Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steven Van Ackere federaal minister van Financiën af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183885)

ViveLaBelgique 5 maart 2013 10:51

Steven Vanackere federaal minister van Financiën af.

Vind jij dat Steven Van Ackere zijn ontslag moest geven ?

giserke 5 maart 2013 10:53

We gaan niet spreken van opgeruimd staat netjes, want er komt gewoon een andere kaloot.

Volgens mij probeerd de CD&V van Vanackere een schandpaal te maken, om de aandacht van het ACW te verschuiven.

Athelas 5 maart 2013 10:53

Rethorische vraag?

ViveLaBelgique 5 maart 2013 10:56

Mijn excuses voor de 'dt' fout. Door technische beperkingen van dit forum kan ik de enquête-vraag niet meer corrigeren.

ViveLaBelgique 5 maart 2013 11:07

Als je de verklaring van Steven Vanackere lijkt hij aan te sturen op een niet ACW opvolger voor de post die hij verlaat. De laatste tijd profileerde zowat elke CD&V'er zich als verdediger van het ACW. Zelfs Kris Peeters heeft het voor het ACW publiek opgenomen. Hoewel deze laatste het minste besmeurd was met een ACW stempel.

Het is niet uitgesloten dat er nog verdere herschikkingen komen in de federale regering en dat CD&V de post van minister van Financiën aan andere partijen overlaat. Hopelijk kan de N-VA inbreken in de federale regering.

Vette Pois(s)on 5 maart 2013 11:08

Nu kan hij de NVA niet meer tot excuses dwingen.

Den Duisteren Duikboot 5 maart 2013 11:11

Het volk wil bloed zien en het wordt alweer op zijn wenken bediend. Ik had van Van Ackere meer staatsmanschap verwacht.

looneytoon1975 5 maart 2013 11:16

Vlucht voor de échte storm! Wacht maar af, het plafond is naar beneden aan't komen, en Steve Rund zorgt gewoon dat ie op tijd weg is.

ViveLaBelgique 5 maart 2013 11:19

Een tweet van Rik Van Cauwelaert ( De Tijd):
"CD&V doet er verstandig aan meteen uit deze federale regering te stappen. Zoniet is de schade tegen 2014 niet meer te overzien"

Het lijkt me inderdaad aangewezen dat de CD&V vervangen wordt door een niet ACW partij. Men moet elke zweem van crony capitalism wegnemen.

Den Duisteren Duikboot 5 maart 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557204)
"CD&V doet er verstandig aan meteen uit deze federale regering te stappen. Zoniet is de schade tegen 2014 niet meer te overzien"

De wens is alweer de vader van de gedachte.

Txiki 5 maart 2013 11:23

:cheer: één clown weg :cheer:

Nu de rest nog :cheer:

Den Duisteren Duikboot 5 maart 2013 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6557208)
:cheer: één clown weg :cheer:

Nu de rest nog :cheer:

De rest? Je bedoelt de leeuwentemmers? 8-)

Txiki 5 maart 2013 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557204)

Het lijkt me inderdaad aangewezen dat de CD&V vervangen wordt door een niet ACW partij. Men moet elke zweem van crony capitalism wegnemen.

:cheer: zet de boel plat :cheer:
:cheer: laat maar stuiken dat circus :cheer:
:cheer: opdoeken die failliete illegale staat :cheer:

Txiki 5 maart 2013 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6557210)
De rest? Je bedoelt de leeuwentemmers? 8-)

Ook. Allemaal naar huis en opdoeken die zever.

Txiki 5 maart 2013 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557170)

Het is trouwens Steven Vanackere en niet Steven Van Ackere. Leer nu toch eens wat aandacht te hebben voor namen.

giserke 5 maart 2013 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6557222)
Het is trouwens Steven Vanackere en niet Steven Van Ackere. Leer nu toch eens wat aandacht te hebben voor namen.

is het niet Steven Van den Acker?

Txiki 5 maart 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6557224)
is het niet Steven Van den Acker?

't Is denk ik Steven Nichoewacker.

Maikel Joosten 5 maart 2013 11:45

Dit is een mooie politieke overwinning voor de N-VA want door nu te gaan lopen bevestigt Vanackere dat hij met zijn reet in de stront zat. Rik Van Cauwelaert heeft gelijk, als de CD&V zichzelf nog wil redden van de ondergang dan is een verdere deelname aan deze regering uitgesloten.

mkb 5 maart 2013 11:53

Blijven graven is de boodschap, als een kwal als SVA ontslag neemt zal men wel op het punt staan nog veel meer van de CD&V/ACW beerput te ontdekken.

looneytoon1975 5 maart 2013 11:56

Op naar het volgende werkpunt van de N-VA :-)

giserke 5 maart 2013 11:58

• Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
• Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
• Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
• Eer uw vader en uw moeder.
• Gij zult niet doden.
• Gij zult geen onkuisheid doen.
• Gij zult niet stelen.
• Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
• Gij zult geen onkuisheid begeren.
• Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

En stond daar vroeger ook niet iets in van 'ge zult niet liegen'

omaplop 5 maart 2013 12:01

leterme opvolger???

