Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwjaar is zuipen voor d'ambtenaren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165655)

jodewa 3 januari 2012 11:20

Nieuwjaar is zuipen voor d'ambtenaren

Traditiegetrouw noemen ze het...De zuipfeestjes op nieuwjaar, waar alle de ambtenaren, uiteraard betaalt, naartoe mogen gaan om een gelukkig nieuwjaar te vieren.
Zelfs verdedigd door de nieuwe staatsecretaris ambtenarenzaken.

Het is en blijft een kloof tussen de"prive" waar alles rond besparen en efficienter werken draait en de staat waar het nog steeds geen crisis is.
Efficient werken aan de staat is en blijft nog één grote grap, waar elke jaar zuurder en zuurder kan om gelachen worden.
Al geloven de ambtenaren blijkbaar zelf het sprookje dat ze echt werk"hard" moeten werken.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20103_00105367
Ziehier het schoolvoorbeeld hoe hard ze moeten werken...:roll:

Txiki 3 januari 2012 11:21

Als we maar kunnen zagen, he.

Fieseler 3 januari 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5904152)
Traditiegetrouw noemen ze het...De zuipfeestjes op nieuwjaar, waar alle de ambtenaren, uiteraard betaalt, naartoe mogen gaan om een gelukkig nieuwjaar te vieren.

Het is en blijft een kloof tussen de"prive" waar alles rond besparen en efficienter werken draait en de staat waar het nog steeds geen crisis is.
Efficient werken aan de staat is en blijft nog één grote grap, waar elke jaar zuurder en zuurder kan om gelachen worden.
Al geloven de ambtenaren blijkbaar zelf het sprookje dat ze echt werk"hard" moeten werken.
Bron:

Dat is trouwens de reden waarom die mensen dubbel zoveel pensoen moeten hebben dan anderen...weet ge wat dat fuiven kost als ge het zelf moet betalen?...

ace_fix_268 3 januari 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5904156)

Volgens mijn bescheiden mening betaald de zager uw feestje en is hij het misschien beu.

Glenneke 3 januari 2012 13:04

Er zijn verschillende privébedrijven die ook een jaarlijks personeelsfeestje houden

HRobin 3 januari 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5904290)
Er zijn verschillende privébedrijven die ook een jaarlijks personeelsfeestje houden

Personeelsfeestjes vinden traditioneel buiten de werkuren plaats.

Het kostenplaatje van zo'n feestje wordt ook stilgehouden, wat natuurlijk tot wenkbrauwgefrons kan leiden als bij de jaarlijkse opslagronde blijkt dat er weer niets is :roll:

Nieuwjaarsrecepties op bescheidenere schaal - maar tijdens de werkuren - zijn er ook in een aantal privé-bedrijven

De schoofzak 3 januari 2012 14:15

Ik heb nooit meegedaan met die feestjes; ik was daar tegen.

Maar kan je ze het verwijten, als ze "mogen" van de bevoegde staatssecretaris ?

Wij kunnen daarover zagen, maar denk je niet dat hetzelfde gebeurt met alle mensen, van alle partijen, die op de zetel van de partij werken ?

Welke partij zou het voortouw durven nemen ?

Another Jack 3 januari 2012 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5904445)
Ik heb nooit meegedaan met die feestjes; ik was daar tegen.

Maar kan je ze het verwijten, als ze "mogen" van de bevoegde staatssecretaris ?

Wij kunnen daarover zagen, maar denk je niet dat hetzelfde gebeurt met alle mensen, van alle partijen, die op de zetel van de partij werken ?

Welke partij zou het voortouw durven nemen ?

Verrastenhoven vond het "niet leuk".

Bitterbal 3 januari 2012 16:56

't Goh...

Ook in de privé-sector worden nog Nieuwjaarsdrinks, of zelfs ontbijtvoormiddagen georganiseerd. Ik weet dat, omdat vrienden van mij in zulke bedrijven werken.

