![]() |
Belgen werden vorig jaar 16,5 miljard euro rijker
Zit jij daar tussen?
Ik niet als gepensioneerde, ik word alsmaar armer door belastingen her en der en afromen van het spaargeld. Wie niet bij de overheid zit of wat geluk heeft een goede job te hebben zit er ook wel niet bij en voor veel zelfstandigen staat het water aan de lippen. Ik denk dat het eerder had moeten zijn "Politiekers en profitariaat werden vorig jaar 16.5 miljard rijker". |
Belgen werden vorig jaar 16,5 miljard lucht rijker
|
Citaat:
|
Citaat:
Leve Belgie. |
Citaat:
|
Is dat netto of gaan er nog belasting en sociale lasten vanaf?
Of is het geld dat ze nu weten zitten en voor 2012 niet? Is dat van de laatste 2 weken? Vraag gesteld aan een vijftiental mensen uit de buurt, 6 zeggen er op achteruit te gaan, 2 zeggen niet meer het eind van de maand te halen net hun loon en de rest zegt dat alles ongeveer hetzelfde is. Wie heeft dan die 16,5 miljard? |
Citaat:
|
Joepie! Wij doen het goed met z'n allen!
|
Dat zou wel eens kunnnen kloppen, ik trek jaar na jaar meer loon en betaal jaar na jaar minder schulden af.
|
The force is strong in this one...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar delen ze dat geld toch uit vraag ik mij dan af?
Ik ben er nooit bij!! :cry: |
Citaat:
|
Weet iemand hoeveel Euros de nationale bank er vorig jaar heeft bij gedrukt ?
|
16,5 miljard.
|
Citaat:
|
Citaat:
Jah, wat wil je, met ambtenaren zonder ambitie...:twisted: |
Citaat:
Nooit geweten dat er nog van dat soort bestaan, hé ? :lol: |
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor... ik dol maar wat.
|
Citaat:
Maar 't is altijd interessant om te proberen het ambtenarendom van haar stereotiepen te ontdoen... |
Citaat:
|
Definieer "Belgen"? :p
|
Belastingparadijs Belgie
http://www.paradis-fiscal.fr/europe/belgique.html http://www.lalibre.be/economie/actua...is-fiscal.html Si elles profitent �* certains, les politiques fiscales menées en Belgique ne sont pas toujours bien vues outre-Quiévrain. Pour Christian Chavagneux, rédacteur en chef adjoint du mensuel français "Alternatives Economiques", pas de doute : la Belgique peut être considérée comme un paradis fiscal. Du moins pour "un certain public". "Chaque paradis fiscal essaie de trouver sa propre niche. En Belgique, il y a une volonté affichée d’attirer des grandes entreprises et de grandes fortunes qui veulent ‘optimiser’ leurs feuilles d’impôt." |
Citaat:
Er zit namelijk wat overschot van lucht op mijn lopende rekening. Gisteren ook al wat zaklucht gegeven aan mijn kleinkinderen. Doet me denken aan de tijd toen ik een ukkie was, en een vijf-frank-luchtstuk kreeg van mijn grootvader. Toch altijd leuker iets teveel lucht dan wat tekort aan lucht. Lucht maakt niet gelukkig, maar 't is confortabeler te bleiten in een leuke auto dan op een roeste fiets. Zo, dat lucht op. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vooral in Vlaanderen gesitueerd? Goei grap. De doorsnee Vlaming zal er geen cent van gezien hebben.
|
Citaat:
Weg met belgique a la wallons |
Citaat:
Inderdaad nog een jaartje geduld en dan duwen we de traditionele partijen in de verdomd hoek!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hollande borduurt daar op voort. Oa met zijn voorstel inkomens boven de miljoen met 75% te belasten. Maar dat zouden we in Belgie de Didier Bellensens niet aan mogen doen natuurlijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een tijdje geleden zat ik op de trein. Rechtover me zat een jonge man uit Ecuador. We geraakten in gesprek en algauw bleek dat hij hier voor het 4de jaar studeerde. (De president van z'n land studeerde hier ook en is getrouwd met een Belgische). Hij sprak beter Nederlands dan onze dr. in de scheikunde, genaamd Edio Dieroepoo. Hij wist goed hoe de "Belgische" situatie is. Ik werd nieuwsgierig en vroeg hem "Wat denkt u dat het grootste verschil is tussen Walen & Vlamingen ?" Hij antwoordde: "Als een Waal moe thuis kom, zal z'n vrouw zeggen: ge moet een beetje minder werken. Als een Vlaming moe thuis komt, zal z'n vrouw zeggen: ga deze avond eens vroeg naar bed". Wie zegt het beter ??? |
Citaat:
:thumbsup: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be