Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De kostprijs van migratie voor België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178518)

Groentje-18 28 oktober 2012 13:02

De kostprijs van migratie voor België

NVA publiceerde laatst een migratiebarometer.

Maar is er een idee over de werkelijke kosten van de verrijking of de migratie, zowel via asiel, gezinshereniging, de nataliteit, ... dus eigenlijk op alle manieren waarop je als migrant of niet-Belg (al word je formeel wel Belg genoemd) in het land kan geraken en wat dit in zijn totaliteit kost?

En laat ik er ook vanuit gaan dat er inkomsten of toch een economische meerwaarde aan is, wat is deze?

Groentje-18 28 oktober 2012 14:57

Citaat:

ELSENE - De Brusselse politie heeft tijdens een controleoperatie in de gemeente Elsene zaterdagavond 226 processen-verbaal opgesteld. Twee personen werden opgepakt, één omdat hij bedreigingen had geuit en een tweede bestuurder omdat hij dronken achter het stuur van zijn wagen zat. De actie was gericht tegen allerlei vormen van overlast. Zo stelde de politie 56 processen-verbaal op voor sluikstorten, 2 voor illegale affiches en 127 voor andere inbreuken zoals wildplassen, vervuiling van de openbare weg en het niet-opvolgen van politiebevelen.

Alle soorten kosten kunnen ingebracht worden...

vlaams realist 28 oktober 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6389851)
Alle soorten kosten kunnen ingebracht worden...

wel,uitgaande van jezelf,heeft de gemeenschap al 30 jaar betaald om waarschijnlijk nooit iets te ontvangen.Behalve je klagen en zagen dan.Ik vind dat je de gemeenschap veel geld moet.Als je nu de volgende 30 jaar gratis werkt en daarna sterft zonder ooit één euro pensioen te trekken.Dan staan we gelijk.

Groentje-18 28 oktober 2012 16:26

Op mensen kappen die door ziekte langer studeren, maar toch niet de moed verliezen om een (en liefst twee) goede diploma's te behalen zodat ze serieuze meerwaarde creëren als ze werken.
En dit op volledig eigen kosten, zonder dat ik ook maar een cent van de gemeenschap krijg ter ondersteuning. Een menswaardig leven voor iedereen?
Kom dan hier maar eens kijken en naar mijn bankrekening.
Ik vrees dat ik binnenkort nog serieuze stoten mag gaan uithalen om die te vullen zeker gezien ik moeilijk op twee plaatsen tegelijk kan zijn.
Maar ach, ik moet mijn plaats maar kennen zeker: als niet gezond mens heb ik geen recht op een diploma, maar moet ik gaan poetsen (= voorstel ocmw). Dat ik brains heb is mijn probleem, als ik het OCMW mag geloven wordt dat plots niet meer als een mindere job beschouwt die trouwens ook nog moeilijk uitvoerbaar is indien je al met fysieke klachten kampt... Want poetsvrouwen dragen zoveel meer af (terwijl ze met dienstencheques ook over het miljard kosten) en het is ook zo normaal dat je gaat poetsen als je pakweg chirurg kan worden zeker? En het is niet zo dat onderwijs in onze samenleving net is om ervoor te zorgen dat mensen niet moeten vastzitten in de ellende waarin ze geboren worden en studeren een mogelijkheid is, en een recht voor iedereen, waarvoor gevochten is geworden en dat beschermt dient te worden.
En als poetsvrouw betaal ik in het beste geval een 100-tal euro aan je geliefde sociale zekerheid dat zo goed is in bepaalde groepen volledig te onderhouden. Met een univ diploma mag je daar een nul meer achter schrijven en zijn alle inspanningen die ik jarenlang heb gedaan tot nu toe voor niets geweest zijn.
Wat kies je?

Slimme keuze die blijk geeft van een lange-termijn visie alvast hoor!

Draag jij maar verder af om de gezonden die kunnen gaan werken van een inkomen te voorzien, ze moeten toch op hun playstation kunnen zitten zeker? Een job zoeken? Of gaan studeren om de kans op een job te verhogen? Ben je gek?
En als ze al wel gaan studeren dan zal jij dat mogen betalen. Want dat is dan zogenaamd onderwijs op de arbeidskansen te verhogen, terwijl mijn arbeidskansen daarentegen (nu ook geen diploma) dan blijkbaar weer wel hoog genoeg zijn zonder diploma en ik het daarom niet mag behalen?

Leg mij de logica hierachter uit, ik ben één en al oor.

En geen zorgen hoor. Ik zal al lang ontbonden zijn tegen dat ik aan de pensioengerechtigde leeftijd kom. (Al zal dat tegen die tijd sowieso al niet moeilijk zijn gezien die dan vermoedelijk een jaar of 90 moet zijn, maar daar heb ik het dus niet over.)

