Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   onterecht afgekeurd op autokeuring (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185763)

josebi 26 april 2013 15:46

onterecht afgekeurd op autokeuring
 
Ik ben gisteren afgekeurd op de keuring omdat de rugleuning van de
voorstoelen zogezegd niet kunnen blokkeren, je kan ze los vooruit duwen.
Bij nazicht op internet blijkt dat bij dit type zetel normaal te zijn, is
van Amerikaanse makelij (Chevrolet Beretta)
en daar steekt een automatisme in dat de zetel automatisch blokkeert bij
abrupt stoppen.
http://beretta.lutjebroeker.nl/stoelen- ... uring/480/

Ik ben héél arrogant behandeld door een "chef" van het keuringstation.
Hij vond dat hij "volledig volgens de wet" mijn voertuig daarvoor ging
afkeuren.
Ik kan dus die zetels niet "herstellen" want er is niks defect, ze zijn
gewoon zo geconstrueerd.

Hebben ze dan op de keuring geen repertorium waarin dat soort
"eigenaardigheden" is vermeld en dat ze kunnen inzien bij discussie met de
eigenaar van het voertuig???

PeterCC 3 mei 2013 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 6615438)
Ik ben gisteren afgekeurd op de keuring omdat de rugleuning van de
voorstoelen zogezegd niet kunnen blokkeren, je kan ze los vooruit duwen.
Bij nazicht op internet blijkt dat bij dit type zetel normaal te zijn, is
van Amerikaanse makelij (Chevrolet Beretta)
en daar steekt een automatisme in dat de zetel automatisch blokkeert bij
abrupt stoppen.
http://beretta.lutjebroeker.nl/stoelen- ... uring/480/

Ik ben héél arrogant behandeld door een "chef" van het keuringstation.
Hij vond dat hij "volledig volgens de wet" mijn voertuig daarvoor ging
afkeuren.
Ik kan dus die zetels niet "herstellen" want er is niks defect, ze zijn
gewoon zo geconstrueerd.

Hebben ze dan op de keuring geen repertorium waarin dat soort
"eigenaardigheden" is vermeld en dat ze kunnen inzien bij discussie met de
eigenaar van het voertuig???

Werd die Beretta uit de VS heringevoerd of is het een originele in de EU verkochte versie?
Er zijn homologatieverschillen tussen de EU en de VS.
Is het een heringevoerde dan kan dat problemen opleveren, is het een origineel in de EU verkochte wagen dan voldeed die toen aan de EU homologatievoorschriften.

Kameraad Mauser 3 mei 2013 22:31

Bij de autokeuring werken dan ook lui die in feite niet veel van autotechniek kennen.

-Jo- 3 mei 2013 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 6615438)
Ik ben gisteren afgekeurd op de keuring omdat de rugleuning van de
voorstoelen zogezegd niet kunnen blokkeren, je kan ze los vooruit duwen.
Bij nazicht op internet blijkt dat bij dit type zetel normaal te zijn, is
van Amerikaanse makelij (Chevrolet Beretta)
en daar steekt een automatisme in dat de zetel automatisch blokkeert bij
abrupt stoppen.
http://beretta.lutjebroeker.nl/stoelen- ... uring/480/

Ik ben héél arrogant behandeld door een "chef" van het keuringstation.
Hij vond dat hij "volledig volgens de wet" mijn voertuig daarvoor ging
afkeuren.
Ik kan dus die zetels niet "herstellen" want er is niks defect, ze zijn
gewoon zo geconstrueerd.

Hebben ze dan op de keuring geen repertorium waarin dat soort
"eigenaardigheden" is vermeld en dat ze kunnen inzien bij discussie met de
eigenaar van het voertuig???

Moet je maar geen amerikaanse brol kopen. Pech.

-Jo- 3 mei 2013 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6624599)
Bij de autokeuring werken dan ook lui die in feite niet veel van autotechniek kennen.

:lol:


Ik zou eerder net het tegenovergestelde beweren. Ik heb namelijk eerder deze maand ook een autokeuring afgewerkt, maar heb eens de raad opgevolgd van iemand die ik ken die in de autokeuring werkt.

Garagist eerst de auto z'n onderhoud laten doen + laten in orde zetten voor de keuring op voorhand. ze moesten me wel bellen alvorens ierts te vervangen.

