Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Het cement van b., een familie Flodder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200052)

De schoofzak 26 maart 2014 07:50

Het cement van b., een familie Flodder

Ik hoop dat een aantal oude moederkes en vaderkes, die anders toch maar traditioneel stemmen, dit even schandalig vinden als ikzelf:

titel: Albert en Paola komen niet terug uit vakantie voor Laurent
link: http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2158280038

Citaat:

Prins Laurent (50) is er erger aan toe dan eerst werd gedacht. Hij ligt met een zware longontsteking in het universitaire ziekenhuis Saint-Luc in Sint-Lambrechts-Woluwe en werd intussen in een kunstmatig coma gebracht. Hij ligt aan een beademingstoestel, dat via een buis in zijn mond en door zijn keel, lucht in zijn longen pompt. Intussen krijgt hij antibiotica om zijn ziekte te bestrijden.

Koning Filip en koningin Mathilde gingen intussen al op bezoek bij Laurent. Dat geldt niet voor koning Albert en koningin Paola, die met vakantie zijn in het buitenland en niet van plan zijn vervroegd terug te keren. Intimi zeggen dat Albert en Paola zijn gerustgesteld door de berichten van de artsen dat hun jongste zoon buiten levensgevaar is. De antibiotica blijken aan te slaan, wat een positief teken is.

manta 26 maart 2014 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7073773)
Ik hoop dat een aantal oude moederkes en vaderkes, die anders toch maar traditioneel stemmen, dit even schandalig vinden als ikzelf:

Maar Schoof toch, Albeir is een beetje derpri doordat hij zo weinig centjes heeft.
Zoals je ziet doet armoede rare dingen met mensen en ook een sloeberke als de koning heeft daar last van sinds ze met het leefloon, excuseer, de dotaties van z'n gezin spelen...
Geef de man (nog) meer geld en mss koopt hij wel dadelijk een vliegtuig om zijn zoontje ("zijn zoon", onder voorbehoud) te bezoeken... :-(

circe 26 maart 2014 08:06

Met alle respect voor de mens Laurent, maar er worden toch weer tonnen nonsens de lucht ingeblazen.
Laurent is dus ook depri (it runs in the family) omdat hij te weinig centjes krijgt. Ik hoop dat ik gisteren in Terzake NIET goed gehoord heb, want ik hoorde de VRT-kwal ineens zeggen: jamaar met 4.500 € per maand toekomen is moeilijk... dat is zijn maandloon, de sukkel. Dit is NIET inbegrepen in de 211.600 € dotatie! zijnde zo'n 17.600 € per maand NETTO.
Bovendien hoeven ze niks te betalen voor Villa Clementine.

Hoe depressief kan je daar wel van worden?

Dat echter zijn gezondheidstoestand zeer slecht is, dat geloof ik best. Men doet niet zomaar iemand in een kunstmatige coma, let op : om uit die coma te geraken zijn dan ook weer maanden revalidatie nodig.

Het gemekker van Albert daarentegen, die slechts nog vijf van zijn zeven (schatting) buitenverblijven kan aanhouden, en één van zijn yachtjes moet wegdoen (met personeel van de marine), d�*t kan ik niet aanhoren. Die is helemaal een schooier.

Another Jack 26 maart 2014 08:10

Citaat:

Het verband met een "traditionele" stem is...?

Supe®Staaf 26 maart 2014 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7073784)
Het verband met een "traditionele" stem is...?

Voor mensen met chronische verkiezingskoorts die in continue staat van campagne voor hun aanbeden partij + leider verkeren, lijkt elke bagatelle dienstig om stemadvies op te dringen.

De schoofzak 26 maart 2014 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7073787)
Voor mensen met chronische verkiezingskoorts die in continue staat van campagne voor hun aanbeden partij + leider verkeren, lijkt elke bagatelle dienstig om stemadvies op te dringen.

Ik zal, zoals gewoonlijk, eerlijk zijn.
Hier op dit forum helpt stemadvies geen zier.

Waarom doe ik het dan, zo'n berichten posten? Omdat ik het plezant vind om tegenstanders te jennen.

.

