![]() |
Turkije wil overspel opnieuw strafbaar maken
Erdogan en diens islamitisch-conservatieve partij APK verklaarden afgelopen weekend dat het strafbaar maken van overspel 'een vitale stap is om de traditionele, Turkse gezinswaarden en het menselijke eergevoel' in stand te houden. Hoewel Turkije een stek in de Europese unie ambiëert, stelt Erdogan duidelijk dat zijn land niet van plan is de 'onvolmaakte westerse moraal' over te nemen.
"Overspel pleegt een aanslag op het gezin. En als het gezin verzwakt is, is ons land gedoemd tot vernietiging", aldus de devote moslimleider in een interview met de Turkse krant Sabah. Erdogans voorstel, waardoor zowel mannelijke als vrouwelijke overspeligen in de toekomst tot drie jaar celstraf zouden riskeren, zou Turkijes kansen op toetreding tot de EU ernstig hypothekeren. HLN 09/09/04 Zou dit een voorzichtig begin zijn van een invoering van een sjaria? Zal Turkije zich beetje bij beetje omvormen tot een islamstaat? Als Turkije nu al verklaart niet de westerse moraal over te willen nemen, wat zoeken ze dan nog in een verdere toetreding tot de EU? |
Citaat:
|
hmmm, gezin eerst.
Klinkt een beetje vlaams blok achtig. |
Citaat:
|
Hun land, hun waarden. Ik ga geen kritiek uiten op andere culturen. Als ze echter bij de Europese Unie willen, moeten ze zich ook schikken naar de Europese cultuur.
|
Erdogan moet opdonderen met zijn wet. Ik hoop dat de EU Turkije verbiedt deze wet in te voeren. Deze wet is niet voor niets afgeschaft 6 jaar geleden. Hopelijk zal CHP de volgende verkiezingen aan de macht komen.
|
Tja...dat is natuurlijk slechte internationale reclame.
|
Citaat:
Erdogan is the man!!! Overspel zal niet gestraft worden hoor, ze zeggen het alleen voor stuff. Dat zeggen ze om pro-kontlikkers te laten schrikken. |
Wat is het probleem eigenlijk?
Is overspel soms een westerse norm ofzo? Is dat de normaalste zaak soms? Een maatschappij begint bij het gezin. Als het gezin verkracht wordt, is de maatschappij mee verkracht. |
Citaat:
Wie dure eden over trouw en zo zweert in een huwelijk. Wie kinderen verwekt. Die zal eens moeten beseffen dat er VERANTWOORDELIJKHEID volgt. Anders wordt het een puinhoop. Ik moet niet verder dan mijn eigen buurt te kijken... :? |
Wat Turkije betreft..
Dat ligt in Turkije... HUN businesss...... In tegenstelling tot bepaalde personen,hier ter forum,zowel als in het Witte Huis te Washington geloof ik al lang niet meer in de maakbaarheid van de wereld.....hoogstens in de maakbaarheid van mijn streek...... |
En men blijft zich afvragen zeker waarom het zolang duurt voordat ze bij Europa mogen horen.
|
Tussen haakjes, in Belgie is overspel een grond tot echtscheiding zonder boe of ba.
|
In Belgie en in elk ander land vol met mensen die gezond verstand hebben is overspel geen reden voor een gevangenisstraf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zonder Erdogan was Turkse toetreding nog altijd een droom! Jij weet dat goed genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat er dus om om dat het inderdaad jammer is dat "Moraal" door de staat,of door een godsdienst zou moeten opgelegd worden...
