Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Christen onthoofd in Tunesië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171893)

Derk de Tweede 4 juni 2012 20:46

Christen onthoofd in Tunesië

Gevoelige forummers: niet openen.
Bevestigt weer mijn mening dat de Arabische lente een nachtmerrie is geworden, zeker voor de christenen.
http://www.raymondibrahim.com/11798/...ughter-convert

zonbron 4 juni 2012 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6153863)
Bevestigt weer mijn mening dat de Arabische lente een nachtmerrie is geworden, zeker voor de christenen.

De Arabische lente zal ons nog veel van dit moois brengen. :twisted:

Derk de Tweede 4 juni 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6153882)

Als Assad wordt afgezet - hij is een wrede dictator - zal in Syrië eveneens heel veel bloed vloeien.
De diverse secten zullen elkaar afmaken. Christen en Joden zullen vermoord worden.
De radicale Islam heeft gewonnen in gans de Arabische wereld.

Bokkenreyder 4 juni 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6153882)

Is dit een goed- of afkeuring?:evil:

Munglik 4 juni 2012 21:20

Democratie is een gevaarlijk iets.

zonbron 4 juni 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6153888)
Als Assad wordt afgezet - hij is een wrede dictator - zal in Syrië eveneens heel veel bloed vloeien.
De diverse secten zullen elkaar afmaken. Christen en Joden zullen vermoord worden.

Inderdaad. Toch willen sommigen nog steeds deze ontwikkelingen steunen. :roll:

zonbron 4 juni 2012 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6153889)
Is dit een goed- of afkeuring?:evil:

Afkeuring natuurlijk. Hoe kan iemand zoiets mogelijks goedkeuren ?

Diego Raga 4 juni 2012 21:30

Citaat:

Wordt ook bevestigd door islamoloog Jef lambrecht:

http://www.politics.be/persmededelingen/32754/

Derk de Tweede 4 juni 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6153934)
Inderdaad. Toch willen sommigen nog steeds deze ontwikkelingen steunen. :roll:

Tunesië, Libië, Egypte, Syrië en na Syrië zal Libanon vallen.
Overigens werd er ook in Berlijn een jonge vrouw onthoofd onder de kreet “Allahu Akbar”

http://www.rtl.nl/components/actueel...in-Berlijn.xml

Mitgard 4 juni 2012 21:33

Zoekt de VS geen bovengrondse nucleaire testterreinen meer?

SDX 4 juni 2012 21:36

De 'religie' van de vvrede op haar best, in al haar glorieuze grootsheid.

allahu akbar!

Je vraagt je af wat mensen drijft tot zulke wreedheden, maar dan ook weer niet...'t voorbeeld van hun grote gore profeet indachtig.

Zucht 4 juni 2012 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6153950)
Tunesië, Libië, Egypte, Syrië en na Syrië zal Libanon vallen.
Overigens werd er ook in Berlijn een jonge vrouw onthoofd onder de kreet “Allahu Akbar”

http://www.rtl.nl/components/actueel...in-Berlijn.xml

Allé, ze is dan toch halal geslacht. :evil:

Mitgard 4 juni 2012 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6153958)

Je vraagt je af wat mensen drijft tot zulke wreedheden

Kleine hersenen.

Derk de Tweede 4 juni 2012 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6153959)
Allé, ze is dan toch halal geslacht. :evil:

De voorspellingen van Enoch Powell komen uit: Rivers of blood.

Nr.10 4 juni 2012 23:20

Citaat:

Ik word boos als ik dergelijke onzin lees.

Mahalingam 4 juni 2012 23:33

In het China van Mao was het tijdens de revolutie:
"Laat 1000 bloemen bloeien!"

In Allahstan is de leuze van de revolutie (lente):
"Laat 1000 koppen rollen!"

thefishdoesntthink 5 juni 2012 00:01

Citaat:

vóór de Arabische lente gebeurde dit toch ook, dit gebeurt nu toch niet meer als ervoor?

Russian neo Nazis Brutally Stab A Random Man On The Subway
The man is randomly chosen and brutally attacking in a subway
http://www.liveleak.com/view?i=958_1338376106&p=1
Four hours later, in the early hours of 17 April 2007, Abramian was dead. Doctors had been unable to stem the colossal loss of blood.