Dus overal gebeuren wel van die zaken. Bij mij is dat niet het geval en ik vind het ook niet nodig. Maar moest er wel zoiets worden georganiseerd, zou ik er natuurlijk wel aan meedoen. Je zou moeten dom zijn om het niet te doen he...

pegasus6869 3 januari 2012 17:48

Citaat:

Bron:

JUIST gezien....!!!!! u ziet wel zelfs in de senaat,zitten ze te gapen en slapen en VET !!!! betaald !!

kiko 3 januari 2012 18:09

Citaat:

Eigenlijk begrijp ik je probleem niet zo heel goed. Behalve het feit dat je duidelijk een probleem hebt met ambtenaren.

Klarekijk 3 januari 2012 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5905007)
Eigenlijk begrijp ik je probleem niet zo heel goed. Behalve het feit dat je duidelijk een probleem hebt met ambtenaren.

Hoe zou dat komen , dat mensen zich vragen beginnen te stellen over de houding van de ambtenaren ?
In de privé zal je niet een dag moeten afwezig zijn om te feesten te zuipen en platte aanhouderij te plegen .

kiko 3 januari 2012 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905047)
Hoe zou dat komen , dat mensen zich vragen beginnen te stellen over de houding van de ambtenaren ?
In de privé zal je niet een dag moeten afwezig zijn om te feesten te zuipen en platte aanhouderij te plegen .

Het was slechts een halve dag, het waren naar het schijnt enkel de Vlaamse ambtenaren (dus niet de massa federale ambtenaren), en als jouw werkgever zoiets zou organiseren, zou je ook snel ter plaatse zijn.

Kritiek op het initiatief kan ik probleemloos plaatsen, aangezien ik ook wel bedenkingen heb over dergelijke bals.

Maar viseer dan de organiserende krachten, niet het handvol ambtenaren van de Vlaamse overheid die eens één namiddag eens uit de bol gaan omdat hun hiërarchie hen hiertoe de mogelijkheid geeft.

kiko 3 januari 2012 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905047)

Welke houding ? Is er iets speciaals ? Mij is alleszins niets opgevallen.

guido 007 3 januari 2012 18:29

Citaat:

Bron:

Uit de bol op het bal. :lol:

guido 007 3 januari 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5904156)

:cheer: zagen :cheer:

Raf 3 januari 2012 18:31

Citaat:

Bron:

Afgunst is een lelijke karaktertrek...

giserke 3 januari 2012 18:32

En dan? Waarom zou dat nu eens niet mogen met alle collega's?
Als dit positief bijdraagt aan de collegialiteit en team spirit, is dit een goeie investering.

Klarekijk 3 januari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5905062)
Het was slechts een halve dag, het waren naar het schijnt enkel de Vlaamse ambtenaren (dus niet de massa federale ambtenaren), en als jouw werkgever zoiets zou organiseren, zou je ook snel ter plaatse zijn.

Kritiek op het initiatief kan ik probleemloos plaatsen, aangezien ik ook wel bedenkingen heb over dergelijke bals.

Maar viseer dan de organiserende krachten, niet het handvol ambtenaren van de Vlaamse overheid die eens één namiddag eens uit de bol gaan omdat hun hiërarchie hen hiertoe de mogelijkheid geeft.

Een werkgeven die zwaar in de problemen zit en tekorten heeft organiseert niet zo'n dergelijk megafeest . maar ja die kleine of hogere ambtenaar die het organiseerd om maar op iemand te steken is ook een ambtenaar die nog niet ziet dat de graaicultuur mag ophouden .

En de houding , je gaat toch niet beweren dat ambtenaren de meest efficiente en vriendelijkste dienstverlers zijn hé . Potjes pis die hun laksheid verschuilen achter hun collega's die de regeltjes maken om zichzelf te beschermen en allen in het zelfde bedje ziek zijn .

EN als dat niet zo is dan wil ik de echt gemotiveerde eens zien staken tegen hun eigen oversten om het wat efficienter te maken .

guido 007 3 januari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5905062)

Het gaat over alle ambtenaren hoor, wat doet Bogaert daar anders?

the_dude 3 januari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5904312)
Personeelsfeestjes vinden traditioneel buiten de werkuren plaats.
Nieuwjaarsrecepties op bescheidenere schaal - maar tijdens de werkuren - zijn er ook in een aantal privé-bedrijven

'k heb nog nooit een politieker een receptie weten bijwonen buiten de werkuren. Die gasten 'werken' 80 uur / week é, daar zitten nogal wat lunch, recepties en diners tussen hoor.

