Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgen werden vorig jaar 16,5 miljard euro rijker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185511)

lamenielachen 20 april 2013 03:55

Belgen werden vorig jaar 16,5 miljard euro rijker

Zit jij daar tussen?
Ik niet als gepensioneerde, ik word alsmaar armer door belastingen her en der en afromen van het spaargeld.
Wie niet bij de overheid zit of wat geluk heeft een goede job te hebben zit er ook wel niet bij en voor veel zelfstandigen staat het water aan de lippen.
Ik denk dat het eerder had moeten zijn "Politiekers en profitariaat werden vorig jaar 16.5 miljard rijker".

Scherven A. Mok 20 april 2013 03:56

Belgen werden vorig jaar 16,5 miljard lucht rijker

Kameraad Mauser 20 april 2013 04:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6607460)

Dat lijkt er al meer op. 8-)

Xenophon 20 april 2013 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6607459)
Zit jij daar tussen?
Ik niet als gepensioneerde, ik word alsmaar armer door belastingen her en der en afromen van het spaargeld.
Wie niet bij de overheid zit of wat geluk heeft een goede job te hebben zit er ook wel niet bij en voor veel zelfstandigen staat het water aan de lippen.
Ik denk dat het eerder had moeten zijn "Politiekers en profitariaat werden vorig jaar 16.5 miljard rijker".

Inderdaad, het graaien gaat ongegeneerd verder.

Leve Belgie.

Piero 20 april 2013 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6607812)

Leve Belgie.

En daarnaast is er nog het gegeneerd en dus verborgen graaien via off-shore constructies.

subocaj 20 april 2013 12:28

Is dat netto of gaan er nog belasting en sociale lasten vanaf?
Of is het geld dat ze nu weten zitten en voor 2012 niet?
Is dat van de laatste 2 weken?
Vraag gesteld aan een vijftiental mensen uit de buurt, 6 zeggen er op achteruit te gaan, 2 zeggen niet meer het eind van de maand te halen net hun loon en de rest zegt dat alles ongeveer hetzelfde is.
Wie heeft dan die 16,5 miljard?

Twigmuntus 20 april 2013 12:30

Citaat:

:-D

HOUZEE ! 20 april 2013 12:58

Joepie! Wij doen het goed met z'n allen!

Another Jack 20 april 2013 13:00

Dat zou wel eens kunnnen kloppen, ik trek jaar na jaar meer loon en betaal jaar na jaar minder schulden af.

Kameraad Mauser 20 april 2013 13:13

The force is strong in this one...

demonen 20 april 2013 13:17

Citaat:

Zit jij daar tussen?

De enigen die een crisis niet ondervinden zijn mensen die benoemd zijn voor het leven. In België zijn er dat meer dan 800.000!

Another Jack 20 april 2013 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6607919)
De enigen die een crisis niet ondervinden zijn mensen die benoemd zijn voor het leven. In België zijn er dat meer dan 800.000!

:cheer:Geen crisis bij Jack :cheer:

Universalia 20 april 2013 14:27

Waar delen ze dat geld toch uit vraag ik mij dan af?
Ik ben er nooit bij!! :cry:

DucDEnghien 20 april 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6607988)
Waar delen ze dat geld toch uit vraag ik mij dan af?
Ik ben er nooit bij!! :cry:

Tja, omdat je hard werkt. Het is slim werken dat geld opbrengt. Kan je de Vlamingen niet aan het verstand brengen. Ze zijn dan ook niet slim.

Klojo eerste klas 20 april 2013 17:56

Weet iemand hoeveel Euros de nationale bank er vorig jaar heeft bij gedrukt ?

Kameraad Mauser 20 april 2013 17:59

16,5 miljard.

Klojo eerste klas 20 april 2013 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6608247)
16,5 miljard.

Toch iemand die ook in 't weekend bij de les blijft... :lol:

Kameraad Mauser 20 april 2013 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6608260)
Toch iemand die ook in 't weekend bij de les blijft... :lol:

Jah, wat wil je, met ambtenaren zonder ambitie...:twisted:

Klojo eerste klas 20 april 2013 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6608299)
Jah, wat wil je, met ambtenaren zonder ambitie...:twisted:

Ambitie waarvoor ? Om hogerop te geraken ? Waarvoor ? Om op een postje te geraken waar je je niet meer goed voelt, maar waar je meer verdient ? Nee, bedankt. Nu heb ik een interessante job, zowel voor mijzelf als voor mijn 'klanten'.....wat meer moet je hebben ?
Nooit geweten dat er nog van dat soort bestaan, hé ? :lol:

Kameraad Mauser 20 april 2013 19:04

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor... ik dol maar wat.

Klojo eerste klas 20 april 2013 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6608319)
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor... ik dol maar wat.

Ja, ondertussen begin ik je wel te 'kennen', hoor.... :lol:
Maar 't is altijd interessant om te proberen het ambtenarendom van haar stereotiepen te ontdoen...

