Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Walibitickets... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187470)

Paulus 11 juni 2013 05:49

Walibitickets...

In Walibi zult gij, arbeidersgezin, nog wat langer in de rij moeten staan voor je op een attractie kan.

De rijken mogen voor.

Paulus.

maddox 11 juni 2013 05:59

Tja, als de grote groep, de arbeiders met kroost, niet meer naar Walibi gaan, dan mogen de rijkjes hun voorsteekticketjes kopen zoveel ze willen, dan hebben die geen enkele meerwaarde meer. Daar staan ze dan, een gezin verwende krengen per attractie.

Paulus 11 juni 2013 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6672765)
Tja, als de grote groep, de arbeiders met kroost, niet meer naar Walibi gaan, dan mogen de rijkjes hun voorsteekticketjes kopen zoveel ze willen, dan hebben die geen enkele meerwaarde meer. Daar staan ze dan, een gezin verwende krengen per attractie.

Uiteindelijk zal het daarop neerkomen vrees ik. De arme gezinnen kunnen in theorie de ganse dag moeten wachten voor het hun beurt is. Het zal in elk geval langer wachten zijn. Als het zo lang wachten wordt, dat het eigenlijk niet leuk meer is,...

... gaan ze wegblijven.

Paulus.

reservespeler 11 juni 2013 06:34

Ik heb hier geen woorden voor.
Leg je kinderen maar eens uit dat iemand die, toevallig of niet, meer geld heeft, niet moet wachten en aanschuiven.
Kwa opvoeding van de rijkeluiskinderen kan dit tellen.
Ik zou zeggen: "Allemaal massaal protesteren door niet meer naar Walibi te gaan of op een af te spreken dag, niemand gaan".

Jantje 11 juni 2013 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6672765)

Ik verwacht eerder dat vele zo'n voorsteekticket gaan kopen en dat de wachtrij daar even lang gaat worden.

Maar Walibi negeren zal de burger niet doen, ze moeten zich toch kunnen ontspannen en dat mag geld kosten.

Walibi heeft goed begrepen wat de mentaliteit is geworden in Europa, namelijk dat alles duur moet zijn en dat men met geld alles kan kopen.
Walibi laat nu zelfs tijd kopen door de rijkere burger.

Karel Martel B 11 juni 2013 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6672773)
Leg je kinderen maar eens uit dat iemand die, toevallig of niet, meer geld heeft, niet moet wachten en aanschuiven.

Ik snap die houding niet.

Rijke mensen hebben toch ook een groter huis, of een duurdere auto, moet je dat dan niet aan je kinderen uitleggen?

Zeggen dat papa ofwel te dom, ofwel te lui was op school en nu een flutjob heeft, dat zou pas opvoedkundig werken.

Karel Martel B 11 juni 2013 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6672780)
Maar Walibi negeren zal de burger niet doen, ze moeten zich toch kunnen ontspannen en dat mag geld kosten.

Vlaams-nationalisten gaan niet graag naar Walibi, ze gaan liever naar een pretpark in de Vlaanders.

Jantje 11 juni 2013 06:49

Citaat:

Ik zou zeggen: "Allemaal massaal protesteren door niet meer naar Walibi te gaan of op een af te spreken dag, niemand gaan".

Je kan het ook anders bekijken.
Namelijk, zie je kind, doe beter je best op school, zorg dat je meer geld verdient dat je ouders en jou kinderen moet niet wachten in de rij.

Jantje 11 juni 2013 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6672781)

Rijke mensen hebben toch ook een groter huis, of een duurdere auto, moet je dat dan niet aan je kinderen uitleggen?

Zeggen dat papa ofwel te dom, ofwel te lui was op school en nu een flutjob heeft, dat zou pas opvoedkundig werken.

Ik begrijp de commotie wel.
Vele voelen zich in hun gat gebeten, want nu krijgen hun kinderen zelfs in een pretpark te zien dat ze mindere begoede ouders hebben dan andere.

De echte rijken kopen trouwens geen voorsteekticketjes, zij huren gewoon het park volledig af en de rest krijgt die dag geen toegang tot het park.

Jantje 11 juni 2013 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672771)
Uiteindelijk zal het daarop neerkomen vrees ik. De arme gezinnen kunnen in theorie de ganse dag moeten wachten voor het hun beurt is. Het zal in elk geval langer wachten zijn. Als het zo lang wachten wordt, dat het eigenlijk niet leuk meer is,...

