![]() |
"In Rotterdam spreken we Nederlands"
Grote beroering om deze verkiezingsposter.
VVD werd direct van racisme beschuldigd. Maar alle Rotterdammers behoren m.i. in het openbaar Nederlands of Rrrrotterdams te spreken. Wat ze thuis spreken zal me een worst wezen, Arabisch, Turks of Engels. ![]() |
ach, ze spreken dus niet veel Nl?
|
Citaat:
Heb je trouwens al werk? Heb je al gesolliciteerd? |
Citaat:
Nl = Nederlands Nee, maar heb komende week testen in diverse interimkantoren .. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo mocht ook een koningin verzuchten "Nederland is vol" maar een rechtse politicus (Janmaat) die hetzelfde zei werd veroordeeld wegens 'hate crime'. De 'wie' is hier de Rotterdamse VVD en die presteren het om in een stad waar 280 verschillenden nationaliteiten en talen gesproken worden aan te komen met een kieslijst voor de gemeente zonder mensen met een migratie-achtergond. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, het is toch van de gekke dat mensen niet Nederlands durven te spreken.
Tuig, per direct op de brandstapel. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De Nederlandse dialecten zijn zo'n groep. Men heeft het ABN ingesteld om het voor iedereen gemakkelijker verstaanbaar én schrijfbaar te maken. Dat heeft niks te maken met het geimporteerde arabisch, berbers of turks. Men mag daar helemaal niet permissief tegenoverstaan. Doet men dat wel dan heeft men een arabischtalige hoofdstad van Europa binnen één generatie. In antwerpen hoor ik al een hele tijd nog amper een woord nederlands op het openbaar vervoer. Het stoort me mateloos. Het enige resultaat dat ze daarbij krijgen van mij is dat ik, die me vroeger driedubbel in zou spannen om toeristen in vier talen tegemoet te treden, nu gewoon in het nederlands antwoord. Ik kan het niet meer opbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
Alle Europese regio's? Zo ook Luxemburgs bijvoorbeeld? Fries? Niedersaksisch? Platdiets? Citaat:
Citaat:
Promotie van eigen taal is zelfs gemakkelijker indien het streektalen betreft. Dat is veel natuurlijk dan die artificiële onzin �* la ABN-kringen. Citaat:
Voor Iemand die het Nederlands zo hoog aanprijst laat ook Uw spelling en grammatica (vooral het gebruik van hoofdletters, toch echt niet moeilijk) te wensen over. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een streektaalstatuut naar Fries of Luxemburgs model voor het Westvlaams in West-Vlaanderen en voor het Limburgs in Limburg zou eigenlijk geen slecht idee zijn. De diskussie of het om een taal of een dialekt gaat doet er zelfs niet toe, want taalkundigen zeggen zelf dat taal een dialekt met een leger en een vloot is : het is het dialekt van de heersende elite en machthebbers. Je kan met evenveel recht zeggen dat het Nederlands een mengdialekt is van Hollands, Brabants en in mindere mate Vlaams (streektalen die er eerder waren dan het Nederlands). |
Citaat:
'Natuurlijker' is officiële spelling, en 'Uw' met hoofdletter schrijven is misschien een gewoonte van mij en wat uit gebruik geraakt, maar nog steeds correct. |
2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet
zeker handig he alle aapsoorten in Rotterdam die geen Nederlands spreken en verstaan gewoon verplichten om een Auslander petje op te doen he met de talen erop die ze wel verstaan, zeker handig voor hulpdiensten als er een nieuwe watersnoodramp komt, een zware storm, ed.
Wie zich hier in nederland komt vestigen en geen Nederlands wil leren na 40 jaar verblijf toont minachting jegens elke Nederlander en is respectloos bezig in Nederland, en hierom moet zo iemand of zo een etnisch groep maar de biezen pakken en terug gaan naar hen jungle of woestijn. Idem dito geldt dit voor surinamers, hindoes, antillianen, afrikanen, islamieten enz. Dit is geen racisme, nee dit is respect tonen voor de inheemse ´blanke´ bevolking alhier die dit land opbouwde en die nu 97 procent betaald van alle uitkeringen, WW, WAO, bijstand, AOW en detentie kosten. Wie betaald moet alles maar bepalen nu wat er met hen geld gebeurt. dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten planet of the intelligent HIndu chimps |
Citaat:
lolz, dat ze geen Nederlands spreken wilt nog niet zeggen dat ze het niet kunnen/begrijpen hé .. |
Citaat:
D�*t zou ook een schandaal zijn.:lol: |
Citaat:
Zelfs als je niet kunt vechten en zo mager als een graat bent. Je drukt gewoon zo een fake zwarte gordel diploma en zegt dat je een hele felle bent ( doordringend kijken ). En dan heb je zo een job !:-) Veel geluk ! |
Citaat:
We gaan barbaarse tijden tegemoet. |
Citaat:
en .. in Benidorm spreekt men Spaans! en en .. in Pattaya spreekt men Thais! lolz :lol: :lol: |
Citaat:
bof ik denk niet dat dat echt zou marcheren voor mij .. :-( maar ik heb onlangs gesolliciteerd bij diverse sushi zaken, wie weet kan ik daar mss binnenkort aan de slag :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be