Leuk trouwens dat je weer onder de zoveelste nick moet posten. :roll:

vlaams realist 28 oktober 2012 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6389966)
Op mensen kappen die door ziekte langer studeren, maar toch niet de moed verliezen om een (en liefst twee) goede diploma's te behalen zodat ze serieuze meerwaarde creëren als ze werken.
En dit op volledig eigen kosten, zonder dat ik ook maar een cent van de gemeenschap krijg ter ondersteuning. Een menswaardig leven voor iedereen?
Ik vrees dat ik binnenkort nog serieuze stoten mag gaan uithalen om die te vullen zeker gezien ik moeilijk op twee plaatsen tegelijk kan zijn.
Maar ach, ik moet mijn plaats maar kennen zeker: als niet gezond mens heb ik geen recht op een diploma, maar moet ik gaan poetsen (= voorstel ocmw). Dat ik brains heb is mijn probleem, als ik het OCMW mag geloven wordt dat plots niet meer als een mindere job beschouwt die trouwens ook nog moeilijk uitvoerbaar is indien je al met fysieke klachten kampt... Want poetsvrouwen dragen zoveel meer af (terwijl ze met dienstencheques ook over het miljard kosten) en het is ook zo normaal dat je gaat poetsen als je pakweg chirurg kan worden zeker? En het is niet zo dat onderwijs in onze samenleving net is om ervoor te zorgen dat mensen niet moeten vastzitten in de ellende waarin ze geboren worden en studeren een mogelijkheid is, en een recht voor iedereen, waarvoor gevochten is geworden en dat beschermt dient te worden.
En als poetsvrouw betaal ik in het beste geval een 100-tal euro aan je geliefde sociale zekerheid dat zo goed is in bepaalde groepen volledig te onderhouden. Met een univ diploma mag je daar een nul meer achter schrijven en zijn alle inspanningen die ik jarenlang heb gedaan tot nu toe voor niets geweest zijn.
Wat kies je?

Draag jij maar verder af om de gezonden die kunnen gaan werken van een inkomen te voorzien, ze moeten toch op hun playstation kunnen zitten zeker? Een job zoeken? Of gaan studeren om de kans op een job te verhogen? Ben je gek?
En als ze al wel gaan studeren dan zal jij dat mogen betalen. Want dat is dan zogenaamd onderwijs op de arbeidskansen te verhogen, terwijl mijn arbeidskansen daarentegen (nu ook geen diploma) dan blijkbaar weer wel hoog genoeg zijn zonder diploma en ik het daarom niet mag behalen?

En geen zorgen hoor. Ik zal al lang ontbonden zijn tegen dat ik aan de pensioengerechtigde leeftijd kom. (Al zal dat tegen die tijd sowieso al niet moeilijk zijn gezien die dan vermoedelijk een jaar of 90 moet zijn, maar daar heb ik het dus niet over.)

liefste, beste,ik heb nog nooit onder een andere nick gepost .
Ik ben maar een simpele arbeider,een primaat dus.Je hebt me in je posts al meerdere keren aangevallen.Je denkt dus dat er verschillende soorten van mensen bestaan en jij behoort bij de slimste soort.Ik hoop dat je ouder en wijzer gaat worden.Als je met deze mentaliteit gaat werken dan gaat er inderdaad een primaat over je arrogante kop rijden.

Groentje-18 28 oktober 2012 23:59

En die stelling verdedig je door aan te tonen dat ik overschot van gelijk heb?

Ik wou eerst nog zeggen dat je inderdaad niet iedereen over dezelfde kam kan scheren, maar je hebt nu toch wel uitvoerig bewezen dat jij tot de ergste soort behoort.

BonBon 29 oktober 2012 08:28

Scholing is geen sociale kost, dat lijken sommigen wel te vergeten, dat is een investering in de economie.

alice 29 oktober 2012 10:42

Citaat:

Wat kies je?

Jammer dat je ziek bent, maar in welke zin belemmert dit om te studeren?
Daar ben je wel/ niet geschikt voor dus wanneer dit omwille van ziekte niet kan is dat erg, maar hoor je thuis op invaliditeit, van het Vlaams fonds of de mutualiteit.
Of heb je nog nooit gewerkt?

Wanneer de ziekte het studeren niet belemmert ( je kunt de lessen bijwonen en meedoen aan de examens) is er ook geen verband, het ocmw voert een activeringsbeleid, en aangeboden werk mag je niet " zomaar" weigeren.
Een verklaring van een arts dat je ongeschikt bent voor de functie van thuishelpster kan je dan helpen.
Die mensen kosten trouwens niet wat jij beweert, maar verdienen, wat anders als uitkering betaald moet worden, het fiscale voordeel is voor de klant!

