![]() |
Zal zilveren plak van L. Cox schietsport populairder maken in VL?
Laat ons hopen van wel.
Het is m.i. een zeer nobele sport die even veel 'kunde' en talent vergt als elke andere. Die gillerige preutsheid die hier in Vlaanderen rond schietsport en wapens heerst is hoogst ergerlijk. Wallonië kent daaromtrent traditioneel een meer volwassen houding. En kijk, dat levert ons een zilveren plak op. ![]() |
Citaat:
Terwijl we godverdomme kermisschieten als leuke ontspanningsoefening gebruiken. Ieder een beerke vanavond he gasten, anders betalen aan den toog! Wedden dat iedereen een beerke heeft geschoten! |
Het sportbeleid in België in het algmeen trekt op niets. Het resultaat is dan ook navenand op elk internationaal sportevenement...
|
Citaat:
|
Citaat:
Bah... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergelijkbare landen: Denemarken 3. Noorwegen, Zweden en Tsjechië 2. Griekenland 1. Finland, Oostenrijk en Zwitserland 0. Landen die naar hun inwoneraantal behoorlijk 'underachieven' qua medailles: Spanje: 3 Brazilië: 6 |
Citaat:
|
Gelukkig hebben Vlaamsnationalisten deze thread nog niet ontdekt.
Wallonie met 3.3 miljoen inwoners al 2 medailles, Vlaanderen met 6.3 miljoen inwoners nog geen en dan nog een N-VA minister van sport. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lionel haalt dan intussen wel gewoon zilver op de olympische spelen. |
Citaat:
Dit is nu eens een post die aangeeft dat het je niet om Belgikske te doen is maar om het verheerlijken van één bevolkingsgroep. Je bent een SEPARATIST. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't Zal wel zijn dat we er nu lekker mee uitpakken, wat had je gedacht. Alleen al omdat het schieten is. Op de vrt weten ze zelfs niet goed of ze nu eigenlijk blij moeten zijn. Brrr, schieten. |
Citaat:
|
Citaat:
Heel passend voor een ambtenaar |
Citaat:
|
Als iemand mijn geweer en mijn kogels en mijn verdere onkosten betAALT,haal ik over vier jaar goud.
|
Citaat:
|
Citaat:
Jeeej, daarom vind ik u zo geniaal, he makker! |
Citaat:
|
Citaat:
Eens het wapen is aangekocht schiet je bijna gratis, want zelfs een doos met 500 matchloodjes is schappelijk van prijs. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Goed gedaan |
Euh er zijn schutterijen genoeg in Vlaanderen (lees: Limburg).
|
Er zijn op de Olympische spelen voordelen voor landen met grote mensen en landen die graag nieuwe sporten bedenken en de mogelijkheden hebben die Olympisch te laten verklaren.
Waarom bv. een sport als beach volleybal Olympisch dienen te zijn ontsnapt me. Het wordt tijd dat niet westerse landen een grotere stempel op het Olympische organisatie kunnen beginnen plaatsen. |
Citaat:
Dat EvIl Westen toch weer hé Johan. Gelukkig zijt gij van weelde verkast naar Zuid-Amerika en zo kunt gij u nu wat beter voelen dan het EvIl Westen. |
Ik heb veel bewondering voor mensen die goed zijn in de schietsport maar ik vrees dat een medaille niet veel gaat veranderen aan de populariteit hier ten lande.
Daar is schieten niet spectaculair genoeg voor. Je ziet iemand staan (of liggen), die trekt aan een euh trekker en je ziet (als't goed is) een gaatje verschijnen in de roos. Daarna komt de tweede. Niet echt om op het puntje van uw stoel te gaan zitten. Je kan geen spelverloop volgen, taktiek is nauwelijks te bespeuren en buiten het resultaat is er niet veel te bewonderen. Als voetbal bv enkel zou bestaan uit het trappen van penalty's zou het ook niet zo populair zijn. 't Is omdat je het spelverloop kan volgen, je kan genieten van mooie passes, knappe doelpogingen of grensverleggende dribbels dat dat anderhalf uur spannend blijft. Net zo bij tennis, volleybal, basket, wielrennen,... Bij schieten is er dat allemaal niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be