Om't kort te houden : het gedrag van de baas weerspiegelt zich in zijn werknemers. 't Ligt niet aan de ambtenaren dat het normaal gevonden wordt om op kosten van de belastingbetaler feestjes te geven enzoverder, 't ligt aan hun bazen die zelf weinig anders doen dan op onze kosten eten, drinken en feesten.

Klarekijk 3 januari 2012 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905083)
En dan? Waarom zou dat nu eens niet mogen met alle collega's?
Als dit positief bijdraagt aan de collegialiteit en team spirit, is dit een goeie investering.

HO Team spirit , als het hun team spirit ten goed komt amai , nog niet veel van gemerkt , of zou je elke wee een dagje vrij willen om gemotiveerd te blijven ?

kiko 3 januari 2012 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905095)
Een werkgevenr die zwaar in de problemen zit en tekorten heeft organiseert niet zo'n dergelijk megafeest .

En dan ?

Citaat:

maar ja die kleine of hogere ambtenaar die het organiseerd om maar op iemand te steken is ook een ambtenaar die nog niet ziet dat de graaicultuur mag ophouden.
Ik vind echt niet dat het houden van een klein bal - want dat is het - van één namiddag per jaar een teken is van "graaicultuur."

Citaat:

En de houding , je gaat toch niet beweren dat ambtenaren de meest efficiente en vriendelijkste dienstverlers zijn hé .
Ik heb beroepshalve en privé al veel met ambtenaren te maken gehad, en meestal zijn dat beleefde en correcte mensen.

Je kunt altijd eens iemand tegenkomen die tegen zijn zin leeft, maar die zitten overal.

giserke 3 januari 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905109)
HO Team spirit , als het hun team spirit ten goed komt amai , nog niet veel van gemerkt , of zou je elke wee een dagje vrij willen om gemotiveerd te blijven ?

kiko 3 januari 2012 18:46

Als je het begrip ambtenaar ruim interpreteert, zijn er ongeveer 1.000.000 ambtenaren in ons land.

Minder dan 2000 hiervan waren aanwezig op het bal. Dit betekent dat minder dan 0,2 procent aanwezig was op die halve dag.

Eerlijk gezegd, wat kan mij dat nu schelen ? Ik wou dat ik er zelf bij was.

tomm 3 januari 2012 18:49

sommige mensen zijn blijkbaar zo verzuurd dat ze de ander geen enkel plezier gunnen. Doet mij denken aan mensen die klacht indienen tegen speelpleinen...

Klarekijk 3 januari 2012 18:52

en hoeveel zijn er die een half dagje onwettig afwezig ( het afgebolt zijn ) ipv naar dat verantwoord bal te gaan ?

Ik ben ook 6 jaar ambtenaar geweest op mijn 27 ste ziek van frustratie ( omdat ik het niet meer kon aanzien , ben ik opgestapt om echt te werken met inspiratie en voldoening , en ik ben blij dat ik op deze manier echt iets heb bijgedragen voor onze welvaard , ik betaal dus echt belasting . Ik werk dus echt kei hard omdat jullie verder kunnen gemakzuchten .

tomm 3 januari 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5905099)
'k heb nog nooit een politieker een receptie weten bijwonen buiten de werkuren. Die gasten 'werken' 80 uur / week é, daar zitten nogal wat lunch, recepties en diners tussen hoor.

Om't kort te houden : het gedrag van de baas weerspiegelt zich in zijn werknemers. 't Ligt niet aan de ambtenaren dat het normaal gevonden wordt om op kosten van de belastingbetaler feestjes te geven enzoverder, 't ligt aan hun bazen die zelf weinig anders doen dan op onze kosten eten, drinken en feesten.