Dutch_Strawberry 26 maart 2014 08:21

Allez, de Laurent blijkt in ieder geval toch geen toneel te spelen, zoals hij zo vaak als 'n klein kind doet. Ik ben geen voorstander van het koningshuis, maar dit vind ik wel grof van den Berre en z'n vrouw. Mocht ik het zijn geweest, mijn ouders stonden direct aan mijn bed.

De schoofzak 26 maart 2014 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7073792)
Allez, de Laurent blijkt in ieder geval toch geen toneel te spelen, zoals hij zo vaak als 'n klein kind doet. Ik ben geen voorstander van het koningshuis, maar dit vind ik wel grof van den Berre en z'n vrouw. Mocht ik het zijn geweest, mijn ouders stonden direct aan mijn bed.

Er zijn verzachtende omstandigheden voor den Beire en zijn takkewijf:
ze hebben vanuit hun vakantieverblijf onmiddellijk opgedragen aan twee personeelsleden, één lakei en één militaire attaché, om de zieke te gaan bezoeken.

.

Xenophon 26 maart 2014 10:14

Citaat:

Citaat:

Dat geldt niet voor koning Albert en koningin Paola, die met vakantie zijn in het buitenland en niet van plan zijn vervroegd terug te keren.
- lol -

Die mensen zijn het hele jaar door in vakantie.

En ja, wie kent dat gevoel niet, een van uw kinderen heeft een zware longontsteking en wordt in coma gelegd, daar onderbreek je toch je welverdiende vakantie niet voor.

Xenophon 26 maart 2014 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7073789)
Ik zal, zoals gewoonlijk, eerlijk zijn.
Hier op dit forum helpt stemadvies geen zier.

Waarom doe ik het dan, zo'n berichten posten? Omdat ik het plezant vind om tegenstanders te jennen.

.

En het komisch duo sprong er direct bovenop. :D

Vette Pois(s)on 26 maart 2014 10:16

Eigenlijk zijn dit onze zaken niet, das prive.

circe 26 maart 2014 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7073792)

Dat is het minste wat je ervan kan zeggen! Dat Albert zich nu maar niet verstopt achter zijn depressie omdat hij "maar" 743.000 euro per jaar meer krijgt PLUS 8.600 euro maandloon (om w�*t te doen?)

Citaat:

Onder koning Filip zien de werkingskosten van de koninklijke familie eruit als volgt:

Koning Filip: 10,5 �* 10,7 miljoen euro/jaar
Koning Albert II: 743.000 euro/jaar (kosten) + maandloon van 8.600 euro
Koningin Fabiola: 341.000 �* 345.000 euro/jaar + maandloon van 4.500 euro
Prins Laurent: 211.600 �* 213.900 euro/jaar + maandloon van 4.500 euro
Prinses Astrid: 211.600 �* 213.900 euro/jaar) + maandloon van 4.500 euro
Prinses Elisabeth (vanaf 18 jaar): 683.560 �* 691.000 euro/jaar + maandloon van 8.583 euro
(kv/nm) – Bron: Nieuwsblad.be (Update 08.08.2013)

circe 26 maart 2014 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7073881)
- lol -

Die mensen zijn het hele jaar door in vakantie.

En ja, wie kent dat gevoel niet, een van uw kinderen heeft een zware longontsteking en wordt in coma gelegd, daar onderbreek je toch je welverdiende vakantie niet voor.

Die wonen toch gewoon ofwel in Italië ofwel ergens in Zuid-Frankrijk dacht ik. toch wel erg! Vroeger moest hij telkens "uit vakantie" komen om een handtekening te zetten vermits hij "koning der belgen" was, en nu moet de sukkel weer terug uit vakantie komen omdat zijn jongste spruit (nu ja, "zijn"?) in coma ligt.

"Hij weet het toch niet" zullen de lieve ouders gedacht hebben.

manta 26 maart 2014 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7073911)
Dat is het minste wat je ervan kan zeggen! Dat Albert zich nu maar niet verstopt achter zijn depressie omdat hij "maar" 743.000 euro per jaar meer krijgt PLUS 8.600 euro maandloon (om w�*t te doen?)

