom zeg, stap eens uit die complottheoriën. Ga de lezersbrieven of reacties op online krantenartikels eens na: venijnig, Vlaamsnationalistisch en erg kortzichtig. Allemaal 1 complot van de PS? Ik denk het niet...

born2bewild 18 december 2011 00:12

Citaat:

calimero's

Fieseler 18 december 2011 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870292)
Kom zeg, stap eens uit die complottheoriën. Ga de lezersbrieven of reacties op online krantenartikels eens na: venijnig, Vlaamsnationalistisch en erg kortzichtig. Allemaal 1 complot van de PS? Ik denk het niet...

Hihihi...my point exactly....als het venijnig is, B nationalistisch en erg kortzichtig en het wordt gepubliceerd in de gesubsidieerde regimemedia dan is het geen haatmail....maar als het venijnig is, vanuit V Nationalistische hoek komt en niet gesubsidieerd is dan is het haat mail....en dat wordt dan komplottheorie genoemd?....woehaa...

vlijmscherp 18 december 2011 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5870291)
Moet ik ze allemaal opnoemen ofzo?

Neen, maar zij een txiki, pelgrim, DSG of ik ook zulke nationalisten?

stuyckp 18 december 2011 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5870286)

Mij zul je daar ook niet op betrappen. Ik ben ernstig. Tommm kan het niet laten om koosnaampjes te gebruiken en te trollen zonder argumenten.
Dat is gedrag dat te vergelijken is met briefschrijvers.

stuyckp 18 december 2011 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5870289)

nationalist genoemd worden is geen belediging.
Tenzij je het niet bent natuurlijk ;-)

Dirk A 18 december 2011 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5870237)

Dit is het antwoord:
http://www.n-va.be/nieuws/opinie/gee...ails-onze-naam

Fieseler 18 december 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5870299)
calimero's

Neen, eerder pathetische zwakkelingen.
Zij krijgen ocharmkes één tienduizendste over zich heen als de gemiddelde VB'er jaarlijks moet slikken, bovendien hebben ze bijna alle media in handen om terug te slaan en ze staan ocharmkes te janken als er een niveaantje in hun richting schiet...pussy's....

suqar_7loe 18 december 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5870305)
Neen, maar zij een txiki, pelgrim, DSG of ik ook zulke nationalisten?

Ge noemt hier wel linkse nationalisten nu hé. Die vallen niet te vergelijken met de rechtse elite. U weet heus wel wat ik bedoel ;-) Degene die ge opnoemt staan voor een nationalisme waar ik nog mee zou kunnen leven.

vlijmscherp 18 december 2011 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5870313)
Ge noemt hier wel linkse nationalisten nu hé. Die vallen niet te vergelijken met de rechtse elite. U weet heus wel wat ik bedoel ;-)

Ja, ik wou gewoon aantonen dat iedereen nogal snel durft veralgemenen.

Ik ben trouwens geen nationalist ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be