Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mijn west-vlaamse buddy Jo houdt er een mening over na (egypte) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167435)

Tamam 8 februari 2012 19:21

mijn west-vlaamse buddy Jo houdt er een mening over na (egypte)

van z'n facebook:

kerel egypte joengene, doe ki geweune. Je zie ze hèèl ant slaan gie. Wuk is da toch mejoen. Lik vroeger en al kweenie oe sjieke gebouwn en al. En massas zotte goden en van die zukke. Ken lik massss les get over je en al. En nu gissan bokken. Nie cool wi maot. Erpakt je ki vint.

Nynorsk 8 februari 2012 19:41

:-D

maar hij heeft een punt....

Demper 8 februari 2012 20:50

Walgelijk.

Vlaamse Leeuwin 8 februari 2012 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 5978357)
van z'n facebook:

kerel egypte joengene, doe ki geweune. Je zie ze hèèl ant slaan gie. Wuk is da toch mejoen. Lik vroeger en al kweenie oe sjieke gebouwn en al. En massas zotte goden en van die zukke. Ken lik massss les get over je en al. En nu gissan bokken. Nie cool wi maot. Erpakt je ki vint.

Is die jongen van Oostende? Doet me heel sterk denken aan de songteksten van Preuteleute :-D

surprise buttsecks 8 februari 2012 21:06

http://www.youtube.com/watch?v=uVwjCG6WqkA
Citaat:

@glennftno1 Ik bn van Antwerpen en versta het ;) Nu het nog lere praten & lere schrijven, westvloams is zoveel geweldiger dn Antwerps :D

HANNvampire 1 year ago 23likes
waarheid als een koe

vrijevlaming 8 februari 2012 21:07

klinkt idd als west vlaams van aan de kust. Hier bij ons klinkt het west-vlaams veel hoogstaander

Duupje 8 februari 2012 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks (Bericht 5978531)

Ik ben een Aantwaarpse en ik woon in de West-Vlaanders :p
't Heeft zo allebei zen charmes :)

vrijevlaming 8 februari 2012 21:10

kijk eens aan, iemand van een onderontwikkeld gebied die naar het westen is gekomen. Je kent de regel hé: aanpassen of opkrassen

Duupje 8 februari 2012 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978541)
kijk eens aan, iemand van een onderontwikkeld gebied die naar het westen is gekomen. Je kent de regel hé: aanpassen of opkrassen

Ela Ela, i make you guys look good! :lol:

:twisted:

Maar nee serieus, de mensen hier zijn echt super in de omgang. Ze praten zelfs meer Nederlands dan hun dialect uit schrik dat ik hen anders niet zou verstaan enzo.
Terwijl dak perfect het dialectje van hier versta en zo plezant om te horen vind. :)

Duupje 8 februari 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5978549)
Blijf dan ook weg uit Gent.
West-Fluten hebben daar niets te zoeken.

Ik heb daar zo'n zalig toneelstuk over gezien over een paar jaar op de Gentse feesten! :D
'Ze kwamen uit het Westen!'

vrijevlaming 8 februari 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5978549)
Blijf dan ook weg uit Gent.
West-Fluten hebben daar niets te zoeken.

net wel. We zijn altijd al missionarissen geweest die de beschaving brachten. Vroeger in den afrique, nu in Gent en later in Antwerpen.

Wees blij dat we komen om de mensen daar te leren schrijven en lezen, eten met mes en vork, dagelijks verse kleren dragen, wassen en tanden poetsen, ...

Demper 8 februari 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5978552)
Ik heb daar zo'n zalig toneelstuk over gezien over een paar jaar op de Gentse feesten! :D
'Ze kwamen uit het Westen!'

De Genteneirs zouden beter op hun boertige muile slaan...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978554)
net wel. We zijn altijd al missionarissen geweest die de beschaving brachten. Vroeger in den afrique, nu in Gent en later in Antwerpen.

Wees blij dat we komen om de mensen daar te leren schrijven en lezen, eten met mes en vork, dagelijks verse kleren dragen, wassen en tanden poetsen, ...

