![]() |
Wat geven jullie aan de mannen van de vuilkar ?
Ieder jaar opnieuw staan ze aan je deur. De mannen van de vuilkar. Met de hand open. Niet dat ik die mensen iets misgun maar ik vind het not done.
Tenslotte loop ik mijn klanten ook niet af om ze 'een gelukkig nieuwjaar' toe te wensen. Ik zou niet durven. Het is zo goed als bedelen. Ik wens ze dan ook netjes een fijn nieuw jaar terug en doe de deur dicht. Wat doen jullie met dit jaarlijks terugkomend fenomeen ? |
Elke 2 weken een containerke , nen blauwe zak met blik/brick en een doos papier...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Prachtidee, lekker gemeen van u :lol: En dan die mannen filmen en op joetoeb zetten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een schop in ulder gat als ze niet snel opsodemieteren.
|
Citaat:
|
Ik zie die mannen ook continu schrijven in een boekske.
Sta ik nu op de zwarte lijst ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze een goe pak slaag geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als vrouw geeft ge die mannen met Nieuwjaar 3 kussen. Dat werkt: tijdens 't jaar pakken ze al eens iets mee wat niet direct in de vuilkar thuishoort. En daarbij: dat is toch veel origineler dan 10 euro? Ge kunt er zeker van zijn dat ze u goed herinneren se.:-)
|
Citaat:
|
Ik geef die niks. Never.
Die pakken zelf altijd die grijze zak van voor mijn deur. Zonder het te vragen. |
Citaat:
Me dunkt dat dat overal anders is. |
Wit, iemand?
Als ik ze tegenkom, krijgen ze 5 euro, met de vraag vanaf wanneer dat ze ons straat ook gaan beginnen doen. |
Meende zelfs ergens gelezen te hebben dat ze dat niet meer mochten van den burgemeester ?
|
Ik ben altijd aan het werk als die komen
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Hier laten ze het publiek werken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef ze meestal 20 euro.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Nederland mogen de vuilnismannen (soms zie je ook een vuilnisvrouw) dat niet.
De kranten- en reclamejongens en -meisjes krijgen na legimitatie 2 euro. Vuilnis wordt hier gescheiden opgehaald: gewoon vuilnis, groenspul, papier en karton en sinds kort plastieken verpakkingen. Grof vuil zoals ouwe wasmachines, bankstellen etc. moet je brengen of als je geen auto hebt op afspraak laten halen. Die geef je dan wel een fooi van 5 euro! Al het vuil gaat per trein naar Wijster in Drenthe. Jammer dat die VAM-treinen niet meer door een dieselloc type 2400 wordt getrokken. ![]() |
![]() |
Ge kunt ook gewoon u deur nie opendoen eh jongens.
|
Toen ik nog klein was en in een groot appartementsgebouw woonde, dan stopten wij die mannen altijd een paar duizend frank toe. In ruil maakten ze er dan geen probleem van om allerlei afval dat niet thuishoort bij het huisvuil gewoon mee in de kar te smijten. Tegenwoordig nemen ze nog alleen maar reglementair huisvuil mee, verpakt in zakken waarop allerlei taksen geheven worden. Meer nog: wie al eens een lekkend autobatterijtje of een koelkast aan de deur zet mag rekenen op een fikse boete. Het spreekt voor zich dat ik alleen smeergeld betaal als ik er ook iets voor in de plaats krijg.
|
Die linksen toch.
Zo ons milieu naar de knoppen helpen. |
Is dit een normaal Antwerps fenomeen misschien?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be