Groentje-18 29 oktober 2012 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6390991)
Jammer dat je ziek bent, maar in welke zin belemmert dit om te studeren?
Daar ben je wel/ niet geschikt voor dus wanneer dit omwille van ziekte niet kan is dat erg, maar hoor je thuis op invaliditeit, van het Vlaams fonds of de mutualiteit.
Of heb je nog nooit gewerkt?

Wanneer de ziekte het studeren niet belemmert ( je kunt de lessen bijwonen en meedoen aan de examens) is er ook geen verband, het ocmw voert een activeringsbeleid, en aangeboden werk mag je niet " zomaar" weigeren.
Een verklaring van een arts dat je ongeschikt bent voor de functie van thuishelpster kan je dan helpen.
Die mensen kosten trouwens niet wat jij beweert, maar verdienen, wat anders als uitkering betaald moet worden, het fiscale voordeel is voor de klant!

Toen het begon/al lang bezig was had ik nog nooit gewerkt. Inmiddels wel, maar ik voel er niks voor om me non-actief te laten verklaren hoor! Dat heeft het ocmw overigens ook geprobeerd.
Ik w�*l bijdragen, en hoé!
Iig is het geen of of situatie. Soms kan het wel, soms kan het niet. Voorspel maar eens wanneer, als je het zou kunnen, ik zou je veel betalen, moest ik het geld hebben. ;)

Groentje-18 29 oktober 2012 14:57

Graag on-topic, want ik wil deze vraag echt beantwoord zien, mogelijk gaat het namelijk om een peulschil of een druppel op een hete plaat in vergelijking met bv de totale kost aan sociale zekerheid of bv de bedragen voor defensie, mogelijk gaat het om een zeer groot bedrag.

Dat bepaalt toch veel over hoe mensen erover denken, en of men het bij het rechte eind heeft (dat dit een onevenredig en onrechtvaardige kost teweeg brengt die onverantwoord is).

Kallikles 29 oktober 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6389957)
wel,uitgaande van jezelf,heeft de gemeenschap al 30 jaar betaald om waarschijnlijk nooit iets te ontvangen.Behalve je klagen en zagen dan.Ik vind dat je de gemeenschap veel geld moet.Als je nu de volgende 30 jaar gratis werkt en daarna sterft zonder ooit één euro pensioen te trekken.Dan staan we gelijk.

²

Marie van de koster 29 oktober 2012 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6391472)
Graag on-topic, want ik wil deze vraag echt beantwoord zien, mogelijk gaat het namelijk om een peulschil of een druppel op een hete plaat in vergelijking met bv de totale kost aan sociale zekerheid of bv de bedragen voor defensie, mogelijk gaat het om een zeer groot bedrag.

Dat bepaalt toch veel over hoe mensen erover denken, en of men het bij het rechte eind heeft (dat dit een onevenredig en onrechtvaardige kost teweeg brengt die onverantwoord is).

Op het ogenblik zijn er 431.504 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen in België.
http://www.standaard.be/artikel/deta...ieuwsoverzicht
Er zijn 2.308.881 mensen van vreemde afkomst in België.
http://www.lavigerie.be/spip.php?article594&lang=fr
Vergelijk die twee cijfers met elkaar en stel uzelf de vraag : als er maar een vierde zoveel vreemdelingen in België waren, zou ik dan werk hebben?
Ik denk van wel ...

Black Seven 30 oktober 2012 01:40

70% van de totale criminaliteit in Belgie heeft te maken met allochtonen

60% van de sociale woningen zijn bezet door allochtonen

1,2 Miljard kosten de allochtonen aan werkloosheidsuitkeringen

het totale kostenplaatje van immigratie kost Belgie jaarlijks 7,67 Miljard Euro

eno2 30 oktober 2012 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6392653)

Bron? VB?

Jouw eerste twee beweringen zijn van de pot gerukt

alice 30 oktober 2012 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6391471)
Toen het begon/al lang bezig was had ik nog nooit gewerkt. Inmiddels wel, maar ik voel er niks voor om me non-actief te laten verklaren hoor! Dat heeft het ocmw overigens ook geprobeerd.
Ik w�*l bijdragen, en hoé!
Iig is het geen of of situatie. Soms kan het wel, soms kan het niet. Voorspel maar eens wanneer, als je het zou kunnen, ik zou je veel betalen, moest ik het geld hebben. ;)

Wat begon al en bedoel je dat je toen studeerde?
Je bent of ziek, waarbij studeren/ werken niet kan of je kunt wel studeren en werken.
Leuk dat je wilt bijdragen, dus je werkt nu of je studeert?
Of verwacht je dat het ocmw je onderhoud terwijl je studeert?
Of heb je een vrijstelling voor de werkloosheidsuitkering?
Hoelang zou je nog studeren en ben je steeds geslaagd?

