Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Claude Marcourt: Leugenaar eerste klas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179634)

giserke 21 november 2012 10:07

Claude Marcourt: Leugenaar eerste klas

Wat voor rotzakken zijn dat daar eigenlijk in Walenland?
Hij betaalde met opzet 92.000€ gemeenschapsgeld om de Vlaamse exportbelangen schade toe te brengen. 8O
Hij betaalde om een extra bijlage met leugens te verspreiden.
Verdient die gast geen stamp tegen zijn kloten? Als de PS geen maatregelingen neemt tegen zijn minister dan weet ik het ook niet meer.

Citaat:

Peeters voegde er fijntjes aan toe ook zelf te hebben geïnformeerd naar de mogelijkheid van een bijlage bij de zakenkrant, zoals Wallonië deed. 'Maar dat blijkt 92.000 euro te kosten voor de bijlage op papier, plus 57.500 euro voor de elektronische versie, terwijl Marcourt beweert niet te hebben betaald', besloot de minister-president.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121120_008

vlijmscherp 21 november 2012 10:18

als hij echt betaald heeft, is dat toch goed gebruik gemaakt van overheidsmiddelen? Hij moet de belangen van Wallonië behartigen en die stroken nu eenmaal niet met die van Vlaanderen.

santos 21 november 2012 10:24

Ik zie weliswaar geen probleem, we weten al niet of hij heeft betaald als het nog zo is dient om zijn belangen te verdedigen wat tenslotte toch mag of niet?

drenkeling 21 november 2012 10:31

Rode Maquisard Marcourt ten voeten uit

Quote uit het artikel Standaard:

...waarin PS-minister Marcourt, die mee is met de missie, waarschuwt voor het gevaar van de N-VA voor de economische toekomst van ons land....

Gelukkig hebben we de PS nog met hun doorslaggevend en innovatief relance-plan:roll:

quercus 21 november 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426079)
Ik zie weliswaar geen probleem, we weten al niet of hij heeft betaald als het nog zo is dient om zijn belangen te verdedigen wat tenslotte toch mag of niet?

Als hij daar "la Belgique" helpt vertegenwoordigen, dan moet hij "zijn" belangen niet verdedigen door negatieve en bevooroordeelde "duiding" omtrent de economische regio die met kop en schouders de belangrijkste is. Dat is een zéér smerig ventje.

vlijmscherp 21 november 2012 10:51

Citaat:

tuurlijk is er geen probleem, de belangen van Vlaanderen en Wallonië zijn nu eenmaal niet te verzoenen.

santos 21 november 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6426105)
Als hij daar "la Belgique" helpt vertegenwoordigen, dan moet hij "zijn" belangen niet verdedigen door negatieve en bevooroordeelde "duiding" omtrent de economische regio die met kop en schouders de belangrijkste is. Dat is een zéér smerig ventje.

Dat is een waals minister geen federaal dus die zit daar voor de waalse belangen.

spherelike 21 november 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6426105)

Ik dacht dat we daar federale ministers voor hadden om belgie te vertegenwoordigen. Bourgeois zal blij zijn mocht blijken dat dat nu ook tot zijn taken gaat behoren als vlaamse minister

quercus 21 november 2012 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426111)
Dat is een waals minister geen federaal dus die zit daar voor de waalse belangen.

Dat laat hem nog steeds niet toe om negatieve propaganda over Vlaanderen te verkopen. Als hij slechts daartoe in staat is, dan doet hij er beter aan zijn klep te houden. We geven eerst decennialang transferts aan die schooiers en dan zitten ze nog geniepig met slijk te gooien. Is dat soms "courtoisie française"?

vlijmscherp 21 november 2012 11:01

ik ben verheugd om te lezen dat ook de niet-Vlaams-nationalisten eindelijk hebben ingezien dat de Waalse en Vlaamse belangen niet samenlopen.

De Brabander 21 november 2012 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6426054)
Hij betaalde met opzet 92.000€ gemeenschapsgeld om de Vlaamse exportbelangen schade toe te brengen. 8O
Verdient die gast geen stamp tegen zijn kloten? Als de PS geen maatregelingen neemt tegen zijn minister dan weet ik het ook niet meer.

