![]() |
Aanvraag voor een nieuw subforum met bijhorende gebruikersgroep
Gezien wat problemen met verstoring van draden, iets wat niet per se tegen het forumreglement is, zou ik een aanvraag willen indienen voor een nieuw subforum in de debatclub, enkel toegankelijk voor leden van een nieuwe gebruikersgroep, waarvan ik en enkele anderen naar mijn keuze aangesteld worden tot moderator.
Het forumreglement blijft van kracht in het speciale subforum, maar er wordt ook een speciaal subforumreglement ingevoerd, dat hieronder staat. Het subforum linkt zich niet aan bepaalde ideologieën, maar heeft wel een aantal onderwerpen die liefst gemeden worden. Deelnemers van zoveel mogelijk verschillende ideologieën zijn wenselijk, indien de discussie niet verstoord wordt. Citaat:
Koenraad Noël |
De forummer die het voorstel doet kan rekenen op mijn steun, en een gunstig advies voor de moderatie inzake de noodzaak van het openen van zulk een subforum.
Een dergelijk subforum lijkt voor mij, na enige overpeinzing, meer dan een eendagsvlieg te zijn maar iets wat permanente meerwaarde kan leveren voor het forum. Ik kan getuigen van het feit dat goede en interessante discussies die ik, de initiatiefnemende forummer, en enkele andere enthousiasten de laatste tijd trachten te voeren met als doel wederzijdse verrijking en distillatie van goed gedachtegoed, steevast worden verstoord door minder doordachte bijdragen die helaas niets bijdragen tot het onderwerp. Deze bijdragen zijn in hun aantal zodanig groot dat de originele discussie letterlijk verstoord wordt. De negeerfunctie is in deze niet nuttig daar wij wel kunnen negeren, maar andere forummers worden afgeleid door de irrelevante nevendebatten en waardoor goede bijdragen afgeschermd of gedissipeerd worden. |
Er zijn al problemen genoeg met moderatie zonder er nog aan toe te voegen.
|
Citaat:
|
Prima initiatief!
|
Waarom niet gewoon een nieuw forum beginnen. Nu willen jullie een forum binnen een forum, klinkt wat vreemd.
Op zich heb ik er geen probleem mee; waar ik wel problemen mee heb is dat die aangestelde moderatoren dan wel aan de persoonlijke info van alle forummers kunnen geraken. Dus zou ik voorstellen: voordat dit subforum er komt, wil ik in de mogelijkheid zijn mijn account volledig te deleten. |
Citaat:
Enige nadeel zal zijn dat je me niet op een negeerlijst kunt zwieren. ;-) |
Citaat:
Ik heb niet de gewoonte de negeerlijst te gebruiken.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maakt uw eigen forum, met uw regels, nodig iedereen uit en klaar.
Waarom moeilijk doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, maar ik ben geen voorstander van uw voorstel. Er zijn mogelijkheden genoeg om een eigen discussieplatform op te starten, zonder dat er forumleden privileges moeten worden toegekend. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij een subforum binnen een bestaand forum wilt waar jij bepaalt wie welkom is. Ik ben daar tegen, al was het maar dat binnen eenzefde forum tegenstrijdige voorschriften zouden worden gehanteerd. Dit maakt het voor nieuwe forumleden lastig. Dus ja. Als je andere criteria wenst te hanteren, ga dan de concurrentie aan. |
Citaat:
Ik zie niet hoe nieuwe leden er last van kunnen ondervinden. |
Ik denk dat je op de "debatclub" over je geliefde onderwerp (dat je niet noemt - je lijstje is gewoon negatief) gerust een draad kan beginnen en misschien isn het inderdaad een goed idee bepaalde onderwerpen uit de "debatclub" uit te sluiten (er zijn waarschijnlijk genoeg fora waar deze onderwerpen overvloedig genoeg ter sprake komen).
Persoonlijk bekommer ik me over de "persberichten" dat een nuttig subforum is, maar waar je snel genoeg merkt dat veel interessante zaken die diverse organisaties ons aanreiken totaal niet op enig interesse van de forumgebruikers mogen rekenen (inlandse volkeren o.a.) Dikwijls kan je reageren op en persbericht dat de platgetreden paden van dit forum verlaat zoals je zelf wenst. |
Citaat:
Citaat:
|
Je moet niet nog eens een tweedehandsdictatortje aanstellen.
Ook niet, als dat jezelf is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik modereer tegenwoordig zelf. |
Citaat:
|
Deze draad moet geen plek zijn om persoonlijke ruzies uit te vechten, noch moet dit nog een draad zijn waarin misnoegde gepensioneerden kunnen zagen.
Waarom wij een nieuw forum zouden moeten openen is ons een raadsel. Ondanks al haar gebreken geven wij om dit forum en proberen wij de sfeer, de functionaliteit, en de bruikbaarheid te verbeteren met nieuwe voorstellen. |
Goed idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Behalve dat je er je moet aanmelden, wijkt Links noch Rechts af van de rest van het forum.
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be