Wie is nu zo zot om dat postje op zich te nemen. Di Rupo I komt dik in de problemen.

omaplop 5 maart 2013 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6557247)
• Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
• Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
• Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
• Eer uw vader en uw moeder.
• Gij zult niet doden.
• Gij zult geen onkuisheid doen.
• Gij zult niet stelen.
• Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
• Gij zult geen onkuisheid begeren.
• Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

En stond daar vroeger ook niet iets in van 'ge zult niet liegen'

Zeer oude tekst hoor. Ik ben de 70 al voorbij en ik leerde dat niet zo.

Anna List 5 maart 2013 12:03

goedzo, één notoire belgicist minder

ben al benieuwd wie het ACW nu gaat benoemen voor de regering.

looneytoon1975 5 maart 2013 12:03

Leterme? Oezo?

looneytoon1975 5 maart 2013 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6557253)
goedzo, één notoire belgicist minder.

Nog véél te véél te gaan

Xenophon 5 maart 2013 12:09

Gewogen en te licht bevonden.

Den Duisteren Duikboot 5 maart 2013 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6557250)
leterme opvolger???

Wie is nu zo zot om dat postje op zich te nemen. Di Rupo I komt dik in de problemen.

De Standaard schuift al een aantal mogelijke vervangers naar voren. Van dat lijstje lijken mij Hendrik Bogaert en Caroline Ven geen kwade vervangers. Ook Decrem en Beke worden genoemd.

Athelas 5 maart 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6557270)
De Standaard schuift al een aantal mogelijke vervangers naar voren. Van dat lijstje lijken mij Hendrik Bogaert en Caroline Ven geen kwade vervangers. Ook Decrem en Beke worden genoemd.

Hendrik Bogaert lijkt mij op het eerste zicht een goede kandidaat. De vraag is ofdat hij zo stom gaat zijn om zijn politieke carriere op het spel te zetten voor dit postje. Stiekem hoop ik op Beke. Dan is het helemaal over en out met de CD&V.

Txiki 5 maart 2013 12:23

Beh, die dienen slechts om de gaten te dichten. Ze zouden er beter mee ophouden. Vanackere zegt het trouwens zelf: "ik wil dat dit stopt". Wel, stop er dan ook mee. Ga naar huis, pak allemaal uw persoonlijke spullen en bol het af.

Boduo 5 maart 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6557241)
Blijven graven is de boodschap, als een kwal als SVA ontslag neemt zal men wel op het punt staan nog veel meer van de CD&V/ACW beerput te ontdekken.

De tsjeven kunnen nu een andere, nog grotere kwal van stal halen, bv S. Declercq

Karel Martel B 5 maart 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6557172)
We gaan niet spreken van opgeruimd staat netjes, want er komt gewoon een andere kaloot.

Waarschijnlijk een die beter kan liegen.

Of op zijn minst het excuus kan gebruiken dat "dat onder zijn voorganger gebeurd is".

brother paul 5 maart 2013 12:35

gezichtsverlies is dat... in de ergste vorm...

had ik op dat postje gezeten, integer als ik ben, moest ik nooit achteruitgaan

vrijevlaming 5 maart 2013 12:40

kijk eens aan kijk eens aan. Steven Vanackere, de man die recht in zijn schoenen stond en zei dat er totaal geen vuiltje aan de lucht was, gaat lopen.

Als de lucht dan zo stralend was als die lucht vandaag in de lentezon, waarom dan ontslag? "Waar rook is, is vuur", zei de boer, en hij stak zijn pijp aan met een paardestront.

ACW slachtoffert hier volgens mij hun topminister, enkel en alleen in de hoop dat ze de beerput hiermee terug toe krijgen
"er komt een nieuwe minister en een onderzoek!" of zoiets, dan wat geblaat en volgens hen het deksel terug op de doofpot.
I think not! We zijn nog maar begonnen: bloeden moeten ze!

Txiki 5 maart 2013 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6557301)
gezichtsverlies is dat... in de ergste vorm...

had ik op dat postje gezeten, integer als ik ben, moest ik nooit achteruitgaan

Tja, dan geraakt gij nooit op dat postje.

Klojo eerste klas 5 maart 2013 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6557308)
Als de lucht dan zo stralend was als die lucht vandaag in de lentezon, waarom dan ontslag?

(engelmodus aan)'""De aanvallen gaan mijn persoonlijk incasseringsvermogen te boven', ging hij verder. 'Ik moest te veel tijd investeren in onjuiste aanvallen. """" (engelmodus uit) :twisted:

vrijevlaming 5 maart 2013 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6557312)
(engelmodus aan)'""De aanvallen gaan mijn persoonlijk incasseringsvermogen te boven', ging hij verder. 'Ik moest te veel tijd investeren in onjuiste aanvallen. """" (engelmodus uit) :twisted:

allemaal zever. ACW dropt hun eigen minister in de hoop de boel te kunnen afblokken.

Ze moeten kapot! Dat is dan al één machtpiloon van belgie die onderuit gaat

Amon_Re 5 maart 2013 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557170)

Is gewoon een afleidingsmanoeuvre.

matthias999 5 maart 2013 12:48

Eindelijk goed nieuws! Dat ook de rest van de federale regering hun koffers maar pakt!!!:-D

vlijmscherp 5 maart 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6557270)

we staan weer voor zware begrotingsonderhandelingen. De enigste die ik bekwaam zie om daar met verstand van zake over te praten, is Beke. Hij heeft mee het regeerakkoord onderhandeld, zal wel genoeg regelmatig gebrieft zijn en is competent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be