Als je - terechte - klachten hebt over het door flaminganten en wallinganten gewild federalisme, moet je eens naar www.belgischeunie.be surfen. :-)

De Brabander 21 november 2012 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426090)
Quote uit het artikel Standaard:

...waarin PS-minister Marcourt, die mee is met de missie, waarschuwt voor het gevaar van de N-VA voor de economische toekomst van ons land....

Gelukkig hebben we de PS nog met hun doorslaggevend en innovatief relance-plan:roll:

De N-VA beweert toch van zichzelf dat ze een gevaar voor België is, niet?

Bierke 21 november 2012 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6426123)

En daarvoor wordt negatieve kritiek gedoogd ?

Bierke 21 november 2012 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6426054)

Weg ermee, dank u.

spherelike 21 november 2012 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6426119)
Dat laat hem nog steeds niet toe om negatieve propaganda over Vlaanderen te verkopen. Als hij slechts daartoe in staat is, dan doet hij er beter aan zijn klep te houden. We geven eerst decennialang transferts aan die schooiers en dan zitten ze nog geniepig met slijk te gooien. Is dat soms "courtoisie française"?

U moet zich beter informeren
Hij maakt GEEN negatieve propaganda over vlaanderen
Hij zegt in een interview aan the financial times dat het succes van de nva de eenheid van het land in gevaar brengt, iets wat hier dagelijks op dit forum bevestigd wordt, tot daar toch geen probleem hoop ik.
En dat dat volgens hem niet goed is voor de belgische economie, wat zijn mening kan zijn, naast vele andere.

BDW heeft ten andere gelijkaardige dingen gezegd over de PS in der spiegel.
Hij beweerde dat de PS alles tegenhoudt, en dus nefast is voor de belgische economie.

Ik ga er niet automatisch van uit dat de ene alle gelijk aan zijn kant heeft, en de andere een "geniepige schooier"
De waarheid is zoals steeds veeel genuanceerder.

spherelike 21 november 2012 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6426120)
ik ben verheugd om te lezen dat ook de niet-Vlaams-nationalisten eindelijk hebben ingezien dat de Waalse en Vlaamse belangen niet samenlopen.

Dat heb je na iedere splitsing.

Het vroegere gemeenschapelijk belang verwijnt, en de al of niet eerlijke concurrentie begint

vlijmscherp 21 november 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426142)
Dat heb je na iedere splitsing.

Het vroegere gemeenschapelijk belang verwijnt, en de al of niet eerlijke concurrentie begint

dus als Vlaanderen daar op wijst, is dat terecht?

subocaj 21 november 2012 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6426127)
En daarvoor wordt negatieve kritiek gedoogd ?

Lees jij die draden hier nooit?
Negatieve kritiek mag enkel op Walen, die profiteurs, die luieriken.
Die brave, vlijtige, slijmerige Vlamingen valt nooit iets te verwijten.
De Vlaamse regering zorgt er wel voor dat bedrijven hier niet vertrekken of sluiten.
De mop van het jaar.

spherelike 21 november 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6426151)
dus als Vlaanderen daar op wijst, is dat terecht?

Mocht vlaanderen en zijn verantwoordelijken niet net hetzelfde doen, dan hebben ze reden tot klagen.

Nu verwijt de pot de ketel

vlijmscherp 21 november 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426171)
Mocht vlaanderen en zijn verantwoordelijken niet net hetzelfde doen, dan hebben ze reden tot klagen.

Nu verwijt de pot de ketel

ach, het zijn enkel maar voorhoedegevechten voor de echte clash in 2014 hoor.

iedereen is zich aan het positioneren, Marcourt om de "beste Waal" te zijn, Peeters om de "beste Vlaming" te zijn.

de sfeer zal er echt niet op verbeteren de volgende maanden, dat staat vast. Zelfs als de N-VA verliest, worden het serieus lastige coalitiegesprekken, er is gewoon geen gezamenlijk project meer.

spherelike 21 november 2012 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6426175)

iedereen is zich aan het positioneren, Marcourt om de "beste Waal" te zijn, Peeters om de "beste Vlaming" te zijn.

de sfeer zal er echt niet op verbeteren de volgende maanden, dat staat vast. Zelfs als de N-VA verliest, worden het serieus lastige coalitiegesprekken, er is gewoon geen gezamenlijk project meer.