Stingray 20 april 2013 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6608229)
Tja, omdat je hard werkt. Het is slim werken dat geld opbrengt. Kan je de Vlamingen niet aan het verstand brengen. Ze zijn dan ook niet slim.

Het is Wallonië aan te zien...

Bolleke Wol 21 april 2013 18:29

Definieer "Belgen"? :p

Eberhard Leclerc 21 april 2013 21:24

Belastingparadijs Belgie

http://www.paradis-fiscal.fr/europe/belgique.html

http://www.lalibre.be/economie/actua...is-fiscal.html

Si elles profitent �* certains, les politiques fiscales menées en Belgique ne sont pas toujours bien vues outre-Quiévrain.
Pour Christian Chavagneux, rédacteur en chef adjoint du mensuel français "Alternatives Economiques", pas de doute : la Belgique peut être considérée comme un paradis fiscal. Du moins pour "un certain public". "Chaque paradis fiscal essaie de trouver sa propre niche. En Belgique, il y a une volonté affichée d’attirer des grandes entreprises et de grandes fortunes qui veulent ‘optimiser’ leurs feuilles d’impôt."

De schoofzak 22 april 2013 08:38

Citaat:

Ik ga vandaag eens kijken om een tablet.
Er zit namelijk wat overschot van lucht op mijn lopende rekening.
Gisteren ook al wat zaklucht gegeven aan mijn kleinkinderen. Doet me denken aan de tijd toen ik een ukkie was, en een vijf-frank-luchtstuk kreeg van mijn grootvader.
Toch altijd leuker iets teveel lucht dan wat tekort aan lucht.
Lucht maakt niet gelukkig, maar 't is confortabeler te bleiten in een leuke auto dan op een roeste fiets.

Zo, dat lucht op.

:-D

Boduo 22 april 2013 08:41

Citaat:

Zit jij daar tussen?

2

eno2 22 april 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6607852)
Is dat netto of gaan er nog belasting en sociale lasten vanaf?
Of is het geld dat ze nu weten zitten en voor 2012 niet?
Is dat van de laatste 2 weken?
Vraag gesteld aan een vijftiental mensen uit de buurt, 6 zeggen er op achteruit te gaan, 2 zeggen niet meer het eind van de maand te halen net hun loon en de rest zegt dat alles ongeveer hetzelfde is.
Wie heeft dan die 16,5 miljard?

De gemiddelde burger

Tavek 22 april 2013 11:19

Citaat:

Zit jij daar tussen?

Het zijn nochtans vooral de groepsverzekeringen, levensverzekeringen, beleggingsfondsen, etc...die stevig vooruit gingen door deze aandelenhausse. En die zitten normaliter vooral bij de 50+'ers, en niet bij de jongeren.

quercus 22 april 2013 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6609211)

Deze vraag is zeker op haar plaats. Want, wees er maar van overtuigd dat dit extra vermogen vooral in Vlaanderen gesitueerd is. Dat weten ze bij de Waalse PS verdomd goed. Vandaar dat ze gisteren voluit gingen voor de methode Hollande: belasten maar! Onckelinkx riep zelfs dat ze daarvoor graag "gehaat" wordt. Ik hoop dat de Vlaming zich goed gerealiseerd heeft dat, toen Van de Lanotte en Crombez daar met hun vuistje in de lucht stonden te kwelen over "de verworpenen der aarde" ze onomwonden toonden wat de SPa in feite is: de filiale van de PS in Vlaanderen. Nog een jaartje geduld en Vlaanderen krijgt een héél mooie kans: de SPa onder 10 % duwen.

Bolleke Wol 22 april 2013 13:12

Vooral in Vlaanderen gesitueerd? Goei grap. De doorsnee Vlaming zal er geen cent van gezien hebben.

MisterXYZ 22 april 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6607812)

Leve Belgie.

En dit dan vooral door die luie graaigrage wallons, die graaien zomaar eventjes 13 �* 16 miljard transfers af van de Vlamingen, jaarlijks hé

Weg met belgique a la wallons

MisterXYZ 22 april 2013 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6609824)
Deze vraag is zeker op haar plaats. Want, wees er maar van overtuigd dat dit extra vermogen vooral in Vlaanderen gesitueerd is. Dat weten ze bij de Waalse PS verdomd goed. Vandaar dat ze gisteren voluit gingen voor de methode Hollande: belasten maar! Onckelinkx riep zelfs dat ze daarvoor graag "gehaat" wordt. Ik hoop dat de Vlaming zich goed gerealiseerd heeft dat, toen Van de Lanotte en Crombez daar met hun vuistje in de lucht stonden te kwelen over "de verworpenen der aarde" ze onomwonden toonden wat de SPa in feite is: de filiale van de PS in Vlaanderen. Nog een jaartje geduld en Vlaanderen krijgt een héél mooie kans: de SPa onder 10 % duwen.