Als arme albert al depri wordt van te weinig centjes, hoe moeten de nog armere gepensioneerden zich dan voelen met hun minimumpensioentje?
En toch zijn er nog partijen die geen problemen zien in het behouden van dat idiote koningshuis... :roll:

graaf de bethune 26 maart 2014 10:59

@Another Jack: U zoekt het verband tussen stemmen op traditio's en de familie stelende eksters uit Laeken??? Dat zal ik u eens vlug geven zie. Door te stemmen op CDV, Spa, Groen, VLD stemt u op partijen die voor monarchie zijn en dit circus in stand willen houden. Met uitzondering van CDV zijn de 3 andere genoemde partijen in principe volgens het DNA van hun strekking, geen monarchisten. Maar om het met de woorden van Patrick Dewael te zeggen (uitgesproken enkele maanden geleden in de 7de dag), in Belgie zijn deze partijen lekker monarchistisch omdat volgens de dekstier van de wetstraat dit land geen andere bestuursvorm zou verdragen. Een verkozen leider(republiek)??? Oh nee, dat zeker niet, het volk moest maar eens iemand verkiezen die capabel is?????

circe 26 maart 2014 13:09

leuk, ik zette hier daarstraks het lijstje van het inkomen van onze arme koninklijke familie, en nu zie ik net het loonbriefje van Obama.
Ik reken daarbij ENKEL wat hij als dotatie ontvangt, geen inkomens uit zijn eigen boekenverkoop.

Citaat:

Naast een jaarlijks 'basis'loon van 400.000 dollar krijgt de Amerikaanse president Barack Obama nog heel wat aardige extra's. Ook zijn succesvolle boeken brengen mooi wat geld in het laatje.

Presidentiële jaarloon & co

Obama krijgt als president van de Verenigde Staten een 'basis'jaarloon van 400.000 dollar (omgerekend zo'n 290.132,5 euro). Daarnaast krijgt hij ook een aantal aardige extra's zoals een jaarlijkse onkostenvergoeding van 150.000 dollar (108.791 euro), een belastingvrij reisbudget van 100.000 dollar (72.524 euro) en entertainmentbudget van 20.000 dollar (14.505 euro).

Uit het belastingformulier van de president en Michelle Obama, dat door het Witte Huis openbaar wordt gemaakt, blijkt dat hun gezinsinkomen in 2012 neerkwam op 608.611 dollar (441.406 euro). Naast zijn presidentieel loon komt een groot deel van zijn inkomsten uit de verkoop van de succesvolle boeken die hij geschreven heeft. Die leverden hem vorig jaar alleen al zo'n 273.000 dollar (197.982 euro) op.

In 2012 gaven Barack en Michelle Obama in totaal 108.832 euro uit aan goede doelen en betaalden ze 81.398 euro belastingen.

Ruw geschat komt het totale vermogen van Obama neer op 11,83 miljoen dollar (8,6 miljoen euro).
http://www.jobat.be/nl/artikels/hoev..._content=blok1

290.000+109.000+72.000+15.000 = 486.000 euro voor de president van de Verenigde Staten, dat zo'n 316.668.567 inwoners telt

en hoeveel krijgen onze arme sukkelaars nu weer?

Citaat:

Koning Filip: 10,5 �* 10,7 miljoen euro/jaar
Koning Albert II: 743.000 euro/jaar (kosten) + maandloon van 8.600 euro
Koningin Fabiola: 341.000 �* 345.000 euro/jaar + maandloon van 4.500 euro
Prins Laurent: 211.600 �* 213.900 euro/jaar + maandloon van 4.500 euro
Prinses Astrid: 211.600 �* 213.900 euro/jaar) + maandloon van 4.500 euro
Prinses Elisabeth (vanaf 18 jaar): 683.560 �* 691.000 euro/jaar + maandloon van 8.583 euro
voor zo'n 11 miljoen belgskes. Alles samen goed voor zo'n 12.300.000 eurootjes, zonder Elisabethje gerekend.

In feite zouden we voor die arme sukkelaars, en zeker voor schooier Albert toch nog eens diep in onze portemonnaie moeten tasten.

gertc 26 maart 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7073778)
Maar Schoof toch, Albeir is een beetje derpri doordat hij zo weinig centjes heeft.
Zoals je ziet doet armoede rare dingen met mensen en ook een sloeberke als de koning heeft daar last van sinds ze met het leefloon, excuseer, de dotaties van z'n gezin spelen...
Geef de man (nog) meer geld en mss koopt hij wel dadelijk een vliegtuig om zijn zoontje ("zijn zoon", onder voorbehoud) te bezoeken... :-(

Natuurlijk. Als hij geen goede reisverzekering heeft afgesloten, kost een vervroegde terugkeer nogal wat. Een nieuw vliegtuigticket is niet goedkoop - en aangezien hij al amper rondkomt zal hij wel geen duur refundable ticket hebben. Toch begrijpelijk dat hij zich die kosten wil besparen, hij heeft het al zo moeilijk.