Belgische bedrijfsleiders of managers gaan ook niet lunchen in een frituur maar in een klasserestaurant, het bedrijf betaalt (liefst afgetrokken van de belastingen). In veel bedrijven worden ook gratis teambuilding excurties georganiseerd, waar vooral veel gefeest, gegeten en gedronken wordt.

Als er geen pleziertje meer afkan krijg je meer dan ooit een 9 to 5 mentaliteit en weinig collegialiteit.

tomm 3 januari 2012 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905158)
en hoeveel zijn er die een half dagje onwettig afwezig ( het afgebolt zijn ) ipv naar dat verantwoord bal te gaan ?

Ik ben ook 6 jaar ambtenaar geweest op mijn 27 ste ziek van frustratie ( omdat ik het niet meer kon aanzien , ben ik opgestapt om echt te werken met inspiratie en voldoening , en ik ben blij dat ik op deze manier echt iets heb bijgedragen voor onze welvaard , ik betaal dus echt belasting . Ik werk dus echt kei hard omdat jullie verder kunnen gemakzuchten .

ik ben ook ambtenaar en ik kan U verzekeren dat er ook hard gewerkt wordt.

kiko 3 januari 2012 18:58

Citaat:

Laat ze maar zeggen, voor mij ben je een Held.

Klarekijk 3 januari 2012 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905168)
Belgische bedrijfsleiders of managers gaan ook niet lunchen in een frituur maar in een klasserestaurant, het bedrijf betaalt (liefst afgetrokken van de belastingen). In veel bedrijven worden ook gratis teambuilding excurties georganiseerd, waar vooral veel gefeest, gegeten en gedronken wordt.

Als er geen pleziertje meer afkan krijg je meer dan ooit een 9 to 5 mentaliteit en weinig collegialiteit.

Ja en die mensen verdienen die kosten uit een economisch verantwoorde activiteit , en niet op de kap van een belasting betaler

giserke 3 januari 2012 18:59

Citaat:

Waarom werk jij jou frustraties uit op uw (ex)collega's?
Uw eigen falen verdoezelen door het op een ander te steken noem ik dat.

giserke 3 januari 2012 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905191)
Ja en die mensen verdienen die kosten uit een economisch verantwoorde activiteit , en niet op de kap van een belasting betaler

Hopelijk, als jou huis plat brand, moet je eerst even pinnen met uw bankkaart vooraleer er een aannemer wordt gebeld om uw huis te blussen.

the_dude 3 januari 2012 19:01

Citaat:

g'hebt gelijkt, mijn reactie was ondoordacht.

the_dude 3 januari 2012 19:01

Citaat:

g'hebt gelijk, mijn reactie was ondoordacht.

guido 007 3 januari 2012 19:03

Citaat:

De nine to five mentaliteit zit er bij de ambtenaren ingebakken, daar zal een nieuwjaarsfeest niets aan verhelpen.

Bedrijfsleiders moeten zelf zorgen voor de duiten om uit de bol te gaan. De ambtenaren doen dat op kosten van de belastingbetaler.

guido 007 3 januari 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905177)
ik ben ook ambtenaar en ik kan U verzekeren dat er ook hard gewerkt wordt.

Weet u wel wat hard werken is?

giserke 3 januari 2012 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905210)
De nine to five mentaliteit zit er bij de ambtenaren ingebakken, daar zal een nieuwjaarsfeest niets aan verhelpen.

Bedrijfsleiders moeten zelf zorgen voor de duiten om uit de bol te gaan. De ambtenaren doen dat op kosten van de belastingbetaler.

Bedrijfsleiders brengen dat in min op hun belastingen. Dus ze doen het ook op de belastingbetaler. Evenals de "zakendinertjes".

tomm 3 januari 2012 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5905191)

Zonder ambtenaren geen staat, zonder staat anarchie, geen wegen, geen gevangenissen, geen treinen, of betaalbare hospitaals en onderwijs.

giserke 3 januari 2012 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905221)
Zonder ambtenaren geen staat, zonder staat anarchie, geen wegen, geen gevangenissen, geen treinen, of betaalbare hospitaals en onderwijs.

Dat is dan het enige positieve die er is, als er geen staat is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be