Pericles 30 oktober 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6392132)
Op het ogenblik zijn er 431.504 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen in België.
http://www.standaard.be/artikel/deta...ieuwsoverzicht
Er zijn 2.308.881 mensen van vreemde afkomst in België.
http://www.lavigerie.be/spip.php?article594&lang=fr
Vergelijk die twee cijfers met elkaar en stel uzelf de vraag : als er maar een vierde zoveel vreemdelingen in België waren, zou ik dan werk hebben?
Ik denk van wel ...

Het probleem is niet eens de uitkeringsgerechtigde werkzoekende . Het probleem zijn de honderdduizenden OCMW klanten , veelal geïmporteerde analfabeten met een middeleeuws wereldbeeld.
En om die hun bek open te houden zeggen ze tegen mij dat ik straks aan de slag moet blijven tot 70.
Gezien mijn , tegen dan nog overblijvende levensverwachting , heb ik mijn eigen pensioen dan 10 keer betaald.

vlaams realist 30 oktober 2012 16:56

Citaat:

Wat kies je?

Als je beperkingen of je hoogheidswaanzin het moeilijk maken om te kuisen,dan heb ik liever niet dat je chirurg word.En als je studeert op eigen kosten,dan zie ik niet in wat het OCMW zich daarmee zou moeien.Zelfs een primaat zoals ik, kan de tegenstrijdigheden in je post zien.Als je met die attitude rondloopt in een bedrijf,dan ga je zeker de symphatie krijgen die je verdient.Zoals blijkt.
Als het echter zo is dat je hoopt op OCMW of ziekenfonds om een studie af te maken om er nooit iets mee te doen.Dan zal je tussen de andere primaten moeten gaan zitten.Welkom bij de bende:lol:

Groentje-18 3 november 2012 22:41

Zijn er zo weinig antwoorden op deze vraag (al hebben mensen door de verspreiding van hun niveau er natuurlijk voor gezorgd dat de discussie zwaar vervuild werd. Jammer want ze is maatschappelijk zeer zinvol maar onze "realist" geeft liever af op mensen die willen bijdragen en deze mensen mee moeten onderhouden dan iets anders natuurlijk ...)

Maar het moet toch doenbaar zijn om een kostenraming of een prijsvork hierop te zetten, als je alles opdeelt in facetten gaat het over:

- sociale woning-bezetting
- kosten asielcentra, gebouwen, personeel en materieel en levensonderhoud van deze mensen, alsook onderhoud van deze gebouwen
- inburgeringscursussen
- taalcursussen
- ocmw-begrotingen (voor dat deel besteedt aan 'nieuwe Belgen' en de verhouding tot het totale deel)
- gevangeniswezen
- justitie (kosten rechtszaak, juridisch assistent, pro deo hulp, ...)
- gratis of goedkope juridische bijstand
- politie-optredens en security allerhande
- subsidies voor allerlei verenigingen en hun personeel (deze verenigingen zijn inmiddels ontelbaar en schieten als paddenstoelen uit de grond en leven allen van subsidies ... :?) die hun belangen moeten beschermen
- private verenigingen (vzw's) en overheidsinstanties die deze mensen moeten helpen integreren
- aangepast onderwijs of extra steun in het regulier onderwijs
- kinderbijslagen
- medische kosten (dringende medische hulpverlening en wat via ocmw-facturen betaalt wordt of via andere wegen, of voor degenen die geregulariseerd zijn of hier legaal verblijven, het deel dat sowieso voor de overheid is)...
- schijnzelfstandigheid
- sociale fraude anderszins
- werkloosheidsuitkeringen
- allerlei kortingen, toelagen, terugbetalingen, ... bovenop de leeflonen of werkloosheidsuitkeringen
- leeflonen
- ...

Iemand?

Ik herinner me dat hier ooit een cijfer verscheen over werkloosheidsuitkeringen aan "migranten" in Vlaanderen. Dit was het bedrag per maand. Maar ik durf geen cijfer te noemen, want als ik erboven zit word ik allicht van stemmingmakerij en vooringenomenheid beschuldigd. :)

Groentje-18 3 november 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6393573)
Als je beperkingen of je hoogheidswaanzin het moeilijk maken om te kuisen,dan heb ik liever niet dat je chirurg word.En als je studeert op eigen kosten,dan zie ik niet in wat het OCMW zich daarmee zou moeien.Zelfs een primaat zoals ik, kan de tegenstrijdigheden in je post zien.Als je met die attitude rondloopt in een bedrijf,dan ga je zeker de symphatie krijgen die je verdient.Zoals blijkt.
Als het echter zo is dat je hoopt op OCMW of ziekenfonds om een studie af te maken om er nooit iets mee te doen.Dan zal je tussen de andere primaten moeten gaan zitten.Welkom bij de bende:lol:

OCMW-wet voorziet dat studenten wel kunnen studeren met een leefloon indien de ouders niet in onderhoud (kunnen) voorzien. Dat is bij mij het geval. Alleen ben ik een tijd onbekwaam geweest om voldoende te kunnen studeren om medische redenen. Gevolg is dat ik nu een hogere leeftijd heb dan de gemiddelde student. Het ocmw zegt echter: jammer voor jou.
Het is niet onze schuld dat je ziek geworden bent en voor ons ben je te oud om je nog als student te zien dus: forget it ...