En zie daar, de hemeltergende arrogantie van de West-Vlaming.
Het misplaatste superioriteitsgevoel, komende door de dampen van de verse mest op den akker. "beire weh" 8-)

Duupje 8 februari 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978554)

Ik leer de mensen hier vooral assertiever zijn. :p
Dat woord kennen ze hier dus echt niet. :/

vrijevlaming 8 februari 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5978561)

En zie daar, de hemeltergende arrogantie van de West-Vlaming.
Het misplaatste superioriteitsgevoel, komende door de dampen van de verse mest op den akker. "beire weh" 8-)

Mitgard 8 februari 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978541)
Je kent de regel hé: aanpassen of opkrassen

Opkrassen lijkt me de beste deal.

Demper 8 februari 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978567)

vrijevlaming 8 februari 2012 21:31

Demper 8 februari 2012 21:32

vrijevlaming 8 februari 2012 21:35

Vlaamse Leeuwin 8 februari 2012 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5978561)

Ik ben getrouwd met ne "Genteneire" :evil:

Demper 8 februari 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 5978585)
Ik ben getrouwd met ne "Genteneire" :evil:

Spanky spanky 8-)

Demper 8 februari 2012 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5978582)

vrijevlaming 8 februari 2012 21:46

Demper 8 februari 2012 21:49

vrijevlaming 8 februari 2012 21:54

Tamam 8 februari 2012 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 5978509)
Is die jongen van Oostende? Doet me heel sterk denken aan de songteksten van Preuteleute :-D

oostende idd

ik vind zijn stukje tekst een mengeling van pure poezi met harde politieke polemiek :lol:

surprise buttsecks 9 februari 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5978545)
Ik lust jullie accent en mentaliteit niet.
Platte boertige arrogante mensen, dat zijn West-Fluten.
Maar neem het gerust op voor de "keirols" onder de kerktoren, want "ze zin beire weh".

* KNIP *

Duupje 9 februari 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks (Bericht 5979134)
Je weet toch dat Antwerpenaren het minst geliefd zijn van alle Vlamingen, overal buiten Antwerpen? Accent en mentaliteit worden algemeen verworpen.

West-Vlamingen daarintegen, werden na Limburgers de sympathiekste bevonden.

Nu, er is een reden waarom er in Antwerpen zoveel plebejische VB-stemmers waren. En waarom de collaboratie er het hoogst was.

Jij, Demper, bent daar een mooi voorbeeld van. Jij bent zo'n type die Antwerpen als centrum van de wereld ziet, en al de rest "is parking" niet? Als je kijkt naar je reacties op het forum, dan zie je keer op keer die pompeuze bekrompen mentaliteit die misschien begrijpelijk is voor een Parijzenaar maar ongelooflijk belachelijk voor iemand uit dat veredeld hol aan de Schelde. Sinjoor? Plebejer. Vulgum. Als een Parijzenaar met Down-syndroom.

Het beste is dat je je dit niet schijnt te realiseren. Je slaat maar om je heen en je speelt moraalridder als het je goed uit komt (de verwijzing naar mijn username bv) maar elders ga je zitten lullen over deep-throaten (hoewel ik sterk betwijfel dat je al ooit voor een gewillig meisje je broek mogen uitdoen hebt). Je bent de verpersoonlijking van een kerktorenmentaliteit die je anderen verwijt, en dan nog op basis van versleten clichés, maar ach je kan het niet helpen... je bent nu eenmaal verstandelijk gehandicapt.

Je bent luidruchtig, bekrompen en reactionair in je visies en je opvattingen, en door al je arrogantie kreeg je een kwaadwillig onvermogen om twee keer na te denken alvorens te reageren, waardoor je endeldarm meer dan ooit de functie van je brein vervangt.

Kortom, jij bent alles wat slecht is aan en in Vlaanderen, gecondenseerd en geconcentreerd in een malignant figuur, die natuurlijk niets anders dan een Antwerpenaar kan zijn.

