Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   BMW-schauffers zijn het agressiefst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196822)

Descartes Jr 11 januari 2014 22:56

BMW-schauffers zijn het agressiefst
 
YouTube ontleedde met een dashcam
de genen van de BMW-stam :
kokende bouillon
van puur testosteron !
Buig diep en passeer zonder een schram ...



Britse studie

Micele 11 januari 2014 23:07

http://www.youtube.com/watch?v=hHqeBjerhEY

Johnny Blaze 12 januari 2014 00:30

Subjectieve studie is subjectief

http://youtu.be/fTOSyEYyCOk

Johnny Blaze 12 januari 2014 00:44

Augusto Farfus (DTM) met zijn vrouw op de ring. Grappig, ninho ninho ninho!!! Haha

http://youtu.be/3r6LX6-v-u8

Dit is nu een BMW topic

Johnny Blaze 12 januari 2014 01:02


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:05


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:06


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:07


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:12


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:14


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:18


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:22


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:25


Johnny Blaze 12 januari 2014 01:26


Dutch_Strawberry 12 januari 2014 01:43

Onzin. Mijn vader rijdt al jaren met een BMW en heeft nog nooit problemen veroorzaakt. 'k Zou eerder zeggen dat bestuurders van Mercedessen het hoog in hun bol hebben. Maar ja, generaliseren is zo gemakkelijk, hé. Persoonlijk vind ik BMWs prachtige auto's, trouwens.

Johan Bollen 12 januari 2014 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6969959)

Mijn God die motor loopt heet aan. Ik had meer controle verwacht van BMW.

Voor mij een Duitse of Japanse wagen tot nu toe, als ik kiezen mag.

Johnny Blaze 12 januari 2014 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6970004)
Mijn God die motor loopt heet aan. Ik had meer controle verwacht van BMW.

Voor mij een Duitse of Japanse wagen tot nu toe, als ik kiezen mag.

No worries, collectors kunnen vrij heet worden.

Citaat:

In the end BMW took an interest, and the motorsport division BMW M headed by engine expert Paul Rosche[7] designed and built Murray a 6.1 L (6,064 cc) 60-degree V12 engine called the BMW S70/2.[8] At 627 hp (468 kW; 636 PS)[9][10][11] and 266 kg (586 lb) the BMW engine ended up 14% more powerful and 16 kg (35 lb) heavier than Gordon Murray's original specifications, with the same block length. It has an aluminium alloy block and heads, with 86 mm (3.4 in) x 87 mm (3.4 in) bore/stroke, quad overhead camshafts with variable valve-timing (a relatively new and unproven technology for the time) for maximum flexibility of control over the four valves per cylinder, and a chain drive for the camshafts for maximum reliability. The engine uses a dry sump oil lubrication system. The carbon fibre body panels and monocoque required significant heat insulation in the engine compartment, so Murray's solution was to line the engine bay with a highly efficient heat-reflector: gold foil. Approximately 16 g (0.8 ounce) of gold was used in each car.[12] The road version used a compression ratio of 11:1 to produce 627 hp (468 kW; 636 PS)[8] at 7400 rpm and torque output of 480 lb·ft (651 N·m) at 5600 rpm.[13] The engine has a redline rev limiter set at 7500 rpm. In contrast to raw engine power, a car's power-to-weight ratio is a better method of quantifying acceleration performance than the peak output of the vehicle's powerplant. The standard F1 achieves 550 hp/ton (403 kW/tonne), or just 3.6 lb/hp. The cam carriers, covers, oil sump, dry sump, and housings for the camshaft control are made of magnesium castings. The intake control features twelve individual butterfly valves and the exhaust system has four Inconel catalysts with individual Lambda-Sondion controls. The camshafts are continuously variable for increased performance, using a system very closely based on BMW's VANOS variable timing system for the BMW M3;[14] it is a hydraulically actuated phasing mechanism which retards the inlet cam relative to the exhaust cam at low revs, which reduces the valve overlap and provides for increased idle stability and increased low-speed torque. At higher rpm the valve overlap is increased by computer control to 42 degrees (compare 25 degrees on the M3)[14] for increased airflow into the cylinders and thus increased performance. To allow the fuel to atomise fully the engine uses two Lucas injectors per cylinder, with the first injector located close to the inlet valve – operating at low engine rpm – while the second is located higher up the inlet tract – operating at higher rpm. The dynamic transition between the two devices is controlled by the engine computer.[14] Each cylinder has its own miniature ignition coil. The closed-loop fuel injection is sequential. The engine has no knock sensor as the predicted combustion conditions would not cause this to be a problem. The pistons are forged in aluminium. Every cylinder bore has a nikasil coating giving it a high degree of wear resistance.[14] From 1998 to 2000, the Le Mans–winning BMW V12 LMR sports car used a similar S70/2 engine. The engine was given a short development time, causing the BMW design team to use only trusted technology from prior design and implementation experience. The engine does not use titanium valves or connecting rods. Variable intake geometry was considered but rejected on grounds of unnecessary complication.[14] As for fuel consumption, the engine achieves on average 15.2 mpg (15 L/100 km), at worst 9.3 mpg (25 L/100 km) and at best 23.4 mpg (10 L/100 km).[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Is vrij normaal

