Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Lijn/ meer financiele efficientie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169084)

D.J.G. 23 maart 2012 06:14

De Lijn/ meer financiele efficientie
 
De Lijn/ meer financiele efficientie


Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier.

Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie,


maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus ..

Even mee-r brainstormen dus


..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit

Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten
dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn.
De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden.


En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen.




Dat was het een beetje van mijn kant.

D.J.G. 3 april 2012 11:16

Kleine busjes vol boeken voor pendelaars

fonne 3 april 2012 11:20

Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?

Amon_Re 3 april 2012 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6059028)
Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?

Nee :(

fcal 3 april 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6059028)
Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?

Dit is een ontroerende tekst. Een mooi voorbeeld van belbussenproza.

pajoske 3 april 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6059651)
Dit is een ontroerende tekst. Een mooi voorbeeld van belbussenproza.

Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?

fantoom 3 april 2012 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059701)
Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?

Als je een smartphone hebt kan je een app installeren: De Lijn;-)

pajoske 3 april 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059705)
Als je een smartphone hebt kan je een app installeren: De Lijn;-)

Wat ben ik daarmee? Rijden de bussen dan sneller? staat daar meer info op wat betreft het aantal zones en de kosten dan op internet?

Ratatosk 3 april 2012 17:30

Meer lijnbussen in de avond, weekend en industriezones zou ook veel helpen. Wat ben ik met een lijnbus als ik uitga als om 22u00 de laatste lijnbus is. Net hetzelfde met ploegarbeiders. Probeer maar eens een lijnbus te vinden voor 6u00 en na 22u00 in een industriezone.

fantoom 3 april 2012 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059716)
Wat ben ik daarmee? Rijden de bussen dan sneller? staat daar meer info op wat betreft het aantal zones en de kosten dan op internet?

Ik wou je enkel behulpzaam zijn.

Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D

Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden.

Boduo 3 april 2012 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059730)
Ik wou je enkel behulpzaam zijn.

Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D

Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden.

De Lijn heeft ook nog de suk6 volle kusttram: natuurlijk suk6 vol: 's zomers rijden er +/- 80 % v.d. reizigers ZWART !!!
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %).

pajoske 3 april 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6059730)
Ik wou je enkel behulpzaam zijn.

Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D

Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden.

Ik rijd ook niet met bus of trein. Vandaar dat ik via internet info zocht. Maar je kan op de site van delijn geen info vinden over de kostprijs van een traject omdat er geen info staat over de afbakening van de zones.

De info van reistijd enz. staaft mijn opinie dat openbaar vervoer voor ons geen alternatief is voor een auto. Ons bestraffen met hoge brandstofprijzen staat dus gelijk met diefstal van de overheid.
Beter kon men subsidie geven aan autobezitters die collega's of andere mensen willen mee verveoeren. Dat is vel rendabeler dan subsidie aan de lijn in deze regio.

Zwitser 3 april 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6059927)
De Lijn heeft ook nog de suk6 volle kusttram: natuurlijk suk6 vol: 's zomers rijden er +/- 80 % v.d. reizigers ZWART !!!
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %).

Waarop baseer je dat de mensen zwart rijden?

Boduo 3 april 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6060019)
Waarop baseer je dat de mensen zwart rijden?

Omdat ik het al een paar jaren zie met m'n eigen ogen.

filosoof 3 april 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. (Bericht 6059020)
Kleine busjes vol boeken voor pendelaars

In Turkije en Noord Afrika rijden veel mensen met collectieve taxis naar hun bestemming. De taxi vertrekt als hij vol is. Soms kan dat even wachten zijn maar dat halen ze wel in op een lange rit.

Bobke 3 april 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6060074)
Omdat ik het al een paar jaren zie met m'n eigen ogen.

Dus jij ziet dat die mensen geen abonnement hebben.

Mam 3 april 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6060078)
In Turkije en Noord Afrika rijden veel mensen met collectieve taxis naar hun bestemming. De taxi vertrekt als hij vol is. Soms kan dat even wachten zijn maar dat halen ze wel in op een lange rit.

Het probleem met die collectieve taxi's is inderdaad dat ze niet zo stipt zijn. Pas vertrekken als ze vol zitten?? Je kan er dus naar fluiten dat die je naar je werk afzetten.

Zwitser 4 april 2012 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6060074)
Omdat ik het al een paar jaren zie met m'n eigen ogen.

Jij kan dus met je eigen ogen zien dat iemand geen geldig vervoersbewijs op zak heeft?

(Moet je eens hier komen, zul je rap denken dat 100% van de Zwitsers zwartrijders zijn...)

cookie monster 4 april 2012 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059701)
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?

http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/index.htm
http://www.delijn.be/verkooppunten/sms_ticketing_copy.htm
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...gpas/index.htm
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/types/dagpas/index.htm#dagpas
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...aart/index.htm


http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs (trein)
(www.nmbs.be) optie: allleen reguonaal verkeer (tram/bus)
http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/quer...28247&OK#focus

Boduo 4 april 2012 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6060136)
Dus jij ziet dat die mensen geen abonnement hebben.

Ik begin hierover geen polemiek.
Doe de moeite en ga deze zomer naar Oostende, neem de tram a.h. station en doe je ogen goed open.

:| 8O :|

Bobke 4 april 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6061871)
Ik begin hierover geen polemiek.
Doe de moeite en ga deze zomer naar Oostende, neem de tram a.h. station en doe je ogen goed open.