Excuseer... :evil:

Wil je wel eens onmiddellijk stoppen met veralgemenen ja!!!
Of 'k zal de toorn van deze Antwerpse furie eens laten neerdalen over u! :lol:

(maar ge hebt in grote lijnen wel gelijk)

surprise buttsecks 9 februari 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5979279)
Excuseer... :evil:

Wil je wel eens onmiddellijk stoppen met veralgemenen ja!!!
Of 'k zal de toorn van deze Antwerpse furie eens laten neerdalen over u! :lol:

(maar ge hebt in grote lijnen wel gelijk)

Ik refereer naar dit artikel:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=BB1RGB70

Citaat:

Verrassend of net niet, Limburg scoort bij iedereen goed als groene, hartelijke vakantiebestemming. Buur Antwerpen komt het slechtst uit de verf, als provincie met het meest irritante accent en de hoogste eigendunk.
Citaat:

Limburg is Vlaanderens groene vakantieland. 38provent wil het liefst hier op weekend gaan, 63procent vindt het de groenste provincie. 45procent vindt ook dat er de vriendelijkste mensen wonen, al zijn ze dan wat conservatief. De helft van de Vlamingen zou het liefst in Limburg of in West-Vlaanderen wonen, hun eigen provincie niet meegerekend.
Ik blijf erbij, Demper zou zich beter wat gedempt houden.

EDIT: Ik heb in het algemeen niets tegen Antwerpenaars hoor. ;-)

Duupje 9 februari 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks (Bericht 5979285)
Ik refereer naar dit artikel:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=BB1RGB70

EDIT: Ik heb in het algemeen niets tegen Antwerpenaars hoor. ;-)

Ik ben niet voor niks uit Antwerpen weggetrokken. Antwerpenaars worden gewoon ook zelf graag afgeschilderd als arrogant, stoer, bikkelhard etc. Daar zijn ze trots op, sjauvinistisch als ze zijn!

Voor mij was het zowiezo verkassen naar ofwel Limburg ofwel West-Vlaanderen. Het is W-Vl geworden en tot op de dag van vandaag heb ik mij die beslissing nog gene nanoseconde beklaagd. :)

Demper overdrijft wel enorm met zijn 'haat' tegen de W-Vlamingen. Hij weet dat en provoceert gewoon enorm graag. Ik trap daar allang niet meer in.

;-)

vrijevlaming 9 februari 2012 11:03

trololololo

surprise buttsecks 9 februari 2012 11:05

Ik weet dat hij provoceert, maar ik ken zo'n typetjes als hem, en hoe meer ze het rondspuien hoe meer ze er zelf in geloven. Het is tijd dat hij eens goed op zijn plaats gezet wordt voor zijn eigen bestwil. Als hij zijn kop niet uit zijn kont trekt bemerkt hij niet dat hij een belachelijk figuur slaat. En met mijn goed hart kon ik het niet blijven aanzien. ;)

vrijevlaming 9 februari 2012 11:09

vrijevlaming 9 februari 2012 11:10

Demper 9 februari 2012 16:02

Het begint al slecht want ik ben niet eens een Antwerpenaar! :lol:
Epic Fail...
Voor de rest wel een leuke scheldtirade, maar ook niet meer dan dat.
Als je dan al van jezelf denkt dat je iemand goed op zijn plaats hebt gezet, heb je wel een heel hoge dunk van jezelf. :lol:

Demper 9 februari 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks (Bericht 5979285)

Blijven hopen en bidden, maar ik vrees ervoor...

Txiki 9 februari 2012 16:11

Voor wie't weten wil: 'k heb ne cursus West-Vlaams liggen. 't Is nog altijd mijnen droom te emigreren naar ginder :cheer:

Demper 9 februari 2012 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5979746)
Voor wie't weten wil: 'k heb ne cursus West-Vlaams liggen. 't Is nog altijd mijnen droom te emigreren naar ginder :cheer:

Uwen droom nog wel...
Ge hebt daar niks verloren.

vrijevlaming 9 februari 2012 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5979746)

lekker bier hier :cheer: En de grootste irish pub van het land

Duupje 9 februari 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5979753)
lekker bier hier :cheer: En de grootste irish pub van het land

:cheer: :cheer: :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be