Johan Bollen 12 januari 2014 02:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6970006)
No worries, collectors kunnen vrij heet worden.


http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Is vrij normaal

Nooit gezien die rode kleur in mijn auto.

(is maar een grapje hoor.)

Johnny Blaze 12 januari 2014 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6970016)
Nooit gezien die rode kleur in mijn auto.

(is maar een grapje hoor.)

Eens een uurtje constant met 6-7000 rpm rijden en dan vlug naar uw spruitstukken gaan kijken ;)

Descartes Jr 12 januari 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6970024)
Eens een uurtje constant met 6-7000 rpm rijden en dan vlug naar uw spruitstukken gaan kijken ;)

Waar doet ge dat ? Op de Nurburgring ?

Descartes Jr 12 januari 2014 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6969983)
Onzin. Mijn vader rijdt al jaren met een BMW en heeft nog nooit problemen veroorzaakt.

Niet alle BMW-drivers zijn agressievelingen. Maar agressievelingen kiezen voor BMW. En dus vind je ze daar.

Zondag 12 januari 2014 10:43

Waar blijft de politieke discussie in deze draad?

Micele 12 januari 2014 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zondag (Bericht 6970217)
Waar blijft de politieke discussie in deze draad?

Dat politiekers ook graag met BMW rijden en laten rijden ?
Zelfs ook met zware ultrafijnstofspuwers ?
Citaat:

Waarmee rijden de Belgische politici?
08 november 2011


Hilde Crevits gaat lekker Duits met haar BMW 730 LD. Lekker zwaar, lekker duur, maar dan heb je ook wat.
http://www.skynet.be/jack-nl/motoren...ticleId=857124
Politieke keuze ? ; De Audi´s worden ingewisseld door de BMW 5 reeks, af een toe een (zeer zware: L-versie) BMW Siebener zoals onze Vlaamse Minister van mobiliteit of het "aggressieve voorbeeld" LOL
Ministerpresident Peeters zal wslk ook nog die BMW 730 LD hebben (link onderaan)

Om het wat meer "Nederlandstalig" te maken neem ik deze link:
Citaat:

http://succesmetjegroteauto.tumblr.com/

Arme Belgen in hun armoedige BMW 5

De Belgische regering gaat bezuinigen en een van de maatregelen is een aanzienlijke downgrading in de auto’s van de zaak: de Audi A8 wordt vervangen door een BMW 5-serie.

In Nederlandse regeringskringen is die BMW 5-serie al een tijdje de normauto, maar desondanks doen er in Den Haag heel wat veel te grote Audi A8’en dienst.

Sterker, de helft van de ministers in Rutte II rijdt veel te duur. En dat allemaal dankzij een doktersbriefje.