Ik krijg telefoon van de garagist (geen prutser, wel erkende merk-dealer) met een hele resem zaken die zogezegd moesten vervangen worden.
Ik bel met de gast die ik ken van de keuring onmiddelijk erna en leg hem alles voor. Hij stelt me voor zowat 2/3de van de lijst te schrappen die de garagist voorstelde te vervangen of herstellen.

De garagist was enigszins kwaad en probeerde me onder druk te zetten (dreigen met afkeuring in de autokeuring). Ik geef uiteraard niet toe en laat m'n auto keuren, puur op basis van wat m'n kennis had gezegd dat ze best wel deden en wat niet.
Et voila: cum laude geslaagd in de keuring. 8-)

Nadien tussen pot en pint nog wat met hem gekeuveld over het wereldje van garagisten en co, waarbij hij me van diverse merken problemen (sommige zeer kostelijk voor de eigenaars) kon voorleggen waarvan zelfs de merkdealers de juiste diagnose niet konden stellen.

giserke 3 mei 2013 23:27

Een auto met al wat jaren op de teller moet je eerst naar de keuring gaan en dan pas naar de garage. (indien je bent afgekeurd)


Aan de TS, ben je ooit al met die wagen door de keuring geraakt?
Als het een rechtstreekse import is uit de VS, kun je standaard wel eens problemen hebben.

josebi 5 mei 2013 18:03

Die zetels zitten al 18 jaar in deze auto en is daarmee elk jaar door de keuring gekomen.
Zetels werden in Belgie gekocht. Het zijn de standaard zetels uit een Chevy Beretta.

Aan Jo; mag ik uit uw antwoord afleiden dat je iemand bij de keuring moet kennen om correct behandeld te worden????

Scorpio 5 mei 2013 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 6626522)
Aan Jo; mag ik uit uw antwoord afleiden dat je iemand bij de keuring moet kennen om correct behandeld te worden????

Da's wel een zeer vreemde conclusie die je trekt uit wat hij schrijft. Wat hij schrijft is dat als je iemand bij de keuring kent je kan voorkomen dat je garagist, en niet de keuring, je afzet.

Voor de rest: als je kan bewijzen dat die zetels van in het begin in die auto staan, én dat dat de standaardzetels zijn, dan heeft de keuring volgens mij niks te koeken. Je hebt namelijk een gelijkvormigheidsattest, en da's het bewijs dat dat voertuig, toen het nieuw aan je geleverd werd, voldeed aan alle voorschriften.

Neem contact op met Chevrolet, of met een Chevrolet-dealer. Ik veronderstel dat zij aan de keuring wel kunnen bewijzen dat die zetels origineel én goedgekeurd zijn.

reservespeler 6 mei 2013 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 6615438)
Ik ben gisteren afgekeurd op de keuring omdat de rugleuning van de
voorstoelen zogezegd niet kunnen blokkeren, je kan ze los vooruit duwen.
Bij nazicht op internet blijkt dat bij dit type zetel normaal te zijn, is
van Amerikaanse makelij (Chevrolet Beretta)
en daar steekt een automatisme in dat de zetel automatisch blokkeert bij
abrupt stoppen.
http://beretta.lutjebroeker.nl/stoelen- ... uring/480/

Ik ben héél arrogant behandeld door een "chef" van het keuringstation.
Hij vond dat hij "volledig volgens de wet" mijn voertuig daarvoor ging
afkeuren.
Ik kan dus die zetels niet "herstellen" want er is niks defect, ze zijn
gewoon zo geconstrueerd.

Hebben ze dan op de keuring geen repertorium waarin dat soort
"eigenaardigheden" is vermeld en dat ze kunnen inzien bij discussie met de
eigenaar van het voertuig???

En daar keuren ze u voor af?
Ik kan dat moeilijk geloven, dat ze de auto afkeuren, daar kan ik nog inkomen/!:-D

circe 6 mei 2013 07:10

Sommige zaken zijn zo geperfectioneerd dat die mensen van de keuring er niks mee te maken hebben.

