Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vrouw juwelier schiet twee overvallers dood. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200203)

Derk de Tweede 29 maart 2014 18:57

Vrouw juwelier schiet twee overvallers dood.

Citaat:

Tijdens de overval vrijdagavond op een juwelier in Deurne waarbij beide overvallers om het leven kwamen, hebben de juwelier en zijn vrouw hoogstwaarschijnlijk uit zelfverdediging gehandeld.
Citaat:

Een van de dode overvallers was een 20-jarige man uit Eindhoven. Volgens het Openbaar Ministerie heeft hij een Marokkaanse achtergrond. De man was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.

http://www.nu.nl/binnenland/3739134/...-noodweer.html

reservespeler 29 maart 2014 19:05

Citaat:

Tijdens de overval vrijdagavond op een juwelier in Deurne waarbij beide overvallers om het leven kwamen, hebben de juwelier en zijn vrouw hoogstwaarschijnlijk uit zelfverdediging gehandeld.

Citaat:

Een van de dode overvallers was een 20-jarige man uit Eindhoven. Volgens het Openbaar Ministerie heeft hij een Marokkaanse achtergrond. De man was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7078823)

Er staat eigenlijk één woord teveel in.

hoogstwaarschijnlijk.

Derk de Tweede 29 maart 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7078827)
Citaat:

Citaat:

hoogstwaarschijnlijk.

Zo'n tien jaar geleden kwam zo'n knaap tussen de auto en een boom nadat de overvalster hem klem had gereden.
Er werd toen in Amsterdam een stille tocht gehouden voor het slachtoffer dat net vrij was uit voorarrest voor eerdere misdrijven.
http://www.geennieuws.com/2010/12/bu...-stille-tocht/

reservespeler 29 maart 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7078842)
Laat het een voorbeeld zijn. Wie van andermans bezittingen blijf, hoeft niets te vrezen.

Zij hadden gekozen voor een beroep met een zeer hoog risico op loodvergiftiging.

Pericles 29 maart 2014 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7078846)
Zij hadden gekozen voor een beroep met een zeer hoog risico op loodvergiftiging.

Ik dacht dat je in Nederland , naast je eigen lijf (zoals hier) ook je bezittingen mocht beschermen.
Wel positief dat er weer 2 minder zijn.
Eerlijk gezegd, opgeruimd staat netjes.

SDX 29 maart 2014 19:49

Straks zit de vrouw in de gevangenis en eisen de nabestaanden van de 'slachtoffers' schadevergoeding.

Derk de Tweede 29 maart 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7078874)
Straks zit de vrouw in de gevangenis en eisen de nabestaanden van de 'slachtoffers' schadevergoeding.

Zover zal het gelukkig niet komen, vraag me wel af hoe de Marokkaanse gemeenschap al reageren. Wordt er een stille tocht gehouden ?

meneer 29 maart 2014 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7078823)

Beroepsrisico zou ik zeggen. Als je dat risico niet wil lopen, kies je maar een rustige baan.

Pericles 29 maart 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7078877)
Zover zal het gelukkig niet komen, vraag me wel af hoe de Marokkaanse gemeenschap al reageren. Wordt er een stille tocht gehouden ?

Het is Wilders en zijn aanhang hun fout.
Ze wilden er toch minder ? :lol:
Nu zijn er 2 minder. ;-)

Pericles 29 maart 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7078880)
Als het buitenlanders zijn; (wat mij verre van onwaarschijnijk lijkt) dan zouden ze het land moeten worden uitgezet.
Ik ben grote voorstander van het gegeven, om criminelen hun straf in het land van herkomst te laten uitzitten; zonder enige kans om ooit terug te komen.

Dat gaat niet meer hé. Ze zitten nu bij Allah.

Derk de Tweede 29 maart 2014 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7078879)
Nu zijn er 2 minder. ;-)

:lol:

Derk de Tweede 29 maart 2014 20:04

Saillant detail: de "live" uitzending van de persconferentie op omroep Brabant werd abrubt afgekapt voordat de afkomst van de daders werd genoemd.
In het ANP nieuwsbericht op radio 1 werd deze vervolgens ook weggelaten.
Mogen wij dit dan niet weten ?

Lukkas 29 maart 2014 20:07

Ik heb in de wandelgangen van een moskee gehoord dat zij geen 72 maagden krijgen, omdat de overval is mislukt.

