Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Jozef Ostyn maakt carrière (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167986)

giserke 22 februari 2012 14:15

Jozef Ostyn maakt carrière

Mede forumlid Jozef vice-goeverneur van Brussel 8O

lombas 22 februari 2012 14:17

Hij is op zijn minst een tsjeef met gevoel voor sarcamse en cynisme.

Dat apprecieer ik wel.

Firestone 22 februari 2012 14:34

Héhé, proficiat!

Xenophon 22 februari 2012 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5998506)
Hij is op zijn minst een tsjeef met gevoel voor sarcamse en cynisme.

Dat apprecieer ik wel.

Kortom, een grappige anti-Vlaming.

filosoof 22 februari 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5998501)

Ik weet al geruime tijd wie hij is: niet moeilijk :D

fonne 22 februari 2012 15:06

Citaat:

Gaat hij nu eindelijk de verkiezingen van 2010 ongrondwettelijk laten verklaren en het CGKR afschaffen? ;-)

filosoof 22 februari 2012 15:40

Citaat:

http://www.brusselnieuws.be/sites/de..._detoure_0.jpg

giserke 22 februari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5998562)

8O

Kasumi 23 februari 2012 19:01

Arm Brussel heeft er een geschiedenisvervalser bij als vice-goeverneur. :(

Xenophon 23 februari 2012 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5998578)
8O

Ostyn is de vader van Peeters? 8o

Peeters zal dan een artiestennaam zijn...

Nr.10 24 februari 2012 03:49

Jozef Ostyn nieuwe vicegouverneur van Brussel
TV Brussel
21 feb 2012

-Jo- 24 februari 2012 07:41

Arm Brussel...

Nr.10 24 februari 2012 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6000815)
Arm Brussel...

:lol:

groene flamingant 28 februari 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6000308)
Ostyn is de vader van Peeters? 8o

Peeters zal dan een artiestennaam zijn...

Ga je nu echt zeggen dat je nauwelijks verschil ziet tussen die twee? 8O

giserke 28 februari 2012 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de griffel (Bericht 6006916)

Ik zou gedacht hebben dat Stefan Declerck zijn vader zou zijn.;-)

.

En Peeters zijn broer

Xenophon 28 februari 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 6006871)
Ga je nu echt zeggen dat je nauwelijks verschil ziet tussen die twee? 8O

Nee, ze zijn dag en nacht verschil... :roll:

De enige overeenkomst is dat ze beide lid zijn van een Belgicistische anti-Vlaamse partij.

Txiki 28 februari 2012 18:29

En die had tijd te verprutsen op dit forum? :?

De Brabander 28 februari 2012 18:57

Citaat:

Is dat geen totaal overbodige functie? Brabant heeft maar één enkele gouverneur nodig.

giserke 29 februari 2012 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6007574)
Is dat geen totaal overbodige functie? Brabant heeft maar één enkele gouverneur nodig.

Gouverneurs zijn volledig overbodig. Ze worden niet eens verkozen.

Elke bestuursfunctie die niet verkozen wordt is overbodig.

groene flamingant 29 februari 2012 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6007090)
Nee, ze zijn dag en nacht verschil... :roll:

De enige overeenkomst is dat ze beide lid zijn van een Belgicistische anti-Vlaamse partij.

Akkoord, al kan ik Kris Peeters desondanks toch waarderen als een vrij consequent politicus.

groene flamingant 29 februari 2012 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de griffel (Bericht 6006916)
[center]

.

Foto verklaart veel trouwens.

Xenophon 29 februari 2012 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 6008338)
Akkoord, al kan ik Kris Peeters desondanks toch waarderen als een vrij consequent politicus.

Jaja, zolang je maar niet vergeet dat Kris "Vlamingen moeten verplicht blijven van Frans te leren" Peeters, nooit Vlaams minister-President was geworden als hij ook maar èèn greintje Vlaams zijn in zich had gehad.

groene flamingant 29 februari 2012 04:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6008344)
Jaja, zolang je maar niet vergeet dat Kris "Vlamingen moeten verplicht blijven van Frans te leren" Peeters, nooit Vlaams minister-President was geworden als hij ook maar èèn greintje Vlaams zijn in zich had gehad.