... gaan ze wegblijven.

Paulus.

Arme gezinnen gaan niet naar een pretpark, want die kunnen dat geld niet missen.

Een dagje naar een pretpark kost immers al snel 100€ per persoon, dit aan inkom en eten. Die 33€ om snellere en betere bediening te krijgen is dus verwaarloosbaar. Eigenlijk kan je het ook anders bekijken.
Geef 33€ uit aan die voorsteekpas en je moet minder geld uitgeven aan drinken en eten in het park. Die voorsteekpas kan voor vele dus een besparing opleveren. Je kan namelijk 's middags nog thuis eten en nog voor het avond eten terug thuis zijn en toch alle attracties afgewerkt hebben.

Klojo eerste klas 11 juni 2013 07:11

En als er meer voorsteekpassers zijn dan er plaatsen op de attracties zijn ? Een voorsteekvoorsteekpas ? :evil:

Flippend Rund 11 juni 2013 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672763)
In Walibi zult gij, arbeidersgezin, nog wat langer in de rij moeten staan voor je op een attractie kan.

De rijken mogen voor.

Paulus.

als het u niet aanstaat, dan kun je ook gewoon wegblijven.

Paulus 11 juni 2013 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6672781)

Ja maar dat hebben ze niet ten koste van de armen. Dat is het verschil.

In Walibi moeten de armen nu langer wachten en zij krijgen daarvoor geen korting hoor.

Paulus.

Flippend Rund 11 juni 2013 07:16

ik begrijp trouwens sowieso niet waarom iemand zou betalen voor een pretpark om dan 35 minuten te moeten aanschuiven om eens op een draaimolen te mogen zitten. Kuddemensen, zeker?

vlijmscherp 11 juni 2013 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6672799)
ik begrijp trouwens sowieso niet waarom iemand zou betalen voor een pretpark om dan 35 minuten te moeten aanschuiven om eens op een draaimolen te mogen zitten. Kuddemensen, zeker?

jij hebt geen kinderen zeker?

Paulus 11 juni 2013 07:21

Stel je voor. Twee buren gaan samen naar Walibi met hun kinderen.

De één mag altijd voorsteken de andere moet blijven wachten.

Tjach?!

Paulus.

Flippend Rund 11 juni 2013 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6672802)
jij hebt geen kinderen zeker?

kuddemensen kweken kuddekinderen

Bhairav 11 juni 2013 07:22

Broodnodig zo'n maatregel. Tegenwoordig zijn in het straatbeeld armen en rijken moeilijk van elkaar te onderscheiden... Is niet goed voor het kapitalisme.
Het word tijd dat rijken zich meer profileren...

alberto 11 juni 2013 07:25

Ik zie het probleem ook niet, ben je niet akkoord blijf er dan weg, zoek een ander pretpark, of doe iets anders.
Zeg gewoon tegen uw kinderen dat het te duur is.

Paulus 11 juni 2013 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672807)
Broodnodig zo'n maatregel. Tegenwoordig zijn in het straatbeeld armen en rijken moeilijk van elkaar te onderscheiden... Is niet goed voor het kapitalisme.
Het word tijd dat rijken zich meer profileren...

Waarom?

Paulus.

Paulus 11 juni 2013 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 6672809)
Ik zie het probleem ook niet, ben je niet akkoord blijf er dan weg, zoek een ander pretpark, of doe iets anders.
Zeg gewoon tegen uw kinderen dat het te duur is.

Het probleem is dat de rijen langer worden voor de armen en hun ticket even duur blijft.

Ik dacht dat er in België een 'gelijke kansen'-beleid gevoerd werd?

Niet dus.

Paulus.

Bhairav 11 juni 2013 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672810)
Waarom?

Paulus.

Dat is beter voor de economie. En natuurlijke selectie.
Armen en marginalen zijn een negatief referentiepunt voor rijken. Zij zijn 'n waarschuwend voorbeeld voor hun kinderen van rijken die niet goed presteren op de ASO-school.

Bhairav 11 juni 2013 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672812)
Het probleem is dat de rijen langer worden voor de armen en hun ticket even duur blijft.

Niet dus.

Paulus.

