Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toploon van Bellens heeft nog een donker kantje . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168923)

Klarekijk 19 maart 2012 12:52

Toploon van Bellens heeft nog een donker kantje .

Het toploon van Bellens heeft nog een ander donker kantje . Ik vermoed dat zo'n loon wordt goedgekeurd in een raad van bestuur van 20 mensen of meer . Indie ook zij niet in het potje mogen graaien zouden zij zoiets nooit goedkeuren .

Trouwens indien het bestuur bv maar 1500 € / maand hebben zouden ze zeker zoiets niet stemmen .

Ik ken mensen bij Belgacom aan de top , man en vrouw werken op de zelfde gang en hebben de zelfde uren , en hebben elk om de 3 jaar een dikke Nieuwe auto full options . Nu twee dikke Mercedessen en een heel dik loon .

De vraag is , is dergelijk loon een soort zwijggeld ?

Sfax 19 maart 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6036938)
Het toploon van Bellens heeft nog een ander donker kantje . Ik vermoed dat zo'n loon wordt goedgekeurd in een raad van bestuur van 20 mensen of meer . Indie ook zij niet in het potje mogen graaien zouden zij zoiets nooit goedkeuren .

Trouwens indien het bestuur bv maar 1500 € / maand hebben zouden ze zeker zoiets niet stemmen .

Ik ken mensen bij Belgacom aan de top , man en vrouw werken op de zelfde gang en hebben de zelfde uren , en hebben elk om de 3 jaar een dikke Nieuwe auto full options . Nu twee dikke Mercedessen en een heel dik loon .

Zwijggeld? Je kan de details van Bellens' verloning + de RVB, net zoals voor elk beursgenoteerd bedrijf, gewoon in het jaarverslag vinden.

Wat stoort je aan die wagens?

lombas 19 maart 2012 14:11

Citaat:

Concetta, ben jij dat?

Steben 19 maart 2012 14:47

Citaat:

ja

elk loon is dat een beetje

Klarekijk 19 maart 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037035)
Zwijggeld? Je kan de details van Bellens' verloning + de RVB, net zoals voor elk beursgenoteerd bedrijf, gewoon in het jaarverslag vinden.

Wat stoort je aan die wagens?

U vind een bedrijfswagen voor iemand die op een kantoor zit en maandelijk max 3 buitenhuise afspraken heeft verantwoord ?
U vind een loon 2.6 milj verantwoord , het zijn zeker niet de mensen met een loontje onder de 2000 € die dat goedgekeur hebben hoor .

Dat is de kanker van de maatschappij die het hele weefsel kapot maakt .

Is dat duidelijk !

Klarekijk 19 maart 2012 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6037066)
Concetta, ben jij dat?

Ik antwoord alleen op verstaanbare vragen in mensentaal .

Sfax 19 maart 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037199)
U vind een bedrijfswagen voor iemand die op een kantoor zit en maandelijk max 3 buitenhuise afspraken heeft verantwoord ?

Ja

In België zijn bedrijfswagens niet zozeer bedoeld voor zij die het absoluut nodig hebben bij hun job, het is een manier om aan je werknemer een fundamenteel voordeel te bieden, zonder dat hij/zij daar op kapot belast wordt en zonder dat het een veelvoud aan het bedrijf kost.

Zwakke argumentatie dus als je zit te kijken naar de "nood binnen de functie".

Citaat:

U vind een loon 2.6 milj verantwoord , het zijn zeker niet de mensen met een loontje onder de 2000 € die dat goedgekeur hebben hoor .
Ik heb geen enkel probleem met dat loon. Als je een goeie CEO wil, dan kost dat geld (waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens).

Citaat:

Dat is de kanker van de maatschappij die het hele weefsel kapot maakt .

Is dat duidelijk !
Nee, niet echt. Wat is je punt nu echt?

lombas 19 maart 2012 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037202)

De vervoeging van het werkwoord zijn en verwijswoorden zijn onverstaanbaar voor je?