Premier Mark Rutte heeft zo’n BMW 5-serie, en als reserveauto een Audi A6. Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken heeft ook een Audi A6. Lodewijk Asscher (Sociale Zaken), Stef Blok (Wonen en Rijksdienst), Jet Bussemaker (Onderwijs), Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie), Edith Schippers (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) en haar staatssecretaris Martin van Rijn hebben allen ook een A6. Keurig op de norm.

Maar Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) rijdt een Audi A8. Net als Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie), Jeroen Dijsselbloem en zijn staats Frans Weekers (Financiën). Melanie Schultz-Van Haegen en haar staatsecretaris Wilma van Mansveld (Infrastructuur en Milieu) – ja hoor, allebei een peperdure A8. Henk Kamp van EZ, en zijn staatssecretaris Sharon Dijksma hebben beiden een veel te prijzige BMW 7-serie.

Een A8 in Haagse uitvoering is 50.000 euro duurder dan een A6, schrijft weekblad Elsevier, dat het in juni uitzocht.

Die oneigenlijke kabinetsbrede upgrading is niet van het laatste jaar. In april 2009 concludeerde Elsevier al dat zeker vijf ministers uit het kabinet-Balkenende IV gebruikmaakten van uitzonderingsregels om zich in een ruimere, twee keer zo dure dienstauto te laten chaufferen.

Minister Camiel Eurlings van Verkeer was een van de eersten die ontdekte dat er meer mogelijk was dan een Audi A6. Hij vond een A6 (van rond 50 mille) te krap en regelde een doktersbriefje voor een A8, een L nog wel (verlengde versie). De veel kleinere Maria van der Hoeven (Economische Zaken) kreeg ook lichamelijke klachten in haar A6 en ook zij mocht overstappen naar een Audi A8 (rond de 90.000 euro).

Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken, die over het Voorzieningenbesluit ministers en staatssecretarissen en dus over de limo’s ging, verruilde ook zelf haar Audi A6 voor een A8. ‘Ze had eerst een A6. Maar ze zat beroerd. Er ontstonden rug-, spier- en gewrichtsklachten,’ verklaarde haar woordvoerder tegen Elsevier.

Beroerd zitten in een A6. Tjee. Zou Guusje wel eens in een Volkswagen Golf hebben gezeten? Vroeger nooit een Renault 4 of een Peugeootje gehad?

‘Het wordt een rage,’ tekende Elsevier in 2009 op uit de mond van medewerkers van de bewindslieden. ‘Ze willen per se van de A6 naar een A8.’

Arts of arbodienst honoreert klachten kennelijk heel makkelijk en dan is een briefje met toestemming voor een A8 in plaats van A6 snel geregeld.

Als dat maar goed gaat met die tere nekjes en zwakke ruggetjes van Belgische parlementsleden in hun armoedige BMW 5-serie straks.
Ipv nu eens een vb te nemen aan de Duitse Polizei (ook Autobahnpolizei) om bepaalde automobilisten te verrassen en-of te temmen. :-)
En dat nog wel met een automerk uit Gent:

Citaat:

http://www.autofans.be/nieuws/varia/...60-plug-hybrid



Onrust was er bij ons, toen de regering meldde dat de Audi A8 voor de ministers werd ingewisseld voor een BMW 5-reeks. "En waarom geen Volvo?" klonk het bij Volvo Cars Gent. De Duitse politie kiest wel voor zo'n V60 Plug-In Hybrid, welke zijn gewone sedanvariant (S60) bij ons in Gent van de band rolt.

De Bundes Polizei kiest normalerwijze voor Duitse wagens maar deze keer lieten ze zich overhalen om een hybride Zweed aan te kopen. Daarbij blijkt de CO2-uitstoot belangrijk, een punt waarop de V60 Plug-In Hybrid scoort met 49 g/km.
Daartegenover staat een vermogen van 215 pk uit de D6 dieselmotor en 68 pk uit een elektromotor. Qua acceleratie is het geen supercar, al kan hij goed mee met de Audi's en BMW's van deze tijd, met een acceleratietijd van 6,1 seconden voor het 0-100 km/u nummertje.