Maar niet alle neonazis vermoorden mensen op bussen, en niet alle Russen zijn neonazis natuurlijk. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Mitgard 5 juni 2012 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6154189)
vóór de Arabische lente gebeurde dit toch ook, dit gebeurt nu toch niet meer als ervoor?

Russian neo Nazis Brutally Stab A Random Man On The Subway
The man is randomly chosen and brutally attacking in a subway
http://www.liveleak.com/view?i=958_1338376106&p=1
Four hours later, in the early hours of 17 April 2007, Abramian was dead. Doctors had been unable to stem the colossal loss of blood.

Maar niet alle neonazis vermoorden mensen op bussen, en niet alle Russen zijn neonazis natuurlijk. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Ach, geweld is een grootstedelijk fenomeen in alle landen.
Alleen zijn het in Rusland niet zozeer de autochtone Russen die daarvoor bang moeten zijn.

cookie monster 5 juni 2012 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6153953)
Zoekt de VS geen bovengrondse nucleaire testterreinen meer?

Toch maaa uitkijkenivm nie andersom !!

zonbron 5 juni 2012 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6154211)
Alleen zijn het in Rusland niet zozeer de autochtone Russen die daarvoor bang moeten zijn.

2 !

zonbron 5 juni 2012 01:25

Verder vraag ik me toch af of dit zich werkelijk in Tunesie afspeelde.

Hopelijk meer info de komende dagen.

Nr.10 5 juni 2012 01:52

"Allah, defeat the infidels at the hands of the Muslims"

Terwijl ze de keling uitvoeren op de vermeende ongelovige.

Op iemand als u en ik, vrienden.

zonbron 5 juni 2012 01:57

Islamic religious education is mandatory in public schools, but the religious curriculum for secondary school students also includes the history of Judaism and Christianity.
BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Tunisia

Islam is by far the dominant religion in Tunisia; 99% of Tunisians are Muslim. Minority religions include Christianity (25,000 adherents), Judaism (1,500 adherents), and the Bahá'�* Faith (200 adherents). The Constitution of Tunisia provides for freedom of religion unless it disturbs the public order.
BRON:http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Tunisia

Ter vergelijking :

Christianity
Christianity is mainly found in Damascus and Aleppo, but also with a major community around Hassake. Christians are more urbanized than Muslims. They generally pursue better education, have higher income and are more active in politics.
In 1920, about 30% of the population were Christians, today the count for less than 10%. Emigration and lower birth rate than among Muslims is the background for this.
One of eleven Syrians are Christians, and the high number of different orientations here tell clearly about the complexities of Syrian history.
Among the churches found in Syria are Greek Orthodox, Syrian Orthodox, Armenian Orthodox Church, Roman Catholic (which is organized between a number of sub-churches: Armenian, Chaldean, Latin, Maronite, Melkite and Syrian), Anglican and Protestant. The largest of these are the Syrian Orthodox and the Roman Catholic.
There is a strong sense of community between the Christian groups, brought together from generations facing hardship from the country's Muslim majority.
Syria has a strong monastic tradition.

BRON : http://looklex.com/e.o/syria.religions.htm

Dat belooft... :roll:

Derk de Tweede 5 juni 2012 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6154237)

De gevestigde media zwijgen.
De link naar het afschuwelijke filmpje is duidelijk.

C2C 5 juni 2012 12:50

Maar Christenen vinden "martelaars" toch cool?

Heel de geschiedenis van het Christendom draait rond helden die een wrede dood zijn gestorven, te beginnen met Jesus Christus zelf.

Hoeveel heiligen werden niet onthoofd, de ballen afgesneden, levend geroosterd, opgehangen met de darmen uit hun buik, etc....

Christenen kicken op gore en gruwel.

C2C 5 juni 2012 12:55

Effe serieus: wreedheid is het werk van psychoten. Of die nu de Islam, het racisme, het communisme of welke andere ideologie gebruiken om hun slachtingen te legitimeren, zegt fundamenteel niks over die ideologie zélf.