Klarekijk 19 maart 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037210)
Ja

In België zijn bedrijfswagens niet zozeer bedoeld voor zij die het absoluut nodig hebben bij hun job, het is een manier om aan je werknemer een fundamenteel voordeel te bieden, zonder dat hij/zij daar op kapot belast wordt en zonder dat het een veelvoud aan het bedrijf kost.

Zwakke argumentatie dus als je zit te kijken naar de "nood binnen de functie".

Ik heb geen enkel probleem met dat loon. Als je een goeie CEO wil, dan kost dat geld (waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens).

Nee, niet echt. Wat is je punt nu echt?

En bent U zeker dat Bellens een goede CO is ? vele colega's denken daar anders over .

Maar dat een CO die daar 2.6 milj voor krijgt echt zoveel beter is en bekwamer is dan een slime verantwoorde peroon met een loon van 4000 € per maand is absoluut niet zeker

Schaamte vrij zijn , moet dat dan zoveel meer betaald worden ?

Cynara Cardunculus 19 maart 2012 17:15

Citaat:

allez, iedereen kent Concetta toch ondertussen?

Ook dat is een leuk voorbeeld van scheefgelopen misbruik van belastinggelden.

Demper 19 maart 2012 17:24

Ik vind het een schande dat Bellens zoveel krijgt terwijl wij in vergelijking met andere landen torenhoge prijzen betalen voor internet en telefonie. Ronduit walgelijk.

lombas 19 maart 2012 17:26

Schouppe wrijft al in zijn handjes. Van een politiek neutrale voorzitter van de raad van bestuur naar een CD&V-PS bastion.

Prachtig.

lombas 19 maart 2012 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037285)
Ik vind het een schande dat Bellens zoveel krijgt terwijl wij in vergelijking met andere landen torenhoge prijzen betalen voor internet en telefonie. Ronduit walgelijk.

Zolang de regering haar vette cheque krijgt (€40 per Belg), hoeft Belgacom weinig te vrezen.

Demper 19 maart 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6037289)
Zolang de regering haar vette cheque krijgt (€40 per Belg), hoeft Belgacom weinig te vrezen.

De Cosa Nostra is er niets tegen.

Sfax 19 maart 2012 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037242)
En bent U zeker dat Bellens een goede CO is ? vele colega's denken daar anders over .

Ik zal je even helpen:
Citaat:

(waarmee ik me op geen enkele manier wil uitlaten over het al dan nietgoed zijn van Bellens)

Jouw vraag is zelfs niet eens relevant binnen de bemerkinegn die je mij maakte/de vragen die je me stelde.

Citaat:

Maar dat een CO die daar 2.6 milj voor krijgt echt zoveel beter is en bekwamer is dan een slime verantwoorde peroon met een loon van 4000 € per maand is absoluut niet zeker

Schaamte vrij zijn , moet dat dan zoveel meer betaald worden ?
Staat je vrij jezelf kandidaat te stellen tegen dat loon. Wie weet nemen ze je wel aan.

lombas 19 maart 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037300)
De Cosa Nostra is er niets tegen.

Vermits de inkomsten van de Cosa Nostra de laatste jaren met ongeveer 10% stijgen en daardoor ongeveer even hoog zijn als de inkomsten van de federale overheid min de parafiscale belastingen en de uitkeringen voor de sociale zekerheid, denk ik dat we het zaakje beter aan de Cosa Nostra zouden uitbesteden.

Boduo 19 maart 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6037285)

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

filosoof 19 maart 2012 21:36

Citaat:

http://lmgtfy.com/?q=belgacom+concetta

Mambo 19 maart 2012 21:52

Citaat:

Ja

Goede ceo's kosten wereldwijd veel geld.
Wij merken dat aan de wereldcrisis die we afbetalen voor hun.

Echt goede die ons geld besparen, die zijn zelfs niet te vinden.

