![]() |
Matilleke, reine, krijgt kapsones
Tot daar de moderne invulling van de monarchie in ons tweeland.
(kent iemand het verschil tussen berisping en ontslag ?) titel: Koningin Mathilde wil aangeproken worden met 'Majesteit' link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...majesteit.aspx Citaat:
|
Ik wens aangesproken te worden met Mijnheer vanaf nu.
|
Citaat:
"Als niet komt tot iet, kent iet zijn eigen niet." |
Oeioei... Dat zit nog maar pas op de troon of Hare Truttigheid krijgt al maniertjes... Tsss... :roll:
|
Citaat:
dat is een mooie mededeling. Maar wat denk je van de inhoud van de openingspost? met hoogachting, Schoofie |
Citaat:
Vent Niets te meneer. MIJNHEER ! En knielen !! En uw jas aanbieden wanneer ik over een plas vuile modder moet of ga er in liggen. Wat ik van de openingspost vind ? Het zegt veel over wie er de broek draagt in het paleis. Anders zou ze zich wel majestiet laten noemen. Hoe moeten we Phillippe nu aanspreken. Monseigneur, als een celibataire pedobisschop ? Dat gaat toch niet. Mijnheer A. Mok |
Na de komkommertijd, is het nu Maïstijd :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik noem mijzelf vanaf nu Zijne Keizerlijke Hoogheid Maximiliaan I Von Dietschland.
|
Citaat:
Citaat:
I'm His Great Great Empire Cookie Monster I Ik heb 1 regel: Thou who not worship me , go to hell :lol: |
Citaat:
|
Dit heeft niets met kapsones te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hangen tussen mijn benen, dat ze ze kust.
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Mathilde werd en wordt als dochter, zoals van elk meisje binnen de noblesse, verwacht dat zij – desnoods wars van elke persoonlijke voorkeur - het historisch aanzien en vooral de belangen van haar familie dient middels een daartoe nuttig en passend huwelijk, zeg dus maar middels een onweerlegbare contractuele connectie met een lid van een andere adellijke familie van minstens hetzelfde maar liefst van een hoger aanzien en een hogere adellijke rang. Zij voldeed aan het profiel om aan één uwer prinsen (de troonopvolger bovendien) gekoppeld te worden, en zij heeft – uiteraard nadat de beide families de voorwaarden der verbintenis in detail hadden overeengekomen – die levenstaak op zich genomen met het plichtsbesef dat van een meisje van adel wordt verwacht en geëist : noblesse oblige. Nadat zij in minder dan negen jaar tijd vier kinderen ter wereld bracht, en nu haar echtgenoot koning is geworden, zal zij alles uit de kast halen om voornoemde plicht ten aanzien van haar familie verder ten volle te vervullen. Dat zij vanaf nu met sa majesté wenst aangesproken te worden in plaats van met het gebruikelijke madame is slechts een (ongetwijfeld contractueel bepaald) detail in bedoeld opzet, maar voor de adel in het algemeen en derhalve voor haar familie in het bijzonder is het veelbetekenend : ondanks het feit dat het protocol de aanspreektitel sa majesté (in België) enkel voorziet voor de monarch (en dus niet voor zijn echtgenote) eist zij aldus eenzelfde status op als haar echtgenoot. Voor de leek lijkt dit misschien qua family business onbelangrijk, maar wil van mij aannemen dat dergelijke ogenschijnlijke details een gunstige invloed hebben op het historisch aanzien van de familie, en op termijn loont zoiets altijd. Voor wie bovenstaande in een hoekje van het geheugen wil bewaren zullen de komende tijd nog diverse dergelijke details opvallen die perfect in dat plaatje passen…. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goed voor haar, maar dat zal mij een zorg wezen. Voor mij is het een soort hoer, getrouwd voor het geld & het aanzien, en een draagmoeder voor een gefortuneerde janet die erfopvolgers van doen heeft. |
Citaat:
De rest van uw visie laat ik voor uw rekening, al neem ik aan dat één en ander “in de taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt” (dixit mijnheer De Schoofzak) aldus kan worden gesteld. |
Citaat:
Ze is nu eenmaal meer waard dan een gewone burger. Daar kunnen mensen beter gewoon mee gaan dealen. |
Citaat:
Dit gebruik -en ik schrijf degelijk gebruik- was eerder in voege maar daar had H.M.Koningin Paola -voor de een of andere onbegrijpelijke reden- komaf mee gemaakt. Overigens, ik vind dat Zij groot gelijk heeft dat Zij staat op Haar rechten. Iedereen staat op zijn rechten, of het moet om een zwakkeling gaan. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat de Voormalige Koningin Paola een zwakkelinge was; Zij zal wel Haar redenen gehad hebben, die ik ten volste respecteer natuurlijk; ik heb veel ontzag van Hare Majesteit Koningin Paola. Trouwens: niemand heeft zich daar over uit te spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En daar is de maatschappij het mee eens hoor. Ze hebben immers met van alles voorrang, zoals het hoort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze die konings-bende een behandeling �* la Française geven, en zand erover. Vuile parasieten. Ik heb nog liever schaamluizen of kakkerlakken, daar kom je goedkoper en sneller vanaf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het over "protocol" heb, bedoel ik het diplomatiek protocol, dat bij conventie vastligt. U hebt het over een "gebruik", dat uiteraard niet bij conventie vastligt, en eerder uw visie weergeeft dan de realiteit. |
Citaat:
|
Zeg de del van nonkel Henri begint het hoog in haar bol te hebben.
Zou ze weten dat ik elke morgen 6 blaadjes majesteitpapier afscheur om mijn gat af te kuisen? |
Volgens mij is ze gewoon Laurent en zijn betaalde dame aan het jennen.
Hoeren onder elkaar weet je wel. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be