... en bovendien, het is toch zijn zoon niet ...

De schoofzak 27 maart 2014 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7073812)
Er zijn verzachtende omstandigheden voor den Beire en zijn takkewijf:
ze hebben vanuit hun vakantieverblijf onmiddellijk opgedragen aan twee personeelsleden, één lakei en één militaire attaché, om de zieke te gaan bezoeken.

.

Nondedju,
nu heeft prinseske Stridje, de gewezen ster van het Rode Kruis, ook al een lakei opgedragen om een bezoekje te brengen aan prins Woef-de-Marinekeukenexpert. Een lakei die er wat moderner uitziet deze keer. Een père. Uit Paris. De paster die hen trouwde.

.

Knuppel 27 maart 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7074137)
leuk, ik zette hier daarstraks het lijstje van het inkomen van onze arme koninklijke familie, en nu zie ik net het loonbriefje van Obama.
Ik reken daarbij ENKEL wat hij als dotatie ontvangt, geen inkomens uit zijn eigen boekenverkoop.

http://www.jobat.be/nl/artikels/hoev..._content=blok1

290.000+109.000+72.000+15.000 = 486.000 euro voor de president van de Verenigde Staten, dat zo'n 316.668.567 inwoners telt

en hoeveel krijgen onze arme sukkelaars nu weer?

voor zo'n 11 miljoen belgskes. Alles samen goed voor zo'n 12.300.000 eurootjes, zonder Elisabethje gerekend.

In feite zouden we voor die arme sukkelaars, en zeker voor schooier Albert toch nog eens diep in onze portemonnaie moeten tasten.

Vergeefse moeite Circe.
Ik heb hier al meermaals laten horen dat le roi de Belgique alleen al 3maal zoveel "verdient" als de president van de VS. Zonder al de rest dat het meest disfunctionele koningshuis ter wereld ons kost. En nog blijven ze volhouden dat een president meer kost dan een vvorst.

fox 28 maart 2014 14:09

Iedereen weet dat je met je wettelijk pensioen niet rond komt als je een bepaalde levensstandaard gewoon bent. Daarom zetten de Belgen massaal geld opzij voor hun pensioen om de levensstandaard te kunnen behouden.

Koning Albert zat 20 jaar op de troon. In die periode zal hij zowat 200 miljoen euro aan dotatie getrokken hebben. Mij lijkt het zo te zijn dat hij daarvan wel wat opzij had kunnen zetten voor hem en zijn vrouw, wanneer ze in pensioen wilden gaan. Maar als je op 20 jaar tijd 200 miljoen verbrast, moet je niet komen klagen dat je 1 van je 7 huizen moet gaan verkopen omdat je het niet meer kan onderhouden op kosten van de staat. Misschien moet de man eens naar zijn kerstboodschap van 2012 luisteren, de vuile hypocriet.

De schoofzak 28 maart 2014 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7073914)
Die wonen toch gewoon ofwel in Italië ofwel ergens in Zuid-Frankrijk dacht ik. toch wel erg! Vroeger moest hij telkens "uit vakantie" komen om een handtekening te zetten vermits hij "koning der belgen" was, en nu moet de sukkel weer terug uit vakantie komen omdat zijn jongste spruit (nu ja, "zijn"?) in coma ligt.

"Hij weet het toch niet" zullen de lieve ouders gedacht hebben.

Dat dacht den Beiren ook, over zijn Delfientje, dat Paola het ook niet wist ...

En nu wil hij het zelf ook al niet meer geweten hebben.

.

MORPHEUS 28 maart 2014 20:32

Citaat:

Paola mocht op zijn minst uit vakantie gekomen zijn, zij is tenminste de moeder ................................

Witte Kaproen 28 maart 2014 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7077636)
Paola mocht op zijn minst uit vakantie gekomen zijn, zij is tenminste de moeder ................................

