![]() |
OCMW Vraag
Ik zit met een vraag, heeft iemand die slachtoffer is van een woningbrand recht op een noodwoning of op enige andere steun van het OCMW om een toch een dak boven het hoofd te hebben, of is het OCMW daar niet toe verplicht ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het zwaar uithangt krijg je alles gedaan bij het OCMW heb ik de indruk : komedie spelen, roepen, tieren ... . De brave mens die één of twee keer gaat horen en iets braaf vraagt of een enkele keer smeekt of de stem verheft kan op de kin kloppen.
|
Citaat:
Indien je we nog een nalatenschap verwacht , voorzichtig zijn met het ocmw , er hangen gieren in de lucht |
Citaat:
Misschien wordt het waterdichter met het vermogenskadaster |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoef niet jaloers te zijn aangezien ik nooit iets nodig had van het OCMW |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mogelijke prioriteit voor sociale woning: hangt van aantal factoren af |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zelf nog aktie ondernemen als je alles kwijt bent ? Die mensen hebben er steeds voor iedereen geweest en zitten nu diep in de put. Onze werkgever heeft wel al een wafelen etc verkoop opgestart vandaag. |
Citaat:
Dit is iets voor eerstelijnsconsult. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in het opvanghuis van je gemeente is een noodkamer voor dergelijke gevallen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In mijn gemeente ook niet. Ik mocht zoals Maria en Jozef naar de volgende gemeente gaan voor onderdak en dat was vuilbak Brussel.
|
Citaat:
Vanuit de noodopvang wordt dan met het ocmw samengewerkt om indien nodig een appartementje te vinden, een inkomen te regelen en de meest noodzakelijke huisraad via kringloopwinkels en Leger des Heils. Nog mogelijkheid; spreek de verzekering aan want zij horen je te huisvesten tot je de woning weer kunt bewonen. Veel succes |
Citaat:
|
Als die man zijn vrouw in elkaar slaat, kan ze naar een opvang voor mishandelde vrouwen en hij krijgt onderdak van de staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is correct en als je dat nu niet hebt? |
Citaat:
De mijne kostte 100€/jaar Maar ik begrijp armen die geen enkele verzekering kunnen betalen Zelf heb ik op een periode van 1,5 jaar verplichte brandpolis na, al 17 jaar lang geen brandpolis. En verder geen enkele verzekering. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be