Daarom moet ik wel studeren "op eigen kosten"...
Als ik niets met mijn diploma zou doen wat ik ga behalen, heeft het natuurlijk geen enkele zin om het te behalen. Slim. En dan zou ik nu niet in complete armoede en uitsluiting en miserie steken om het te moeten kunnen bekostigen. Tenzij ik aan een soort zelfkastijding zou willen doen ofzo? :?

btw om medische redenen kan/mag ik geen jobs doen waarbij ik zware fysieke arbeid moet doen of veel of lang moet rechtstaan. Wilde ik dus niet eeuwig op ziekenkas of werkloosheid belanden, moest ik dus wel studeren. Maar ik wou het sowieso dus dat was zeker niet de belangrijkste motivatie. (Maar je begrijpt dat dit het aantal jobs dat ik als student kan doen ook beperkt, toch heb ik soms jobs gedaan die ik medisch niet mocht. Als het dat is of honger lijden (of in de prostitutie gaan :?), heb je snel gekozen.)

vlaams realist 4 november 2012 10:14

Te slim om te kuisen,te ongezond om de straat te doen,niet vriendelijk genoeg om barmeisje te worden.Ik hoop dat je politieke wetenschappen studeert.Dat is de enige sector waar jij toekomst in hebt.Daar vind je dan ook mensen van "niveau" veel succes;-)

alice 4 november 2012 10:43

Citaat:

Wat kies je?

Chirurg worden? Met een zwakke gezondheid?
Twee diploma's?? Mij lijkt dat je met één goed diploma ook kunt werken.
En waarom heb je geen recht op een studiebeurs?
Wie tewerkgestelt wordt met dienstencheques doet inderdaad volwaardig werk, en " dat kost geen miljard" want al die mensen verdienen nu zelf, wat de staat anders zou kwijt zijn aan een uitkering.
Maar ik vraag me toch af, waarom u geen studiebeurs hebt zoals andere studenten?En waarom u twee goede diploma's nodig hebt?

vlaams realist 4 november 2012 15:03

De kostprijs van migratie is onberekenbaar.De kostprijs van OCMWers en werklozen is wel te berekenen.Vooral de prijs van mensen die weigeren om aan de slag te gaan is véél te hoog.Sommige mensen weigeren elke job,ondertussen denken ze dat ze gratis wielen en remmen moeten krijgen.Ze hadden ook hun eigen wiel kunnen rechtzetten of hun eigen kabel kunnen leggen.Tenzij ze daar niet toe in staat zijn.Misschien moet ik na het afstellen van een fiets de afwas en kuis van die mensen gaan doen.
Uit dankbaarheid????

Groentje-18 4 november 2012 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6400805)
De kostprijs van migratie is onberekenbaar.De kostprijs van OCMWers en werklozen is wel te berekenen.Vooral de prijs van mensen die weigeren om aan de slag te gaan is véél te hoog.Sommige mensen weigeren elke job,ondertussen denken ze dat ze gratis wielen en remmen moeten krijgen.Ze hadden ook hun eigen wiel kunnen rechtzetten of hun eigen kabel kunnen leggen.Tenzij ze daar niet toe in staat zijn.Misschien moet ik na het afstellen van een fiets de afwas en kuis van die mensen gaan doen.
Uit dankbaarheid????

Als ik nu aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 500 euro aan vadertje staat (dwz het voor mij zichtbare verschil tussen bruto en netto, in werkelijkheid ligt dat veel hoger.) Maar word ik waarschijnlijk depressief omdat ik een job moet doen waarin ik me niet goed voel. Moet ik bovendien een fysieke job uitvoeren terwijl ik hier ongeschikt voor ben maar dit toch probeer om het hoofd boven water te houden, verdwijn ik op de ziekenkas.

Als ik met een diploma aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 800 euro aan de staat en dat zal snel oplopen tot een 1500 euro.

Wat kies je?

vlaams realist 4 november 2012 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6401346)
Als ik nu aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 500 euro aan vadertje staat (dwz het voor mij zichtbare verschil tussen bruto en netto, in werkelijkheid ligt dat veel hoger.)
Als ik met een diploma aan de slag ga, betaal ik maandelijks zo'n 800 euro aan de staat en dat zal snel oplopen tot een 1500 euro.