Zo heb ik een Twingootje en werd jarenlang afgekeurd omdat mijn banden op de juiste spanning stonden. Blijkbaar waren de machines om de vering te meten niet afgesteld op die kleine lichte autootjes. Gevolg: ik moest eerst mijn banden aflaten alvorens naar de keuring te gaan om nadien gewoon de banden terug op spanning te brengen. Tweemaal controle is wel tweemaal betalen.
Ondertussen is het (na een jaar of VIER zeker?) wel aangepast en worden die lichte autootjes apart behandeld.

Vlaamse Leeuwin 6 mei 2013 08:35

Mijn vader's wagentje hebben ze zo ooit afgekeurd omdat zijn lichten niet goed afgeregeld waren. Hij ging dus naar de garagist moeten en daarna terug naar de keuring.
Hij is gewoon naar huis gereden en in de namiddag terug naar de keuring, zonder zijn lichten te laten nazien dus. Hij kwam bij dezelfde man terecht en deze keer keurde hij de lichten wel goed. :-)

giserke 6 mei 2013 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 6627147)
Mijn vader's wagentje hebben ze zo ooit afgekeurd omdat zijn lichten niet goed afgeregeld waren. Hij ging dus naar de garagist moeten en daarna terug naar de keuring.
Hij is gewoon naar huis gereden en in de namiddag terug naar de keuring, zonder zijn lichten te laten nazien dus. Hij kwam bij dezelfde man terecht en deze keer keurde hij de lichten wel goed. :-)

In dit geval moet je klacht neer leggen.

reservespeler 6 mei 2013 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6627088)
Sommige zaken zijn zo geperfectioneerd dat die mensen van de keuring er niks mee te maken hebben.

Zo heb ik een Twingootje en werd jarenlang afgekeurd omdat mijn banden op de juiste spanning stonden. Blijkbaar waren de machines om de vering te meten niet afgesteld op die kleine lichte autootjes. Gevolg: ik moest eerst mijn banden aflaten alvorens naar de keuring te gaan om nadien gewoon de banden terug op spanning te brengen. Tweemaal controle is wel tweemaal betalen.
Ondertussen is het (na een jaar of VIER zeker?) wel aangepast en worden die lichte autootjes apart behandeld.

Klopt, vriend heeft hetzelfde aan de hand met een C2

josebi 6 mei 2013 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6627078)
En daar keuren ze u voor af?
Ik kan dat moeilijk geloven, dat ze de auto afkeuren, daar kan ik nog inkomen/!:-D

In de herkansing ben ik nu wel goedgekeurd. Die zetels staan niet meer in een Chevrolet, maar in een Citroen Cabrio van 47 jaar oud. Staan daar al 18 jaar in zonder enig probleem, tot verleden week. Op mijn vraag wat ze dan doen bij de Beretta kreeg ik als antwoord dat dit een verschil maakt als die in het merk zelf staan. Nochtans is het "probleem" structureel aan de zetel en NIET hoe ze in de auto zijn bevestigd. Is trouwens correct gedaan geweest en totaal geen voorwerp in de discussie.

-Jo- 6 mei 2013 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 6626522)
Die zetels zitten al 18 jaar in deze auto en is daarmee elk jaar door de keuring gekomen.
Zetels werden in Belgie gekocht. Het zijn de standaard zetels uit een Chevy Beretta.

Aan Jo; mag ik uit uw antwoord afleiden dat je iemand bij de keuring moet kennen om correct behandeld te worden????

Welnee! Waar heb ik dat dan gezegd of geïnsinueerd? Ik zeg enkel dat qua kennis van autotechniek en het reilen en zeilen in de autowereld, de mensen in de autokeuring meestel veel meer van wanten weten dan garagehouders.

-Jo- 6 mei 2013 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 6627147)
Mijn vader's wagentje hebben ze zo ooit afgekeurd omdat zijn lichten niet goed afgeregeld waren. Hij ging dus naar de garagist moeten en daarna terug naar de keuring.
Hij is gewoon naar huis gereden en in de namiddag terug naar de keuring, zonder zijn lichten te laten nazien dus. Hij kwam bij dezelfde man terecht en deze keer keurde hij de lichten wel goed. :-)

Dat is perfect mogelijk. Bij de lichtmetingen is er een tolerantiegrens die vaak op het randje is. Een auto die afgekeurd is, kan bijvoorbeeld enkele uren later zoals je zegt terugkomen zonder afstelling en toch goedgekeurd worden. Mogelijke verklaringen: verandering van het brandstofpeil waardoor de auto iets meer of minder naar achter overhelt, eventuele lading mee of niet meer mee, eens duwen tegen een koplamp,... het kan allemaal een wereld van verschil maken.

