Micele |
12 januari 2014 11:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag
(Bericht 6970217)
Waar blijft de politieke discussie in deze draad?
|
Dat politiekers ook graag met BMW rijden en laten rijden ?
Zelfs ook met zware ultrafijnstofspuwers ?
Politieke keuze ? ; De Audi´s worden ingewisseld door de BMW 5 reeks, af een toe een (zeer zware: L-versie) BMW Siebener zoals onze Vlaamse Minister van mobiliteit of het "aggressieve voorbeeld" LOL
Ministerpresident Peeters zal wslk ook nog die BMW 730 LD hebben (link onderaan)
Om het wat meer "Nederlandstalig" te maken neem ik deze link:
Citaat:
http://succesmetjegroteauto.tumblr.com/
Arme Belgen in hun armoedige BMW 5
De Belgische regering gaat bezuinigen en een van de maatregelen is een aanzienlijke downgrading in de auto’s van de zaak: de Audi A8 wordt vervangen door een BMW 5-serie.
In Nederlandse regeringskringen is die BMW 5-serie al een tijdje de normauto, maar desondanks doen er in Den Haag heel wat veel te grote Audi A8’en dienst.
Sterker, de helft van de ministers in Rutte II rijdt veel te duur. En dat allemaal dankzij een doktersbriefje.
Premier Mark Rutte heeft zo’n BMW 5-serie, en als reserveauto een Audi A6. Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken heeft ook een Audi A6. Lodewijk Asscher (Sociale Zaken), Stef Blok (Wonen en Rijksdienst), Jet Bussemaker (Onderwijs), Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie), Edith Schippers (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) en haar staatssecretaris Martin van Rijn hebben allen ook een A6. Keurig op de norm.
Maar Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) rijdt een Audi A8. Net als Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie), Jeroen Dijsselbloem en zijn staats Frans Weekers (Financiën). Melanie Schultz-Van Haegen en haar staatsecretaris Wilma van Mansveld (Infrastructuur en Milieu) – ja hoor, allebei een peperdure A8. Henk Kamp van EZ, en zijn staatssecretaris Sharon Dijksma hebben beiden een veel te prijzige BMW 7-serie.
Een A8 in Haagse uitvoering is 50.000 euro duurder dan een A6, schrijft weekblad Elsevier, dat het in juni uitzocht.
Die oneigenlijke kabinetsbrede upgrading is niet van het laatste jaar. In april 2009 concludeerde Elsevier al dat zeker vijf ministers uit het kabinet-Balkenende IV gebruikmaakten van uitzonderingsregels om zich in een ruimere, twee keer zo dure dienstauto te laten chaufferen.
Minister Camiel Eurlings van Verkeer was een van de eersten die ontdekte dat er meer mogelijk was dan een Audi A6. Hij vond een A6 (van rond 50 mille) te krap en regelde een doktersbriefje voor een A8, een L nog wel (verlengde versie). De veel kleinere Maria van der Hoeven (Economische Zaken) kreeg ook lichamelijke klachten in haar A6 en ook zij mocht overstappen naar een Audi A8 (rond de 90.000 euro).
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken, die over het Voorzieningenbesluit ministers en staatssecretarissen en dus over de limo’s ging, verruilde ook zelf haar Audi A6 voor een A8. ‘Ze had eerst een A6. Maar ze zat beroerd. Er ontstonden rug-, spier- en gewrichtsklachten,’ verklaarde haar woordvoerder tegen Elsevier.
Beroerd zitten in een A6. Tjee. Zou Guusje wel eens in een Volkswagen Golf hebben gezeten? Vroeger nooit een Renault 4 of een Peugeootje gehad?
‘Het wordt een rage,’ tekende Elsevier in 2009 op uit de mond van medewerkers van de bewindslieden. ‘Ze willen per se van de A6 naar een A8.’
Arts of arbodienst honoreert klachten kennelijk heel makkelijk en dan is een briefje met toestemming voor een A8 in plaats van A6 snel geregeld.
Als dat maar goed gaat met die tere nekjes en zwakke ruggetjes van Belgische parlementsleden in hun armoedige BMW 5-serie straks.
|
Ipv nu eens een vb te nemen aan de Duitse Polizei (ook Autobahnpolizei) om bepaalde automobilisten te verrassen en-of te temmen. :-)
En dat nog wel met een automerk uit Gent:
Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/varia/...60-plug-hybrid

Onrust was er bij ons, toen de regering meldde dat de Audi A8 voor de ministers werd ingewisseld voor een BMW 5-reeks. "En waarom geen Volvo?" klonk het bij Volvo Cars Gent. De Duitse politie kiest wel voor zo'n V60 Plug-In Hybrid, welke zijn gewone sedanvariant (S60) bij ons in Gent van de band rolt.
De Bundes Polizei kiest normalerwijze voor Duitse wagens maar deze keer lieten ze zich overhalen om een hybride Zweed aan te kopen. Daarbij blijkt de CO2-uitstoot belangrijk, een punt waarop de V60 Plug-In Hybrid scoort met 49 g/km.
Daartegenover staat een vermogen van 215 pk uit de D6 dieselmotor en 68 pk uit een elektromotor. Qua acceleratie is het geen supercar, al kan hij goed mee met de Audi's en BMW's van deze tijd, met een acceleratietijd van 6,1 seconden voor het 0-100 km/u nummertje.
Laden van de batterij doe je tijdens het rijden of thuis. Aan de laadpaal duurt het tussen de 3,5 en 7,5 uur, afhankelijk van de Amperage die je laadpaal doorlaat.
|
Spijtig dat het geen V60 plug-in benzine-hybride is die zijn veel milieuvriendelijker en zijn nu ook op de markt. Volvo heeft eindelijk de UFP-schadelijkheid begrepen.
Nog een (oud) overzicht uit 2009, (mss hebben ze nu een zwaardere BMW :-D )
Opgepast, "de redactie" en de politici hebben weinig verstand wat een vervuilende wagen inhoudt. Die ecoscore is een lachertje.
2 van de 9 regeringsleden rijdt met een BMW, en zelfs met de meest vervuilendste (UFP en NOx).
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.625145
Wagenpark Vlaamse regering te vervuilend
do 29/10/2009
De dienstwagens waar de ministers van de Vlaamse regering mee rijden, zijn niet echt het schoolvoorbeeld van milieuvriendelijkheid. Dat besluit Vlaams parlementslid Jos De Meyer (CD&V) na een rondvraag bij de excellenties. Maar de ministers schuiven de schuld door naar hun voorgangers.
Eerst het goede nieuws: geen enkele minister uit de Vlaamse regering heeft bij zijn of haar aantreden een nieuwe dienstwagen aangeschaft. Ze namen allemaal een dienstwagen van een voorganger over, om te beknibbelen op de uitgaven.
KRIS PEETERS minister-president (CD&V)
Rijdt met: BMW 730 LD
Ecoscore: 61
Huurprijs per maand: 1.760 euro
Overgenomen van: wagen behouden uit vorige regering
HILDE CREVITS minister van Mobiliteit en Openbare Werken (CD&V)
Rijdt met: BMW 730 LD
Ecoscore: 58
Huurprijs per maand: 1.763 euro
Overgenomen van: behouden uit vorige regering
...]
|
Of het idioot vb geven in een dieselland waar ultrafijnstof 2/3 van alle milieuschadelijkheid uitmaakt. Ik denk zelfs dat ze allemaal met diesels rijden. :evil:
|