Ik vind dat hij gelijk heeft met dat Frans als tweede taal. We moeten niet zo dom gaan doen als veel Franstaligen, door te weigeren de tweede taal te leren, met als gevolg dat je dan als een soort sociaal gehandicapte door het leven moet omdat je je nergens in het buitenland verstaanbaar kan maken.

Ik vind Kris Peeters ook niet anti-Vlaams. Hij is geen Vlaamsnationalist nee, maar je kan dan ook moeilijk verwachten dat iedereen Vlaamsnationalist wordt. In vergelijking met de rest van de top van zijn partij vind ik dat hij nog op een redelijke manier de belangen van de Vlamingen verdedigt.

Xenophon 29 februari 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 6008357)
Ik vind dat hij gelijk heeft met dat Frans als tweede taal. We moeten niet zo dom gaan doen als veel Franstaligen, door te weigeren de tweede taal te leren, met als gevolg dat je dan als een soort sociaal gehandicapte door het leven moet omdat je je nergens in het buitenland verstaanbaar kan maken.

Ik vind Kris Peeters ook niet anti-Vlaams. Hij is geen Vlaamsnationalist nee, maar je kan dan ook moeilijk verwachten dat iedereen Vlaamsnationalist wordt. In vergelijking met de rest van de top van zijn partij vind ik dat hij nog op een redelijke manier de belangen van de Vlamingen verdedigt.

Ik vind dat hij daar niets over te beslissen heeft, ik/de Vlaming kan dat zelf wel beslissen welke talen hij wil leren. Ik heb geen "Vlaamse" Minister-President uit een anti-Vlaamse Belgicistische partij nodig om me dat te verplichten.

De Brabander 29 februari 2012 19:40

Hoe zou dat voelen een totaal nutteloze functie hebben? :-D

De Brabander 29 februari 2012 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6008298)

Burgemeesters en ministers dus ook? Kriske Peeters zal het graag horen. ;-) Hoe denk je dat die pipo aan zijn goed betaald en nutteloos jobje is gekomen misschien?

Vito 29 februari 2012 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6009361)

Dat weet jij goed genoeg, meneer de voorzitter van de BUB.

Flippend Rund 29 februari 2012 19:59

Há nu hebben we eindelijk onzen eigen lange arm

Supe®Staaf 29 februari 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6009361)

Is dat niet de beste omschrijving van een politiek mandaat?

Bokkenreyder 29 februari 2012 23:50

Is Ostyn niet de broer van Guy Verhofstadt? Bekijk die foto eens goed? :-D

Vito 1 maart 2012 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6009723)
Is Ostyn niet de broer van Guy Verhofstadt? Bekijk die foto eens goed? :-D

Stefaan Declerck, Kris Peeters, Guy Verhofstadt,... Nog iemand?

Vito 1 maart 2012 09:08

http://www.dailymotion.com/video/xoy...k-inzicht_news

Amaai, Grouwels steekt nogal de loftrompet af.

De schoofzak 1 maart 2012 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6008773)
Ik vind dat hij daar niets over te beslissen heeft, ik/de Vlaming kan dat zelf wel beslissen welke talen hij wil leren. Ik heb geen "Vlaamse" Minister-President uit een anti-Vlaamse Belgicistische partij nodig om me dat te verplichten.

Nu niet overdrijven hé.

Wat er in de Vlaamse schoolprogramma's staat dat moet onderwezen worden, moet beslist worden door het Vlaams Parlement op voorstel van de Vlaamse minister van Ondervijs.
En niet (volledig) 'op individuele basis' dus.

Vlamingen moeten polygloten blijven; wij moeten meer moeite steken in het Frans dan in het Engels, om aan hetzelfde niveau te komen;
dus moet er meer 'gewerkt' worden aan het Frans.
Daarbij, een Vlaming heeft geen schrik om te werken.

Er is nog maar één voorwaarde te vervullen om het bovenstaande 'vrij en vrank' te kunnen toepassen: de taalgrens moet staatsgrens worden.
(er zijn geen troubles tussen de Fransen en de West-Vlamingen: de relaties zijn er duidelijk ... als ge verstaat wat ik bedoel)

Xenophon 1 maart 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6009933)
Nu niet overdrijven hé.

Wat er in de Vlaamse schoolprogramma's staat dat moet onderwezen worden, moet beslist worden door het Vlaams Parlement op voorstel van de Vlaamse minister van Ondervijs.
En niet (volledig) 'op individuele basis' dus.