De situatie die je schetst komt vrij veel voor. De kerel die ik ken had het hier over in ons gesprek, omdat het één van de meest voorkomende bronnen van discussie is in de autokeuring. Maar er valt de keurder niets te verwijten.

Micele 6 mei 2013 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6628277)
Dat is perfect mogelijk. Bij de lichtmetingen is er een tolerantiegrens die vaak op het randje is. Een auto die afgekeurd is, kan bijvoorbeeld enkele uren later zoals je zegt terugkomen zonder afstelling en toch goedgekeurd worden. Mogelijke verklaringen: verandering van het brandstofpeil waardoor de auto iets meer of minder naar achter overhelt, eventuele lading mee of niet meer mee, eens duwen tegen een koplamp,... het kan allemaal een wereld van verschil maken.

De situatie die je schetst komt vrij veel voor. De kerel die ik ken had het hier over in ons gesprek, omdat het één van de meest voorkomende bronnen van discussie is in de autokeuring. Maar er valt de keurder niets te verwijten.

Zelfs warmere banden hebben een invloed, hoe warmer de band hoe meer druk en ietsje meer hoogte.
Ik tip ook op slechte wegen/trillingen die dan toevallig wat geholpen hebben...

Mambo 9 mei 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6628367)
Zelfs warmere banden hebben een invloed, hoe warmer de band hoe meer druk en ietsje meer hoogte.
Ik tip ook op slechte wegen/trillingen die dan toevallig wat geholpen hebben...

De hoogte van de lichten zijn hetzelfde als de hoogte tussen de grond en het center van uw koplamp minus 1 cm per strekkende meter.
In vele garages en vooral in de oude stijl stelden wij de lichten gewoon af op een muur.

Het zou me dus verwonderen dat 100 gram lucht dat verschil maakt.

-Jo- 9 mei 2013 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6631776)
De hoogte van de lichten zijn hetzelfde als de hoogte tussen de grond en het center van uw koplamp minus 1 cm per strekkende meter.
In vele garages en vooral in de oude stijl stelden wij de lichten gewoon af op een muur.

Het zou me dus verwonderen dat 100 gram lucht dat verschil maakt.

Héél zeker kunnen bandendruk, brandstofpeil, eventuele lading, eens duwen tegen een koplamp,... verschil maken!

Mambo 9 mei 2013 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6631992)
Héél zeker kunnen bandendruk, brandstofpeil, eventuele lading, eens duwen tegen een koplamp,... verschil maken!

Ja maar dan staan ze alle twee te hoog.

Trouwens in de meeste wagens staat van binnen zo een regelknopje om de hoogte te regelen.
Ik denk dat velen dat niet kennen.

Bedoeling is om bij bv een zware lading of passagiers de hoogte een beetje te verlagen.

Wie doet dat?

From_Vlaanderen 10 mei 2013 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6632030)
Ja maar dan staan ze alle twee te hoog.

Trouwens in de meeste wagens staat van binnen zo een regelknopje om de hoogte te regelen.
Ik denk dat velen dat niet kennen.

Bedoeling is om bij bv een zware lading of passagiers de hoogte een beetje te verlagen.

Wie doet dat?

Dat staat bij mij goed hoog, dan kan ik veel zien.

Micele 10 mei 2013 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6632030)
Ja maar dan staan ze alle twee te hoog.

Trouwens in de meeste wagens staat van binnen zo een regelknopje om de hoogte te regelen.
Ik denk dat velen dat niet kennen.

Bedoeling is om bij bv een zware lading of passagiers de hoogte een beetje te verlagen.

Wie doet dat?

Bij de keuring moet dat knopje op 0 staan, dus de hoogste stand, hoger gaat niet, standen 1-2... is dus lager en dan staan de lichten ook niet juist moest je proberen te foefelen op de keuring.

maddox 10 mei 2013 14:33

Trouwens, als de keuringsmeesters willen foeffelen, is dat knopje ook een optie. "jamaar, dat moet neutraal staan, en da's in deze wagen op stand 2. Sorry, uw lampen staan niet goed, kom nog maar eens terug, bedankt voor uw €50."