|
Citaat:
[font=Arial Black][size=4]Laat ons niet hopen op de komst van TURKIJE![/size][/font] |
Citaat:
Als iemand vreemd wilt gaan is dat zijn eigen zaak en dat van zijn gezin, niet van de overheid. Overigens zal Ahmet Necdet Sezer deze wet toch niet goedkeuren. De AKP probeerde al op idiote wijze leerlingen van islamitische scholen toestaan naar de universiteit te gaan. Stukje bij beetje willen ze het land islamiseren. Ik vertrouw ze voor geen meter. Turkije moet voor altijd seculier blijven. |
Citaat:
Zo zot zijn de Europeanen nog niet, hoop ik toch... Een land zoals turkije HOORT er gewoon niet bij...u know it, I know it, they know it. Jullie zijn enkel uit op geld en verdere "verturksing" van het westen. |
Citaat:
Ahmet necdet sezer zijn tijd komt eraan. Jij gelooft toch dat hij niet herverkozen wordt :clapping: . Of dat die gast tegen joodse invloeden is, en goede relaties met zijn buurlanden (inclusief arabische landen) stoort jou? IK vind dat ze op rechte pad zijn behalve hun houding tegenover Irak vind ik te vriendelijk. Turkse leger moet op dat vlak forceren niet om het pan-seculiarisme te beschermen |
Ik ben persoonlijk nog aan't twijfelen over Turkije.
Als ik Turk4Ever hoor, sta ik er positiever over, als ik El Turco hoor is dat al heel wat minder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat bedoel ik helemaal niet..
Ik probeer gewoon een perspectief te krijgen. Zeg maar 'je' hoor, ik ben JVD niet. |
Een wet wordt niet opgesteld om repressie te krijgen integendeel om dingens te voorkomen.
Als er een huwelijk is, ben je getekend voor het leven. Tenzij er ernstige verstoring is in het huwelijk. Overspel is een ernstige verstoring, maar als de drang zo hoog is gaat men misschien sneller nadenken over de gevolgen om zo de drang te onderdrukken. In die zin is die wet een perfecte middel. Doet de belgische strafwetboek eens open en begin eens te lezen. Er zijn meer wetten waarvan je denkt "what the hell is dat voor bullshit!!". Maar als je verder gaat kijken naar de oorsprong van de wet ga je er meer inzicht inkrijgen. Dus wet om overspel te verbieden is een schitterend idee. Het huwelijk wordt in ere hersteld. |
Die wet toont toch overduidelijk dat Turkije niet Europees is. Het feit alleen al dat die wet wordt voorgesteld is daar een klaar en duidelijk bewijs voor.
|
Citaat:
Dit toont toch dat de 'Europese waarden' in Turkije maar een dun laagje vernis zijn; een beetje krassen en het is eraf. |
Citaat:
|
Zoals Mustapha al ongeveer duizend keer,terecht,heeft proberen aan te tonen.......overspel is ook hier iets dat in het strafrecht staat.
"Betrapping op overspel" is zelfs een veelgevraagde gerechtelijke aktiviteit in geval van scheidingsprocedures. 8) (daarbij gaat men ertoe over na te zien wie,wanneer,en met wie zich in welke woonst,desgewenst welk bed bevindt,zonder geldige reden :roll: :-P ) In West-Europese landen is het inderdaad niet meer de gewoonte iemand in de bak te draaien wegens overspel....... Maar laten we ons niet ongerust maken,voor andere onnozelheden mag je alhier wel nog een tijdje brommen....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het hek is van de dam. Ik hoor iedereen schande roepen. Hoe durven politici zich roeren in het privéleven van haar burgers.
Kijk eens verder dan uw neus lang is en evalueer onze Belgische politici ook maar eens. In België zijn er wetten voor: Prostitutie is verboden SM is verboden drugsgebruik is verboden veiligheidsgordel dragen is verplicht willen werken: duizend wetten Roken is in bepaalde gebouwen verboden Aanhoudend op het tweede rijvak rijden zal worden verboden (Florke Sp.a) Adoptie door homo's is verboden Tot kort was het homohuwelijk verboden ... Tijd dat we de overheid terug naar een normale proportie brengen. Politici zijn écht goed voor de mensen door de mensen zelf te laten beslissen wat goed is voor hun. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be