Laden van de batterij doe je tijdens het rijden of thuis. Aan de laadpaal duurt het tussen de 3,5 en 7,5 uur, afhankelijk van de Amperage die je laadpaal doorlaat.
Spijtig dat het geen V60 plug-in benzine-hybride is die zijn veel milieuvriendelijker en zijn nu ook op de markt. Volvo heeft eindelijk de UFP-schadelijkheid begrepen.
Citaat:

http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-...evariant-57610
Volvo V60-plug-in-hybrid komt er ook als benzinevariant.
Nog een (oud) overzicht uit 2009, (mss hebben ze nu een zwaardere BMW :-D )
Opgepast, "de redactie" en de politici hebben weinig verstand wat een vervuilende wagen inhoudt. Die ecoscore is een lachertje.
2 van de 9 regeringsleden rijdt met een BMW, en zelfs met de meest vervuilendste (UFP en NOx).

Citaat:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.625145

Wagenpark Vlaamse regering te vervuilend
do 29/10/2009

De dienstwagens waar de ministers van de Vlaamse regering mee rijden, zijn niet echt het schoolvoorbeeld van milieuvriendelijkheid. Dat besluit Vlaams parlementslid Jos De Meyer (CD&V) na een rondvraag bij de excellenties. Maar de ministers schuiven de schuld door naar hun voorgangers.
Eerst het goede nieuws: geen enkele minister uit de Vlaamse regering heeft bij zijn of haar aantreden een nieuwe dienstwagen aangeschaft. Ze namen allemaal een dienstwagen van een voorganger over, om te beknibbelen op de uitgaven.

KRIS PEETERS minister-president (CD&V)
Rijdt met: BMW 730 LD
Ecoscore: 61
Huurprijs per maand: 1.760 euro
Overgenomen van: wagen behouden uit vorige regering

HILDE CREVITS minister van Mobiliteit en Openbare Werken (CD&V)
Rijdt met: BMW 730 LD
Ecoscore: 58
Huurprijs per maand: 1.763 euro
Overgenomen van: behouden uit vorige regering

...]
Of het idioot vb geven in een dieselland waar ultrafijnstof 2/3 van alle milieuschadelijkheid uitmaakt. Ik denk zelfs dat ze allemaal met diesels rijden. :evil:

Henri1 12 januari 2014 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6969795)
YouTube ontleedde met een dashcam
de genen van de BMW-stam :
kokende bouillon
van puur testosteron !
Buig diep en passeer zonder een schram ...



Britse studie

Een M3 is geen doorsnee BMW.

Hiervoor bestuurders van minder krachtige modellen over dezelfde kam te gaan scheren is wat ridicuul.

Blue Sky 13 januari 2014 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6969983)
Onzin. Mijn vader rijdt al jaren met een BMW en heeft nog nooit problemen veroorzaakt. 'k Zou eerder zeggen dat bestuurders van Mercedessen het hoog in hun bol hebben. Maar ja, generaliseren is zo gemakkelijk, hé. Persoonlijk vind ik BMWs prachtige auto's, trouwens.

Ah ... dat verklaart waarom u altijd van die boze, agressieve reacties neerschrijft. Het zit blijkbaar in de genen :-D

Micele 13 januari 2014 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6971828)
Ah ... dat verklaart waarom u altijd van die boze, agressieve reacties neerschrijft. Het zit blijkbaar in de genen :-D

Tja tegen jouw aggressiviteit met je potentieel (zelf)moordwapen valt dat in het niet. :-D

Anna List 13 januari 2014 15:58

lol

reclame van pro-gear voor dashcams onder de slogan "ook wegpiraten filmen?" :rofl:

Blue Sky 13 januari 2014 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6971933)
Tja tegen jouw aggressiviteit met je potentieel (zelf)moordwapen valt dat in het niet. :-D

Tja, maar een zelfmoordenaar heeft tenminste zijn eigen lot in handen, wat niet kan gezegd worden van het slachtoffer van een moordenaar nietwaar?