Trouwens, hoeveel "klanten" kunnen de gegevens interpreteren die de apparatuur van de keuring weergeeft, en dan is de vraag, hoe relevant zijn die gegevens? En een even relevante vraag.
Is er niet gekloot met de apparatuur? Uiteindelijk zijn het maar getalletjes weergegeven op een computerscherm. Wie zegt dat dat scherm rechtstreeks data krijgt van de apparatuur?

Bof, ik los dat anders op. Al dat gezeik. Ik betaal mijn garagist, en die zorgt voor de rest. Ik heb wel beter te doen dan naar een keuringsstation te rijden en mijn kas op te vreten als er zo'n mislukte mechanicien zijn dagelijkse , saaie routine staat te doen.

In't verleden teveel gezeik mee gehad. Droplullen die zeggen dat ik niet kan lassen... met de certificaten als fotolasser op zak... la maar, het leven is veel te kort.

Mambo 10 mei 2013 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6633400)
Trouwens, als de keuringsmeesters willen foeffelen, is dat knopje ook een optie. "jamaar, dat moet neutraal staan, en da's in deze wagen op stand 2. Sorry, uw lampen staan niet goed, kom nog maar eens terug, bedankt voor uw €50."

Trouwens, hoeveel "klanten" kunnen de gegevens interpreteren die de apparatuur van de keuring weergeeft, en dan is de vraag, hoe relevant zijn die gegevens? En een even relevante vraag.
Is er niet gekloot met de apparatuur? Uiteindelijk zijn het maar getalletjes weergegeven op een computerscherm. Wie zegt dat dat scherm rechtstreeks data krijgt van de apparatuur?

Bof, ik los dat anders op. Al dat gezeik. Ik betaal mijn garagist, en die zorgt voor de rest. Ik heb wel beter te doen dan naar een keuringsstation te rijden en mijn kas op te vreten als er zo'n mislukte mechanicien zijn dagelijkse , saaie routine staat te doen.

In't verleden teveel gezeik mee gehad. Droplullen die zeggen dat ik niet kan lassen... met de certificaten als fotolasser op zak... la maar, het leven is veel te kort.

Apparatuur is een te groot woord voor een schermpje met een lijntje in het midden.
De lichten moeten dus onder dat lijntje zitten, alle twee.
Wie eens op zijn garage muur schijnt ziet dat zelfde als de mannen van de keuring op hun schermpje. Een redelijke vlakke lijn met een flauw bochtje naar boven in het midden.

Nu men kan zich wel het nut daarvan afvragen maar het nut is dus om uw tegenliggers niet te verblinden.
Daarom ook dat er een klein verschil is tussen links en rechtse koplampen. De linkse wijkt de straal een beetje af naar rechts en de rechtse schijnt gewoon rechtdoor.
Om de tegenliggers dus niet te verblinden.

Veel mensen trekken zich dat niet erg aan...die tegenliggers.

Mambo 10 mei 2013 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6633275)
Bij de keuring moet dat knopje op 0 staan, dus de hoogste stand, hoger gaat niet, standen 1-2... is dus lager en dan staan de lichten ook niet juist moest je proberen te foefelen op de keuring.

Doorgaans als je afgekeurd bent is het omdat de linkse hoger of lager dan de rechtse staat. Of omgekeerd dus.
In zulke gevallen mag je de hoogte blijven regelen tot het einde ter tijden, het zal altijd verschil blijven geven.

En doorgaans wie na een regeling in een garage toch moet terug keren is omdat de lichten moeten geregeld worden op een vlakke horizontale grond, de wagen moet dus horizontaal staan...anders is het weeral scheef. Beetje waterpas om zo te zeggen.
In de keuring staat dat meetapparaat op een vaste stek om die reden.
In de garage staat dat dikwijls op wieltjes en stellen ze dat overal.
En dan moet je terug keren en versta je er niks van.
Wel dat is dus de reden.

t' mag een millimetertje schelen hoor.

maddox 10 mei 2013 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6633485)
Apparatuur is een te groot woord voor een schermpje met een lijntje in het midden.
De lichten moeten dus onder dat lijntje zitten, alle twee.
Wie eens op zijn garage muur schijnt ziet dat zelfde als de mannen van de keuring op hun schermpje. Een redelijke vlakke lijn met een flauw bochtje naar boven in het midden.