Waar wachten de Belgicisten op om een Prinselijk financiëel steunfonds
"Monseigneur Laurent" op te starten?

De schoofzak 3 april 2014 06:27

De soap gaat verder, echtig een familie Flodder:

Bizarre brief Paola maakt Filip kwaad
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140403_01053310

Citaat:

Koning Filip voelt zich geschoffeerd door de brief die zijn moeder, koningin Paola, schreef over haar jongste zoon, prins Laurent. Dat schrijft Het Nieuwsblad donderdag.

Vooral de alinea waarin een gebrek aan waardering wordt gesuggereerd, leest de koning als onterechte kritiek. “Het is algemeen bekend dat Laurent onder koning Albert II persona non grata was geworden in Laken en zelfs niet meer het Paleis binnen mocht. Filip daarentegen wilde na zijn troonsbestijging alle leden van de koninklijke familie een plaats geven, wat Laurent graag hoorde. Het zwarte schaap van de familie kreeg eerherstel: hij mocht weer activiteiten uitoefenen en vertegenwoordigde meermaals zijn broer, de koning”, zeggen insiders.

Ook de timing van de brief wordt als een gevoelig punt omschreven, terwijl zijn moeder de koning ook niet zou hebben verwittigd van haar onverwachte initiatief.

Knuppel 3 april 2014 10:04

"Onze koninklijke familie is de meest disfunctionele ter wereld. Niet alleen hebben de leden �*llemaal een slag van de molen, ze gunnen elkaar ook nog eens het licht in de ogen niet".

Zeg dat Jan Van De Berghe, royalty watcher, het gezegd heeft.

circe 3 april 2014 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7084414)

Zou mijnheer Vastapone op bezoek zijn gekomen?

Jan Meuleman 3 april 2014 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7084616)
Zou mijnheer Vastapone op bezoek zijn gekomen?

Die heeft Laurent toch niet erkend. Albert moet er maar voor opdraaien.

graaf de bethune 3 april 2014 11:08

En ik die dacht dat koninklijke families juist was zoals in de sprookjes, ze leven allemaal lang en gelukkig, kregen veel en lange kinderen en het volk zag hun graag. Niet dus, op enkele simpele zielen na dan. Daarom, dit misselijkmakend circus zo snel mogelijk afschaffen en een republiek met een 1ste minister/president, alvast heel wat functies en geld uitgespaard, wat die simpele koekendozenromantische monarchisten ook mogen beweren. Leve de 1ste minister-president, vive le premier ministre président!!!!!!!!!!!!

circe 3 april 2014 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7084414)

Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik Paola zo iets weet doen.

Albert kan natuurlijk moeilijk openlijk gaan verkondigen dat Laurent "zijn meest kwetsbare kind is".

Anselmo 3 april 2014 11:18

En aan zulke figuren moet de burger getrouwheid zweren!
Ze zijn het niet eens aan zichzelf.
Wat een hypocriete bedoening.

De Koninck 3 april 2014 11:28

Awel daar wil ik nu eens voor op straat komen se.
Ik wil daar zelfs een dag verlof voor opnemen.
Om die hele bende profiteurs zonder enige meerwaarde hier buiten te smijten !!!

circe 3 april 2014 11:35

Allez, laurant mocht naar huis. Kunnen ze samen paaseieren gaan rapen.

Pandareus 3 april 2014 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 7084718)
Awel daar wil ik nu eens voor op straat komen se.
Ik wil daar zelfs een dag verlof voor opnemen.
Om die hele bende profiteurs zonder enige meerwaarde hier buiten te smijten !!!

Geef het tijdig door aan het secretariaat van het hof hee, dat ze weten dat je eraan komt.

daiwa 3 april 2014 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7073884)
Eigenlijk zijn dit onze zaken niet, das prive.