Wat kies je?

Nog nooit heeft een hoer me een factuur gegeven.En ik heb er ook niet om gevraagd.

Groentje-18 10 november 2012 06:17

Citaat:

Iets meer dan een derde van de niet-begeleide minderjarige asielzoekers die dit jaar onderzocht werden, is in werkelijkheid meerderjarig. Dat is een opmerkelijke stijging in vergelijking met vorig jaar. Zo blijkt uit cijfers van De Morgen.

Tijdens de eerste vijf maanden van dit jaar verklaarden 727 asielzoekers bij de Dienst Vreemdelingenzaken een niet-begeleide minderjarige vreemdeling te zijn. Na onderzoek via een driedelige botscan werd duidelijk dat 36,5 procent van hen meerderjarig was, zo blijkt uit cijfers van de Dienst Vreemdelingenzaken.

Minderjarige asielzoekers op hotel
"Vorig jaar gaf 21,63 procent van alle asielzoekers een verkeerde leeftijd op, vandaag is dat al 36,5 procent", zegt federaal volksvertegenwoordiger Sarah Smeyers (N-VA). "Deze vorm van fraude, die dus blijft toenemen, moet bij de bron aangepakt worden."

Er wordt over de leeftijd gelogen omdat een niet-begeleide minderjarige asielzoeker tot zijn achttiende niet mag worden uitgewezen. Op dit moment worden zij vaak op hotel gehuisvest, zegt Smeyers. "De aanslepende hotelopvang zorgt voor een aanzuigeffect, bij meerderjarige asielzoekers, maar ook bij minderjarige."

Kostprijs: 1,3 miljoen euro
Volgens de meest recente gegevens verblijven er nog 48 jongeren op hotel, wat dit jaar iets meer dan 1,3 miljoen euro kost. Uit cijfers van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld) blijkt dat vorig jaar dertien minderjarigen terugkeerden naar hun land van herkomst.
En we hebben één cijfer!

- iets meer dan 1.3 miljoen euro voor hotelkosten aan 48 zogenaamd minderjarige asielzoekers, voor 2012

- de kosten van botscans (apparatuur, medisch personeel, ...) en fedasil medewerkers belast met het uitpluizen van die dossiers worden niet vermeld

Groentje-18 10 november 2012 06:20

Terugkeervluchten voor zij die hier aankwamen maar geen recht hebben:

- één vlucht naar Albanië voor negen man (!)
- één vlucht naar Groot Brittannië (aantal=?)

--> + 5000 euro.

Waarom kan men ze niet ergens laten wachten tot men bv 300 man kan terugvliegen en een contract tekenen met een vliegtuigmaatschappij die dat kan doen?
In ruil kan die vliegtuigmaatschappij ook meer rechten krijgen of een grotere duw in de rug om met de Ford-fabrieken en velden iets nuttigs te doen.
Ik ruik hier een zeer sterk samenwerkingsakkoord?

Groentje-18 10 november 2012 06:30

- Asielaanvragen voor oktober: een dikke 2000. Dit is een daling tov vorig jaar.
Er zitten dus al minimum zoveel mensen in de asielcentra of andere opvangcentra of onderkomens, die allen moeten worden voorzien van gratis medische zorg, hygiëne, voedsel, elektriciteit, sport, ontspanning, taallessen, ...
Kostenplaatje, iemand?

Iemand een idee hoeveel asielzoekers er momenteel in totaal in België zijn?

vlaams realist 10 november 2012 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6410228)
Terugkeervluchten voor zij die hier aankwamen maar geen recht hebben:

- één vlucht naar Albanië voor negen man (!)
- één vlucht naar Groot Brittannië (aantal=?)

--> + 5000 euro.

Waarom kan men ze niet ergens laten wachten tot men bv 300 man kan terugvliegen en een contract tekenen met een vliegtuigmaatschappij die dat kan doen?
In ruil kan die vliegtuigmaatschappij ook meer rechten krijgen of een grotere duw in de rug om met de Ford-fabrieken en velden iets nuttigs te doen.
Ik ruik hier een zeer sterk samenwerkingsakkoord?

Het leger heeft al voldoende airbussen,privéjets en C-130s.Zelfs een kant van de nationale luchthaven is voorbehouden voor die familie in Laken.Materiaal,piloten en onderhoudsmensen zijn er voldoende.Als de koning nu bedenkt dat hij binnen 4 uur in Italie wil zijn ,dan kan dat.