Derk de Tweede 29 maart 2014 20:20

Ik ben geen aanhanger van Wilders, maar

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...liers-troosten

En hier is ook de dader van een bepaalde afkomst.
Een misselijk makend heerschap.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20...hem+graag.aspx

Thuleander 29 maart 2014 22:00

Ik weet niet precies hoe het zit maar ik zou alvast massaal aangifte doen tegen die vrouw, Nederland.

Je weet maar nooit.

quercus 29 maart 2014 22:03

Good shot!

Die juweliers horen hiervoor een decoratie te krijgen.

Demper 29 maart 2014 22:16

Hoe gaan ze nu voor onze pensioenen zorgen als ze dood zijn?

meneer 30 maart 2014 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7078879)
Nu zijn er 2 minder. ;-)

Het zijn de eerste twee slachtoffers van Wilders zijn haatcampagne dus ! Kunnen ze hem niet mede-verantwoordelijk stellen ? " Medeplichtig aan moord met voorbedachten rade " , dat klinkt goed als aanklacht...

meneer 30 maart 2014 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7078888)
Ik heb in de wandelgangen van een moskee gehoord dat zij geen 72 maagden krijgen, omdat de overval is mislukt.

En in dat geval verandert hun god hen in ...maagd. D�*t is dan hun straf !

meneer 30 maart 2014 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7078896)
Ik ben geen aanhanger van Wilders, maar

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...liers-troosten

En hier is ook de dader van een bepaalde afkomst.
Een misselijk makend heerschap.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20...hem+graag.aspx

Citaat:

De dader is een man van ongeveer 25 jaar. Hij is 1,85 meter lang en heeft een getinte huidskleur.
Getinte huidskleur...?...Nou ja, toeval zeker ?

Conscience 30 maart 2014 07:36

Citaat:

Als het buitenlanders zijn; (wat mij verre van onwaarschijnijk lijkt) dan zouden ze het land moeten worden uitgezet.
Ik ben grote voorstander van het gegeven, om criminelen hun straf in het land van herkomst te laten uitzitten; zonder enige kans om ooit terug te komen.

De Amerikanen laden de bendes uit Centraal-Amerika in helikopters en 'zetten' ze ter plaatse neer ergens in CA. Nu ja, dat zijn geruchten die al jaren gaande zijn.

Conscience 30 maart 2014 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7079233)
Het zijn de eerste twee slachtoffers van Wilders zijn haatcampagne dus ! Kunnen ze hem niet mede-verantwoordelijk stellen ? " Medeplichtig aan moord met voorbedachten rade " , dat klinkt goed als aanklacht...

Medeplichtig? Hoofdschuldige zal het luiden.
De twee die schoten zullen vrijgelaten worden in ruil voor een verklaring dat ze door Wilders werden beinvloed.

Universalia 30 maart 2014 07:48

Deze was ook wel 'grappig' ... :roll:

Citaat:

De identiteit van de tweede dode overvaller is nog niet bekend. Volgens het OM gaat het waarschijnlijk om een Nederlandse jongeman met wortels in Noord-Afrika.
hoogstwaarschijnlijk Ze moeten voorzichtig zijn bij sommige schrijvens ... :rofl:

Citaat:

Dikke 2

Volledige migratiestop! Terugsturen wat 'hier' niet hoort te zitten.

reservespeler 30 maart 2014 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7078863)
Ik dacht dat je in Nederland , naast je eigen lijf (zoals hier) ook je bezittingen mocht beschermen.
Wel positief dat er weer 2 minder zijn.
Eerlijk gezegd, opgeruimd staat netjes.

Hoe het in Nederland zit met de wetgeving weet ik niet.
Er zijn er inderdaad twee minder.
Twee waar geen rechtszaak voor moet komen.
Twee waar geen brood meer ingestoken moet worden.
Twee die geen plaats innemen in de gevangenis.
En vooral twee die geen overvallen meer kunnen plegen.

reservespeler 30 maart 2014 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7078874)

Zover mag het nooit komen!

reservespeler 30 maart 2014 08:02

Citaat:

Groot gelijk.
Maar wat zijn momenteel vreemdelingen?

S-K 30 maart 2014 08:33

Het waren, hoe kan het ook anders, Marokkanen:
http://www.ad.nl/ad/nl/30660/Overval...troosten.dhtml

reservespeler 30 maart 2014 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S-K (Bericht 7079376)
Het waren, hoe kan het ook anders, Marokkanen:
http://www.ad.nl/ad/nl/30660/Overval...troosten.dhtml

Dat was al duidelijk ja.