Gelijke kansen? Als we zo doorgaan, mogen homo's binnenkort trouwen...

Flippend Rund 11 juni 2013 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672810)
Waarom?

Paulus.

Het zal niet lang meer duren voordat een of andere PS minister gaat voorstellen dat we allemaal mao-pakjes beginnen dragen. Het is tenslotte niet eerlijk om de kinderen van arme mensen de ogen uit te steken met dure merkkledij.

Paulus 11 juni 2013 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672814)
Dat is beter voor de economie. En natuurlijke selectie.
Armen en marginalen zijn een negatief referentiepunt voor rijken. Zij zijn 'n waarschuwend voorbeeld voor hun kinderen van rijken die niet goed presteren op de ASO-school.

Ik zie niet in wat de profilering van de rijken zou kunnen bijdragen aan de economie.

Evenmin snap ik wat 'natuurlijke selectie' als antwoord op de waarom vraag van rijken profilering kan baten.

En schandalig vind ik uw houding tegenover minder begaafden.

Uw 'waarom' slaat dus nergens op.

Paulus.

Paulus 11 juni 2013 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672817)
Gelijke kansen? Als we zo doorgaan, mogen homo's binnenkort trouwen...

Homo's hebben al altijd mogen trouwen.

Paulus.

Bhairav 11 juni 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672823)
Homo's hebben al altijd mogen trouwen.

Paulus.

Ja maar met elkaar!
Dus: invoeren die voorrangtickets!

Paulus 11 juni 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6672819)
Het zal niet lang meer duren voordat een of andere PS minister gaat voorstellen dat we allemaal mao-pakjes beginnen dragen. Het is tenslotte niet eerlijk om de kinderen van arme mensen de ogen uit te steken met dure merkkledij.

Het is niet omdat je dure merkkledij draagt dat mensen die maar gewone kledij kunnen betalen langer zouden moeten wachten om zich te kunnen kleden.

En dat is wat in Walibi gebeurt.

De armen moeten nu maar langer wachten.

Paulus.

Txiki 11 juni 2013 07:34

Het zou me niet verbazen indien degenen, over wie men nu loopt te zeuren, net de eersten zullen zijn om zo'n "voorsteekticket" te kopen.

alberto 11 juni 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672812)

Niet dus.

Paulus.

Toch maar eerst eens afwachten wat het zal worden met die pasjes.

En wat die gelijke kansen betreft, voor een bekent gezicht gaan er in Vlaanderen meer deuren open dan er voor mij open gaan, en dan, pff.

Sfax 11 juni 2013 07:35

Citaat:

Dan kan je ook beginnen janken dat je je kind moet uitleggen dat een ander kind wel met een dure smartphone kan rondlopen, dat een ander kind wel dure reizen kan maken, dat een ander kind wel met merkkledij rondloopt of dat die wel redelijk wat zakgeld krijgt, dat een ander kind opgehaald wordt aan school in een dure wagen of dat een ander kind een verjaardagsfeestje kan organizeren op deze of gene locatie...

Wat een gezever en gebleit weeral gisteren in de media en bij de politiek. Typisch gevoed door het eeuwige, gifgroene, afgunstige calimero-gedrag van de Belgjes.
Er is niks verkeerd met die regeling van Walibi. Wil je betere/extra service, dan betaal je meer. Dat is zo bij concerten, dat is zo bij theater, dat is zo bij de voetbal, dat is zo op restaurant, dat is zo op reis... Mensen zijn niet gelijk, easy as that. Wil je dat systeem niet gebruiken, dan doe je dat niet en dat wacht je wat langer. Genoeg pretparken die dat systeem al langer gebruiken (ook Disneyworld biedt je systemen aan waarbij je voor een hogere vipprijs en permanente fastpas krijgt), zonder probleem.

Flippend Rund 11 juni 2013 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672829)
Het is niet omdat je dure merkkledij draagt dat mensen die maar gewone kledij kunnen betalen langer zouden moeten wachten om zich te kunnen kleden.

En dat is wat in Walibi gebeurt.

De armen moeten nu maar langer wachten.

Paulus.

zucht

het doet me een beetje denken aan de vuurstorm van verontwaardiging die door Vlaanderen raasde toen het parcours van de Ronde van Vlaanderen 500 meter verlegd werd

Koenraad Noël 11 juni 2013 07:36

Dit is al lang gangbaar in Disneyland?