Ik spreek ook over de rest van de bullen. Schokdempertest, remtest, uitlaattest en wat ze er nog allemaal hebben bijgekapt.

Citaat:

Nu men kan zich wel het nut daarvan afvragen maar het nut is dus om uw tegenliggers niet te verblinden.
Daarom ook dat er een klein verschil is tussen links en rechtse koplampen. De linkse wijkt de straal een beetje af naar rechts en de rechtse schijnt gewoon rechtdoor.
Om de tegenliggers dus niet te verblinden.Veel mensen trekken zich dat niet erg aan...die tegenliggers.
Vergeet uw plakkertje niet als U in Engeland hebt gereden, en al helemaal niet als U terug op't vasteland bent.

Mambo 10 mei 2013 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6633249)
Dat staat bij mij goed hoog, dan kan ik veel zien.

Als het niet "te" hoog is dan zien de anderen ook u nog eens.

Mambo 10 mei 2013 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6633502)
Ik spreek ook over de rest van de bullen. Schokdempertest, remtest, uitlaattest en wat ze er nog allemaal hebben bijgekapt.


Vergeet uw plakkertje niet als U in Engeland hebt gereden, en al helemaal niet als U terug op't vasteland bent.

T' zal voor Engeland omgekeerd zijn dus, behalve de toeristen en de vele import natuurlijk.
Ja t' is geen ideale wereld hé?

Maar de bedoeling is dus wel goed.

Mambo 10 mei 2013 15:43

En men kan op de keuring kappen en zagen, doe ik ook van tijd tot tijd.
Maar als je ziet wat sommigen uitsteken met hun veringen en bandjes en ook uitlaten...is een keuring soms niet slecht.

Anders krijg je zo toestanden van afgezaagde springveren, vodden rond gaten in de uitlaat, versleten banden om mee te driften en wat nog allemaal?

Belask0 10 mei 2013 16:42

ach de keuring , dat is ergernis die de groene kwieten verzuring zijn gaan noemen

Scherven A. Mok 10 mei 2013 20:25

Een wagen kan nooit niet onterecht afgekeurd worden vermits een wagen de grondwettelijk gegarandeerde lichamelijke integriteit van het kind schendt. :D

Micele 10 mei 2013 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6633892)
Een wagen kan nooit niet onterecht afgekeurd worden vermits een wagen de grondwettelijk gegarandeerde lichamelijke integriteit van het kind schendt. :D

Nooit niet = altijd ?


"Auto´s" beschermen vooral kinderen. :-)



http://www.carscoops.com/2013/01/iih...erica-for.html


Belask0 12 mei 2013 17:36

''' Het is ook door die federalisering dat de BIV in vlaanderen een veelvoud is van die in Wallonië

klopt dit ?

kelt 12 mei 2013 19:11

toemme...gebuur van me ging woensdag naar de keuring(Moorsele)....werd afgekeurd omdat een van zijn koplampen niet goed afgeregeld stond.....
De brave ziel is ermee naar zijn garage gereden,men kon daar niks vaststellen...

Hij heeft daar iets van 10€ betaald,is prompt naar datzelfde keuringsstation gereden,waar hij uiteindelijk op DEZELFDe keuringslijn terechtkwam,wel andere keurder en....OK......:?

Dat dagje heeft hem ...euh...bijna 100€ gekost.....en er is NIKS verbeterd of veranderd aan zijn wagentje 8O

Dat is nu eens waarom ik jaarlijks zodanig organiseer dat mijn auto EERST een onderhoud in de garage krijgt,met uitdrukkelijk(en vermeld) vraag voor kontrole tbv keuring en DAN naar de keuring...
Als er alsnog iets afgekeurd raakt,en het is geen gesprongen lampje,zal iemand mij die keuring terugbetalen of een oude klant(reeds 2 autos daar gekocht en AL het onderhoud AL die jaren) kwijt zijn.....:roll:

Universalia 13 mei 2013 01:53

Ik had op zo een keuring eens bijna ruzie met één van de medewerkers aldaar.

Ik rijd binnen en geef zowat al mijn papieren waaronder ook mijn verzekering van de wagen.