Als de toestand echt verslecht, lijkt me dat eerder slecht voor nva, dan wordt er teruggeplooid op oude vertrouwde partijen en methodes. nva teert nu vooral op selectief gekozen en opgeklopte luxe problemen, lees er hier de draden maar op na, deze inclusief.

Een voorbeeld? De spaartegoeden zijn nooit zo hoog geweest als nu, dus zit daar zeker geld dat "over" is. Als men de armsten wil ontzien, dan is dat een mogelijkheid. En men gaat ook niet achter de echt kleine spaarder, want er is een drempel ingevoerd.
NVA gaat hier dus voluit in de oppositie met weinig nuances, terwijl hun voorgestelde maatregel van btw verhoging de armsten onder ons proportioneel harden zou treffen en de armoede vergroten.
Dat puur op egoistische instincten spelen spreekt mij niet aan, in tegendeel, ook al zal me dat zelf ook wat kosten.

vlijmscherp 21 november 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426193)
Als de toestand echt verslecht, lijkt me dat eerder slecht voor nva, dan wordt er teruggeplooid op oude vertrouwde partijen en methodes. nva teert nu vooral op selectief gekozen en opgeklopte luxe problemen, lees er hier de draden maar op na, deze inclusief.

Een voorbeeld? De spaartegoeden zijn nooit zo hoog geweest als nu, dus zit daar zeker geld dat "over" is. Als men de armsten wil ontzien, dan is dat een mogelijkheid. En men gaat ook niet achter de echt kleine spaarder, want er is een drempel ingevoerd.
NVA gaat hier dus voluit in de oppositie met weinig nuances, terwijl hun voorgestelde maatregel van btw verhoging de armsten onder ons proportioneel harden zou treffen en de armoede vergroten.
Dat puur op egoistische instincten spelen spreekt mij niet aan, in tegendeel, ook al zal me dat zelf ook wat kosten.

de N-VA is geen doel hé, het is een middel. het doel is het einde van het ondemocratisch gehalte van België en een betere staatstructuur zodat iedereen, Vlamingen, Walen, Nederlandstaligen en Franstaligen, zich er goed bij voelt en kan groeien.

Is dat een andere Belgische structuur of is dat een splitsing, dat zullen we wel zien, maar is irrelevant, zolang er maar een structurele verbetering in zit voor iedereen.

santos 21 november 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6426119)

Dus omdat vlaanderen betaald mag vlaanderen het wel doen?

drenkeling 21 november 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6426123)

Gaat over de huidige economische malaise - niet zozeer een partij-politiek of ideologisch standpunt hoor. Gelieve niet off topic te antwoorden. Geen nood aan ontwijkende non-argumentatie.

Maar nogmaals, géén angst, de marschall-planners weten raad!

drenkeling 21 november 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426298)

Bewust sneaky van jouw? Tot nader order nog steeds niet voltooid....:evil:

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...etaald-betaalt

Maar soit, geef eens een recent voorbeeld waar een vertegenwoordiger van de democratisch verkozen Vlaamse regering op een dusdanige laaghartige manier op een betalende, waalse, hand spuwt? Oh juist ja....:roll:

santos 21 november 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426353)
Bewust sneaky van jouw? Tot nader order nog steeds niet voltooid....:evil:

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...etaald-betaalt

Maar soit, geef eens een recent voorbeeld waar een vertegenwoordiger van de democratisch verkozen Vlaamse regering op een dusdanige laaghartige manier op een betalende, waalse, hand spuwt? Oh juist ja....:roll:

Dat voorbeeld is al gegeven :)

Xenophon 21 november 2012 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6426175)

Traag maar zeker wordt Belgie ingehaald door de realiteit.

drenkeling 21 november 2012 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426363)
Dat voorbeeld is al gegeven :)

Er wordt géén voorbeeld gegeven dat voldoet aan de voorwaarden hierboven aangehaald...