Sfax 19 maart 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6037721)
Goede ceo's kosten wereldwijd veel geld.
Wij merken dat aan de wereldcrisis die we afbetalen voor hun.

Echt goede die ons geld besparen, die zijn zelfs niet te vinden.

Genoeg te vinden in de privé :)

Brito van Inbev, om er maar eentje te noemen :lol:8-)

Mambo 19 maart 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037725)

We hebben het al gemerkt aan de kassa.
Echt waar wat ze ook doen, op één of andere manier komt dat altijd op onze nek terecht.

Ik begin me af te vragen waar die goede kant feitelijk zit?

fcal 19 maart 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6037737)
Echt waar wat ze ook doen, op één of andere manier komt dat altijd op onze nek terecht.

Brito en Inbev, matigheid bij alcoholinname is een goede deugd.

Boduo 19 maart 2012 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037725)

Sfax wil terug naar de tijd van Daens en Eylenbosch.

:?

Sfax 19 maart 2012 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6037737)

Tuurlijk niet; koop iets anders als je het niet wil betalen :)
Die keuze heb je altijd en overal.

Die kerel is er niet om jou zo goedkoop mogelijk aan bier te laten geraken, noch is het eenders welke CEO zijn/haar taak om jou hun product/Service zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Ze zijn er om hun bedrijf te laten floreren en de investeringen van de eigenaars te laten renderen. Lichtelijk verschil in interpretatie I'd say :)

Sfax 19 maart 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6037771)
Sfax wil terug naar de tijd van Daens en Eylenbosch.

:?

Lol, ja want dat is wat ik zeg :lol:
Moest dat zo zijn, dan zou ik in de eerste plaats een bedrijf als Inbev dat bovengemiddeld betaalt niet weten te waarderen.

Mogen we daaruit concluderen dat je eigenlijk geen argumenten hebt, en dus maar wat met assumpties begint? :lol:

Boduo 19 maart 2012 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037784)
Lol, ja want dat is wat ik zeg :lol:
Moest dat zo zijn, dan zou ik in de eerste plaats een bedrijf als Inbev dat bovengemiddeld betaalt niet weten te waarderen.

Mogen we daaruit concluderen dat je eigenlijk geen argumenten hebt, en dus maar wat met assumpties begint? :lol:

Jouw definitie van "argument" is de allerindividueelste expressie v.d. allerindividueelste emotie.

;-)

Mambo 19 maart 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037780)
Tuurlijk niet; koop iets anders als je het niet wil betalen :)
Die keuze heb je altijd en overal.

Die kerel is er niet om jou zo goedkoop mogelijk aan bier te laten geraken, noch is het eenders welke CEO zijn/haar taak om jou hun product/Service zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Ze zijn er om hun bedrijf te laten floreren en de investeringen van de eigenaars te laten renderen. Lichtelijk verschil in interpretatie I'd say :)

Neen maar ik ben er niet om die kerel geld te gaan dragen hé.
Dus zijn pintjes mag hij steeds meer zelf in zijn kraag gieten.
Het probleem is dat die kerels op een carrousel zitten en bij afname enkel nog kunnen verhogen.
In feite maar dat zal je met de tijd wel nog ondervinden...staan ze al met hun rug tegen de muur.
Ze kunnen enkel nog opslaan om verder te doen.
En dat beste sfax is altijd de laatste stap voor de val.

Sfax 19 maart 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6037798)
Jouw definitie van "argument" is de allerindividueelste expressie v.d. allerindividueelste emotie.

;-)

Dus je geeft nog toe ook? 8O

8-)

Sfax 19 maart 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6037803)
Neen maar ik ben er niet om die kerel geld te gaan dragen hé.
Dus zijn pintjes mag hij steeds meer zelf in zijn kraag gieten.
Het probleem is dat die kerels op een carrousel zitten en bij afname enkel nog kunnen verhogen.
In feite maar dat zal je met de tijd wel nog ondervinden...staan ze al met hun rug tegen de muur.
Ze kunnen enkel nog opslaan om verder te doen.
En dat beste sfax is altijd de laatste stap voor de val.