Wat Crombez en Van de Lanotte daar deden da was er ver over en ongepast.
Inderdaad nog een jaartje geduld en dan duwen we de traditionele partijen in de verdomd hoek!!

brother paul 22 april 2013 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6609211)

80% CD&V zuil via fiskale constructie, panamavennootschappen, notionele interesten en 20% de rest

quercus 22 april 2013 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6609874)
Vooral in Vlaanderen gesitueerd? Goei grap. De doorsnee Vlaming zal er geen cent van gezien hebben.

Ga maar eens na welk gewest het meeste spaarvermogen opbrengt. Ga maar eens na waar de meeste beleggingen in aandelen en obligaties gesitueerd zijn. Geloof me vrij, dat is niet in "WalloBrux"! Je moet niet altijd alles terugbrengen tot uw persoonlijke situatie hoor.

Eberhard Leclerc 22 april 2013 16:29

Citaat:

Deze vraag is zeker op haar plaats. Want, wees er maar van overtuigd dat dit extra vermogen vooral in Vlaanderen gesitueerd is. Dat weten ze bij de Waalse PS verdomd goed. Vandaar dat ze gisteren voluit gingen voor de methode Hollande: belasten maar!

Het was Sarkozy die in 2010 de isf invoerde hoor. Net als een exitbelasting trouwens voor de gefortuneerde bourgeoisie die Frankrijk verlaat.

Hollande borduurt daar op voort. Oa met zijn voorstel inkomens boven de miljoen met 75% te belasten.

Maar dat zouden we in Belgie de Didier Bellensens niet aan mogen doen natuurlijk...

Another Jack 22 april 2013 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6610179)
Het was Sarkozy die in 2010 de isf invoerde hoor. Net als een exitbelasting trouwens voor de gefortuneerde bourgeoisie die Frankrijk verlaat.

Hollande borduurt daar op voort. Oa met zijn voorstel inkomens boven de miljoen met 75% te belasten.

Maar dat zouden we in Belgie de Didier Bellensens niet aan mogen doen natuurlijk...

Vind jij belastingen van 75% een goed idee?

quercus 22 april 2013 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6610181)
Vind jij belastingen van 75% een goed idee?

Ik vind alles wat een belastingtarief van 50 % overschrijdt in toenemende mate, naargelang dat tarief stijgt, op ordinaire diefstal gaat gelijken. En of die belasting nu geheven wordt op iemand zijn inkomen die reeds rijk is doet er volstrekt niet toe. Het enige waar ik begrip kan voor opbrengen is een boetetarief voor flagrante fraude.

demonen 22 april 2013 16:41

Citaat:

Ik hoop dat de Vlaming zich goed gerealiseerd heeft dat, toen Van de Lanotte en Crombez daar met hun vuistje in de lucht stonden te kwelen over "de verworpenen der aarde" ze onomwonden toonden wat de SPa in feite is:

VDLanotte behoort tot de 3.000 rijkste Belgen. 30 jaar geleden had hij geen nagel om aan zijn kont te krabben. Voor wanneer een gerechtelijk onderzoek?

Boduo 22 april 2013 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6609874)

"Definieer "Belgen" . "

Een tijdje geleden zat ik op de trein. Rechtover me zat een jonge man uit Ecuador. We geraakten in gesprek en algauw bleek dat hij hier voor het 4de jaar studeerde. (De president van z'n land studeerde hier ook en is getrouwd met een Belgische). Hij sprak beter Nederlands dan onze dr. in de scheikunde, genaamd Edio Dieroepoo.
Hij wist goed hoe de "Belgische" situatie is. Ik werd nieuwsgierig en vroeg hem "Wat denkt u dat het grootste verschil is tussen Walen & Vlamingen ?"
Hij antwoordde: "Als een Waal moe thuis kom, zal z'n vrouw zeggen: ge moet een beetje minder werken. Als een Vlaming moe thuis komt, zal z'n vrouw zeggen: ga deze avond eens vroeg naar bed".
Wie zegt het beter ???

quercus 22 april 2013 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6610197)
"Definieer "Belgen" . "

Een tijdje geleden zat ik op de trein. Rechtover me zat een jonge man uit Ecuador. We geraakten in gesprek en algauw bleek dat hij hier voor het 4de jaar studeerde. (De president van z'n land studeerde hier ook en is getrouwd met een Belgische). Hij sprak beter Nederlands dan onze dr. in de scheikunde, genaamd Edio Dieroepoo.
Hij wist goed hoe de "Belgische" situatie is. Ik werd nieuwsgierig en vroeg hem "Wat denkt u dat het grootste verschil is tussen Walen & Vlamingen ?"
Hij antwoordde: "Als een Waal moe thuis kom, zal z'n vrouw zeggen: ge moet een beetje minder werken. Als een Vlaming moe thuis komt, zal z'n vrouw zeggen: ga deze avond eens vroeg naar bed".
Wie zegt het beter ???

:lol:

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be