![]() |
De Lijn/ meer financiele efficientie
De Lijn/ meer financiele efficientie
Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier. Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie, maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus .. Even mee-r brainstormen dus ..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn. De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden. En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen. Dat was het een beetje van mijn kant. |
Kleine busjes vol boeken voor pendelaars
|
Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is. Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni. Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact. Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur. Met de wagen op minder dan 20 minuten. Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer? Prijs fiets: hoogstens slijtage. Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald. Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Meer lijnbussen in de avond, weekend en industriezones zou ook veel helpen. Wat ben ik met een lijnbus als ik uitga als om 22u00 de laatste lijnbus is. Net hetzelfde met ploegarbeiders. Probeer maar eens een lijnbus te vinden voor 6u00 en na 22u00 in een industriezone.
|
Citaat:
Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. :-D Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden. |
Citaat:
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %). |
Citaat:
De info van reistijd enz. staaft mijn opinie dat openbaar vervoer voor ons geen alternatief is voor een auto. Ons bestraffen met hoge brandstofprijzen staat dus gelijk met diefstal van de overheid. Beter kon men subsidie geven aan autobezitters die collega's of andere mensen willen mee verveoeren. Dat is vel rendabeler dan subsidie aan de lijn in deze regio. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Moet je eens hier komen, zul je rap denken dat 100% van de Zwitsers zwartrijders zijn...) |
Citaat:
http://www.delijn.be/verkooppunten/sms_ticketing_copy.htm http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...gpas/index.htm http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/types/dagpas/index.htm#dagpas http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...aart/index.htm http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs (trein) (www.nmbs.be) optie: allleen reguonaal verkeer (tram/bus) http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/quer...28247&OK#focus |
Citaat:
Doe de moeite en ga deze zomer naar Oostende, neem de tram a.h. station en doe je ogen goed open. :| 8O :| |
Citaat:
Wel heb ik eens een controle meegemaakt en toen bleek iedereen over een vervoerbewijs te beschikken. |
Citaat:
Trouwens volgens de nmbs-site is in juni geen verbinding met openbaar vervoer meer mogelijk voor mijn gewenst traject. |
Citaat:
netplannen Limburg. Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte. |
Citaat:
Ik heb er niets van begrepen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
besluit: openbaar vervoer kostprijs 3 euro (en 10 euro voor de belastingbetaler?) en 2 uren reizen. eigen wagen: kostprijs 3 euro en minder dan 20 minuten reizen. Mijn keuze is snel gemaakt. |
Citaat:
Citaat:
Dagpas € 5 driedagenpas € 10 vijfdagenpas€ 15 dus zones maaak nie uit !! http://www.delijn.be/verkooppunten/s...ing_copy.htm#1 Citaat:
|
Citaat:
De NMBS doet iets gelijkaardigs met z'n "passen". :-P |
Even dit jonges, ik poste over iets heel belangrijks. Iets dat ik Wel uitwerkte. Mijn boek is onlangs gepubliceerd en het is gratis te lezen op www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en het is echt Het van het. Het gaat om hopen onkostelijk geld dat veel van de nu nog te dure eco enzo Wel zal bekostigen. I just love industries, cause they are so many and we really need only few to solve the humanitarian retarding reality.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be