Ja hoor, als jij het zegt.
Moet ik dat op dezelfde manier zien als je "er zijn alleen vaste lonen bepaald door barema's"?

Klarekijk 20 maart 2012 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6037323)
Ik zal je even helpen:

Jouw vraag is zelfs niet eens relevant binnen de bemerkinegn die je mij maakte/de vragen die je me stelde.

Staat je vrij jezelf kandidaat te stellen tegen dat loon. Wie weet nemen ze je wel aan.

Ik ben niet goed in mensen uitmelken, en zelf graaien met handen en voeten gelijk . bovendien heb ik ook eergevoel . ( niet schaamte vrij )

Boduo 20 maart 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037919)
Ik ben niet goed in mensen uitmelken, en zelf graaien met handen en voeten gelijk . bovendien heb ik ook eergevoel . ( niet schaamte vrij )

Sommigen hier op deze draad hebben niet het minste eergevoel.
Bellens heeft, met z'n decadent loon dat 80 keer hoger ligt dan het gemiddelde van z'n personeel, geen benul van wat eergevoel is.
Dat liet P. Magnette gisterenavond op tv duidlijk aanvoelen.
Magnette verdient ook nog een pluimpje voor z'n quasi correct Nederlands.

:-P

Sfax 20 maart 2012 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6037919)

Hoeft toch ook niet? Of wou jij niet tegen 4000€/maand daar in die functie gaan werken?

Klarekijk 20 maart 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6038267)
Hoeft toch ook niet? Of wou jij niet tegen 4000€/maand daar in die functie gaan werken?

Aan 4000 € of zelfs 8000 €/ m is iets heel anders dan 2.6 mil €/ jaar

Klarekijk 20 maart 2012 12:45

Leg mij nu eens uit welke toplui er in die raad van bestuur zitten die zoiets goedkeuren en wat hun verloning ( zwijggeld ) is

Sfax 20 maart 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6038281)

Wel, dat was toch je voorstel?
Neem contact op met hen, en zeg maar dat jij zijn job wil doen aan 4000/maand.

Wie weet pakken ze je wel aan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6038283)
Leg mij nu eens uit welke toplui er in die raad van bestuur zitten die zoiets goedkeuren en wat hun verloning ( zwijggeld ) is

Dezelfden die in de media nu wat fake verontwaardigd komen doen.

Boduo 20 maart 2012 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6038281)

Vandaag in HLN: Bellens krijgt 13 X het loon van Di Rupo. Is Belgacom leiden 13 X moeilijker dan Belgie leiden ? (D. Reynders)

:twisted:

Klarekijk 20 maart 2012 17:56

Waarom krijg ik hier geen antwoord ?

wie zijn die toplui die dergelijk loon in de raad van bestuur goedkeuren ?

staan ze onder druk of krijgen ze ook exuberante sommen om te voor Bellens en zichzelf te stemmen en te zwijgen ?

Sfax 20 maart 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6038606)
Vandaag in HLN: Bellens krijgt 13 X het loon van Di Rupo. Is Belgacom leiden 13 X moeilijker dan Belgie leiden ? (D. Reynders)

:twisted:

Een bedrijf leiden en dat op een succesvolle manier doen is zeker moeilijker dan het aanmodderen dat de staat doet ja.

Sfax 20 maart 2012 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6038644)
Waarom krijg ik hier geen antwoord ?

wie zijn die toplui die dergelijk loon in de raad van bestuur goedkeuren ?

staan ze onder druk of krijgen ze ook exuberante sommen om te voor Bellens en zichzelf te stemmen en te zwijgen ?

Djeezes vent, doe ook eens wat moeite om wat dingen op te zoeken ipv als een klein kind te janken achter anderen die je conspiracy theorietjes moeten ondersteunen.