Dit toont nogmaals aan hoe hypocriet de persdienst van het hof is.
Toen de naast de pot pisserij van Albert uitkwam wou men geen commentaar geven omdat het privé was.
Nu een lid van die parasieten familie ziek is is het plots geen privé meer.

daiwa 3 april 2014 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7073952)
@Another Jack: U zoekt het verband tussen stemmen op traditio's en de familie stelende eksters uit Laeken??? Dat zal ik u eens vlug geven zie. Door te stemmen op CDV, Spa, Groen, VLD stemt u op partijen die voor monarchie zijn en dit circus in stand willen houden. Met uitzondering van CDV zijn de 3 andere genoemde partijen in principe volgens het DNA van hun strekking, geen monarchisten. Maar om het met de woorden van Patrick Dewael te zeggen (uitgesproken enkele maanden geleden in de 7de dag), in Belgie zijn deze partijen lekker monarchistisch omdat volgens de dekstier van de wetstraat dit land geen andere bestuursvorm zou verdragen. Een verkozen leider(republiek)??? Oh nee, dat zeker niet, het volk moest maar eens iemand verkiezen die capabel is?????

2 !

Knuppel 4 april 2014 06:52

Het punt is dat België geen democratie verdraagt. Daarvoor hanteert het Belgische regime grendels om de Vlaamse meerderheid onder de francofone knoet te houden. Daarom geraakt directe democratie niet in de grondwet, en daarom mogen we niet voor een president kiezen, maar worden we opgezadeld met een koningshuis vol debielen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

De schoofzak 4 april 2014 17:21

Een hoge pief krijgt de schuld, en een sjot onder zijn kloten

PHphphillipeken is een taaie.

Weinig respect voor zijn moeder of vader.
Geen overleg, geen familiale oplossing. Simpelweg de beste vriend, de trouwste soldaat (zoals de gazet schrijft) met zijn klik en met zijn klak buiten gesjot.

titel: ANALYSE. Koning Filip toont Albert en Paola wie de baas is in het paleis

http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2158280038

Citaat:

Koning Filip heeft met een krachtdadige beslissing duidelijk gemaakt dat hij, en niemand anders, de baas is op het Paleis. Hij ontsloeg Vincent Pardoen, die woensdag de omstreden brief van koningin Paola verspreidde. De persmededeling was de directe aanleiding voor de drastische maatregel, maar Filip beschouwde de huisvriend van zijn ouders al langer als een stoorzender.

Het rommelt in ons koningshuis, dat is het minste wat je kan zeggen. Woensdag stuurde koningin Paola totaal onverwacht een brief over prins Laurent de wereld in. De koningin was ‘bezorgd om de toekomst van haar zoon’ en noemde hem ‘haar meest kwetsbare kind’. De brief belandde op de redactie van persagentschap Belga en werd, totaal onverwachts, niet via de officiële perskanalen van het koninklijk paleis verstuurd.

Eenmansactie van Paola

Gisteren onthulde Het Nieuwsblad dat koning Filip razend was om de eenmansactie van zijn moeder, waarvan Pardoen de regisseur was. Het was hij, de trouwste dienaar van het vroegere vorstenpaar, die de brief had doorgestuurd naar de media. Intussen is gebleken dat Pardoen de tekst eerst ter goedkeuring aan het Paleis had voorgelegd. Maar hij stuitte op een njet. Desondanks verstuurde hij kort daarna de mededeling naar de media, zonder het medeweten, laat staan de toelating van het Paleis.

Filip reageerde kwaad, omdat de interne regels van het Koninklijk Paleis waren overtreden. Die regels stipuleren dat alle communicatie via één kanaal verloopt: de persdienst van het Paleis. Toch is er meer aan de hand. Koning Filip legde tot nog toe een vlekkeloos parcours af, zonder grote blunders in zijn prille ambtsperiode. Zijn eigen familie daarentegen bezorgt hem kopzorgen: zijn vader Albert bedelt om een hoger pensioen, zijn broer Laurent is ook ontevreden over zijn dotatie en laat uit protest zijn vrouw Claire thuis, opnieuw Laurent belandt in het ziekenhuis... En dan die brief, waarin Paola zich opwerpt als bezorgde moeder.

Brief ondermijnt Filips gezag

Filip, de kersverse pater familias van de koninklijke familie, voelde zijn gezag ondermijnd. Ten eerste, omdat hij gepasseerd werd door zijn eigen moeder en publiekelijk te kijk werd gezet. Ten tweede, omdat hij ondanks zijn drukke agenda geregeld op bezoek ging bij zijn zieke broer, terwijl zijn ouders hun vakantie voortzetten. En ten derde, omdat hij sinds de troonswisseling de eenheid binnen de koninklijke familie probeert te herstellen. De brief van koningin Paola, waarin het interessant is tussen de lijnen te lezen, ondermijnt die strategie.