Het enige pretpark waar ik ietwat om geef is de Efteling, dus laat Walibi dat imagoverlies maar lijden.

Paulus 11 juni 2013 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672826)
Ja maar met elkaar!
Dus: invoeren die voorrangtickets!

Zowel hetero's als homo's hebben altijd al mogen trouwen onder dezelfde voorwaarden. Namelijk met iemand van het ander geslacht en niet met iemand van hetzelfde geslacht.

Er is dus geen sprake van ongelijke behandeling waar het over ging.

Paulus.

Another Jack 11 juni 2013 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6672795)
als het u niet aanstaat, dan kun je ook gewoon wegblijven.

Dat is eigenlijk waar het op neer komt.

Bhairav 11 juni 2013 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6672832)
Dan kan je ook beginnen janken dat je je kind moet uitleggen dat een ander kind wel met een dure smartphone kan rondlopen, dat een ander kind wel dure reizen kan maken, dat een ander kind wel met merkkledij rondloopt of dat die wel redelijk wat zakgeld krijgt, dat een ander kind opgehaald wordt aan school in een dure wagen of dat een ander kind een verjaardagsfeestje kan organizeren op deze of gene locatie...

Wat een gezever en gebleit weeral gisteren in de media en bij de politiek. Typisch gevoed door het eeuwige, gifgroene, afgunstige calimero-gedrag van de Belgjes.
Er is niks verkeerd met die regeling van Walibi. Wil je betere/extra service, dan betaal je meer. Dat is zo bij concerten, dat is zo bij theater, dat is zo bij de voetbal, dat is zo op restaurant, dat is zo op reis... Mensen zijn niet gelijk, easy as that. Wil je dat systeem niet gebruiken, dan doe je dat niet en dat wacht je wat langer. Genoeg pretparken die dat systeem al langer gebruiken (ook Disneyworld biedt je systemen aan waarbij je voor een hogere vipprijs en permanente fastpas krijgt), zonder probleem.

Ze hadden het al langer moeten invoeren, godverdomme.
Die jaloezie die werkt teminste motivatie in de hand om kei hard te werken en digenen die da ni kunnen , ja die hebben dan pech en zijn dan teminste n voorbeeld voor de rijken hun kinderen wat er kan gebeuren als ze niet willen studeren. Da's nu eenmaal nodig om de economie te doen draaien want zo blijven de mensen gemotiveerd.

Paulus 11 juni 2013 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6672834)
zucht

het doet me een beetje denken aan de vuurstorm van verontwaardiging die door Vlaanderen raasde toen het parcours van de Ronde van Vlaanderen 500 meter verlegd werd

Mij doet het een beetje denken aan de Titanic, waar ze, voor het vertrek, reddingsboten wegdeden omdat ze het zicht van de rijken belemmerden.

Toen het schip begon te zinken, deed men niet eens de overgebleven boten vol want de rijken ging je toch niet samen met de armen zetten zekers?!

zucht.

Paulus.

Bhairav 11 juni 2013 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672840)
Mij doet het een beetje denken aan de Titanic, waar ze, voor het vertrek, reddingsboten wegdeden omdat ze het zicht van de rijken belemmerden.

Toen het schip begon te zinken, deed men niet eens de overgebleven boten vol want de rijken ging je toch niet samen met de armen zetten zekers?!

zucht.

Paulus.

De rijken zorgen voor de economie dus das wel ergens normaal da die mogen verzuipen. Da's hard ma das gewoon de realiteit en daarom vind ik die voorrangspasjes goed.

Txiki 11 juni 2013 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6672838)
Dat is eigenlijk waar het op neer komt.

Ik vind dat een domme dooddoener. Die gaat altijd op, waardoor het allemaal een karikatuur wordt:

- roken op café, als het u niet aanstaat, blijf dan weg.
- nazi-concertjes, als het u niet aanstaat, blijf dan weg.
- pissen in een zwembad, als het u niet aanstaat, blijf dan weg.

enzovoort.

Paulus 11 juni 2013 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672843)
De rijken zorgen voor de economie dus das wel ergens normaal da die mogen verzuipen. Da's hard ma das gewoon de realiteit en daarom vind ik die voorrangspasjes goed.

Dat zou ik nooit gezegd willen hebben.

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be