't Was je eerder al aangegeven: sla er eens en jaarverslag op na, daar staat dat allemaal in.

CQ:

Citaat:

Members of the Board of Directors appointed by the Belgian State
Name Age Position Term
Theo Dilissen 57 Chairman 2004 * 2015
Didier Bellens 55 President & CEO 2003 * 2015
Martine Durez 60 Director 1994 * 2012
Mimi Lamote 46 Director 2006 * 2012
Michèle Sioen 45 Director 2006 * 2012
Michel Moll 63 Director 1994 * 2012
Paul Van de Perre 58 Director 1994 * 2012

Members of the Board of Directors appointed by the General Shareholders meeting

Name Age Position Term
Jozef Cornu 66 Independent Director 2009 * 2015
Guido J.M. Demuynck 60 Independent Director 2007 * 2013
Pierre*Alain De Smedt 66 Independent Director 2004 * 2016
Carine Doutrelepont 50 Independent Director 2004 * 2013
Georges Jacobs 70 Independent Director 2004 * 2011
Oren G. Shaffer 68 Independent Director 2004 * 2013
Lutgart Van den Berghe 58 Independent Director 2004 * 2016
Lijst uit rapport van 2010 aangezien 2011 nog niet online lijkt te staan, maar bon, zoveel wijzigt dat ook niet.

En hun vergoedingen die ze daarvoor krijgen:
Citaat:

Activities Report and Attendance at Board and Committee meetings
Name Board
(total 5)
ACC
(total 5)
NRC
(total 8)
SBDC
(total 2)
Total
Remuneration
Theo DILISSEN 5/5 8/8 2/2 EUR*154,000
Didier BELLENS 5/5 1/2 EUR*0
Jozef CORNU 5/5 EUR*52,000
Guido J.M. DEMUYNCK 4/5 2/2 EUR*52,000
Pierre*Alain DE SMEDT 5/5 5/5 EUR*77,000
Carine DOUTRELEPONT 5/5 EUR*52,000
Martine DUREZ 5/5 8/8 EUR*74,500
Philip HAMPTON (*)
0/1 0/1 EUR*11,375
Georges JACOBS 5/5 8/8 EUR*72,000
Mimi LAMOTE 5/5 EUR*52,000
Michel MOLL 5/5 5/5 EUR*64,500
Oren G. SHAFFER 5/5 5/5 2/2 EUR*69,500
Michèle SIOEN 4/5 EUR*47,000
Lutgart VAN den BERGHE 5/5 8/8 EUR*72,000
Paul VAN de PERRE 5/5 5/5 EUR*64,50
De voorzitter van de RVB heeft dus zowat 13000€/maand, de rest van de board varieert tussen de 4000 en de 6500/maand, met ééntje die zelfs maar 1000/maand meeneemt (al zijn die herberekeningen naar maanden eigenlijk zinloos, maar bon)

Dus go ahead, feel free om nog wat meer consipracy de wereld in te lanceren.

Klarekijk 20 maart 2012 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6038673)
Djeezes vent, doe ook eens wat moeite om wat dingen op te zoeken ipv als een klein kind te janken achter anderen die je conspiracy theorietjes moeten ondersteunen.

't Was je eerder al aangegeven: sla er eens en jaarverslag op na, daar staat dat allemaal in.

CQ:

Lijst uit rapport van 2010 aangezien 2011 nog niet online lijkt te staan, maar bon, zoveel wijzigt dat ook niet.

En hun vergoedingen die ze daarvoor krijgen:

De voorzitter van de RVB heeft dus zowat 13000€/maand, de rest van de board varieert tussen de 4000 en de 6500/maand, met ééntje die zelfs maar 1000/maand meeneemt (al zijn die herberekeningen naar maanden eigenlijk zinloos, maar bon)

Dus go ahead, feel free om nog wat meer consipracy de wereld in te lanceren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be