![]() |
Hoe kan een goed katholiek dit een kind aandoen:
Ja dankzij GeenSteil, vaak onnodig kinderachtig, maar soms schrijven ze goede stukken met de keiharde realiteit.
Zit nog te twijfelen of dit nu een maatschappelijk probleem is of dit iets is was ook zo thuishoort in de Roomse internaten. ![]() Deze ontuchtplegers mogen nooit vrijuit gaan. Sommige daders lopen nog steeds vrij rond. Lees dit maar eens. Stelling: seksueel misbruik mag noot verjaren. http://members.home.nl/loveandthegol.../dossier14.pdf |
Ik begreep de brief niet zo goed, aangezien ik de hele affaire niet gevold had. Je had misschien een link kunnen geven naar het artikel van GeenStijl, dat ik nu zelf gegoogeld heb.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments Schandalig gewoon. Bweurk. |
Citaat:
In feite, het slaan stelde totaal niets voor, het was meer geaai over mijn billen, zijn vingers streelden mijn anus en ballen, zijn vingers drukten dikwijls vaak zacht op mijn anus en af en toe kreeg ik een klap. Dan plotseling drukte hij mij stevig tegen zich aan en begon te "trillen". Jaren later begreep ik, dat hij dan iedere keer gewoon klaarkwam. |
met goede katholieken heeft dit niets te maken. Had iemand dan gedacht dat er nooit tuig in de RKK terecht zou komen?
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Het vervolgen van schuldigen na de verjaringstermijn lijkt mij niet nodig. De kerk zou de gedupeerden en hun nabestaanden wereldwijd zonder proces behoren te compenseren voor het aangedane leed. En daarna kan de kerk zich maar beter opheffen. Waarom zou de kerk de tweeduizend jaar van schandalen, misbruik en misdaden nog vol moeten maken. De ware aard van het Roomse christendom is nu wel genoeg aangetoond. Hier past geen clementie of absolutie. Opheffen die rotzooi. |
Citaat:
![]() Tragische gebeurtenissen misbruiken om een stropop-veralgemening aan te vallen... :| Waar tijd in moet gestoken worden is effectieve aanpak van de problemen en oorzaken, geen schending van mensenrecht en grondwet omdat jij dat als militant nodig vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je echt geloofd dat Maria zwanger is geraakt door een onbevelkte ontvangenis ( wat dat ook moge weze , ) en niet door simpel weg te neuken , dan is het geen wonder dat er mensen zijn die een erectie krijgen en niet weten wat daarmee aan te vangen . De leer van god heeft al meer kwaad dan goed gedaan . of met andere woorden , als hij alsnog bestaat in al zijn goedheid , dan is het allerminst duidelijk dat er veel verkeerde interpretaties bestaan |
Citaat:
In de katholieke lijdensleer moet je slecht zijn, het beseffen, en er boete voor doen. Hijg ! (dat is het verschil met de islam, daar moet je gewoon maar slecht zijn :-) ) |
Citaat:
mensnehandel dooor eenon , die is echtheilig <== 8O |
Je kunt jezelf toch nog steeds vrijkopen in de RKK??
Misschien dat in het verleden dit ook met pedofielen is gebeurd....:-( |
Citaat:
Wel misbruik van het biechtgeheim, dat zou kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veel is er trouwens niet verloren gegaan toen de tempels vernield werden. Trouwens was er nog een vergeten kopij van de Elementen, die in de 19e eeuw werd ontdekt in de Vaticaanse archieven. Wat de Elementen voor ons "verloren" had laten gaan, was ons gebrek aan kennis van Grieks. |
"Goed" en ''katholiek'' is een contradictio in terminis. Nederland had de katholieke kerk moeten blijven verbieden..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Ten eerste omdat niets erop wijst dat er in protestantse kringen minder misbruik plaatsvindt. " http://www.protestant.nl/actueel/wat...erk-na-deetman https://www.youtube.com/watch?v=sUEy6KZvftw Kindermisbruik is niet eigen aan de katholieke kerk, zoals jij het tracht af te schilderen. Het speelt zich jammer genoeg elders ook af. Iets zegt me dat dat kindermisbruik slechts een façade is, en er een andere reden is waarom je antikatholiek bent. |
Citaat:
1478 981 De aflaat wordt verkregen door toedoen van de kerk krachtens haar macht om te binden en te ontbinden, een macht die haar door Christus Jezus verleend werd. Zij spreekt voor een bepaalde christen ten beste en opent voor hem de schat van de verdiensten van Christus en van de heiligen om van de barmhartige Vader kwijtschelding van de tijdelijke zondestraffen te verkrijgen. Daarbij wil de kerk deze christen niet alleen te hulp komen, maar hem ook aansporen tot werken van godsvrucht, boete en liefde.1 Vgl. Paulus VI, loc. cit. 8; Conc. Trente: DS 1835 1479 1032 Aangezien ook de overleden gelovigen, die zich in de louteringstoestand bevinden, leden zijn van de ene gemeenschap der heiligen, kunnen wij ze, onder andere door voor hen aflaten te verkrijgen, helpen bij het uitboeten van de tijdelijke zondestraffen. Ze bestaan inderdaad niet meer volledig in de oude oude vorm. Maar nog wel voor de doden. Wat dat betreft lijkt het Roomse geloof een klein beetje op het mormoonse geloof. Je doet nu iets voor mensen die al overleden zijn..... |
Citaat:
|
Citaat:
Waar haalden die Arabieren de kopieën vandaan, beste vriend? Uit de lucht? Neen, juist van de oosterse christenen. |
Citaat:
Echt, zijn die calvinisten dan geen mensen? |
Citaat:
|
Citaat:
Op veel punten waren de Arabieren niet echt de dragers van een originaliteit in het denken, maar veeleer meesters in de kunst van de synthese van zaken die door andere volkeren, uit andere culturen waren ontwikkeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dat er anders verwarring over over zou kunnen komen. Eigenlijk is niet zozeer de leer veranderd, maar meer de uitvoering hiervan. |
Citaat:
|
dubbel
|
Citaat:
Citaat:
Heel simpel: de mens is eigenlijk zonder die wedergeboorte verdoemd. Dit komt voort uit de Heidelbergse Katechismus: Vraag 8: Maar zijn wij zo verdorven, dat wij helemaal onbekwaam zijn tot iets goeds en uit op elk kwaad? Antwoord: Ja1, behalve wanneer wij door de Geest van God opnieuw geboren worden2. 1 Gen. 6:5; Gen. 8:21; Job 14:4; Job 15: 14, 16, 35; Jes. 53:6. 2 Joh. 3:3,5; 1 Kor. 12: 3; 2 Kor. 3: 5. Jullie begrijpen nu misschien dat katholieken het iets gemakkelijker hebben....;-) Bovendien, in de orthodox reformatorische kerken kent met ook de vrije wil niet. Dit ligt weer vast in de Dordtse kerkregels..... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
In het VK en in Canada gebeurden ook dergelijke feiten, herinner ik me. Zo nodig kan ik dat (mogelijk) terugvinden. In Canada werd het zgn. opgelost met officiële excuses. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be