Derk de Tweede 30 maart 2014 10:30

Heel bizar:
https://www.youtube.com/watch?v=7PdZTgR5zVo

Derk de Tweede 30 maart 2014 11:43

Dutch_Strawberry 30 maart 2014 13:10

Ik kan dit enkel goedkeuren. Wat hadden die juweliers anders moeten doen? Braafjes hun juwelen afgeven en zich laten volpompen met lood, waarbij de vrouw eerst nog zou verkracht worden ook? Laten we a.u.b. nog een tikkeltje belang hechten aan het gezonde boerenverstand, dat door links maroeffenknuffelaartjes maar al te graag wordt afgedaan als 'discriminatie' en 'racisme'. Wederom is bevestigd dat Marrokanen voor niets dan onrust en miserie zorgen. Geert Wilders heeft verdomme gelijk.

Skobelev 30 maart 2014 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7079639)

zou allah het lood niet in goud kunnen veranderen?

Doge 30 maart 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7079514)

Dat ze maar zo voort doen, dan willen ze nog minder coole jongens, sorry, Marokkanen in hun stad.

Demper 30 maart 2014 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7079639)

:clapping: :clapping: :clapping:

Boontje komt om zijn loontje!

Derk de Tweede 30 maart 2014 18:47

Nederland heeft bizarre verenigingen.
Korfbalclubs, Hockeyclubs en De Bond van Wetsovertreders.....

Citaat:

De Bond van Wetsovertreders stapt naar de rechter als de vrouw van de juwelier in Deurne niet wordt vervolgd. Ze werd vrijdag samen met haar man overvallen. Er ontstond een worsteling en een schietpartij, waarbij de twee overvallers omkwamen. Wie de schoten heeft gelost, is nog niet duidelijk.

http://nos.nl/artikel/629789-om-moet...vervolgen.html

reservespeler 30 maart 2014 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7079566)
Vreemdelingen, zijn inwoners van het land; waarin zij niet zijn geboren.
Ik zou het 'as simple as that' durven houden.
Vanaf het ogenblik, dat in een omschrijving als deze, teveel 'als' en 'maar' voorkomt, kan je beter géén omschrijving meer geven; en aldus helemaal geen wetgeving maken, die erop steunt.

Vader en moeder zijn inwijkelingen.
Zoon wordt hier geboren maar opgevoed volgens de normen van het land van herkomst van de ouders.

Zoon is dus geen vreemdeling.

reservespeler 30 maart 2014 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7079769)
Ik kan dit enkel goedkeuren. Wat hadden die juweliers anders moeten doen? Braafjes hun juwelen afgeven en zich laten volpompen met lood, waarbij de vrouw eerst nog zou verkracht worden ook? Laten we a.u.b. nog een tikkeltje belang hechten aan het gezonde boerenverstand, dat door links maroeffenknuffelaartjes maar al te graag wordt afgedaan als 'discriminatie' en 'racisme'. Wederom is bevestigd dat Marrokanen voor niets dan onrust en miserie zorgen. Geert Wilders heeft verdomme gelijk.

Heeft u er aanwijzingen voor dat de overvallers de juwelier of zijn vrouw zouden doodschieten?
Heeft u er aanwijzingen voor dat de overvallers de vrouw wilden verkrachten?

Waarschijnlijk niet, dus niet relevant in deze discussie en dus gaan we ons aan de feiten houden.

De overvallers hadden een risicovol beroep gekozen en stierven aan een loodvergiftiging.
De overvallers hadden de intentie om de juwelier te ontdoen van waardevolle voorwerpen waaronder goud en .....

reservespeler 30 maart 2014 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7079961)
:clapping: :clapping: :clapping:

Boontje komt om zijn loontje!

Het is eerder boontje komt om zijn loodje.

Bobke 30 maart 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7078827)

hoogstwaarschijnlijk.

Helemaal niet,
Alleen een rechter kan beslissen of het wettige zelfverdediging is.

reservespeler 30 maart 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7080199)
Helemaal niet,
Alleen een rechter kan beslissen of het wettige zelfverdediging is.

Ja, dat is zo in onze wetgeving.
Ik ga regelmatig naar een juwelier, echter nooit met lood in mijn zakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be