Vlamingen moeten polygloten blijven; wij moeten meer moeite steken in het Frans dan in het Engels, om aan hetzelfde niveau te komen;
dus moet er meer 'gewerkt' worden aan het Frans.
Daarbij, een Vlaming heeft geen schrik om te werken.

Er is nog maar één voorwaarde te vervullen om het bovenstaande 'vrij en vrank' te kunnen toepassen: de taalgrens moet staatsgrens worden.
(er zijn geen troubles tussen de Fransen en de West-Vlamingen: de relaties zijn er duidelijk ... als ge verstaat wat ik bedoel)

Het enige dat de Vlaming "moet" op dat gebied, is zelf kunnen kiezen zoals normale mensen dan doen.

groene flamingant 1 maart 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de griffel (Bericht 6008751)
Waar ga jij met jouw Frans ergens verstaanbaar maken (behalve in Wallonië, Brussel, Frankrijk... )?
Zou het dan niet veel beter zijn om Engels als tweede taal te nemen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Ik vind dat hij daar niks over te beslissen heeft...

Lees de reactie van Schoofzak waar ik mij helemaal in terugvindt.

Ik ga zeker niet zeggen dat Frans belangrijker is dan Engels. Verre van zelfs, maar het blijft wel de tweede landstaal en de taal van één van onze grootste buurlanden.

En indien je twijfelt aan het nut van door de overheid opgelegde normen qua taalonderwijs, kijk dan naar Brussel waar massa's Franstaligen op volwassen leeftijd komen en met schaamrood op de kaken moeten toegeven dat ze de eerste landstaal niet spreken door het gebrek aan degelijke taallessen in het Franstalige onderwijs, en nu met schaamrood op de kaken moeten toegeven dat dat een grote tekortkoming is.

Xenophon 1 maart 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 6011031)

Ik ga zeker niet zeggen dat Frans belangrijker is dan Engels. Verre van zelfs, maar het blijft wel de tweede landstaal en de taal van één van onze grootste buurlanden.

En indien je twijfelt aan het nut van door de overheid opgelegde normen qua taalonderwijs, kijk dan naar Brussel waar massa's Franstaligen op volwassen leeftijd komen en met schaamrood op de kaken moeten toegeven dat ze de eerste landstaal niet spreken door het gebrek aan degelijke taallessen in het Franstalige onderwijs, en nu met schaamrood op de kaken moeten toegeven dat dat een grote tekortkoming is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6010233)
Het enige dat de Vlaming "moet" op dat gebied, is zelf kunnen kiezen zoals normale mensen dan doen.

Vito 2 maart 2012 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 6011031)

Je vergist je. Er zijn meer mensen die Nederlands als moedertaal hebben, dat klopt. Jij maakt daarvan "de eerste taal". Maar er zijn meer mensen die Frans spreken, onder meer doordat in de Franse Gemeenschap Nederlands geen verplicht vak is. Zodoende kan je in België beter je plan trekken als toerist met Frans dan met Nederlands. Frans is dus de eerste taal.

Niet dat ik dit OK vind, want ik vind uw redenering logischer.

De schoofzak 2 maart 2012 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6011211)
Je vergist je. Er zijn meer mensen die Nederlands als moedertaal hebben, dat klopt. Jij maakt daarvan "de eerste taal". Maar er zijn meer mensen die Frans spreken, onder meer doordat in de Franse Gemeenschap Nederlands geen verplicht vak is. Zodoende kan je in België beter je plan trekken als toerist met Frans dan met Nederlands. Frans is dus de eerste taal.

Niet dat ik dit OK vind, want ik vind uw redenering logischer.

Frans is de dominante taal.
(één van de redenen waarom ik de taalgrens vervangen wil zien worden door een staatsgrens)

groene flamingant 3 maart 2012 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6011237)
Frans is de dominante taal.
(één van de redenen waarom ik de taalgrens vervangen wil zien worden door een staatsgrens)

Ik denk nog steeds dat die taalgrens op zich voldoende moet zijn om verfransing tegen te gaan (maar ja, wat wil men als de klassieke partijen aan Vlaamse kant het zelfs niet meer de moeite waard vinden om daar respect voor te vragen).

BWarrior 3 maart 2012 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6008298)

Zoals de 'deelstatelijke' regeringen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be