Ooit een verhaal gelezen van een bende nationalistische Russen die een Kameroenees op een spoorweg vastbonden en hem lieten doodrijden door een trein. Om de natie zuiver te houden.

Het punt is dat psychoten psychoten zijn. Hun gebruik van ideologie maakt die ideologie zelf niet noodzakelijk psychotisch.

Trouwens, psychoten zijn dikwijls "geïnspireerd" door politiek. Da's heel typisch. Paranoïde waan is dikwijls zeer politiek van aard.

erwin boydens 5 juni 2012 16:49

onzin?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6154127)
Ik word boos als ik dergelijke onzin lees.

Kun je even verduidelijken waar de onzin zit?
Een groot deel van de omgebrachte bevolking zijn inderdaad christenen. En zoals ik begrijp na onderzoek van alle media worden die meestal uitgemoord door kale mannen met lange baarden. Niet zo direkt het type militair van het reguliere Syrische leger. Komt wel goed overeen met de Lybische, Afghaanse en Tsjeteense rebellen die met de geldelijke steun van Qatar en Saudi-Arabie de Sharia komen invoeren.

Raven 5 juni 2012 19:04

Moslims kunnen in principe samenleven met christenen, ik vond het dan ook straf toen ik de titel las.

Maar het blijkt hier te gaan om een moslim die Islam verlaten heeft.... daar staat volgens sharia de doodstraf op.

Weyland 5 juni 2012 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6155393)
Moslims kunnen in principe samenleven met christenen, ik vond het dan ook straf toen ik de titel las.

Maar het blijkt hier te gaan om een moslim die Islam verlaten heeft.... daar staat volgens sharia de doodstraf op.

Nog een kop meer om te rollen dus.

Dixie 5 juni 2012 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6154737)

nope je bent weer eens VERKEERD de daders zijn moslims:roll:

Raven 5 juni 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6154643)
De gevestigde media zwijgen.
De link naar het afschuwelijke filmpje is duidelijk.

zo'n openbaring is dit nu ook niet. Saudie-Arabie onthoofd geregeld wel eens een homoseksueel zonder dat er een nog een haan naar kraait.

Ik snap het probleem ook niet echt goed... dat is immers gewoon de wet... wie is het Westen om haar cultuur op te dringen aan andere wereld-delen?

SDX 5 juni 2012 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6154748)
Effe serieus: wreedheid is het werk van psychoten. Of die nu de Islam, het racisme, het communisme of welke andere ideologie gebruiken om hun slachtingen te legitimeren, zegt fundamenteel niks over die ideologie zélf.

Ooit een verhaal gelezen van een bende nationalistische Russen die een Kameroenees op een spoorweg vastbonden en hem lieten doodrijden door een trein. Om de natie zuiver te houden.

Het punt is dat psychoten psychoten zijn. Hun gebruik van ideologie maakt die ideologie zelf niet noodzakelijk psychotisch.

Trouwens, psychoten zijn dikwijls "geïnspireerd" door politiek. Da's heel typisch. Paranoïde waan is dikwijls zeer politiek van aard.

Wel zèlf effe serieus blijven!

De allereerste psychopaat, de oprichter van de ideologie, 't grote voorbeeld voor �*lle mensen, voor al zijn volgelingen, dè perfecte mens ... die 't voorbeeld gaf door eigenhandig heelder stammen die er 'n andere opvatting op nahielden, te kelen.

Nee, 't heeft niets met de ideologie te maken, zelfs niet als 't er in voorgeschreven staat en de profeet van diezelfde ideologie, 't voorbeeld gaf.

Effe serieus blijven zegt ie dan. :roll:

Raven 5 juni 2012 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6155410)
Wel zèlf effe serieus blijven!

De allereerste psychopaat, de oprichter van de ideologie, 't grote voorbeeld voor �*lle mensen, voor al zijn volgelingen, dè perfecte mens ... die 't voorbeeld gaf door eigenhandig heelder stammen die er 'n andere opvatting op nahielden, te kelen.