Indien je verwijst naar het zogenaamde taalfederalisme, ook dit was een creatie van franstaligen, daterend uit de vorige eeuw en waar voornamelijk Vlaanderen vandaag de dag voor betaalt hoor :-D

Ik probeer opnieuw :

Graag een recent voorbeeld waar een vertegenwoordiger van de democratisch verkozen Vlaamse regering op een dusdanige laaghartige manier op een betalende, waalse, hand spuwt?

spherelike 21 november 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426414)
Er wordt géén voorbeeld gegeven dat voldoet aan de voorwaarden hierboven aangehaald...

Indien je verwijst naar het zogenaamde taalfederalisme, ook dit was een creatie van franstaligen, daterend uit de vorige eeuw en waar voornamelijk Vlaanderen vandaag de dag voor betaalt hoor :-D

Ik probeer opnieuw :

Graag een recent voorbeeld waar een vertegenwoordiger van de democratisch verkozen Vlaamse regering op een dusdanige laaghartige manier op een betalende, waalse, hand spuwt?

Ik zou als ik u waar nog opgeven dat het tussen gisteren en eergisteren moet liggen, dan haalt u het zeker. Dan hoeft u het niet te hebben over inhoud, opportuniteit, wenselijkheid, nuttigheid van dergelijk heen en weer geschiet van nul en geen waarde, en kan u de vrijuit blijven denken dat de slechten de anderen zijn.

santos 21 november 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426414)

Ik probeer opnieuw :

De volhouder wint zeggen ze, maar ik vrees dat gij de uitzondering zijt die de regels bevestigen.

drenkeling 21 november 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426446)
Ik zou als ik u waar nog opgeven dat het tussen gisteren en eergisteren moet liggen, dan haalt u het zeker. Dan hoeft u het niet te hebben over inhoud, opportuniteit, wenselijkheid, nuttigheid van dergelijk heen en weer geschiet van nul en geen waarde, en kan u de vrijuit blijven denken dat de slechten de anderen zijn.

Deze woorden lijken u alvast vreemd.

Zit u ook met uw snuit tussen andermans gesprek als u de belbus neemt ? Ik heb géén nood aan een repliek van u. Toch één wenselijkheid waarop ik uit beleefdheid aandring.

drenkeling 21 november 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426449)
De volhouder wint zeggen ze, maar ik vrees dat gij de uitzondering zijt die de regels bevestigen.

Inderdaad! Een gezegde die oa voor u vanaf medio 2014 een totaal andere invulling zal krijgen...;-)

spherelike 21 november 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426632)
Deze woorden lijken u alvast vreemd.

Zit u ook met uw snuit tussen andermans gesprek als u de belbus neemt ? Ik heb géén nood aan een repliek van u. Toch één wenselijkheid waarop ik uit beleefdheid aandring.

Neem dan de privé berichten

Dit is een publiek forum en u bent NIET beleefd, want u speelt de man, niet de boodschap.

U bent nog vreemdeling, ik denk dat u dus ofwel de regels aanvaard, ofwel beter elders gaat.

drenkeling 21 november 2012 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426650)
Neem dan de privé berichten

Dit is een publiek forum en u bent NIET beleefd, want u speelt de man, niet de boodschap.

U bent nog vreemdeling, ik denk dat u dus ofwel de regels aanvaard, ofwel beter elders gaat.

U bepaald helaas niet voor mij de termen 'beleefdheid', 'privé','vreemdeling', 'types en aantal leden van fora' ,etc... Lijkt me anders ook op de man.

spherelike 21 november 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426662)
U bepaald helaas niet voor mij de termen 'beleefdheid', 'privé','vreemdeling', 'types en aantal leden van fora' ,etc... Lijkt me anders ook op de man.

Ik heb al schrik, Ik zou niet durven,

Voor de duidelijkheid zou ik u BELEEFD willen vezoeken om misschien in uw posts te vermelden wie er WEL mag reageren op uw schrijfsels

spherelike 21 november 2012 16:47

@ drenkeling

Heb je eigenlijk wel toestemming gevraagd aan brabander en santos, om op hun post te reageren?
kwestie van je eigen uitgedachte regels wat na te leven

drenkeling 21 november 2012 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6426692)
@ drenkeling

Heb je eigenlijk wel toestemming gevraagd aan brabander en santos, om op hun post te reageren?
kwestie van je eigen uitgedachte regels wat na te leven

Waar is ineens de U aanspreek vorm gebleven?:lol:

Ik reageer onrechtstreeks op een artikel dat wordt aangelengd door toedoen van brabander en santos - Daar waar jij het onderwerp binnenvalt door 'op de man te spelen'! Of hoe noem je je 'beleefde' interactie anders?