De man zegt: dat moet ik niet hebben.

Ik dacht dat ik hem niet goed begrepen had en bood het nog eens aan en die begon 'politiek' te worden ...

Al bij al is het allemaal in orde gekomen maar nu stel ik mij bij deze toch de vraag:

Is dat niet de uitgelezen plaats om na te gaan of een wagen een verzekering heeft of niet?

Want ik dacht al wel eens gelezen te hebben dat er aardig wat zijn die zonder verzekering rondbollen.

:roll:

giserke 13 mei 2013 07:06

Welwel, mijn camionette is al voor alles behalve de koplampen afgekeurd geweest.
Raar dat jullie net daar miserie mee hebben. :-)

maddox 13 mei 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6636009)
Dat is nu eens waarom ik jaarlijks zodanig organiseer dat mijn auto EERST een onderhoud in de garage krijgt,met uitdrukkelijk(en vermeld) vraag voor kontrole tbv keuring en DAN naar de keuring...
Als er alsnog iets afgekeurd raakt,en het is geen gesprongen lampje,zal iemand mij die keuring terugbetalen of een oude klant(reeds 2 autos daar gekocht en AL het onderhoud AL die jaren) kwijt zijn.....:roll:

Waarom zou U zelf nog naar de keuring rijden, terwijl de garage ipv de auto een voormiddag heeft, een hele dag als ze zelf naar de keuring zouden rijden met een "wel goed garantie". Voor die paar euro's meer, dan heb ik wel wat beters te doen.
De volgende keer ga we het helemaal gortig doen. Mijn vrouw en ik nemen een dag vrij. Om 8u Auto inleveren voor groot onderhoud en keuring.
En dan naar een in de buurt liggend sauna complex. Een dagje weken ,stomen, garen en gewoon genieten. 's Avonds 1 goedgekeurde wagen ophalen, of een vervangwagen. Dure dag, maar wel zonder frustraties, zorgen of gezeik.


En wat betreft klantvriendelijkheid. Ik ben al 22 jaar klant bij dezelfde garage, en ben na een paar 2de handsjes en een autoloze periode (alleen motorfiets) nu bezig aan mijn 2de "nieuw gekochte" wagen. En ik ben niet de enige in de familie.
Ik denk dat we wel tevreden zijn als familie, met een 20 tal wagens aangekocht over die periode.

Mambo 14 mei 2013 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6636009)
toemme...gebuur van me ging woensdag naar de keuring(Moorsele)....werd afgekeurd omdat een van zijn koplampen niet goed afgeregeld stond.....
De brave ziel is ermee naar zijn garage gereden,men kon daar niks vaststellen...

Hij heeft daar iets van 10€ betaald,is prompt naar datzelfde keuringsstation gereden,waar hij uiteindelijk op DEZELFDe keuringslijn terechtkwam,wel andere keurder en....OK......:?

Dat dagje heeft hem ...euh...bijna 100€ gekost.....en er is NIKS verbeterd of veranderd aan zijn wagentje 8O

Dat is nu eens waarom ik jaarlijks zodanig organiseer dat mijn auto EERST een onderhoud in de garage krijgt,met uitdrukkelijk(en vermeld) vraag voor kontrole tbv keuring en DAN naar de keuring...
Als er alsnog iets afgekeurd raakt,en het is geen gesprongen lampje,zal iemand mij die keuring terugbetalen of een oude klant(reeds 2 autos daar gekocht en AL het onderhoud AL die jaren) kwijt zijn.....:roll:

Ik doe het liever omgekeerd.
Eerst eens laten nazien wat er aan scheelt op de keuring en dan laten maken.
Veel goedkoper.

Belask0 14 mei 2013 21:30

Is dat niet de uitgelezen plaats om na te gaan of een wagen een verzekering heeft of niet?

ja het is een goed moment om eens de papieren te vragen,
maar beboeten kunnen ze niet want dat is voor de flikken

Mambo 14 mei 2013 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 (Bericht 6638994)
Is dat niet de uitgelezen plaats om na te gaan of een wagen een verzekering heeft of niet?

ja het is een goed moment om eens de papieren te vragen,
maar beboeten kunnen ze niet want dat is voor de flikken

Veel moeten eerst naar de keuring om met die papieren achter een verzekering te gaan.
2hands bv.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be