Pericles 10 november 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6410232)
- Asielaanvragen voor oktober: een dikke 2000. Dit is een daling tov vorig jaar.
Er zitten dus al minimum zoveel mensen in de asielcentra of andere opvangcentra of onderkomens, die allen moeten worden voorzien van gratis medische zorg, hygiëne, voedsel, elektriciteit, sport, ontspanning, taallessen, ...
Kostenplaatje, iemand?

Iemand een idee hoeveel asielzoekers er momenteel in totaal in België zijn?

Niet zo heel veel , ze regulariseren regelmatig. :-D

DeProf_eet 10 november 2012 19:24

Word het niet de hoogste tijd dat we al die asiel en zgz. verrijking laten betalen door hen die er voor gezorgd hebben. Met andere woorden groen en rood en VLD. Want ze halen wel al dat gespuis hier binnen en geeft het alle faciliteiten die het maar wil, maar draait zelf niet op voor de kosten. Ongehoord !

Xpendable7 11 november 2012 20:21

Citaat:

dit is mss wel niet volledig juist... maar, deze persoon zal der min of meer nie ver naast zitten.
de echte belgen zijn echt vergeten dat belgie ons land is, en dat land word, sorry dat ik het zo cru zal zeggen, maar het word overspoeld met vreemdelingen, en wij maar belastingen betalen. jullie mogen het gerust weten, ik betaal al 3 jaar aan een stuk 3000euro aan de belastingen.
die vreemden komen naar hier omdat ze in hun eigen land hun verstand nie kunnen gebruiken en elkaar liever afmaken dan een mooie wereld opbouwen. ze komen hier aan , ze kennen hier niks, enkel en alleen 1 iets, en das het o.c.m.w. ze krijgen een huis, ze moeten achter niks kijken. ze krijgen een leefloon. en dan nog komen ze hier ook de boel op stelten zetten, hebben de belgen dan geen haar op hun tanden meer...? zijn we hier dan zulke slappelingen geworden? en het ergste van al is dat de regering zegt dat er geen geld meer is om ze terug te sturen met vliegtuigen, maar der is wel geld om een leefloon te geven. LOGICA MENSEN, LOGICA... dat is soms ver te zoeken hier in belgie.
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen.
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen, dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!

Xpendable7 11 november 2012 20:21

Citaat:

dit is mss wel niet volledig juist... maar, deze persoon zal der min of meer nie ver naast zitten.
de echte belgen zijn echt vergeten dat belgie ons land is, en dat land word, sorry dat ik het zo cru zal zeggen, maar het word overspoeld met vreemdelingen, en wij maar belastingen betalen. jullie mogen het gerust weten, ik betaal al 3 jaar aan een stuk 3000euro aan de belastingen.
die vreemden komen naar hier omdat ze in hun eigen land hun verstand nie kunnen gebruiken en elkaar liever afmaken dan een mooie wereld opbouwen. ze komen hier aan , ze kennen hier niks, enkel en alleen 1 iets, en das het o.c.m.w. ze krijgen een huis, ze moeten achter niks kijken. ze krijgen een leefloon. en dan nog komen ze hier ook de boel op stelten zetten, hebben de belgen dan geen haar op hun tanden meer...? zijn we hier dan zulke slappelingen geworden? en het ergste van al is dat de regering zegt dat er geen geld meer is om ze terug te sturen met vliegtuigen, maar der is wel geld om een leefloon te geven. LOGICA MENSEN, LOGICA... dat is soms ver te zoeken hier in belgie.
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen.
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen, dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!

Groentje-18 12 november 2012 16:34

Ben ik ver mis als ik stel dat meer en meer echte Belgen het gewoon niet meer aankunnen (mentaal) dat hun ganse omgeving ongevraagd veranderd en dat in negatieve zin, ze zich onveiliger en bedreigd voelen, dat er mensen opduiken waar zij geen uitstaans mee hebben en die hun niet bekijken noch kunnen verdragen en de cohesie in de buurten zwaar verstoren door een andere taal te spreken en er vreemde gebruiken op na te houden?

In mijn geval kan ik vertellen dat ik al enkele weken amper nog slaap en telkens wakkerschiet na enkele uurtjes omdat ik denk dat er iemand in mijn kamer staat. Ook hier op kot zat een "verrijker" die vermoedelijk motieven had die niets met diefstal te maken hadden, want er is niets verdwenen...
Als ik lees wat parsprototem vertel en vele andere lezersreacties kan ik niet anders dan concluderen dat half echt België er niet meer tegen kan dat zijn cultuur met de voeten gelopen wordt en ze worden uitgelachen en uitgemoord in eigen land, en er tegelijkertijd nog grif voor betalen ook?

Tijd voor een opstand ?