Nee, 't heeft niets met de ideologie te maken, zelfs niet als 't er in voorgeschreven staat en de profeet van diezelfde ideologie, 't voorbeeld gaf.

Effe serieus blijven zegt ie dan. :roll:

Hij keelde niet heelder stammen... hij keelde enkel de jongens & mannen... de vrouwen mochten leven als slaven, waarvan hij trouwens nog een ter huwelijk nam.

Vito 5 juni 2012 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6155393)

Ah, in dat geval... Geen vuiltje aan de lucht...:roll:

Derk de Tweede 5 juni 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6154737)
Maar Christenen vinden "martelaars" toch cool?

Heel de geschiedenis van het Christendom draait rond helden die een wrede dood zijn gestorven, te beginnen met Jesus Christus zelf.

Hoeveel heiligen werden niet onthoofd, de ballen afgesneden, levend geroosterd, opgehangen met de darmen uit hun buik, etc....

Nooit van de Renaissance of Verlichting gehoord ?
Periodes die de Islam nog moet doormaken, maar ik ben somber.
Het lijkt wel of men daar echt terug wil daar de donkere tijden van de middeleeuwen die ook Christendom heeft meegemaakt maar die gelukkig verleden tijd zijn.

AnarchoChristophe 5 juni 2012 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6155589)
Nooit van de Renaissance of Verlichting gehoord ?
Periodes die de Islam nog moet doormaken, maar ik ben somber.
Het lijkt wel of men daar echt terug wil daar de donkere tijden van de middeleeuwen die ook Christendom heeft meegemaakt maar die gelukkig verleden tijd zijn.

In dat geval waren het wel de anti-klerikalen die tijdens het 'zero-level' jacobinisme en soortgelijke radicale bewegingen in de vroegtijd van de moderne democratieën mensen naar de guilotine stuurden, niet theocraten. Dit lijkt me de omgekeerde situatie.
In de Arabische lente zijn het de theocraten die het terreurbewind voeren.

Derk de Tweede 5 juni 2012 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6155408)
zo'n openbaring is dit nu ook niet. Saudie-Arabie onthoofd geregeld wel eens een homoseksueel zonder dat er een nog een haan naar kraait.

Ik snap het probleem ook niet echt goed... dat is immers gewoon de wet... wie is het Westen om haar cultuur op te dringen aan andere wereld-delen?

Punt is wel dat Tunesië nog niet zo lang geleden verstoken was van dergelijk bruut racistisch geweld en een redelijk liberaal land was voor Islamitische begrippen.
Indonesië zakt ook steeds meer richting die enge put, waarbij Christenen het zwaar te verduren hebben.

SDX 5 juni 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6155421)
Hij keelde niet heelder stammen... hij keelde enkel de jongens & mannen... de vrouwen mochten leven als slaven, waarvan hij trouwens nog een ter huwelijk nam.

I stand corrected, je hebt gelijk, maar in navolging van de psychopathische profeet, waarvoor vrouwen van geen tel waren, heb ik hen ook maar niet vernoemd.

Hij keelde eigenhandig, of liet kelen, 'andersdenkende' mannen en jongens (met schaamhaar dus).

Deze psychopaten volgen dus enkel 't voorbeeld van hùn lichtend voorbeeld.

thefishdoesntthink 5 juni 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6154211)

En dat is dan correcter geweld?

nabat54 5 juni 2012 22:02

Citaat:

Conclusie ?

Hoemeer ik lees, doorheen alle jaren, boeken, tijdschriften, magazines...hoemeer ik kijk naar "filmpjes".

Hoemeer ik analyseer wat zo een "mensen" kan drijven tot zo een daden.....
hoemeer ik er van overtuigd wordt dat mensen die in lange gewaden gekleed lopen en zich beroepen op het "heilig boek" (Thoran, Bijbel of Koran) die dus een duidelijke invloed hebben op "gelovigen" die mensen vermoorden, of op een brandstapel plaatsen of stenigen, hoe meer ik het gevoel krijg om die mensen te "verwijderen" want ooit gaan ze het mezelf lappen, in naam van Jaweh, God of Allah.

en ik vind die conclusie niet zo leuk !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be