![]() |
KUL : Doctorale fraude tiert welig
In ruil voor overdadig veel poen
wil zo'n vorser voor u graag "iets doen". Maak die "doctors" rijk en krijg uw gelijk ! Voor grof geld kennen ze geen fatsoen. ![]() De Morgen |
Fraude verhoogt de prestatie niet
maar vermindert ze |
Citaat:
Wellicht volgt later nog een wetenschappelijk onderbouwde fraude-studie. Maar wie gaat d�*t nog geloven ? :roll: |
Citaat:
We want more, we want more ! |
Citaat:
Onderbouwd en kaalgeschoren met het scheermes van Occam. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat me niet zo abnormaal lijkt. |
Citaat:
|
En is dat slecht dan? Zo heeft iedereen een kans om het te doen ongeacht uw financiele situatie.
|
Citaat:
|
Het gaat toch niet over het doctoreren zelf, maar over hun publicaties!
Werd trouwens al eerder aan de kaak gesteld wegens " niet helemaal kosjer"" |
Citaat:
|
Citaat:
1900+ euro netto zou ik dat toch niet noemen. Denk dat ge veel volk hier op het forum die daar hard voor moeten werken in hun harnas jaagt. Maargoed ja, enkel en alleen mannen van 50+ die goed pinten kunnen pakken met de lokale middenstand mogen van u geld verdienen. Dat wisten we al. |
Alle, Dr, 't is goed. 't is 17u. Ga maar naar huis. Ge hebt genoeg gezeverd vandaag. :p
|
Citaat:
Maar hun netto maandloon is wel identiek aan het nettoloon van de niet-beursstudent die wel belastingen moet betalen. Dat nettoloon is natuurlijk afhankelijk van de gezinssituatie. Een beursstudent kan dan weer geen aftrekken doen zoals bv woon werkverkeer. |
Citaat:
Kans is groot dat ik meer werk als u, babyboomerke.... |
Citaat:
|
Citaat:
Goed, er zijn natuurlijk ook goeie. Ik heb er weinig goeie gekend, hoewel ik er veel gekend heb. Maar ze zijn er toch. |
Citaat:
Ergens denk ik toch dat gij een gefaalde carriere hebt. Hoe zou dat anders al die zure oprispingen verklaren. |
Citaat:
En denk maar niet dat "diene ouwe pee" versleten is. Als ontspanning schrijft hij gedichten, maakt lange boswandelingen met de honden en lult wat mee op fora zonder pretentie. Maar daar botst hij dan op blaaskaken die naast hun schoenen lopen. |
Citaat:
Je begrijpend lezen is ondermaats, beste. |
Citaat:
Dan hoef ik geen contracten op te zeggen. Als het slecht gaat laat ik de freelancers gaan. Ingenieurs en technici buitensmijten is een slecht idee in een krappe arbeidsmarkt. |
En ik loop liever een bonus mis dan werkvolk te moeten zien vertrekken.
Raar ? Je zou er versteld van staan hoeveel managers en leidinggevenden zo redeneren. Niet iedereen kruipt in het hol van de aandeelhouder. |
Citaat:
|
Citaat:
In princiepe wil je de freelancers ook zoveel mogelijk routine werk laten doen. Kennisintensieve arbeid laat je ze niet doen. Kennis bij freelancer = geen kennis binnen de onderneming. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Studeren laat menselijkheid verdwijnen . dat is nog veel te zacht uitgedrukt .
Mensen leven in en bouwen aan een moraalloze maatschappij . |
Citaat:
Voor een doctorandus? Ik vind dat dus niet veel. |
Citaat:
Ik ook. Alleen noemen wij ze "onderaannemers". |
Citaat:
|
Citaat:
En in een kennisintensieve onderneming is dit bijna altijd het geval. In dat geval zal het aan de aandeelhouder zijn om te voorkomen dat het personeel gaat lopen. |
Citaat:
Ja in Belgie worden ze slecht betaald. Ik vraag mezelf ook regelmatig af waarom ik voor ir. heb gekozen. PS Mambo: het gaat over de kandidaat doctors, niet de doctor zelf. |
Citaat:
Maar als doctors zo 4000 �* 5000 bereiken of meer, hoe doen die dat met hun belastingen? Ikzelf heb me een vrij laag loon gegeven hiervoor. Vroeger had ik zo een 20'000€ per maand. Heeft me een fortuin gekost aan belastingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens de salarisenquête is het gemiddelde BRUTO beginloon in de privé enkele honderden euro minder. Maar die hebben dan wel meestal extra legale voordelen als maaltijdcheque een volledige dubbele maand eindejaarspremie enz. Dan is het verschil al een heel pak kleiner. Of volledig verdwenen. |
Citaat:
Toen ik doctoreerde had ik geen wekker. Ging ik soms de stad in als ik goesting had ene drinken. Goed, maar regelmatig ook om 2u snachts nog metingen doen. Maar als je een passie had voor het vak was dat leuk. Best job I've ever had and will have. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be