Groentje-18 12 november 2012 16:38

Update:

Weer wordt er impliciet een kost gesuggereerd. Nergens worden er echter bedragen genoemd:

Citaat:

BRUSSEL - De politiezone Brussel-West (Sint-Jans-Molenbeek, Koekelberg, Jette, Sint-Agatha-Berchem en Ganshoren) heeft een hele reeks operaties en controles geschrapt die deze maand in de weekends gepland stonden.
Ze deed dat vooral door het stevige prijskaartje van de politietussenkomsten bij de onrusten in de affaire-Sharia4Belgium. , schrijft La Dernière Heure maandag.
(...)
http://www.standaard.be/artikel/deta...21112_00365784

Ze hopen op geld van de federale, wordt er dan ook nog bij verteld!! De Vlamingen mogen het Brusselse "iedereen Brusselaar" geknoei betalen met andere woorden.

Dat wordt dan nog in de krant bericht! Zo weten alle allochtonen dat het tussen nu en nieuwjaar het moment is om toe te slaan! :?
Veiligheid in de weekends? Reken er niet op!

Groentje-18 12 november 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xpendable7 (Bericht 6412658)
maar ja, jullie betalen waarschijnlijk graag voor nen ander zijn kost en inwoon. nen belg en een vreemdeling gaan naar het ocmw, raad eens wie der geholpen word en wie der terug zogezegd me lege handen weg gestuurd word. en deze heb ik met eigen ogen gezien, al passerend bij een ocmw, een dikke vette mercedes, die van de parking kwam gereden bij het ocmw, en je mag 1 keer raden wie der in zit... een familie vreemdelingen. Dat klopt hoor. Tegenover echte Belgen staat men enorm argwanend bij de ocmw's. De kans dat je geholpen wordt (zonder uitgescholden te worden) is nihiel... Vreemdelingen daarentegen hoeven de facturen maar binnen te brengen en met de handjes open te staan om belwaarde, cinematickets, ... te ontvangen en de prijzen van allerlei vermaak op onze kosten (pretparken, ...) terug te gaan claimen
dus mensen , BELGEN, ECHTE BELGEN bedoel ik, denk nog maar eens goed na want het zal der nie beter op worden. dit zijn mss allemaal harde woorden, maar de logica zit er echt niet in. we zijn bezig met heel ons mooi belgen land kapot aan het maken. bv : Brussel, dat is geen brussel meer in mijn ogen,

Klopt ook. M.i. zouden ze iedereen eens naar Brussel moeten sturen voor hij zijn stem mag uitbrengen ...
15 jaar geleden, ging ik nog op studiereis naar Brussel met de middelbare school, een groep of een paar meisjes van tienerleeftijd kon er ongestoord rondlopen, de enige vreemdelingen waren fototrekkende Jappanners of hier en daar een Franstalige. En zie nu? Je moet al heel goed uit je doppen kijken wil je nog een Belg vinden, laat staan een Nederlandstalige!
Ik heb meerdere mensen gedegouteerd Brussel zien verlaten, toen ze wilden kennismaken met de hoofdstad van Europa en beseften dat het vervallen was tot één groot "vluchtelingen"opvangkamp en dito leefgewoonten, waarvan niemand ook maar een spaander van onze Belgische striktheid, netheid, zin voor orde, ... waar de zuid-Europese landen ons zelf om benijdden heel laat...

dat is klein turkije. marokko en nog zoveel meer... het is gewoonweg zoals een ratten plaag... en natuurlijk is dat leuk, je komt hier aan in belgie als vreemdeling, je hebt niks... en word je vanalles in je schoot gesmeten... en ja, jullie mogen het allemaal weten, VLAAMS BELANGER!!!!!!!!!!!!! in hart en ziel!!!

Groentje-18 12 november 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6410642)
Het leger heeft al voldoende airbussen,privéjets en C-130s.Zelfs een kant van de nationale luchthaven is voorbehouden voor die familie in Laken.Materiaal,piloten en onderhoudsmensen zijn er voldoende.Als de koning nu bedenkt dat hij binnen 4 uur in Italie wil zijn ,dan kan dat.

Ik begrijp er ook niks van. Dit is het meest geschifte excuus dat ik ooit gehoord heb.
Waarom overigens een vliegtuig voor twee man en een paardenkop? Wat kosten ryanairvlucht-ticketjes trouwens? Of zijn die niet goed genoeg? Zoals iemand hier zegt: ze kosten een pak minder dan het maandelijkse leefloon! Voor de asielopvang zal dat ook gelden!

En eerlijk gezegd denk ik dat menig burger het met plezier zou betalen... en er mogen er meteen een 1000 meer mee. (Dan blijven er nog 999 000 over, als het er niet meer zijn).
Heel grof maar hoe meer ik in aanraking kom met de "verrijkers", hoe meer ik er zeer grote vraagtekens bij hem.
Ik durf al weken het nieuws amper te lezen, want de frustraties die ik dan voel ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be