:| 8O :|

Het spijt mij maar ik kan dat niet zien zoals jij.
Wel heb ik eens een controle meegemaakt en toen bleek iedereen over een vervoerbewijs te beschikken.

pajoske 5 april 2012 10:04

Dat weet ik ook wel, maar daar staat wel hoeveel ik moet betalen per zone. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zones ik moet betalen voor de door mij gewenste route.
Trouwens volgens de nmbs-site is in juni geen verbinding met openbaar vervoer meer mogelijk voor mijn gewenst traject.

fonne 5 april 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6060015)
Ik rijd ook niet met bus of trein. Vandaar dat ik via internet info zocht. Maar je kan op de site van delijn geen info vinden over de kostprijs van een traject omdat er geen info staat over de afbakening van de zones.

Die informatie staat op de netplannen per gemeente.
netplannen Limburg.
Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte.

guido 007 5 april 2012 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. (Bericht 6042427)
De Lijn/ meer financiele efficientie


Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier.

Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie,


maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus ..

Even mee-r brainstormen dus


..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit

Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten
dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn.
De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden.


En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen.




Dat was het een beetje van mijn kant.

Bedankt,
Ik heb er niets van begrepen.

fonne 5 april 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 6063014)
Bedankt,
Ik heb er niets van begrepen.

Wen er maar al aan. Dit wordt het standaard-Nederlands van 2050 af.

pajoske 5 april 2012 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6059701)
Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6062947)
Die informatie staat op de netplannen per gemeente.
netplannen Limburg.
Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte.

In de veronderstelling dat die grijze stippellijnen zones aanduiden, want dat staat ook nergens vermeld, zou ik voor mijn traject van 15 km, 6 zones doorkruisen. Dat kost me dus 3 euro enkel.

besluit: openbaar vervoer kostprijs 3 euro (en 10 euro voor de belastingbetaler?) en 2 uren reizen.
eigen wagen: kostprijs 3 euro en minder dan 20 minuten reizen.

Mijn keuze is snel gemaakt.

cookie monster 6 april 2012 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6062802)
Dat weet ik ook wel, maar daar staat wel hoeveel ik moet betalen per zone. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zones ik moet betalen voor de door mij gewenste route.
Trouwens volgens de nmbs-site is in juni geen verbinding met openbaar vervoer meer mogelijk voor mijn gewenst traject.

http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...dex.htm#dagpas
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delijn.be
Dagpas, driedagenpas, vijfdagenpas of zevendagenpas
Een dagpas of meerdagenpas is het goedkoopste vervoerbewijs als u geen abonnement hebt en 1 of meerdere opeenvolgende dagen vaak reist met onze bussen of trams. Bij elke opstap of overstap moet u de dagpas registreren in het gele ontwaardingstoestel.
Een dagpas is geldig op de dag van de eerste ontwaarding tot 3.59 uur van de volgende dag. Als u bijvoorbeeld een dagpas hebt die geldig is op 6 juni, dan mag u die ook nog gebruiken voor een rit die op 7 juni om 0.20 uur vertrekt.
Met een dagpas mag u 1 dag onbeperkt gebruik maken van alle voertuigen van De Lijn. Een drie- of vijfdagenpas is geldig gedurende 3 of 5 opeenvolgende dagen.


Met de zevendagenpas kunt u gedurende 7 opeenvolgende dagen onbeperkt gebruik maken van de Kusttram en alle bussen in de kustprovincie.

DAGPAS in voorverkoop
Dagpas € 5
driedagenpas € 10
vijfdagenpas€ 15
dus zones maaak nie uit !!


http://www.delijn.be/verkooppunten/s...ing_copy.htm#1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delijn.be
Waar en hoe lang is een sms-ticket geldig?

De sms-tickets zijn geldig op alle bussen en trams van De Lijn, uitgezonderd op het nachtnet van De Lijn in Antwerpen.



Het is belangrijk dat, net zoals bij de andere vervoerbewijzen van De Lijn, de klant zijn sms-ticket dient aan te kopen alvorens hij op het voertuig stapt. Een sms-ticket is 60 minuten of 120 minuten geldig na ontvangst, ongeacht het aantal doorlopen zones. Een sms-ticket is dus een zuiver tijdstarief.

dus zones maaak nie uit !!

Boduo 7 april 2012 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6064313)
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...dex.htm#dagpas


DAGPAS in voorverkoop
Dagpas € 5
driedagenpas € 10
vijfdagenpas€ 15
dus zones maaak nie uit !!


http://www.delijn.be/verkooppunten/s...ing_copy.htm#1
dus zones maaak nie uit !!

Dat is het cadeautje dat De Lijn geeft aan z'n klanten die zo'n pas kopen.
De NMBS doet iets gelijkaardigs met z'n "passen".
:-P

D.J.G. 24 april 2012 15:44

Even dit jonges, ik poste over iets heel belangrijks. Iets dat ik Wel uitwerkte. Mijn boek is onlangs gepubliceerd en het is gratis te lezen op www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en het is echt Het van het. Het gaat om hopen onkostelijk geld dat veel van de nu nog te dure eco enzo Wel zal bekostigen. I just love industries, cause they are so many and we really need only few to solve the humanitarian retarding reality.

Boduo 27 april 2012 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. (Bericht 6095906)
Even dit jonges, ik poste over iets heel belangrijks. Iets dat ik Wel uitwerkte. Mijn boek is onlangs gepubliceerd en het is gratis te lezen op www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en het is echt Het van het. Het gaat om hopen onkostelijk geld dat veel van de nu nog te dure eco enzo Wel zal bekostigen. I just love industries, cause they are so many and we really need only few to solve the humanitarian retarding reality.

Concreet: heeft uw boek iets te maken met De Lijn ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be