Soit, Ik zal maar bescheiden blijven als vreemdeling want je hebt 4000 posts meer - alhoewel ik sterk betwijfel of ze allen van dusdanig hoog niveau zijn...

giserke 21 november 2012 17:47

Citaat:

Ja, hij zal een cadeautje van een buitenlandse krant gekregen hebben van 90k, speciaal om de de wereld te waarschuwen voor N-VA. :roll:

spherelike 21 november 2012 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6426697)
Waar is ineens de U aanspreek vorm gebleven?:lol:

misschien bent U naar je gedegradeerd na uw/jouw recente posts

Citaat:

Ik reageer onrechtstreeks op een artikel dat wordt aangelengd door toedoen van brabander en santos - Daar waar jij het onderwerp binnenvalt door 'op de man te spelen'! Of hoe noem je je 'beleefde' interactie anders?

Even recapituleren

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling
Ik probeer opnieuw :

reply spherelike:

even je vraag analyseren:

een recent voorbeeld: zeer vaag vandaar mijn grapje over tussen gisteren en eergisteren
een vertegenwoordiger van de democratisch verkozen Vlaamse regering : kan zowat iedereen zijn die door de vlaamse regering voor iets gemachtigd is.
een dusdanig laaghartige manier: zeer subjectief, wat voor jou laaghartig is is dat niet voor mij
een betalende waalse hand: dit is de absolute winner, als je die gebruikt in elke communautair getinte discussie wordt u de absolute kampioen.

Verder verengt u door deze stringente voorwaarden de mogelijkheden tot tegenargumentatie, dus discussie. Zo wil u al of niet gewild vermijden dat er gelijkaardige feiten onder andere omstandigheden als tegenargument gebruikt worden.
Bvb het interview van BDW met der Spiegel is qua sneer naar wallonie en de PS zeker evenwaardig aan de demarche van Marcourt.
Uiteraard zit dat artikel niet in die persmap, en werd dus ook niet verdeeld op een handelsmissien maar het stond wel in een krant met een grotere oplage dan het aantal persmappen dat verdeeld werd.
Uiteraard is BDW (nog) geen minister, ekel de onbetwiste leider van de grootste partij in vlaanderen (maar dat zal wel minder impact hebben dan een waals minister)
Uiteraard gaan de trasferts zoals ze lopen, en zal een betalende waalse hand moeilijk gevonden worden.
Door enkel discussie of tegenargumenten toe te laten die aan uw criteria voldoen gaat u volledig voorbij aan de door mij opgesomde : inhoud opportuniteit, wenselijkheid en nuttigheid.
Wat brengen dergelijke wederzijdse aanvallen op, behalve economisch verlies voor iedereen, en gemakkelijke stemmenwinst binnen de eigen regio. Daar zou dus de discussie over moeten gaan. Gaan we vechtend de buitenlandse pers tegemoet, of proberen we samen investeerders aan te trekken, of minstens het klimaat daarvoor niet te verzieken. Heeft er iemand de illusie dat dergelijke fratsen geen negatieve gevolgen zouden hebben, ook voor de eigen regio en zijn stabiliteit?

Citaat:

Soit, Ik zal maar bescheiden blijven als vreemdeling want je hebt 4000 posts meer - alhoewel ik sterk betwijfel of ze allen van dusdanig hoog niveau zijn...

alweer een sneer naar de man
ik betwist dus ten stelligste dat mijn tussenkomst de man speelde of onbeleefd zou geweest zijn
dat u er niet van gediend waart is overduidelijk, maar dat is mijn probleem niet op een open forum.

quercus 21 november 2012 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426298)

Inderdaad. Wie betaalt bepaalt.

En, terloops even, het is niet "vlaanderen", maar Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be