Micele 13 januari 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6972198)
Tja, maar een zelfmoordenaar heeft tenminste zijn eigen lot in handen, wat niet kan gezegd worden van het slachtoffer van een moordenaar nietwaar?

En wat is je keus ?

Welke BMW kies je ?
http://www.bmw.de/de/topics/faszinat...tyle-shop.html

ze staan in reklame:
Citaat:

http://shop.bmwgroup.com/Bikes/cbfiy...-WFS-de_DE-EUR

BMW Touring Bike 2013
BMW Cruise Bike 2013
BMW Mountainbike All
BMW Cruise Bike Junior
BMW Kidsbike – Laufrad & Fahrrad
BMW Cruise e - Bike 2013

Blue Sky 13 januari 2014 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6972207)
En wat is je keus ?

Welke BMW kies je ?
http://www.bmw.de/de/topics/faszinat...tyle-shop.html

ze staan in reklame:

Is nog niet te duur.

Libro 13 januari 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6969900)
Subjectieve studie is subjectief

http://youtu.be/fTOSyEYyCOk

²Er zijn leugens, grove leugens en statistieken/wetenschappelijke studies (schrappen wat niet past).

Vrijheideerst 13 januari 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6972397)
²Er zijn leugens, grove leugens en statistieken/wetenschappelijke studies (schrappen wat niet past).

Klopt, met statistieken kan je alles bewijzen.

Maar alle, ben toch content dat er al heel wat minder auto's naar Brussel komen!

knip 15 januari 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6970103)
Waar doet ge dat ? Op de Nurburgring ?

Niks nurburgring. Ik doe dat in het doodlopend straatje in de wijk (daar is geen controle, alleen maar boze buurtbewoners). En bij mijn wagen is het bijna 8000 toeren. By the way, t is gene duitser maar ne Renault...
Alleen spijtig dat na een uurtje mijn banden versleten zijn.

Vrijheideerst 15 januari 2014 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6974670)
Niks nurburgring. Ik doe dat in het doodlopend straatje in de wijk (daar is geen controle, alleen maar boze buurtbewoners). En bij mijn wagen is het bijna 8000 toeren. By the way, t is gene duitser maar ne Renault...
Alleen spijtig dat na een uurtje mijn banden versleten zijn.

Een RS of Clio Williams? ;-)

Descartes Jr 15 januari 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze
Eens een uurtje constant met 6-7000 rpm rijden en dan vlug naar uw spruitstukken gaan kijken

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Waar doet ge dat ? Op de Nurburgring ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6974670)
Niks nurburgring. Ik doe dat in het doodlopend straatje in de wijk (daar is geen controle, alleen maar boze buurtbewoners). En bij mijn wagen is het bijna 8000 toeren. By the way, t is gene duitser maar ne Renault...

8000 toeren, een uur aan één stuk in een doodlopend straatje ? Mijn kleinzoontje van 4 vertelt zelfs zo'n onnozelheden niet.

Libro 15 januari 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6972399)
Klopt, met statistieken kan je alles bewijzen.

Maar alle, ben toch content dat er al heel wat minder auto's naar Brussel komen!

En door alle vervalste wetenschappelijke studies die de laatste tijd komen bovendrijven, neem ik alles uit die hoek ook met een korrel zout (of beter gezegd: met een gans zoutvat).

Libro 15 januari 2014 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6974702)
Een RS of Clio Williams? ;-)

Of een Twingo die op sterven na dood is?

BTW, ik heb ooit een beauty zoals deze gehad (wel een 525tds, geen 540i):


Vrijheideerst 15 januari 2014 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6974735)
Of een Twingo die op sterven na dood is?

De eerste generatie, zeker? :lol:

Libro 15 januari 2014 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6974737)
De eerste generatie, zeker? :lol:

Die twee strandstoelen op een chassis bedoel je?

Vrijheideerst 15 januari 2014 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6974741)
Die twee strandstoelen op een chassis bedoel je?

Ja, die bedoel ik lol


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be