![]() |
Rauw vlees/vis
Iedereen weet dat Amerikanen dik zijn en heel slecht eten. Hun eten bestaat uit allerlei soorten hamburgers, mac&cheese uit blik, spraykaas (American Cheese is geen echte kaas, het wordt gemaakt uit emulsies van olie) en keihard gemarineerde bacon. 25% van alle groenten die Amerikanen eten bestaan uit friet, die zij "liberty fries" of "freedom fries" noemen daar zij Frankrijk niet erkennen als land.
Maar het is grappig hoe paranoide zij doen over de gezondheidsrisico's van rauwe vis en vlees. Hier in ons land is het de gewoonte om rauw gehakt te eten in verschillende vormen, en rauw heeft hier ook in de haute cuisine zijn plaats. Over het eten van rauw in Japan moet ik niet veel zeggen, dat kennen de meeste mensen. Nu, als men op Amerikaanse sites of artikels komt over sashimi of andere gerechten met rauw, krijg je altijd een stevige lap tekst over "but what are the health risks?", waar uitvoerig een preek wordt gegeven over wormen en salmonella. Om even van een forum iets te citeren waar wordt gevraagt hoe men sashimi snijdt: Citaat:
Dat allemaal om gewoon wat vis te snijden. |
Wat is je punt, precies? Waar wil je heen?
|
Ik ben er toch wel wat wantrouwig tegen.
|
Pizza is ook een groente in Amerika, dus we hebben onze nummer twee.
Werd er trouwens ook niet iemand gefolterd voor het verkopen van rauwe melk? |
Zou hij ook reserves hebben bij een puber die de sla en tomaten voor zijn Big Mac behandelt ?
|
Rauw vlees heb ik altijd al walgelijk gevonden. Ik heb er een bloedhekel aan wanneer men mij in een restaurant vlees voorzet dat nog grotendeels rauw is. Ik wordt daar letterlijk misselijk van. Als ik ergens genodigd ben en ik krijg dat soort schotel voorgezet, dan snijd ik het gaar gebakken gedeelte voorzichtig af en dat eet ik op. Het rauwe laat ik doodeenvoudig op mijn bord liggen.
Rauw rood vlees is allesbehalve gezond en draagt bij tot darmkanker. Inzake vis : die eet ik liefst gebakken en gaar. Rauwe vis eet ik slechts onder vorm van maatjesharing, héél uitzonderlijk gerookte heilbot. |
Citaat:
|
Citaat:
En peilen naar wat de forummer denkt over rauw. |
Sushi, sashimi, carpaccio, laat maar komen....
|
Citaat:
|
Citaat:
Da's de grootste rauwe lekkernij aller tijden. Probleem opgelost. |
Ik heb vorig jaar in Amerika toch wekelijks rauw vlees gegeten. Heerlijke sashimi's. Een groot stuk rauwe zalm/tonijn blijft lekker.
|
Vooral aan de Amerikaanse Westkust vind je heerlijke sushi
|
Een Big Mac net zoals in de restaurants. Tot meerdere eer en glorie van de Amerikaanse keuken.
|
Citaat:
Waarom zou dat toch zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Twaalf jaar oude burger. |
Iets wat al ranzig is kan niet ranzig worden.:P
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Het vlees is mediocer. De broodjes bijna slecht. De friet zeer gewoon. De prijs veel te hoog. Maar ranzig is toch te kras uitgedrukt. |
Citaat:
De friet is gewoonweg smerig. De prijs is inderdaad veel te hoog. Ik vind het gewoonweg smerige troep. |
"Gelukkig is het niet onhygiënisch zoals de hamburgerkraampjes", zou eene mijner kennissen op ware Amerikaanse wijze zeggen.
|
Citaat:
en wat heeft "americanofiel" in de betekenis van fastfoodhamburgers etc. te maken met het eten van rauw vlees/vis? |
Citaat:
Als ik Benny Bax mag geloven, en ik zie niet in waarom ik Superbenny niet zou mogen geloven ![]() |
Citaat:
|
Ik begrijp niet hoe iemand kan zeggen dat de friet van de Mac Donalds van normale kwaliteit is. Als ik in de supermarkt een zak friet koop, en dat dan frituur. Heb ik lekkerder patat dan ik bij de Mac Donalds ooit kan kopen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ingelegde haring is fantastisch.
|
Aan de rauw-vlees fanaten: eten jullie dan ook kip rauw?:roll:
Ik denk het niet ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be