Want had Laurent, die hunkerde naar waardering, dan - bovenop zijn longontsteking - psychologische problemen? (Een suggestie die prinses Claire haar schoonmoeder kwalijk neemt.) En waarom ondertekende koning Albert de brief niet? Omdat hij, zoals wordt gezegd, op voet van oorlog leeft met zijn zoon? Voor een kersvers staatshoofd, dat het imago van zijn instituut wil opwaarderen, zijn zulke geruchten over familievetes dodelijk.

Pijnlijk einde van lange carrière

Koning Filip zet nu de puntjes op de ‘i’ en dat bekoopt Vincent Pardoen met zijn ontslag als hoofd van het Huis van Koning Albert. Voor de trouwe soldaat is het een pijnlijk einde van een lange carrière aan het Belgisch Hof. Hij stond dag en nacht ter beschikking van Albert en Paola, vergezelde hen overal, ging zelfs met hen op vakantie. Hij wilde zijn vriendin/bazin Paola ter wille zijn, maar hij stond te weinig stil bij de gevolgen. Pardoen was al langer een stoorzender voor de nieuwe vorst. Het was hij die bij premier Di Rupo ging bedelen om een hoger pensioen voor oud-koning Albert II, waarna de monarchie weer eens in diskrediet kwam als geldverslindend en wereldvreemd instituut. De onhandige communicatie van koningin Paola heeft zijn val veroorzaakt.

Knuppel 4 april 2014 17:53

Dat Flipperke een taaie is, dat heeft hij zélf al een hele tijd geleden laten horen. En reken maar dat de bemoeienissen van de taaie van Laeken ook gevreesd wordt door de politieke kaste die dit apenland regeert.

Enfin, ze hebben het nagelaten om die debiel een protocollaire functie te geven en moeten nu maar op de blaren zitten.
Dat ze de "truc" met artikel 195 zo vlug al dunnetjes willen overdoen om de rotzooi te voorkomen die ze met Flip verwachten, heeft als voordeel dat de deur ook open staat voor andere zaken "die onverwacht broodnodig blijken te zijn".

De schoofzak 4 april 2014 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7086773)
Dat Flipperke een taaie is, dat heeft hij zélf al een hele tijd geleden laten horen. En reken maar dat de bemoeienissen van de taaie van Laeken ook gevreesd wordt door de politieke kaste die dit apenland regeert.

Enfin, ze hebben het nagelaten om die debiel een protocollaire functie te geven en moeten nu maar op de blaren zitten.
Dat ze de "truc" met artikel 195 zo vlug al dunnetjes willen overdoen om de rotzooi te voorkomen die ze met Flip verwachten, heeft als voordeel dat de deur ook open staat voor andere zaken "die onverwacht broodnodig blijken te zijn".

Zou hun frank al gevallen zijn?
Ik peins van niet. Ze zijn veel te veel met zichzelf bezig.
Een angstig mens kan niet goed nadenken.

.

De schoofzak 7 april 2014 08:09

Wie dacht dat de soap gedaan was, vergist zich.

De kans zit er dik in dat er een bommetje ontploft in Laeken, dat zou maken dat de verkiezingen in een gunstige zin beïnvloed worden.

Daarbij kan nu ook de dotatie van den oude Beire flink afgebouwd worden. Hij blijkt immers niet te kunnen samenwerken met de rest van de dotatie-trekkers; en samenwerken is toch erg nodig.

We mogen zelfs besluiten dat Paola de brief omtrent haar zeuneke geschreven heeft met de uitsluitende bedoeling die dotatie veilig te stellen, en een sfeer te scheppen voor een leuke overlevingsdotatie, als Albert de laatste keer zijn kroontje op zijn nachtkastje gezet zal hebben.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...iet-video.aspx

Citaat:

De ongeziene ruzie in het koningshuis dreigt misschien nog een staartje te krijgen. Het lijkt er namelijk op dat enkel koningin Paola haar zoon prins Laurent bezocht heeft en dat koning Albert dat dus niet deed. De familiebreuk lijkt nu helemaal compleet.
.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be